Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Siis juuri näin, eihän paatilla ole kuin pari hyvin yksinkertaista sääntöä. Ei yksityishenkilöitä, päähenkilöt shipataan vaan toisilleen. Sit on nää Marketat ja tietyt ihmiset, jotka valittaa, kuinka joku aihe ei heidän mielestään kuulu sinne vaan siksi, että se ei heitä kiinnosta. Ei sellaisesta kannata välittää.
 
vierailija
Joksu faneja, jotka fanituksensa ohessa haluaa säännöllisesti haukkua K:ta, vaikka aihe ei muka kiinnosta. Tätä en tajua, miksi pelkkä Joksujen fanitus ei riitä. Tämähän on ainut syy miksi Joksu ketjut on ihan kuolleita kun JO aihe ei yksin riitä vaan pitää saada se jonkun muun alentaminen mukaan. Toksista.
Jos et yleistä kaikkia siellä olleita?
 
vierailija
Niin, voiko olla et joku Kärsyn leiristä olis lukenut Loverpoolia ja huomannut siellä törkeyksiä ja loukkaavia kommentteja Kärsystä ja sen läheisistä, ja koko ketju poistettu ja nyt lukitettu tää osa 2, ja miettivät lähteekö sekin kokonaan. Ehkä kyse onkin tosiaan palautteesta?
 
vierailija
Joksu faneja, jotka fanituksensa ohessa haluaa säännöllisesti haukkua K:ta, vaikka aihe ei muka kiinnosta. Tätä en tajua, miksi pelkkä Joksujen fanitus ei riitä. Tämähän on ainut syy miksi Joksu ketjut on ihan kuolleita kun JO aihe ei yksin riitä vaan pitää saada se jonkun muun alentaminen mukaan. Toksista.
Ei ne ole Joksu-faneja jotka Kta haukkuu ellei yhtä nimimerkillistä lasketa. Ja siellä haukutaan Joksuja myös niin kuin jotkut aika ajoin käy kaikissa näissä ketjuissa haukkumassa kumpaakin osapuolta.
 
vierailija
Vauvalta poistuu Tommy, Johannes, ficit, liian per vot viestit jne. En edes muista mitä kaikkea sieltä poistellaan. Täällä alkaa huutelu kompostiin. Siksi olen siirtynyt itse sinne keskustelemaan oikeastaan kaiken muun paitsi todella selkeät shippijutut joita nyt ei ole edes paljoa ollut. Jokainen tavallaan. Minusta helpompi kirjoitella jonnekin missä ei tarvitse joka lausetta miettiä että olikos tässä nyt jotain triggeröivää tai "kiellettyä".
Jostain syystä siellä on munkin mielestä ollut rennoin tunnelma. Mut en haluaisi jättää alkuperäistä paattia. Tää vaatii jonkun intervention, moniammatillinen tiimi kokoontuu ja miettii...
 
vierailija
Niin, voiko olla et joku Kärsyn leiristä olis lukenut Loverpoolia ja huomannut siellä törkeyksiä ja loukkaavia kommentteja Kärsystä ja sen läheisistä, ja koko ketju poistettu ja nyt lukitettu tää osa 2, ja miettivät lähteekö sekin kokonaan. Ehkä kyse onkin tosiaan palautteesta?
No siitähän vois ainoastaan päätellä, että shippaus ja kuumistelu ei ainakaan haittaa, kun sitä on saanut kaikessa rauhassa harrastella. 🎉
 
vierailija
Joksu faneja, jotka fanituksensa ohessa haluaa säännöllisesti haukkua K:ta, vaikka aihe ei muka kiinnosta. Tätä en tajua, miksi pelkkä Joksujen fanitus ei riitä. Tämähän on ainut syy miksi Joksu ketjut on ihan kuolleita kun JO aihe ei yksin riitä vaan pitää saada se jonkun muun alentaminen mukaan. Toksista.
Ei siellä kyllä ole pitkään aikaan haukuttu K:ta eli olen kyllä nyt eri mieltä. Jos haukkumista tullut, siihen on kyllä puututtu. Lisäksi samat trollit kiertää kaikissa ketjuissa.
 
vierailija
Siis et ole K&B shippaaja, mutta haluat välillä heittää jotain shippikommenttia 🤔? Vauvalla sääntöjä on käytännöllisesti vain kaksi ei yksityishenkilöitä ja ei päähenkilöiden shippausta muille. Ei pitäisi olla kauhean hankalaa, mutta tietenkin jos itse ei ole K&B shippaaja niin silloin tietty on varmaan vaikeaa. Miksi silloin edes roikkua vauvalla tai täällä?
Et nyt oikein ymmärtänyt. Kaiken muun keskustelen kompostissa paitsi selkeät shippikommentit. Ne sitten näille palstoille. Miten shippaaja eroaa henkilöstä joka heittää shippikommenttia? Eikö se silloin shippaa? Vai pitääkö shippaajan olla jotenkin aina ja ensisijaisesti shippaaja?

Mutta just näitä sääntövääntöjä ja "miksi olet täällä" ei jaksa ja siksi nykyisin kompostissa vaikka olenkin vauvan ja puutarhan entisiä vakkarikirjoittelijoita.
 
vierailija
Te virtuaaliystävät olette "the best thing ever happened to me". Onhan tämä ihan uskomatonta, että meidän keskustelu on jatkunut puolitoista vuotta. Ja ainakin mulle tämä on tosi tärkeä "yhteisö". Puhumattakaan meidän päähenkilöistä, me rakastetaan niitä ja tämä rakkaus antaa niin paljon. Kiitos myös meidän ulkomaan vahvistuksille Lady Slo:lle ja Made in Italy:lle. Tuli vaan mieleen sanoa tämä, kun keskustelu hajoaa ties minne, ja tätä hyvää fiilistä yritetään lannistaa. Love you
Kiitos omastakin puolestani kaikille ihanille kanssanaudoille tästä huikeasta & hullusta matkasta ❤💙💚 joka vaan jatkuu ja jatkuu...!
 
vierailija
Sama, tökkii ihan helkkaristi. Koko plussaa tarkoittaen siis, en tätä ketjua.
Lisäksi toki vauvalla on jotenkin helpompi nopeatahtisesti hepuloida. Peukut on kivoja kunhan niitä ei väärinkäytetä. Ja jotenkin siellä vaan on kiva olla.
Mun mielipide on juuri päinvastainen. 😂 Vituttaa ne vauvan surkeat lainaukset ja se ulkoasu ja hitaus. En myöskään pidä paukuista.
 
vierailija
Olen nyt kolmesti käynyt kompostissa. Kahdella kerralla siellä oli järkyttävä K:n haukkumismania meneillään, siis ei mikään normaali kritisointi vaan haukkumista isolla porukalla ja pilkalla iskettiin yksi puolustaja alas. Nyt kolmannella kerralla (joo, pitäisi oppia vaan aina on utelias, kun porukka väittää, että siellä on kivaa Joksu-keskustelua ja olen Joksu-fani) siellä pilkattiin K/B-shippaajia (harhaisia, säälittäviä ja ties mitä) ja samaan hengenvetoon shipattiin Bojania vähintään yhtä harhaisesti kahdellekin eri henkilölle, mikä sitten ei jostain syystä ollut kenestäkään yhtään harhaista. Olihan toisesta jonkun juorulehden artikkeli todisteena ja toisesta leikillinen halaus, jonkalaista on näiltä kahdelta saatu yhden käden laskettavilla sormilla kahdeksaan vuoteen.

Vauvan tiukka rajoittelupolitiikka, jota muutama harrastaa kiihkeästi, ei ole mieleen, mutta on se parempi kuin että ihan avoimesti vain haukutaan artisteja, shippaajia, faneja ja muita ketjuja. Maailmaan mahtuu niin paljon negatiivista, ettei sitä jaksa koko ajan lukea jokaisesta postauksesta. Minusta saa olla huumoria, shippailua, fanittamista ja jopa kritiikkiäkin, kunhan se ei mene kenenkään lyttäykseksi ja haukkumiseksi.
 
vierailija
Niin, voiko olla et joku Kärsyn leiristä olis lukenut Loverpoolia ja huomannut siellä törkeyksiä ja loukkaavia kommentteja Kärsystä ja sen läheisistä, ja koko ketju poistettu ja nyt lukitettu tää osa 2, ja miettivät lähteekö sekin kokonaan. Ehkä kyse onkin tosiaan palautteesta?
Ei. Ketjut on olleet pystyssä jo 1,5 vuotta ja pahempaakin tekstiä on ties missä netin syövereissä. Kärtsän leirissä ei kukaan tasan välitä siitä, mitä mammat höpöttelevät.
 
vierailija
Niin, voiko olla et joku Kärsyn leiristä olis lukenut Loverpoolia ja huomannut siellä törkeyksiä ja loukkaavia kommentteja Kärsystä ja sen läheisistä, ja koko ketju poistettu ja nyt lukitettu tää osa 2, ja miettivät lähteekö sekin kokonaan. Ehkä kyse onkin tosiaan palautteesta?
No eihän tästä kauan ole kun paatti lukittui ensin JO keikkapäivänä ja sitten K (vai oliko toisin päin?) ja ainakaan silloin ei ollut mitään erityistä kommentointia.
 
vierailija
Mä en ymmärrä tätä valitusta, että on liikaa sääntöjä. Niitä on tasan kaksi: ei yksityishenkilöitä eli sellaisia päähenkilöiden yksityiselämän asioita, joita he eivät itse halua tuoda esille. Lisäksi shippi on K/B. Siinä se. Mitä vaikeaa tässä on?
Tasan kaksi, mites Tommy, Johannes, Peksi jne? Itseä nämä eivät siis kiinnosta lainkaan, mutta oon kans turhautunut näiden maininnastakin valittamiseen.
 
vierailija
Minuakin kummastuttaa tuo sääntöpelko. Kun ei niitä nähdäkseni ole muita kuin nuo kaksi. Ehkä tässä on jotain kulttuurieroja: osalla on shippihistoriaa ja kokemusta fandomeista niille tyypillisillä alustoilla, ja nuo "säännöt" on ihan tavallinen ja toimiva asia niissä piireissä. Osa taas on tällaisessa fandomissa ensi kertaa ja tottunut toimimaan niin kuin somessa ja anonyymipalstoilla toimitaan, eli ilmaisemaan mielipidettään kaikesta ja ottamalla kantaa kaikkeen, jolloin "sääntöjen" tuoma rajoitus voi tuntua tukahduttavalta.
Mä luulen että tämä on se kaiken pahan alku ja juuri: kulttuurierot niiden välillä, joilla on kokemusta fandomeista ja shippauksesta, ja niiden välillä, joilla tätä historiaa ei ole, ja ekan shipin puolesta mennään sitten liioittelun puolelle. Ja asiaa pahentaa tietysti se, että mukana on myös ei-shippaajia, joista osa ei tykkää koko asiasta eikä ymmärrä sitä, vaikka suuri osa tietysti osaa olla välittämättä vaikkei shippauksen päälle ymmärtäisikään.
 
vierailija
Sama, tökkii ihan helkkaristi. Koko plussaa tarkoittaen siis, en tätä ketjua.
Lisäksi toki vauvalla on jotenkin helpompi nopeatahtisesti hepuloida. Peukut on kivoja kunhan niitä ei väärinkäytetä. Ja jotenkin siellä vaan on kiva olla.
Siellähän epäillään koko ajan jotain peukkujen väärinkäyttöä sekä trolleja, alkuun ei ollut tuollaistakaan?
 
vierailija
Itseäni surettaa, koska en halua puhua mistään yksityiselämäjutuista, mutta shippi- ja JO-keskustelun siirtyessä kompostiin missaan sitten osan suomenkielisestä keskustelusta. Mutta kukin totta kai päättää itse omista rajoistaan shipin suhteen ja mistä on kiinnostunut. Mun pitää siirtyä kohta varmaankin kokonaan Tumpun puolelle, jos suurin osa keskustelusta käydään pian kompostissa.
Ei siellä kovin suuri porukka ole. Muutamat vastailee toisilleen.
 

Yhteistyössä