Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Hey all, the chicken sausage concert date is finally known (14 June). Unfortunately, only residents of Slovenia can apply to participate to win the tickets. To participate we have to send a proof of purchase of that sausage (receipt) OR send a video singing one of JO's songs. 😂
I don't eat meat and I sure can't sing, so I'm in trouble! 😂😂😂
 
vierailija
Hey all, the chicken sausage concert date is finally known (14 June). Unfortunately, only residents of Slovenia can apply to participate to win the tickets. To participate we have to send a proof of purchase of that sausage (receipt) OR send a video singing one of JO's songs.
I don't eat meat and I sure can't sing, so I'm in trouble!
Oh no! Can you buy some sausages for a meat-eater friend? 😉 It would be a huge shame if you didn't get to go to the concert.
 
vierailija
LadySlo, we need to send you the recipe for the Finnish sausage sauce (very simple). I guess chicken sausage is also suitable for the sauce. We need to get an agent to the concert.
Hän varmaankin tarkoittaa kassakuittia (receipt), ei reseptiä (recipe), mutta suomalais-slovenialainen reseptienvaihto kuulostaa kyllä hyvältä idealta! Mikähän olisi samantyyppinen leivonnainen Suomessa kuin potica Sloveniassa? Bostonkakku?
 
vierailija
Hey all, the chicken sausage concert date is finally known (14 June). Unfortunately, only residents of Slovenia can apply to participate to win the tickets. To participate we have to send a proof of purchase of that sausage (receipt) OR send a video singing one of JO's songs.
I don't eat meat and I sure can't sing, so I'm in trouble!
They probably don't care if you can't actually sing. :)
 
  • Haha
Reactions: LadySLO:)
vierailija
Hän varmaankin tarkoittaa kassakuittia (receipt), ei reseptiä (recipe), mutta suomalais-slovenialainen reseptienvaihto kuulostaa kyllä hyvältä idealta! Mikähän olisi samantyyppinen leivonnainen Suomessa kuin potica Sloveniassa? Bostonkakku?
Hävettää myöntää, että menin tähän samaan vipuun taas. Ei ole muuten ensimmäinen kerta, terveisiä enkun kielen opelle, joka päätti aikoinaan kokeeseen laittaa tämän saman asian!
 
vierailija
Joku sanoi, että yksi Bojere-ficci oli poistunut AO3:sta. Nyt kun katselen lukemia, näyttää siltä, että Joker Out -tägistä on poistunut ainakin reilu 40 ficciä viime aikoina (voi olla, että valtaosa näistä on muita kuin Bojere-ficcejä). Mikä viittaa siihen, että yksi tai useampi ficcaaja on poistanut kaikki tuotoksensa, kuten on joskus tapahtunut. No, toivotaan että olivat muuta kuin Bojereä, tai sitten huonoja. :) Kiinnostaa jos joku bongaa jotain puuttuvaa, koska niitä saa yleensä vielä Googlen tai Internet Archiven välimuistista talteen jos huomaa ajoissa.
 
vierailija
Joku sanoi, että yksi Bojere-ficci oli poistunut AO3:sta. Nyt kun katselen lukemia, näyttää siltä, että Joker Out -tägistä on poistunut ainakin reilu 40 ficciä viime aikoina (voi olla, että valtaosa näistä on muita kuin Bojere-ficcejä). Mikä viittaa siihen, että yksi tai useampi ficcaaja on poistanut kaikki tuotoksensa, kuten on joskus tapahtunut. No, toivotaan että olivat muuta kuin Bojereä, tai sitten huonoja. Kiinnostaa jos joku bongaa jotain puuttuvaa, koska niitä saa yleensä vielä Googlen tai Internet Archiven välimuistista talteen jos huomaa ajoissa.
Tää on mun pelko, että jossain vaiheessa lempparificin kirjoittaja päättää poistaa tuotoksensa! Siksi olen ladannut joitakin ficcejä koneelle turvaan 😄
 
vierailija
Joku sanoi, että yksi Bojere-ficci oli poistunut AO3:sta. Nyt kun katselen lukemia, näyttää siltä, että Joker Out -tägistä on poistunut ainakin reilu 40 ficciä viime aikoina (voi olla, että valtaosa näistä on muita kuin Bojere-ficcejä). Mikä viittaa siihen, että yksi tai useampi ficcaaja on poistanut kaikki tuotoksensa, kuten on joskus tapahtunut. No, toivotaan että olivat muuta kuin Bojereä, tai sitten huonoja. Kiinnostaa jos joku bongaa jotain puuttuvaa, koska niitä saa yleensä vielä Googlen tai Internet Archiven välimuistista talteen jos huomaa ajoissa.
En luota enää siihen, että suosikkificcini pysyvät luettavissa, niin lataan nykyisin kaiken saman tien PDF:nä, jos vain vähänkin tulee olo, että haluaisin ficin pariin palata joskus. Huomattavasti aiemmin jo syksyllä tai loppukesästä joku taisi poistaa parikymmentä Bojere-ficciään, mutta ne olivat aika... kehnoja, joten niitä ei kukaan tainnut jäädä kaipaamaan. Ficin poistaminen harmittaa mua enemmän kuin kesken jääminen, jos rehellisiä ollaan.
 
vierailija
Itse asiassa selvitin jo itse kadonneiden ficcien arvoituksen. Thegingerspicechick, jonka Jance-ficcejä luin vielä eilen, on poistanut kaikki ficcinsä. :/ Hänellä oli myös yksi Bojere-ficci liittyen Huhhahei-biisiin, mutta se ei ollut kauhean hyvä minusta (ja biisin sanat oli käännetty väärin), ne Jance-ficit olivat parempia.
 
vierailija
Itse asiassa selvitin jo itse kadonneiden ficcien arvoituksen. Thegingerspicechick, jonka Jance-ficcejä luin vielä eilen, on poistanut kaikki ficcinsä. :/ Hänellä oli myös yksi Bojere-ficci liittyen Huhhahei-biisiin, mutta se ei ollut kauhean hyvä minusta (ja biisin sanat oli käännetty väärin), ne Jance-ficit olivat parempia.
Ääh, voi ei! Toivottavasti jollain on tallessa niitä, jos jotain suosikkeja jää kaipaamaan. Aina vähän surullista, kun joku poistaa kaikki ficcinsä, kun AO3:ssa on mahdollista myös jättää nimettömänä orvoksi ficcejä, mikä olisi omasta mielestäni paljon parempi vaihtoehto. :/
 
vierailija
Googlen välimuistista löytyy vielä, jos etsii esim. ruined ja thegingerspicechick, se on se aika hyvä Jance-fic jonka luin eilen, ja Huhhahhei on se ainoa Bojere-fic häneltä. En viitsi laittaa suoria linkkejä Googlen välimuistiin, kun ne ovat tyyliin 500 merkkiä pitkä ja varmaan myös jäisivät moderaatioon kuitenkin.
 
vierailija
Eihän tätä saisi kertoa, mutta mä en pysty olemaan enää hiljaa. Mä menen Euroviisuihin! Menen, vaikka niin vakuutinkin, että siellä ei mua enää nähdä. Nyt kuitenkin treenataan, ja siellä mä sitten olen Malmössä. Minä ja vihreä bolero.

Mietitte varmaan, miksi söin sanani. Kyllä te tiedätte. Bojan tulee myös, se kun on ollut tekemässä niiden tämän vuoden biisiä, ja sai sen takia kutsun. Itse asiassa se mulle ehdottikin, että tule sinäkin. Eletään Liverpool uudestaan. Ei mun tarvinnut sitä kauaa miettiä, ei todellakaan.

Eilen, kun uni ei tullut, palauttelin mieleen, mitä kaikkea meille Liverpoolissa oikein tapahtui. Välillä tuli kuuma ja melkein hiki, ja ehkä vähän hävettikin. Se, mitä muut näki kuvissa ja videoissa, oli vain pinta kaikesta siitä, mitä me yhdessä tehtiin. Soma ja siloiteltu pinta - ne kaikki isot jutut tapahtui silloin, kun ei ollut kameroita paikalla. Eikä edes ketään muita kun se ja mä.

Soiteltiin illalla ja suunniteltiin kaikkea kivaa. Onneksi saatiin huoneet samasta hotellista - no, tuskin me kahta huonetta tarvitaan, mutta pakkohan niitä on kaksi ottaa, kun media kyttää joka paikassa. Äkkiäkö ne saisivat selville, että jaetaan sama hotellihuone. Vaikka saa ne varmaan muutenkin.

Bojan oli vähän herkillä. Niillä oli pitkä päivä studiolla, eikä ollut mennyt ihan putkeen. Se kysyi, muistanko mä meidän ekan suudelman. Kysyi tuollaista. Vähän hölmö se on, ja mä kerroin sille todella yksityiskohtaisesti, miten ja missä se tapahtui. Ei vielä siellä Madridissa, mutta heti seuraavalla kerralla, kun tavattiin.

Ei oltu edes humalassa, mutta jollakin lailla sekaisin kuitenkin. Toisistamme, tiedän nyt, mutta silloin en sitä vielä tajunnut. Oltiin istuttu iltaa hotellin baarissa isolla porukalla, ja päätettiin lähteä nukkumaan. Mentiin samaa matkaa hissillä, mulla oli kuudestoista kerros, sillä kahdeskymmenes.

Hississä ei ollut muita kuin me. Seisottiin metrin päässä toisistamme, ja yhtäkkiä se otti askeleen ja tuli ihan lähelle. Otti kasvoista kiinni, katsoi silmiin ja pussasi. Ensin varovasti, mutta kun mä jotenkin hämmennyksissäni vastasin, se jatkoi ja vaan jatkoi. Ja minä olin mukana. Herranen aika, miten se tuntui hyvältä. Otti vatsanpohjasta kuin teinipoikana ekan suudelman jälkeen.

Mun kerros tuli ja hissi pysähtyi. Se katsoi mua kysyvästi ja mä nyökkäsin. Se jäi mun kerrokseen. Tuli mun huoneeseen, eikä kysellyt enää mitään. Mä olin vähän shokissa, en ollut ajatellut, että tuollainen kiltiltä koulupojalta näyttävä tyyppi toimii noin. Sen veti mut kiinni itseensä, ujutti kielensä huulien välistä, pujotti kätensä paidan alle. Mä olin vähän tönkkö, kun en nyt ehkä ihan tällaista ollut odottanut.

Mutta sitten mä havahduin, enkä jäänyt toiseksi, vaikka itse sanonkin. Mä tyyräsin sen sängylle, kaadoin selälleen ja menin sen päälle makaamaan. Otin sitä käsistä kiinni ja nostin ne pään yläpuolelle. Näykin sen kaulaa, puhalsin korvaan, purin korvanlehteä. Se kiemurteli ja valitti mun alla, mutta se vaan on niin, että minä olen se, joka vie, ja muut vikisee. Niin sängyssä kuin sängyn ulkopuolellakin.

Ei me maltettu nukkua koko yönä. Jälkeenpäin mä mietin, että miten se menikin niin helposti ja luontevasti. Me kumpikin tiedettiin just, mitä ja miten, mihin kätensä laittaa, miten pidellä toista. Ei tarvinnut kysellä, ei ohjata toista, me oltiin vaan me. Aamuyöstä maattiin hiljaa kasvot kiinni toisissamme. Se piirsi hitaasti mun kulmakarvat, ja mä otin sen kasvot käsiini. Sillä on ihanat poskipäät, vahva leuka ja kauniit silmät.

Ja nyt, muutaman viikon kuluttua, me ollaan taas yhdessä. Eka kerta meni, enkä mä sitä unohda, mutta kyllä mä aika paljon odotan siitä, mitä on tulossa. On ajateltu käydä dinner datella ja hengailla ympäri kaupunkia yhdessä. Se voi olla tietty hankalaa, kun meidät tunnetaan nyt paremmin, mutta yritetään. Ja jos ei onnistu, linnoittaudutaan sitten hotellihuoneeseen. Joko sen tai sitten mun.

Kyllä mä luulen, että me keksitään sielläkin yhteistä tekemistä. Aivan varmasti.
Aww 🥰!!
 
vierailija

Yhteistyössä