Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mä veikkaan tänkin selittyvän uudella viisukaudella.
Se voi tietysti olla. Muutos on ollut selkeä nimenomaan viime viikkoina, niin jonkun ehdottama fanituksen luonteen muuttuminen ajan myötä ei minusta oikein selitä. Ainoat muut riittävän aikasidonnaiset selitykset jotka tulevat mieleen ovat jonkinlainen ylikuormitus/"ähky" Joksujen kiertueesta ja tuo jokin fandomiin liittymätön vuodenikatekijä.

Psyykkasin eilen illalla, että toinen keskeneräisistä ficeistäni tulisi uniini ja onnistuinkin siinä! Harmi että tavalliseen tapaan vaikka muistin sen unen vielä herättyäni, se muisto hajosi käsiin eikä jäänyt mitään mieleen, höh. Mutta sain viime yönä taas uuden ficci-idean, joka oli vähän samantyylinen kuin se kuumistelupuhelu, paitsi että ei ole puhelu. :)

- Joymuffin
 
vierailija
Se voi tietysti olla. Muutos on ollut selkeä nimenomaan viime viikkoina, niin jonkun ehdottama fanituksen luonteen muuttuminen ajan myötä ei minusta oikein selitä. Ainoat muut riittävän aikasidonnaiset selitykset jotka tulevat mieleen ovat jonkinlainen ylikuormitus/"ähky" Joksujen kiertueesta ja tuo jokin fandomiin liittymätön vuodenikatekijä.

Psyykkasin eilen illalla, että toinen keskeneräisistä ficeistäni tulisi uniini ja onnistuinkin siinä! Harmi että tavalliseen tapaan vaikka muistin sen unen vielä herättyäni, se muisto hajosi käsiin eikä jäänyt mitään mieleen, höh. Mutta sain viime yönä taas uuden ficci-idean, joka oli vähän samantyylinen kuin se kuumistelupuhelu, paitsi että ei ole puhelu.

- Joymuffin
Nyt parin viime viikon aikana viisukausi vasta kunnolla käynnistynyt, ja uusiin edustajiin on oikeastaan vasta päässyt paremmin tutustumaan prepartyjen myötä, sekä siellä on nähty vasta mm. niiden keskinäistä dynamiikkaa, ja heti on jo "uusia pareja" tullut viisufandomille shipattavaksi.
 
vierailija
Nyt parin viime viikon aikana viisukausi vasta kunnolla käynnistynyt, ja uusiin edustajiin on oikeastaan vasta päässyt paremmin tutustumaan prepartyjen myötä, sekä siellä on nähty vasta mm. niiden keskinäistä dynamiikkaa, ja heti on jo "uusia pareja" tullut viisufandomille shipattavaksi.
Mä rakastan sitä, kun syntyy näitä ns. uusia pareja. Sitä ilmiötä on mielenkiintoista seurata. Osa viisu faneista ei toki ole koskaan shipannut tai fanittanut yhtäkään paria.
 
vierailija
Se voi tietysti olla. Muutos on ollut selkeä nimenomaan viime viikkoina, niin jonkun ehdottama fanituksen luonteen muuttuminen ajan myötä ei minusta oikein selitä. Ainoat muut riittävän aikasidonnaiset selitykset jotka tulevat mieleen ovat jonkinlainen ylikuormitus/"ähky" Joksujen kiertueesta ja tuo jokin fandomiin liittymätön vuodenikatekijä.

Psyykkasin eilen illalla, että toinen keskeneräisistä ficeistäni tulisi uniini ja onnistuinkin siinä! Harmi että tavalliseen tapaan vaikka muistin sen unen vielä herättyäni, se muisto hajosi käsiin eikä jäänyt mitään mieleen, höh. Mutta sain viime yönä taas uuden ficci-idean, joka oli vähän samantyylinen kuin se kuumistelupuhelu, paitsi että ei ole puhelu.

- Joymuffin
Ilmaisin ehkä itseni huonosti, koska yritin esittää asiani kauniista. Tarkoitin että kyseiset ficit ei vaan enää kiinnosta ihmisiä niin paljon ja jokaisella on tähän oma syynsä. Toki lukijoita varmasti riittää vielä 10 vuoden kuluttua, kyllä kyseiset fandomit jää elämään ainakin jollakin tasolla. Aina voi myös löytyä uusia faneja, vaikka osa vanhoista poistuisi kuvioista.
 
vierailija
Ilmaisin ehkä itseni huonosti, koska yritin esittää asiani kauniista. Tarkoitin että kyseiset ficit ei vaan enää kiinnosta ihmisiä niin paljon ja jokaisella on tähän oma syynsä. Toki lukijoita varmasti riittää vielä 10 vuoden kuluttua, kyllä kyseiset fandomit jää elämään ainakin jollakin tasolla. Aina voi myös löytyä uusia faneja, vaikka osa vanhoista poistuisi kuvioista.
Joo, mutta tuo ei selittäisi miksi suosio tippuisi äkisti nimenomaan nyt huhtikuussa, siinä missä uusi viisukausi (tai nuo muut selitykset) selittäisi.
 
vierailija
Se voi tietysti olla. Muutos on ollut selkeä nimenomaan viime viikkoina, niin jonkun ehdottama fanituksen luonteen muuttuminen ajan myötä ei minusta oikein selitä. Ainoat muut riittävän aikasidonnaiset selitykset jotka tulevat mieleen ovat jonkinlainen ylikuormitus/"ähky" Joksujen kiertueesta ja tuo jokin fandomiin liittymätön vuodenikatekijä.

Psyykkasin eilen illalla, että toinen keskeneräisistä ficeistäni tulisi uniini ja onnistuinkin siinä! Harmi että tavalliseen tapaan vaikka muistin sen unen vielä herättyäni, se muisto hajosi käsiin eikä jäänyt mitään mieleen, höh. Mutta sain viime yönä taas uuden ficci-idean, joka oli vähän samantyylinen kuin se kuumistelupuhelu, paitsi että ei ole puhelu. :)

- Joymuffin
Ihana, että edes sinä jaksat vielä kirjoittaa ficcejä tästä. Joymuffin, kaikkien Bojere-janoisten sankari! En ole vielä valmis luopumaan tästä tarinasta.

Ja lisätunnustuksena vielä, sinä et ole jättänyt yhtään ficciä kesken. Joymuffinin tarinoihin voi aina luottaa, niitä ei jätetä roikkumaan.
 
vierailija
Ihana, että edes sinä jaksat vielä kirjoittaa ficcejä tästä. Joymuffin, kaikkien Bojere-janoisten sankari! En ole vielä valmis luopumaan tästä tarinasta.

Ja lisätunnustuksena vielä, sinä et ole jättänyt yhtään ficciä kesken. Joymuffinin tarinoihin voi aina luottaa, niitä ei jätetä roikkumaan.
Se on totta, kiitos Joymuffin siitä! 🙏
 
vierailija
Ihana, että edes sinä jaksat vielä kirjoittaa ficcejä tästä. Joymuffin, kaikkien Bojere-janoisten sankari! En ole vielä valmis luopumaan tästä tarinasta.

Ja lisätunnustuksena vielä, sinä et ole jättänyt yhtään ficciä kesken. Joymuffinin tarinoihin voi aina luottaa, niitä ei jätetä roikkumaan.
Kiitos! Ihan 100 % varmuudella en voi tätä luvata tulevaisuudessa, koska terveyteni on erittäin epävakaa, ja osittain siitä syystä olen vähän epäröinyt nyt pidempiin tarinoihin käsiksi ryhtymistä, vaikka minulla on niihin useampi idea. Mutta jos se minusta on kiinni, niin yksikään tarina ei jää kesken, ja en koskaan lataa nettiin minkään ficin alkua, ellen tiedä jo miten se päättyy. :) Ja mitään fiksumpaakaan minulla ei nyt elämässäni ole tai ole näköpiirissä.

- Joymuffin
 
vierailija
Uskon että se valmistuu vielä, vai onko kirjoittaja sanonut muuta? Useat Bojere-ficit on lopulta kirjoitettu loppuun jopa puoli vuotta edellisen osan jälkeen.

Ugly Beautiful saisi kyllä taas jatkua. :)
No toivottavasti. Ei mielestäni ole sanonut muuta, kuin että alunperin sen piti valmistua Kultsan keikkoihin mennessä, mutta jotain henkilökohtaisessa elämässä kai tuli eteen.
 
vierailija
Mut mä en kestä et mun ultimaattinen lempificci "Do you think we'll be in love forever?" jäi kesken vain 2 lukua ennen loppua.
Tää on aina niin harmillista, mutta haluan rohkaista sinua sillä, että yhden toisen fandomin ficciin ilmestyi juuri kauan odottamani osa näin 8 vuoden jälkeen 😅 Joten ei luovuta toivosta, uusia osia saattaa hyvinkin tulla vielä! Kannattaa käydä antamassa Kudosia ja positiivisia kommentteja (toki ilman kirjoittamiseen painostamista😁), niin kirjoittaja saattaa saada inspiraatiota niistäkin.
 
vierailija
AO3:ssa on jännä ilmiö: Joksu-ficcien kudos-määrät (niitä on helpompi pitää silmällä ja vertailla kuin lukijamääriä) ovat selvästi tippuneet viime viikkoina, vaikka ficcien määrä on pysynyt kutakuinkin ennallaan alkuvuoteen verrattuna (ja toki Bojere-viikon aikana nousikin rajusti).

Vaikka ficcien suosio toki riippuu kunkin yksittäisen ficin kirjoittajasta, sisällöstä ja jossain määrin myös ajoituksesta, tiettyjä kaavoja on perinteisesti ollut, esim. mitä enemmän lukuja, sitä enemmän kudosta. Heittäisin, että suosituimmilla Bojere-ficeillä pudotus kudoksessa viime viikkoina on ollut 20 % ja vähemmän suosituilla jopa 40 %. Pudotusta on kuitenkin ollut muillakin Joksu-pareilla. Onkohan nyt joku vuodenaikajuttu tms, jolla voisi tätä selittää, tyyliin kevätlomat.

- Joymuffin
Ihan uteliaisuudesta kysyn: milloin sinä itse jätät ficciin kudoksen? Minkälainen ficin pitää olla, että painat sitä sydämen kuvaa?

Jokaisella on tietenkin omat kriteerinsä sille, milloin jättää kudoksen, mutta vaikea kuvitella, että kudosten määrä ei olisi suoraan riippuvainen lukukertojen määrästä. Vai oliko ajatuksesi nimenomaan, että kudos-määrä on pudonnut suhteessa enemmän kuin lukukerrat?

En ole itse mikään ficcien suurkuluttaja, mutta käytännössä jätän kudoksen aina silloin, kun ficci on onnistunut kuvaamaan henkilöt, olosuhteet ja tapahtumat niin, että olen päässyt elämään tarinassa mukana ja viihtynyt sen parissa. Näin käy lähes aina. En ole kovin vaativa lukija, kun ficceistä on kyse, enkä säännöstele kudoksen antamista esim. sen mukaan, onko kirjoittaja ennestään tuttu tai suosikkini. Jos ficci ei millään tavalla osu tunteisiin, jos siinä ei ole mitään yhtymäkohtaa nimeltä kuvattuihin henkilöihin tai jos tarina on täynnä epäloogisuuksia, jää kudos antamatta. Ainakaan omat havaintoni eivät tue sitä, että ficcien laatu olisi viime aikoina muuttunut huonompaan suuntaan.

Viime viikkoina on tullut niin paljon bojere-kontenttia, että paljon varmasti hyviäkin ficcejä on vielä lukemattomina jonossa muillakin kuin minulla. Ehkä kuitenkin pelkkää kudos-määrää parempi vertailukohta olisi kudosten suhde lukukertoihin?
 
vierailija
Kiitos! Ihan 100 % varmuudella en voi tätä luvata tulevaisuudessa, koska terveyteni on erittäin epävakaa, ja osittain siitä syystä olen vähän epäröinyt nyt pidempiin tarinoihin käsiksi ryhtymistä, vaikka minulla on niihin useampi idea. Mutta jos se minusta on kiinni, niin yksikään tarina ei jää kesken, ja en koskaan lataa nettiin minkään ficin alkua, ellen tiedä jo miten se päättyy. Ja mitään fiksumpaakaan minulla ei nyt elämässäni ole tai ole näköpiirissä.

- Joymuffin
❤
 
vierailija
Ihan uteliaisuudesta kysyn: milloin sinä itse jätät ficciin kudoksen? Minkälainen ficin pitää olla, että painat sitä sydämen kuvaa?

Jokaisella on tietenkin omat kriteerinsä sille, milloin jättää kudoksen, mutta vaikea kuvitella, että kudosten määrä ei olisi suoraan riippuvainen lukukertojen määrästä. Vai oliko ajatuksesi nimenomaan, että kudos-määrä on pudonnut suhteessa enemmän kuin lukukerrat?

En ole itse mikään ficcien suurkuluttaja, mutta käytännössä jätän kudoksen aina silloin, kun ficci on onnistunut kuvaamaan henkilöt, olosuhteet ja tapahtumat niin, että olen päässyt elämään tarinassa mukana ja viihtynyt sen parissa. Näin käy lähes aina. En ole kovin vaativa lukija, kun ficceistä on kyse, enkä säännöstele kudoksen antamista esim. sen mukaan, onko kirjoittaja ennestään tuttu tai suosikkini. Jos ficci ei millään tavalla osu tunteisiin, jos siinä ei ole mitään yhtymäkohtaa nimeltä kuvattuihin henkilöihin tai jos tarina on täynnä epäloogisuuksia, jää kudos antamatta. Ainakaan omat havaintoni eivät tue sitä, että ficcien laatu olisi viime aikoina muuttunut huonompaan suuntaan.

Viime viikkoina on tullut niin paljon bojere-kontenttia, että paljon varmasti hyviäkin ficcejä on vielä lukemattomina jonossa muillakin kuin minulla. Ehkä kuitenkin pelkkää kudos-määrää parempi vertailukohta olisi kudosten suhde lukukertoihin?
Siis tarkoitin, että oletan kudoksen olevan edelleen samassa suhteessa lukijamääriin kuin ennenkin, en että laatu on huonontunut tai että kudosta annetaan vähemmän. Kun kuitenkin pohdiskelin lukijamääriä kudos-määrien perusteella, niin tuntui reilulta mainita, että en ole oikeasti seurannut niitä lukuja, vaan kudos-lukuja. :)

Minusta on tullut kyllä ajan myötä vähän nihkeämpi kudoksen kanssa, etenkin pitkien ficcien suhteen, kun annoin useita kertoja kudosta jollekin ficille sen alkuvaiheessa ja olin niin tyytymätön myöhempiin käänteisiin, että olisin halunnut perua sen. Ehkä olen vain turhan kriittinen lukijana mm. siksi, kun olen kirjoittanut myös kritiikkejä. Minulla oli aikoinaan kaveri, joka oli hyvin innokas lukija ja hän sanoi, ettei hänellä ole mitään hajuakaan kirjojen "laadusta". Hän antoi jotakuinkin kaikelle lukemalleen viisi tähteä Goodreadsissa, koska oli viihtynyt sen parissa ja harvemmin ei viihtynyt jonkin kirjan parissa. :)

- Joymuffin
 
vierailija
Ihan uteliaisuudesta kysyn: milloin sinä itse jätät ficciin kudoksen? Minkälainen ficin pitää olla, että painat sitä sydämen kuvaa?

Jokaisella on tietenkin omat kriteerinsä sille, milloin jättää kudoksen, mutta vaikea kuvitella, että kudosten määrä ei olisi suoraan riippuvainen lukukertojen määrästä. Vai oliko ajatuksesi nimenomaan, että kudos-määrä on pudonnut suhteessa enemmän kuin lukukerrat?

En ole itse mikään ficcien suurkuluttaja, mutta käytännössä jätän kudoksen aina silloin, kun ficci on onnistunut kuvaamaan henkilöt, olosuhteet ja tapahtumat niin, että olen päässyt elämään tarinassa mukana ja viihtynyt sen parissa. Näin käy lähes aina. En ole kovin vaativa lukija, kun ficceistä on kyse, enkä säännöstele kudoksen antamista esim. sen mukaan, onko kirjoittaja ennestään tuttu tai suosikkini. Jos ficci ei millään tavalla osu tunteisiin, jos siinä ei ole mitään yhtymäkohtaa nimeltä kuvattuihin henkilöihin tai jos tarina on täynnä epäloogisuuksia, jää kudos antamatta. Ainakaan omat havaintoni eivät tue sitä, että ficcien laatu olisi viime aikoina muuttunut huonompaan suuntaan.

Viime viikkoina on tullut niin paljon bojere-kontenttia, että paljon varmasti hyviäkin ficcejä on vielä lukemattomina jonossa muillakin kuin minulla. Ehkä kuitenkin pelkkää kudos-määrää parempi vertailukohta olisi kudosten suhde lukukertoihin?
Mun mielestä ficin laadun voi suoraan päätellä kudojen suhteesta lukukertoihin. Lähde: oma päättelyni eri fandomeista vuosien varrelta. Tyypillisesti luettavalla/hyvällä ficillä on vähintään 10 % kudoja lukukertojen määrästä, ja siitä ylöspäin kudojen määrä tarkoittaa, että kyseessä on erinomainen ficci. Esim. ficci, jolla on 1000 lukukertaa ja 100 kudoa, on hyvä, mutta ficci, jolla on 8000 lukukertaa ja 1000 kudoa, on erinomainen. Kaava ei mun mielestä ole pätenyt ihan täysin pienien fandomien kohdalla, koska erityisesti JO-fandomissa tunnutaan jättävän aktiivisemmin kudoja kuin suurissa fandomeissa. Lisäksi supersuosituissa ficeissä on lukukertoja älyttömästi, koska niitä luetaan yhä uudelleen, mutta vastaavasti niissä kudojen määrä on todella suuri. Joka tapauksessa tuo kaava on yleensä itselleni pätenyt, kun olen pohtinut ficcien laatua - edustan ehkä sitten sitä nirsompaa lukijakuntaa, joka ei jätä kudoja, ellen ole oikeasti tyytyväinen lukukokemukseeni tai halua erityisesti kannustaa kirjoittajaa.
 
vierailija
Mä rakastan sitä, kun syntyy näitä ns. uusia pareja. Sitä ilmiötä on mielenkiintoista seurata. Osa viisu faneista ei toki ole koskaan shipannut tai fanittanut yhtäkään paria.
Itse en ole viisufani enkä ole koskaan shipannut ketään. B&J shippi on jotain täysin ainutkertaista mulle, enkä oikeastaan näe, että tällaista voisi enää tapahtua. Siis että alkaisin shippaamaan joitakin tyyppejä. Vaikea kuvitella, että mun silmille lävähtäisi vahingossa toistamiseen jotain tuollaista, mitä oli B&J:llä.
 
vierailija
Mun mielestä ficin laadun voi suoraan päätellä kudojen suhteesta lukukertoihin. Lähde: oma päättelyni eri fandomeista vuosien varrelta. Tyypillisesti luettavalla/hyvällä ficillä on vähintään 10 % kudoja lukukertojen määrästä, ja siitä ylöspäin kudojen määrä tarkoittaa, että kyseessä on erinomainen ficci. Esim. ficci, jolla on 1000 lukukertaa ja 100 kudoa, on hyvä, mutta ficci, jolla on 8000 lukukertaa ja 1000 kudoa, on erinomainen. Kaava ei mun mielestä ole pätenyt ihan täysin pienien fandomien kohdalla, koska erityisesti JO-fandomissa tunnutaan jättävän aktiivisemmin kudoja kuin suurissa fandomeissa. Lisäksi supersuosituissa ficeissä on lukukertoja älyttömästi, koska niitä luetaan yhä uudelleen, mutta vastaavasti niissä kudojen määrä on todella suuri. Joka tapauksessa tuo kaava on yleensä itselleni pätenyt, kun olen pohtinut ficcien laatua - edustan ehkä sitten sitä nirsompaa lukijakuntaa, joka ei jätä kudoja, ellen ole oikeasti tyytyväinen lukukokemukseeni tai halua erityisesti kannustaa kirjoittajaa.
Jos ficissä on vain yksi luku, yleensä hyvässä ficissä on tässä fandomissa kudosta 20-25 % lukukertojen määrästä, joskus jopa yli 30%. Pitkissä ficeissä tuo kaava ei kuitenkaan enää päde, koska jos lukee vaikkapa 10-lukuisen ficin kaikki luvut kerran eri päivinä, siitä kertyy 10 lukukertaa, mutta kudosta voi antaa vain kerran, ja minusta on vaikea tehdä tuollaisia johtopäätöksiä enää. :)

Kiinnostavasti muuten yksi erittäin suosittu Bojere-ficcaaja, jonka joillain ficeillä on useita satoja kudosta, kirjoitti hiljattain usemman luvun anonyymificin ja sai sillä vain parikymmentä kudosta, todennäköisesti ennen kaikkea siksi, että aihe oli epäsuosittu. (Hänen tyylinsä on erittäin omaperäinen ja tunnistettava.)

- Joymuffin
 
vierailija
Jos ficissä on vain yksi luku, yleensä hyvässä ficissä on tässä fandomissa kudosta 20-25 % lukukertojen määrästä, joskus jopa yli 30%. Pitkissä ficeissä tuo kaava ei kuitenkaan enää päde, koska jos lukee vaikkapa 10-lukuisen ficin kaikki luvut kerran eri päivinä, siitä kertyy 10 lukukertaa, mutta kudosta voi antaa vain kerran, ja minusta on vaikea tehdä tuollaisia johtopäätöksiä enää.

Kiinnostavasti muuten yksi erittäin suosittu Bojere-ficcaaja, jonka joillain ficeillä on useita satoja kudosta, kirjoitti hiljattain usemman luvun anonyymificin ja sai sillä vain parikymmentä kudosta, todennäköisesti ennen kaikkea siksi, että aihe oli epäsuosittu. (Hänen tyylinsä on erittäin omaperäinen ja tunnistettava.)

- Joymuffin
Pidän itselleni tuota kaavaa luotettavana myös useampilukuisissa ficeissä, koska lukukertojen määrä tasaantuu per luku. Vain osa lukee ficin useampaan otteeseen, ja loppuun päästyään aika moni antaa kudoja, jos on antaakseen. Eri asia on todella suositut ficit, joita ihmiset palaavat lukemaan kerta toisensa jälkeen, ja jossain vaiheessa lukukerrat vs. kudot alkaa vääristyä sen verran, ettei niistä oikein voi tehdä päätelmiä. Sen sijaan se on totta, että näin pienessä fandomissa ihmiset tuppaavat antamaan kudoja siihen malliin, että noin 20 % on tyypillisempi luku kuin 10 %, kuten suurissa fandomeissa. Riippuu varmaan ihan siitä, että suurissa fandomeissa lukijoita tai ns. ficcien kasuaaleja suurkuluttajia on enemmän, ja taas pienissä fandomeissa aktiivisia faneja on niin paljon vähemmän, että kudojen jättäminen tai kommentointi koetaan tärkeänä kannusteena.

Ja lisäksi ihan nimen perusteella voi saada lisää kudoja, se on totta; jotkut kirjoittajat saavuttavat tietyn statuksen, jolloin ficciä voidaan kudottaa laadusta riippumatta (ottamatta nyt kantaa tähän mainitsemaasi ficciin). Jotkuthan jopa seuraavat suosikkikirjoittajiaan fandomista toiseen, vaikkeivät välittäisi lähdemateriaalista juurikaan.
 
vierailija
Mun mielestä ficin laadun voi suoraan päätellä kudojen suhteesta lukukertoihin. Lähde: oma päättelyni eri fandomeista vuosien varrelta. Tyypillisesti luettavalla/hyvällä ficillä on vähintään 10 % kudoja lukukertojen määrästä, ja siitä ylöspäin kudojen määrä tarkoittaa, että kyseessä on erinomainen ficci. Esim. ficci, jolla on 1000 lukukertaa ja 100 kudoa, on hyvä, mutta ficci, jolla on 8000 lukukertaa ja 1000 kudoa, on erinomainen. Kaava ei mun mielestä ole pätenyt ihan täysin pienien fandomien kohdalla, koska erityisesti JO-fandomissa tunnutaan jättävän aktiivisemmin kudoja kuin suurissa fandomeissa. Lisäksi supersuosituissa ficeissä on lukukertoja älyttömästi, koska niitä luetaan yhä uudelleen, mutta vastaavasti niissä kudojen määrä on todella suuri. Joka tapauksessa tuo kaava on yleensä itselleni pätenyt, kun olen pohtinut ficcien laatua - edustan ehkä sitten sitä nirsompaa lukijakuntaa, joka ei jätä kudoja, ellen ole oikeasti tyytyväinen lukukokemukseeni tai halua erityisesti kannustaa kirjoittajaa.
Omalla kohdallani tuo kudojen ja lukukertojen suhde ei päde, toki välillä se saattaa suuntaa-antavana toimia. On todella monia ficcejä, joissa on valtavasti kudoja, mutta mielestäni ne eivät ole hyvin kirjoitettuja. Tietysti on myös niitä, joissa on paljon kudoa ja josta pidän paljon, mulle se on aika 50/50.

Tämä shippi on onneksi niin pieni, että pystyn vilkaisemaan jokaista uutta ficciä ja sen perusteella tekemään lukupäätöksen eikä tarvitse katsella kudojen määrää. Olen todella nirso lukija ja osan ficeistä jätän lukematta jo tägien ja tiivistelmän perusteella. Jos alan ficciä lukea, jätän sen nopeasti helposti kesken, jos teksti ei miellytä. Jos taas luen ficin loppuun, jätän sille kudon. Jos ficci on oikein todella hyvä ja mieleenpainuva ja haluan kannustaa kirjoittajaa, jätän kommentin. Minulle kudot siis ovat varmaan vain sellainen ”oli kiva ficci, kiitos kun jaoit”.
 
vierailija
Jos katsoo kudoksen ja lukukertojen suhdetta, niin tuolla perusteella huonoin ficcini on stripparificci Audacity, joka omasta ja monien muiden mielestä on paras ficcini, siinä on yhdeksän lukua (ja 268 kudosta). :) Tosiaan omasta mielestäni nuo laskukaavat eivät päde pitkiin ficceihin. Saman kaavan mukaan taas parhaat ficcini olisivat kaikki suomenkielisiä höpsöttelyitä.

Mutta siinä mielessä tuo pätee, että lähes kaikki tämän fandomin eniten kudosta saaneet ficit ovat viime kesältä ja/tai todella moniosaisia, ja osa niistä viimekesäisistä "huippusuosituista" on tosi huonostikin kirjoitettu, mutta viime alkukesästä lukijoita oli tosi paljon enemmän.

- Joymuffin
 
vierailija
Jos katsoo kudoksen ja lukukertojen suhdetta, niin tuolla perusteella huonoin ficcini on stripparificci Audacity, joka omasta ja monien muiden mielestä on paras ficcini, siinä on yhdeksän lukua (ja 268 kudosta). Tosiaan omasta mielestäni nuo laskukaavat eivät päde pitkiin ficceihin. Saman kaavan mukaan taas parhaat ficcini olisivat kaikki suomenkielisiä höpsöttelyitä.

Mutta siinä mielessä tuo pätee, että lähes kaikki tämän fandomin eniten kudosta saaneet ficit ovat viime kesältä ja/tai todella moniosaisia, ja osa niistä viimekesäisistä "huippusuosituista" on tosi huonostikin kirjoitettu, mutta viime alkukesästä lukijoita oli tosi paljon enemmän.

- Joymuffin
Mutta sehän on tunnettu tosiasia, että kirjoittajan itsensä mielestä paras ficci on aina eri kuin se, joka lukijoiden mielestä on paras. :D Ainakin omalla kohdallani on näin, selvästi suosituin ficcini ei missään nimessä ole oma suosikkini tai se, jonka ajattelen olevan parhaiten kirjoitettu.
 

Yhteistyössä