Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Spoileri Kreeta-ficistä/Poltteesta, jätä viesti väliin jos et ole vielä lukenut.

Saako nyt valittaa, että vttu. En enää ikinä lue ficcejä, jotka on kesken. Onneton loppu, josta ei varoitettu etukäteen, paitsi tietysti tägit päivittyi vasta nyt. Jos olisin odottanut, että ficci on valmis, olisin säästynyt tältä pettymykseltä ja ajan tuhlaukselta. Tuli vain paha mieli, kun kaksi ekaa lukua oli mainioita, kolmas ok, neljäs meni kummalliseksi ja viimeisestä en sano mitään. Ehkä vihdoin opin, että en lue yhtäkään ficciä, joka ei ole loppunut ja voin luottaa sen tägeihin ja tarkistaa lopunkin yllätysten varalta. Vtuttaa.
 
vierailija
Mua ärsytti kerran se että yhteen ficciin ei koskaan tullutkaan kakkososaa vaikka kirjoittaja lupaili. Tarina jäi vieläpä kohtaan missä toimintaa olisi ollut ihan just luvassa. Varmaan useamman kuukauden ramppasin välillä tarkistamassa että joko nyt. Mulla jo tämä aiheutti sen että en enää lue kuin valmiita ficcejä.
 
vierailija
Lakkaa itse hämmentämästä, poistelemasta ja juoksemasta jokaisen ketjun välillä. Selkeästi tämä tai Komposti sopii paremmin, kun näiltä ei mikään poistu. Miksi siis roikut siellä ja tuot tänne ja Kompostiin valituksia, kun siellä ei kenenkään ole pakko olla ja näitä ketjuja on siksi näin monta, että voi valita, mikä sopii parhaiten? Ellet sitten siksi, että haluat päästä eroon siitä ketjusta ja yllytät poistelijoita.
Höpö höpö. Kaikki joilla on silmät päässä näkevät kyllä, että Marketta poistaa ficcejä. Se Bojanin suojelu menee jo yli.
 
vierailija
Spoileri Kreeta-ficistä/Poltteesta, jätä viesti väliin jos et ole vielä lukenut.

Saako nyt valittaa, että vttu. En enää ikinä lue ficcejä, jotka on kesken. Onneton loppu, josta ei varoitettu etukäteen, paitsi tietysti tägit päivittyi vasta nyt. Jos olisin odottanut, että ficci on valmis, olisin säästynyt tältä pettymykseltä ja ajan tuhlaukselta. Tuli vain paha mieli, kun kaksi ekaa lukua oli mainioita, kolmas ok, neljäs meni kummalliseksi ja viimeisestä en sano mitään. Ehkä vihdoin opin, että en lue yhtäkään ficciä, joka ei ole loppunut ja voin luottaa sen tägeihin ja tarkistaa lopunkin yllätysten varalta. Vtuttaa.
❤ Täytyy toivoa että tarina saa jatkoa jossakin muussa ficissä. Ymmärrän harmituksen, varsinkin jos tägeissä ei ollut mitään vihjeitä onnettomasta lopusta. Toisaalta jo eka chapterissa oli kuvailutekstissä varoitusta että kepeästi alkava loma etenee haikeaan suuntaan. Mutta joo, ymmärrän.
 
vierailija
Täytyy toivoa että tarina saa jatkoa jossakin muussa ficissä. Ymmärrän harmituksen, varsinkin jos tägeissä ei ollut mitään vihjeitä onnettomasta lopusta. Toisaalta jo eka chapterissa oli kuvailutekstissä varoitusta että kepeästi alkava loma etenee haikeaan suuntaan. Mutta joo, ymmärrän.
Lähinnä toivoisin, että kirjoittajat ymmärtäisivät niiden tägien olevan olemassa siksi, että niitä käytetään filtteröimään asioita. Ne eivät ole mitään spoilereita itsessään, jotka pilaavat ficin jännitysmomentin. Joskus on tietysti teemoja, jotka eivät ole tiedossa ficin alussa ja tulevat yllättäen mukaan kesken kaiken, mutta tietyt asiat ja juonenkäänteet on ihan varmasti alussa pitäen tiedossa, joten niistä varoittamatta jättäminen tuntuu tosi pahalta ja välinpitämättömältä lukijaa kohtaan.
 
vierailija
Ficci-spoilaamista. älä lue:

Luen vain onnellisia loppuja, joten ymmärrän kyllä harmistuksen, mutta itselleni Polte-ficci oli toiveikas, ei sillä tavalla epätoivoisen surullinen vaan nimenomaan haikea ja silti toiveikas. Toki sen verran kritiikkiä tuohon lykkään, että sitä eron haikeutta käsiteltiin nyt käytännössä kolmessa luvussa viidestä, ja kun siihen ei tullut mitään suurta käännettä, niin tavallaan loppu kieltämättä oli pienoinen läsähdys. Jäi vielä harmittamaan se Jeren onnettomuus, josta ei sitten tullutkaan yhtään mitään jatkotarinaa vaan jäi vain irralliseksi, ja koko Elene-tarina oli sitten vähän turha, kun sitä ei tässä käsiteltykään.

Mutta teksti oli kaunista ja sitä oli kiva lukea. Nautin lukukokemuksesta eikä loppukaan harmittanut muuten kuin noiden ylläolevien asioiden takia.
 
vierailija
Lähinnä toivoisin, että kirjoittajat ymmärtäisivät niiden tägien olevan olemassa siksi, että niitä käytetään filtteröimään asioita. Ne eivät ole mitään spoilereita itsessään, jotka pilaavat ficin jännitysmomentin. Joskus on tietysti teemoja, jotka eivät ole tiedossa ficin alussa ja tulevat yllättäen mukaan kesken kaiken, mutta tietyt asiat ja juonenkäänteet on ihan varmasti alussa pitäen tiedossa, joten niistä varoittamatta jättäminen tuntuu tosi pahalta ja välinpitämättömältä lukijaa kohtaan.
Oon vähän tai ehkä paljonkin eri mieltä tosta varoittamatta jättämisestä, et se olis noin kauhea asia ja lukijaa kohtaan suorastaan "välinpitämätöntä", saa olla melkoisen herkkä tapaus, jos pahoittaa mielensä tai tuntuu "tosi pahalta" joku asia, mikä tulee eteen jonkun toisen ihmisen kirjottamassa tarinassa, tekstissä. En ymmärrä tämmöstä. Aikuisena ihmisenä (toivottavasti olet?) vastuu on sinulla, jos menet lukemaan fanficceja. Tai ylipäätään mitään mistään koskaan. Tägit on kivoja, koska niistä näkee millasta sisältöä tarina sisältää, kiinnostaako itseä vai ei, itse nimenomaan saatan etsiä itselleni sopivia ficcejä sitä kautta, tietysti, mut harvemmin tapahtunut niin et ficissä joku asia olis tuntunut pahalta, ja jos sattuskin eteen tulemaan jotain, mistä en välitä, voin lopettaa lukemisen tai hypätä yli. Ehkä sinäkin voisit tehdä näin jatkossa etkä vaatia kirjoittajalta liikoja?
 
vierailija
Oon vähän tai ehkä paljonkin eri mieltä tosta varoittamatta jättämisestä, et se olis noin kauhea asia ja lukijaa kohtaan suorastaan "välinpitämätöntä", saa olla melkoisen herkkä tapaus, jos pahoittaa mielensä tai tuntuu "tosi pahalta" joku asia, mikä tulee eteen jonkun toisen ihmisen kirjottamassa tarinassa, tekstissä. En ymmärrä tämmöstä. Aikuisena ihmisenä (toivottavasti olet?) vastuu on sinulla, jos menet lukemaan fanficceja. Tai ylipäätään mitään mistään koskaan. Tägit on kivoja, koska niistä näkee millasta sisältöä tarina sisältää, kiinnostaako itseä vai ei, itse nimenomaan saatan etsiä itselleni sopivia ficcejä sitä kautta, tietysti, mut harvemmin tapahtunut niin et ficissä joku asia olis tuntunut pahalta, ja jos sattuskin eteen tulemaan jotain, mistä en välitä, voin lopettaa lukemisen tai hypätä yli. Ehkä sinäkin voisit tehdä näin jatkossa etkä vaatia kirjoittajalta liikoja?
Oon eri mutta lisäisin tähän vielä että onnellinen loppu ei ole oletusarvo ficeissä ja jos surullista loppua ei mitenkään kestä niin kannattaa lukea vain ficcejä joihin on tägätty onnellinen loppu. Tuon ficin asetelma oli jo alun perusteella hyvin selvästi se että suhteen jatkuminen on todella hankalaa eikä onnellista loppua ollut tägeissä niin ehkä kannattaisi varoa.
 
vierailija
Oon vähän tai ehkä paljonkin eri mieltä tosta varoittamatta jättämisestä, et se olis noin kauhea asia ja lukijaa kohtaan suorastaan "välinpitämätöntä", saa olla melkoisen herkkä tapaus, jos pahoittaa mielensä tai tuntuu "tosi pahalta" joku asia, mikä tulee eteen jonkun toisen ihmisen kirjottamassa tarinassa, tekstissä. En ymmärrä tämmöstä. Aikuisena ihmisenä (toivottavasti olet?) vastuu on sinulla, jos menet lukemaan fanficceja. Tai ylipäätään mitään mistään koskaan. Tägit on kivoja, koska niistä näkee millasta sisältöä tarina sisältää, kiinnostaako itseä vai ei, itse nimenomaan saatan etsiä itselleni sopivia ficcejä sitä kautta, tietysti, mut harvemmin tapahtunut niin et ficissä joku asia olis tuntunut pahalta, ja jos sattuskin eteen tulemaan jotain, mistä en välitä, voin lopettaa lukemisen tai hypätä yli. Ehkä sinäkin voisit tehdä näin jatkossa etkä vaatia kirjoittajalta liikoja?
Sanon vain, että ei, selvästi et ole ymmärtänyt sitä, mitä ajan takaa, joten tuntuu aika turhalta edes yrittää puolustaa näkökantaani. Pysyn kannassani ja toivon, että kirjoittajat varoittaisivat tietyistä asioista heti alussa, jotta lukija voi itse tehdä sen valinnan, lukeeko vai ei.
 

Yhteistyössä