Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ficci keskustelusta tuli mieleen, että ikävää että osa ficeistä on jäänyt kirjoittajalta kesken tai jopa poistettu. Itse odottanut joihinkin jatkoa, tietenkin ymmärrettävää, että ei välttämättä ole aikaa ja halua jatkaa loppuun. Myös joitakin poistettu ennen kuin on päästy edes loppuun.

Mille olisitte toivoneet jatkoa?

Yksi poistettu ficci vaikutti lupaavalta, missä J ja B olivat naapureita ja B:lla oli parvekkeella kasveja, joita hoiti jne.
 
vierailija
Hetkinen nyt.
Luetko kirjojakin vain, jos niissä on onnellinen loppu? Tai katsotko elokuvia, vain jos niissä on onnellinen loppu? Harvemmin niitä kerrotaan missään etukäteen, kai ymmärrät, että se loppu on se homman juju ja kertomalla lopputuloksen etukäteen, sitähän vähän spoilaa koko tarinan ja juonen?
Tuntuu ettet halua tosissasi asiasta keskustella, kun aloitat tämän viestin naureskelulla, mutta vastaan nyt vilpittömästi: ficit on itselleni eri asia kuin elokuvat tai kirjat. Ficcejä luetaan siksi, että niiden tarjonta on erilaista kuin valtavirtakirjallisuuden tai -elokuvien. Niiden kirjoitus- ja julkaisukulttuuri on erilainen, ja tähän kulttuuriin sisältyy tägäykset, jotka kertovat, mitä tarinassa on ja ei ole. Onnellinen loppu on mulle välttämätön, kun luen ficcejä. Se ei ole välttämätön elokuvissa tai kirjoissa, mutta monesti niissä myös on takakansikuvaukset tai elokuvissa merkinnät, jotka kertovat nekin osaltaan, millaista tarinaa on syytä odottaa.
-edellinen
 
vierailija
Kyllä mun mielestä YouTuben tilin pitäjä saa jotain korvausta katselukerroista. Onhan siellä mainoksiakin. Katson paljon esim. podeja YT kautta ja siellä aina kiittävät tilaajia ja puhuvat katselukerroista.
En puhu you tube videoista vaan youtube music ilmaisesta palvelusta eli kuuntelen vain musiikkia kuten Spotifystakin kenenkään tileillä en ole käynyt, en tiedä ymmärtääkö tästä sepostuksesta nyt kukaan? Eli saako artistit tästä kuuntelustani korvauksen ja näkyykö kuunteluluvuissa?
 
vierailija
Muakin ärsyttää kun ensin luotiin hienosti jännitettä ja sitten laitetaankin hanat kiinni, mutta kuitenkin ollaan edelleen läheisiä ja pussaillaan , mut ei kuitenkaan tehdä mitään seksuaalista. Plääh.
Se kirjoittaja kommenteissaan kertoi heti alussa että tässä ficissä hyvin luultavasti ei tule olemaan seksiä. Olisit jättänyt lukematta jos risoo, tai ainakin jättänyt valittamatta asiasta josta on varoitettu.
 
vierailija
Itse olen kyllä kertonut minkälaisista ficeistä pidän tai en pidä, ja kirjoitan ficcejä itsekin. En silti koe et pitäis erikseen nimetä joku tietty ficci, joka ei itseä miellyttä. Makuja on monia eikä koskaan voi miellyttää kaikkia. Ja hienoa et on monenlaisia kirjoittajia ja monenlaisia mieltymyksiä. Fandom on moninainen. Hurraa!
Mä myös olen ficceistä keskusteltaessa maininnut nimenomaan minkätyyppisistä ficceistä pidän ja mistä en. Ja sellainen keskustelu mielestäni on ihan ok.
Koska itse en pystyisi tuottamaan alkeellisintakaan ficciä, niin koen olevani jäävi arvostelemaan kenenkään kirjallista tuotantoa sisällön suhteen. Toivon, että kukaan ei arvostelun takia jättäisi ficcejä kirjoittamatta ❤.
 
vierailija
Voiko joku tietävä kertoa laskeeko ilmainen youtube music versio kuuntelut joksuille ja K samanlailla kuin Spotify, ettei mene kuuntelut ns. hukkaan? Tykästyin enemmän tähän palveluun, eikä ole varaa maksullisiin suoratoistoihin tällä hetkellä.
Tästä tuli mieleen, että tuli vastaan video missä BL (en tiedä miksi, kun en häntä seuraa) avasi pakettia minkä oli saanut Youtubesta kun oli saanut 100 000 tilaajaa. Varmaan K myös on saanut sellaisen, kun on yli 100 000 tilaajaa. Että ainaki YouTube seuraa tilaajien määriä, ehkä myös korvaukset nousee tilaajien mukaan. Eli kannattaa tilata/seurata myös K ja Joksut Youtubesta.
 
vierailija
Ficci keskustelusta tuli mieleen, että ikävää että osa ficeistä on jäänyt kirjoittajalta kesken tai jopa poistettu. Itse odottanut joihinkin jatkoa, tietenkin ymmärrettävää, että ei välttämättä ole aikaa ja halua jatkaa loppuun. Myös joitakin poistettu ennen kuin on päästy edes loppuun.

Mille olisitte toivoneet jatkoa?

Yksi poistettu ficci vaikutti lupaavalta, missä J ja B olivat naapureita ja B:lla oli parvekkeella kasveja, joita hoiti jne.
Jance-ateljee-AU harmittaa eniten, se oli niin taitavasti kirjoitettu. Se yksi ficci, jossa Bojan toteutti seksuaalisuuttaan jossain MMA-saleilla kun ei saanut Jereä, siinä oli tosi hieno viimeinen kohtaus ennen kuin se jäi kesken ja kirjoittaja siirtyi muihin shippeihin. Se viimekesäinen valesuhde viisuissa -ficci, josta jäi uupumaan viimeinen luku, vaikka se toiseksi viimeinen oli ihan okei loppu sekin. Viime syksyn Italian loma -ficci, vaikka siinä se yksi Janiin liittyvä käänne häiritsikin paljon.
 
vierailija
Muakin ärsyttää kun ensin luotiin hienosti jännitettä ja sitten laitetaankin hanat kiinni, mutta kuitenkin ollaan edelleen läheisiä ja pussaillaan , mut ei kuitenkaan tehdä mitään seksuaalista. Plääh.
Tämän ficin kirjoittaja on kuitenkin heti siellä ensimmäisen luvun Noteseissa selkesästi kirjoittanut, että tähän ficciin ei ole tulossa smuttia, joten en ainakaan itse siitä syystä sellaista edes odottanut. Lisäksi hän kirjoittaa siellä alun yhteenvedossa, että loma alkaa kepeästi, mutta jatkuu haikeampaan suuntaan tms. Tosin sitähän me ei vielä edes tiedetä, vaikka loppu olisi kuinka onnellinen, joten omasta mielestä paitsi epäkohteliasta niin myös typerää tässä vaiheessa valittaa vääränlaisesta lopusta.

Ja ylipäätään jos on kovin tarkka siitä, millaisia ficceja haluaa lukea, niin kannattaa sitten itsekin lukea myös nuo kirjoittajien saatesanat ja huomatukset tarkkuudella.
 
vierailija
Tulee varmaan nyt sitten kolmesti kommenttini läpi, kun se kahdesti taisi jäädä moden haaviin, mutta kun ficeistä on puhe, niin suosittelen sellaista kuin tightrope, tekijänä Nautiushq. Tuli juuri viimeinen luku siitä ja päästiin (onnellisesti) loppuun!
 
vierailija
Tämän ficin kirjoittaja on kuitenkin heti siellä ensimmäisen luvun Noteseissa selkesästi kirjoittanut, että tähän ficciin ei ole tulossa smuttia, joten en ainakaan itse siitä syystä sellaista edes odottanut. Lisäksi hän kirjoittaa siellä alun yhteenvedossa, että loma alkaa kepeästi, mutta jatkuu haikeampaan suuntaan tms. Tosin sitähän me ei vielä edes tiedetä, vaikka loppu olisi kuinka onnellinen, joten omasta mielestä paitsi epäkohteliasta niin myös typerää tässä vaiheessa valittaa vääränlaisesta lopusta.

Ja ylipäätään jos on kovin tarkka siitä, millaisia ficceja haluaa lukea, niin kannattaa sitten itsekin lukea myös nuo kirjoittajien saatesanat ja huomatukset tarkkuudella.
Ei varmaan pitäisi tarttua tähän, mutta herranjestas millainen mylly alkoi siitä, että kerroin, että itsestäni vaikuttaa siltä, että ficciin ei tule onnellista loppua enkä siitä pidä. Ei se ole valitusta vääränlaisesta lopusta, kun sitä loppua ei vielä olekaan!
 
vierailija
Fanien tekemiä ficcejä ei kuulu kritisoida jos niistä ei pidä, jos kritiikkiä ei erikseen pyydetä. Ne on fanien, ei ammattikirjoittajien, vapaa-ajallaan, harrastemielessä raapustamia. Nykyään some-ajan ihmisillä on luulo, että kaikesta pitäisi päästä sanomaan mielipide, varsinkin jos se on negatiivinen. Ei tarvitse. Kukaan ei kuole siihen jos pitää pettymyksensä johonkin ficciin omana tietonaan. Pettymyksentunteita voi käsitellä omassa mielessään eikä haukkumalla antisosiaalisesti toisten fanien mielikuvituksen tuotoksia netissä.
 
vierailija
Tästä tuli mieleen, että tuli vastaan video missä BL (en tiedä miksi, kun en häntä seuraa) avasi pakettia minkä oli saanut Youtubesta kun oli saanut 100 000 tilaajaa. Varmaan K myös on saanut sellaisen, kun on yli 100 000 tilaajaa. Että ainaki YouTube seuraa tilaajien määriä, ehkä myös korvaukset nousee tilaajien mukaan. Eli kannattaa tilata/seurata myös K ja Joksut Youtubesta.
Mä oon ymmärtänyt että tubettaja voi itse halutessaan tilata sen laatan kun on tietty määrä tilaajia tullut täyteen. Ei siis YT itse niitä seuraa.
 
vierailija
Fanien tekemiä ficcejä ei kuulu kritisoida jos niistä ei pidä, jos kritiikkiä ei erikseen pyydetä. Ne on fanien, ei ammattikirjoittajien, vapaa-ajallaan, harrastemielessä raapustamia. Nykyään some-ajan ihmisillä on luulo, että kaikesta pitäisi päästä sanomaan mielipide, varsinkin jos se on negatiivinen. Ei tarvitse. Kukaan ei kuole siihen jos pitää pettymyksensä johonkin ficciin omana tietonaan. Pettymyksentunteita voi käsitellä omassa mielessään eikä haukkumalla antisosiaalisesti toisten fanien mielikuvituksen tuotoksia netissä.
Selvä.
 

Yhteistyössä