Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Siis juuri näin, eihän paatilla ole kuin pari hyvin yksinkertaista sääntöä. Ei yksityishenkilöitä, päähenkilöt shipataan vaan toisilleen. Sit on nää Marketat ja tietyt ihmiset, jotka valittaa, kuinka joku aihe ei heidän mielestään kuulu sinne vaan siksi, että se ei heitä kiinnosta. Ei sellaisesta kannata välittää.
Marketoissa ärsyttää se, että kaikki ficcit ym. vähänkin s eksiin viittaava poistuu heidän takiaan, vaikka 99% paattilaisista haluaisi niitä lukea.
Mietinkin, että voisiko tänne tai Vauvalle tehdä jonkunlaisen Bojere kirjasto ketjun (niin kuin Tietotoimisto), jonne niitä saisi säilöttyä. Tietenkin edelleen myös Loverpoolille niitä laitettaisiin.
Ehkä joku päivä tarvis vaan laittaa ficcejä uudestaan ja uudestaan,.
 
vierailija
Minuakin kummastuttaa tuo sääntöpelko. Kun ei niitä nähdäkseni ole muita kuin nuo kaksi. Ehkä tässä on jotain kulttuurieroja: osalla on shippihistoriaa ja kokemusta fandomeista niille tyypillisillä alustoilla, ja nuo "säännöt" on ihan tavallinen ja toimiva asia niissä piireissä. Osa taas on tällaisessa fandomissa ensi kertaa ja tottunut toimimaan niin kuin somessa ja anonyymipalstoilla toimitaan, eli ilmaisemaan mielipidettään kaikesta ja ottamalla kantaa kaikkeen, jolloin "sääntöjen" tuoma rajoitus voi tuntua tukahduttavalta.
Mä oon K/B-shippaaja ja ollut vuosikymmenet fandomeissa enkä oikein viihdy vauvalla. Shippaamisen lisäksi tykkään rennosti ja (mustalla) huumorilla rupatella paljon aiheen vierestä ja joskus vaikka todeta myös miten kuumalta B ja Jan yhdessä näyttää vaikka en heitä varsinaisesti shippaa. Vauvalla ärsyttää se poistelu ja lisäsääntöjen keksiminen (Kuumaa kielletty ym). Shippaan nykyään lähinnä muilla alustoilla ja päivittäisen jutustelun käyn kompostissa, vauvalla yritän käydä päivittäin mutta huomaan yhä useammin ärsyyntyväni vain. Enkä nyt halua täällä valittaa vaan yritin avata miksi jotkut shippaajat viettää enemmän kompostissa aikaa. Ja sitä haukkumista harrastetaan kyllä kaikissa ketjuissa, ne kannattaa vaan ohittaa.
 
vierailija
Te valitatte kokoajan, että kompostissa haukutaan teitä jne, kun teette ihan samaa myös toiseen suuntaan. Pari päivää sitten vauvalla oli jopa analyysi, että millaista porukkaa kompostissa on. Voitaisko lopettaa tää vastakkainasettelu (myös kompostin puolella) ja jokainen päättää itse missä ketjussa on hyvä olla, keitä shippaa kenenkin kanssa jne? Vastakkainasettelu on mun mielestä aivan turhaa
 
vierailija
Nyt kolmannella kerralla (joo, pitäisi oppia vaan aina on utelias, kun porukka väittää, että siellä on kivaa Joksu-keskustelua ja olen Joksu-fani) siellä pilkattiin K/B-shippaajia (harhaisia, säälittäviä ja ties mitä) ja samaan hengenvetoon shipattiin Bojania vähintään yhtä harhaisesti kahdellekin eri henkilölle, mikä sitten ei jostain syystä ollut kenestäkään yhtään harhaista. Olihan toisesta jonkun juorulehden artikkeli todisteena ja toisesta leikillinen halaus, jonkalaista on näiltä kahdelta saatu yhden käden laskettavilla sormilla kahdeksaan vuoteen.
Samaa mieltä ja aika huvittuneena olen seurannut joidenkin kommentoijien kaksinaismoraalia tämän asian suhteen. Enemmän siinä paistaa pettymys K/B -shippiin ja halu kuitenkin shipata Bojania jollekin miehelle, ihan sama kenelle kunhan se ei ole K.
 
vierailija
Ei ne ole Joksu-faneja jotka Kta haukkuu ellei yhtä nimimerkillistä lasketa. Ja siellä haukutaan Joksuja myös niin kuin jotkut aika ajoin käy kaikissa näissä ketjuissa haukkumassa kumpaakin osapuolta.
Aika asiatonta väittää ilmeisesti jälleen kerran mua Käärijän haukkujaksi, viitsisitkö seurata niiden tekemisiä vähän tarkemmin, joista haluat jotain väittää?
Aito
 
vierailija
Kolme eri ketjua on kolme eri ketjua syystä. Ihmiset haluaa puhua eri tavoilla ja eri asioista. Kaikki jutut vois niille omissa ketjuissa pitää, itseäni ei kiinnosta Kompostin jutut, mutta en mä rupea siitä kinaamaan, millaista siellä on.
 
vierailija
Mäkään en ymmärrä, miksi Jeren ja Bojanin mahdollisista suhteista pitää jatkuvasti puhua, kun kumpikin selvästi tehnyt selväksi ettei halua kommentoida. Mitä suuremmaksi suosio tulee, sitä helpommin osa haluaa pitää asiat itsellään. Kaikkien suhteiden status ei välttämättä ole selvä, mutta pitäisi välittömistä avata joidenkin mielestä medialle lisää. Kaikki eivät halua tuoda asioita julki ja olla julkisuudessa kärsimässä jos eron paikalla kaikki ruoditaan auki. Mitä vähemmän puhuu, mieluiten ei ollenkaan, sitä helpommalla pääsee. Jokainen tekee toki valintansa ja joillekin se on normaalia tuoda mediaan ja lehteen jokainen parisuhde ja seksiseikkailu melkein.
 
vierailija
Mun mielipide on juuri päinvastainen. 😂 Vituttaa ne vauvan surkeat lainaukset ja se ulkoasu ja hitaus. En myöskään pidä paukuista.
Siinä uudistuksessa meni kyllä jotain muutakin pieleen kuin se täysi susi lainaussysteemi. Entinen oli jotenkin helpompi seurata eli olisko tosiaan joku ulkoasussa mikä itseänikin tökkii. Ja peukuista en enää välitä vaikka tietty joskus olisi kiva täälläkin puolella tehdä jotain galluppeja.
 
vierailija
Ihan todella monesta kirjoituksesta etsitään niitä peukkuja ja sitten riidellään siitä, eilen oli viimeksi muistaakseni tälläinen kahden kirjoittajan riita, jota ulkopuolisena seurasin.
 
vierailija
Mä oon K/B-shippaaja ja ollut vuosikymmenet fandomeissa enkä oikein viihdy vauvalla. Shippaamisen lisäksi tykkään rennosti ja (mustalla) huumorilla rupatella paljon aiheen vierestä ja joskus vaikka todeta myös miten kuumalta B ja Jan yhdessä näyttää vaikka en heitä varsinaisesti shippaa. Vauvalla ärsyttää se poistelu ja lisäsääntöjen keksiminen (Kuumaa kielletty ym). Shippaan nykyään lähinnä muilla alustoilla ja päivittäisen jutustelun käyn kompostissa, vauvalla yritän käydä päivittäin mutta huomaan yhä useammin ärsyyntyväni vain. Enkä nyt halua täällä valittaa vaan yritin avata miksi jotkut shippaajat viettää enemmän kompostissa aikaa. Ja sitä haukkumista harrastetaan kyllä kaikissa ketjuissa, ne kannattaa vaan ohittaa.
Ehkä ihmetystä herättää lähinnä se, miksi varsinainen B&K shippaaja on päätynyt kompostiin eikä esim tänne? Eikös se perustettu K&B shippiin pettyneille? Kävin jossain vaiheessa kompostin puolella ja silloin se ainakin tuntui olevan varsinainen B&S shippi palsta, täysin väärä paikka itselleni.
 
vierailija
Samaa mieltä ja aika huvittuneena olen seurannut joidenkin kommentoijien kaksinaismoraalia tämän asian suhteen. Enemmän siinä paistaa pettymys K/B -shippiin ja halu kuitenkin shipata Bojania jollekin miehelle, ihan sama kenelle kunhan se ei ole K.
Voisitteko te, jotka kerran pidätte kompostia niin kamalana paikkana, oikeasti vain pysyä poissa sieltä. Itse pidän kaikkein kaksinaismoralistisina niitä shippaajia, jotka haukkuvat ensin näissä muissa ketjuissa kompostia ja sitten ryntäävät kuitenkin itse sinne keskustelemaan ”kielletyistä” aiheista ja tuuttaamaan k/b-shippiä, vaikka se on ainut aihe mitä sinne ei toivota.
 
vierailija
Samaa mieltä ja aika huvittuneena olen seurannut joidenkin kommentoijien kaksinaismoraalia tämän asian suhteen. Enemmän siinä paistaa pettymys K/B -shippiin ja halu kuitenkin shipata Bojania jollekin miehelle, ihan sama kenelle kunhan se ei ole K.
Kompostissa käy yksi K/B-shippaaja, joka käy vastaamassa lähes joka ikiseen viestiin, jossa edes sivulauseessa pohditaan B:n kemioita jonkun muun kuin K:n kanssa, että kyseessä on B:n halveeraaminen ja että B on rakastunut K:hon ja hän odottaa heidän suhdettaan. Hän ihan oikeasti valehtelematta torppaa lähes joka ikisen viestin, kieltää tietyt keskustelunaiheet ja haukkuu muita typeräksi joka ikinen päivä. Tämä provosoi muita käyttäjiä ja kompostissa usein käynnistyy hyvin liioiteltu B:n shippaaminen kaikkien ja pölynimurin kanssa ja myös harhaiseksi nimittely (tämä tyyppi on mm. suunnitellut matkaa festarikeikalle ulkomaille, jotta voi tarkistaa B:n voinnin). Olet varmaan päätynyt tällaisen jupakan keskelle.
 
vierailija
Jos et yleistä kaikkia siellä olleita?
Lasken samaan kategoriaan kommenttien kirjoittajien lisäksi kaikki ne, joita ei häiritsisi JO hehkutuksen välissä ne K on milloin mitäkin alatyylistä tai hänen lähipiirinsä haukkumisviestit. Ei ole ihan normaalia fanittaa tyytyväisenä samalla kun jotain muuta haukutaan viesteissä. En ole missään muussa fandomissa törmännyt vastaavaan.
 
vierailija
Ehkä ihmetystä herättää lähinnä se, miksi varsinainen B&K shippaaja on päätynyt kompostiin eikä esim tänne? Eikös se perustettu K&B shippiin pettyneille? Kävin jossain vaiheessa kompostin puolella ja silloin se ainakin tuntui olevan varsinainen B&S shippi palsta, täysin väärä paikka itselleni.
Eikös se tuossa sanota että haluaa välillä sanoa vaikka että B ja Jan on kuumia yhdessä? Se aiheuttaa näissä muissa ketjuissa närää. Kaikille shippareille ei ota niin sydämen päälle tälläisetkaan.
t. eri
 
vierailija
Kannatan ettei yksityiselämää jauheta täällä, mutta samalla mua joskus ärsyttää liiankin tiukka linja. Tekisi mieli sanoa jotain mutta ei voi. Kompostissa ärsyttää kun on oikeasti joskus todella ikävää puhetta ja haukkumista. Käyn satunnaisesti kompostissa. Kaipaisin jotain välimuotoa, mutta tällä hetkellä olen vain tässä ja vauvan K&B ketjussa.
Mä olen tästä niin samaa mieltä kaikilta osin. Välimuotoketjua myös kaipaisin. Mutta toisaalta en kyllä halua, että keskustelu jakaantuu enää yhtään useampaan paikkaan, joten siellä Loverpoolilla varmasti jatkan edelleen heti, kun sinne taas pääsee. Ja täällä käyn myös. Joskus käyn kompostissa kurkkimassa, mutta useimmiten siellä tulee aika pian ärsytys siitä, että aina jotain haukutaan.
 
vierailija
Kompostissa osataan noin yleisesti paremmin ohitella aiheet jotka ei kiinnosta. Jos jotkut jää väittelemään niin annetaan väitellä. Siinä on samaa fiilistä kuin ap paatissa missä yhdet saattoivat keskustella jostain asiallisesta asiasta ja toiset heittelivät vieressä jotain vitsiä jne. Näin itse koen sen.

Ja mitä tulee haukkumisiin jne niin enpä juuri koskaan lähde niihin saarnaamaan vastaväitteitä. Hyöty tasan nolla. Paitsi jos keksii jonkun nasevan vastaiskun niin sitten voin kommentoidakkin.
 
vierailija
Eikös se tuossa sanota että haluaa välillä sanoa vaikka että B ja Jan on kuumia yhdessä? Se aiheuttaa näissä muissa ketjuissa närää. Kaikille shippareille ei ota niin sydämen päälle tälläisetkaan.
t. eri
Tämä ja lisäksi kompostiin on jotenkin ajautunut useampia kanssani samalla aaltopituudella olevia ja samalla huumorintajulla varustettuja. Toki ne keskustelut vaihtelee paljon riippuen ketkä on samaan aikaan linjoilla mutta viime aikoina mielestäni parhaat hepulit ja syvälliset keskustelut on olleet siellä. Miinuksena ei pääse keskustelemaan K/B-shipistä niin paljon vaikka sielläkin on paljon shippaajia mutta käyn muilla alustoilla ja välillä täällä ja vauvalla.
 

Yhteistyössä