Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kiihkeänä Jo-fanina uskallan puuttua tähän. Jos on väärin, että kaikkia joksufaneja syytetään muutaman tekemisistä, niin on myös väärin, että kaikkia K-faneja syytetään samalla hengenvedolla. Tuo "te"-sanan käyttö on kaikkien palstojen suurin ongelma, koska se antaa vaikutelman, että on olemassa jokin iso yhtenäisesti ajatteleva joukko, jota voidaan määritellä yhden asian avulla.

Olen Joksu-fani ja silti sitä mieltä, että K:ta on haukuttu Vauvalla ja Kompostissa todella ala-arvoisesti ja että B:n haukkuminen on ollut lievempää, vaikka sekään ei ole ollut kivaa. B:n ulkonäön haukkuminen on jäänyt siihen rasvatukka-trolliin, jonka tunnistaa aina. Sitten on näitä mummon tössyrä -trolleja ja muutama, joka kiihkeästi haukkuu häntä milloin epäekologisuudesta tai fanien miellyttämisestä. Tosin nämä minusta ovat olleet välillä ihan asiallisen kritiikin leimaamia kommenttejakin. K:n ulkonäköä haukutaan lähes päivittäin, häntä kutsutaan ällöttäväksi ja yököttäväksi, hänen perhettään ja sukuaan haukutaan, h*uoritellaan ja päälle tulee sitten nämä arvostelut tekemisistä, joita myös on runsaasti ja joissa välillä on ihan hyvää pointtia ja kritiikkiäkin.

Myönnän, että Joksu-fanina en aina ole jaksanut tuohtua K:n haukkumisista, vaikka tiedostan, miten älytöntä se on. Silti olet ilmeisesti valmis niputtamaan minut K-faniksi. Ei pidä yleistää, koska niin kuin itse sanot, se on väärin.

Hyvä keino on tosiaan tuon yhden ehdottama tapa laittaa haukkumisviesteissä K:n tilalle B ja katsoa, miltä tuntuu. Itsestäni aivan h*lvetin pahalta.
Ai. Mulla ei ainakaan hetkauta yhtään. Ihmettelen, että se menee osalla niin tunteisiin, liekö ikä vaikuttaa tässä?
 
vierailija
Ao3 vaatii tunnarit, ja vaikka siellä kokoelmia voikin tehdä, en usko että se on paras alusta paatin kaltaiselle huumorille ja minificeille. Ehkä plussalle vaan ficciketju ja sinne talteen kaikki mikä löytyy (ja mielellään historian kera, kun ficit yleensä on liittyneet johonkin tilanteeseen paatilla!)
Kannatan tätä myös. Tietotoimisto on toiminut hyvin, niin varmaan Kirjastokin toimii.
 
vierailija
En löydä enää viestiä, mutta joku ehdotti Bojere kirjasto ketjun perustamista. Itse kirjoittelen paatille minificcejä ja ajatus on ihan hauska.
Toisaalta mun puolesta niitä voisi kerätä myös ao3:en joku joka osaa sitä käyttää.
Liputan ja peukutan tälle, että ehdottomasti minificit pitäisi saada johonkin talteen. Täällähän niitä on ollut tallessa jonkin verran, mutta ne pitäisi myös kaivaa esiin ja mieluusti siirtää johonkin arkistoon.
 
vierailija
Ao3 vaatii tunnarit, ja vaikka siellä kokoelmia voikin tehdä, en usko että se on paras alusta paatin kaltaiselle huumorille ja minificeille. Ehkä plussalle vaan ficciketju ja sinne talteen kaikki mikä löytyy (ja mielellään historian kera, kun ficit yleensä on liittyneet johonkin tilanteeseen paatilla!)
Totta 😃! Pieni taustoitus tarvittaessa ficciin olis ihan kiva juttu.
 
vierailija
Ao3 vaatii tunnarit, ja vaikka siellä kokoelmia voikin tehdä, en usko että se on paras alusta paatin kaltaiselle huumorille ja minificeille. Ehkä plussalle vaan ficciketju ja sinne talteen kaikki mikä löytyy (ja mielellään historian kera, kun ficit yleensä on liittyneet johonkin tilanteeseen paatilla!)
Kukaan jaksa tuollaisia historioita kirjoittaa. Itse en ole myöskään huomannut niiden ikinä liittyvän oikeastaan edes yhtään mihinkään spesifisesti.
 
vierailija
Mä oon K/B-shippaaja ja ollut vuosikymmenet fandomeissa enkä oikein viihdy vauvalla. Shippaamisen lisäksi tykkään rennosti ja (mustalla) huumorilla rupatella paljon aiheen vierestä ja joskus vaikka todeta myös miten kuumalta B ja Jan yhdessä näyttää vaikka en heitä varsinaisesti shippaa. Vauvalla ärsyttää se poistelu ja lisäsääntöjen keksiminen (Kuumaa kielletty ym). Shippaan nykyään lähinnä muilla alustoilla ja päivittäisen jutustelun käyn kompostissa, vauvalla yritän käydä päivittäin mutta huomaan yhä useammin ärsyyntyväni vain. Enkä nyt halua täällä valittaa vaan yritin avata miksi jotkut shippaajat viettää enemmän kompostissa aikaa. Ja sitä haukkumista harrastetaan kyllä kaikissa ketjuissa, ne kannattaa vaan ohittaa.
Eihän Kuumaa ole kielletty, vain shippaus Johanneksen kanssa?
 

Yhteistyössä