Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kiertue on ohitse ja nyt on kulunut melkein tekemästäni 4 kk talvipäivänseisauksen korttiluennasta (viesti johon vastaan). Kortit osuivat mielestäni varsin hyvin oikeaan, jotkut selvästi ja jotkut tulkinnanvaraisesti. Tässä tiivistelmä omista näkemyksistäni (otin mukaan vain ne kortit, joiden oikeaan osumista on minusta edes jonkinlaista mahdollisuutta arvuutella).

Onko Conor Jokereiden manageri? REVEAL – tämä osui selvästi oikein

Jokereiden seuraavan sinkun aihe/teema: DEPTH, syvällisen introspektion kortti – minusta hyvin osuva näkemys EW:stä, josta silloin ei tiedetty vielä mitään.

Jance: FREE – mielestäni tämäkin näyttää selvästi osuneen oikeaan nyt, vaikka silloin en ymmärtänyt korttia

Bojanin tunteet Jereä kohtaan: IMAGINE. “Kortin teemana on rohkeus (sekä ‘boldness’ että pelottomuus) ja intuitio. May you seek the possible in the impossible.” – Tämän korttinoston jälkeen tuli vaikka mitä rohkeita haastiksia kuten unelmatreffit, uudet rakkauslaulut sekä Kultsalla Jerelle suunnattua lavaesiintymistä. Itse näkisin tämänkin osuneen hyvin, saa olla eri mieltä.

Bojanin mahdollinen kaapistatulo: HELD (=kyllä, koska saa laajempaa tukea) – Bojan ei ole tullut kaapista, mutta vilautellut miestenvälisiä juttuja selvästi aiempaa rohkeammin, joten minusta tämä on osunut huomattavan lähelle, vaikka ymmärrän jos jonkun muun mielestä ei ole.

(Näin sivun mennen sanottuna, kiinnostavia kortteja noussut myös tulevalle levylle, enkä ihmettelisi, jos siinä olisi mukana jotain vielä rohkeampaa kuin tähän mennessä julkituodut biisit.)

-energiamamma
👍
 
vierailija
Tänään tuli todettua, että ficciä pystyy naputtelemaan parin metrin päässä meluisasta putkirempasta kun laittaa Siddhartaa korvanappeihin. :) Täällä on joku mystinen juttu, että kerrostalon asuntojen väliset putket voi vaihtaa vesimittarin lukuaukoista. En ole koskaan aiemmin kuullut moisesta, mutta homma valmistui kolmessa tunnissa, olipa helpotus.

- Joymuffin
 
vierailija
Kiertue on ohitse ja nyt on kulunut melkein tekemästäni 4 kk talvipäivänseisauksen korttiluennasta (viesti johon vastaan). Kortit osuivat mielestäni varsin hyvin oikeaan, jotkut selvästi ja jotkut tulkinnanvaraisesti. Tässä tiivistelmä omista näkemyksistäni (otin mukaan vain ne kortit, joiden oikeaan osumista on minusta edes jonkinlaista mahdollisuutta arvuutella).

Onko Conor Jokereiden manageri? REVEAL – tämä osui selvästi oikein

Jokereiden seuraavan sinkun aihe/teema: DEPTH, syvällisen introspektion kortti – minusta hyvin osuva näkemys EW:stä, josta silloin ei tiedetty vielä mitään.

Jance: FREE – mielestäni tämäkin näyttää selvästi osuneen oikeaan nyt, vaikka silloin en ymmärtänyt korttia

Bojanin tunteet Jereä kohtaan: IMAGINE. “Kortin teemana on rohkeus (sekä ‘boldness’ että pelottomuus) ja intuitio. May you seek the possible in the impossible.” – Tämän korttinoston jälkeen tuli vaikka mitä rohkeita haastiksia kuten unelmatreffit, uudet rakkauslaulut sekä Kultsalla Jerelle suunnattua lavaesiintymistä. Itse näkisin tämänkin osuneen hyvin, saa olla eri mieltä.

Bojanin mahdollinen kaapistatulo: HELD (=kyllä, koska saa laajempaa tukea) – Bojan ei ole tullut kaapista, mutta vilautellut miestenvälisiä juttuja selvästi aiempaa rohkeammin, joten minusta tämä on osunut huomattavan lähelle, vaikka ymmärrän jos jonkun muun mielestä ei ole.

(Näin sivun mennen sanottuna, kiinnostavia kortteja noussut myös tulevalle levylle, enkä ihmettelisi, jos siinä olisi mukana jotain vielä rohkeampaa kuin tähän mennessä julkituodut biisit.)

-energiamamma
Energiamamma, kiitos tuosta yhteenvedosta, mutta menneitä asioita enemmän kiinnostaisi nyt se, miten Bojan koki tämänkertaisen Suomen-vierailun, siis suhteessa Jereen, sekä mikä juuri tällä hetkellä on heidän kahden väliset tunteet. Missä mennään nyt? Oletko muuten nostanut kortteja liittyen S-henkilöön, josta tässä ketjussa ei haluta puhua, eli mikä hänen roolinsa on Bojanille?
 
vierailija
Energiamamma, kiitos tuosta yhteenvedosta, mutta menneitä asioita enemmän kiinnostaisi nyt se, miten Bojan koki tämänkertaisen Suomen-vierailun, siis suhteessa Jereen, sekä mikä juuri tällä hetkellä on heidän kahden väliset tunteet. Missä mennään nyt? Oletko muuten nostanut kortteja liittyen S-henkilöön, josta tässä ketjussa ei haluta puhua, eli mikä hänen roolinsa on Bojanille?
Energiamamma saa vastata kuten haluaa, mutta onko ihan pakko, oikeasti, tuoda esiin tätä S henkilöä, kun tiedetään, ettei hän ja hänen roolinsa B:n elämässä kuulu tän ketjun asioihin? En ymmärrä, miten hankalaa joillekin on olla tarttumatta tähän, aivan kuin tahallaan haluttaisiin kerta toisensa jälkeen tuoda asia esiin, juuri kun se on ehtinyt taas vähän laantua.
 
vierailija
Energiamamma saa vastata kuten haluaa, mutta onko ihan pakko, oikeasti, tuoda esiin tätä S henkilöä, kun tiedetään, ettei hän ja hänen roolinsa B:n elämässä kuulu tän ketjun asioihin? En ymmärrä, miten hankalaa joillekin on olla tarttumatta tähän, aivan kuin tahallaan haluttaisiin kerta toisensa jälkeen tuoda asia esiin, juuri kun se on ehtinyt taas vähän laantua.
Minua ainakin kiinnostaa tämä, vaikka K/B shippari olenkin. Tuotiinhan NM esiin myös tarot luennoissa aikoinaan. Shippiin nää ei vaikuta, mut kiinnostavat kyllä.
 
vierailija
Näin viime yönä pitkästä aikaa unta Jokereista, ja uni toi hieman perspektiiviä tämänhetkiseen elämäntilanteeseeni, jonka vaativuus tuntuu olevan vähän liikaa.

Unessa olin katsomassa heitä jollakin festarilla, oli pimeä ilta-aika. Yleisö oli villinä, paitsi jotkut ruotsalaiset (), jotka valittivat etteivät näe kunnolla ihmisten käsien takaa. Paistoin välillä suklaakeksejä pienellä kannettavalla uunilla ja jaoin yleisöön.

Sitten olinkin eturivissä ja Bojan halasi eturiviläisiä. Kris yritti hoputtaa, mutta Bojan katsoi minua ja sanoi: ”Halaan vielä sinua koska sinulla on niin nätti hymy”.
Olin häkeltänyt, koska olen aina reaalielämässä tuntenut häpeää hymystäni. Meikäläisen urpo uniminä ei tajunnut edes kiittää kohteliaisuudesta, vaan heitti: ”Jaa, ei se ole kummoinen.”
Siinä Bojanin tiukassa halauksessa nahkatakkia nuuhkutellessa alkoi kuitenkin oma alentuneisuus hävettää ja päätin lisätä, että ”kai se on ihan ok hymy ja ajaa asiansa.” Bojan ei sanonut enää mitään mutta katsoi hyväksyvästi.

Että kiitos uni-Bojan muistutuksesta. Kun on ihan ok, se on tarpeeksi.
Ihana uni-Bojan ❤💚
 
vierailija
Energiamamma saa vastata kuten haluaa, mutta onko ihan pakko, oikeasti, tuoda esiin tätä S henkilöä, kun tiedetään, ettei hän ja hänen roolinsa B:n elämässä kuulu tän ketjun asioihin? En ymmärrä, miten hankalaa joillekin on olla tarttumatta tähän, aivan kuin tahallaan haluttaisiin kerta toisensa jälkeen tuoda asia esiin, juuri kun se on ehtinyt taas vähän laantua.
Siis mä ajattelin, että se just vois rauhoittaa S-keskustelua, jos sieltä tulisi esim pelkkään kaveruuteen viittaavaa. Ei todellakaan ollut tarkoitus aiheuttaa kellekään pahaa mieltä. Itsekin shippaan vain J&B, mutta mua kiinnostaa silti, mikä se S-kuvio oli/on. Ja tosiaan tarotluennoissa oli viime vuonna muitakin sivuhenkilöitä, ainakin E, mikä ei silloin ollut kellekään ongelma. Miksi porukka on nykyään niin hyökkäävää täällä.

-ap kysyjä
 
vierailija
Sitten ei vaan osata käyttäytyä eikä ainakaan ymmärretä tämän ketjun etikettiä. Ymmärrettävää, kaikki ei vain osaa käytöstapoja. Tosin luulisi jo oppineen tän 2410 sivun aikana, mikä kuuluu tänne ja mikä ei.
Trollit on ainakin joskus edes huvittavia, toisin on teidän ankeiden trollin metsästäjien kanssa, jotka turhilla kommenteilla täyttävät ketjua. Näistä trolleista ollaan jauhettu jo toukokuusta asti, eikä se johda yhtään mihinkään. Mitään muutosta ei tule tapahtumaan, vaikka sä kuinka yrittäisit käskyttää muita.
 
vierailija
Siis mä ajattelin, että se just vois rauhoittaa S-keskustelua, jos sieltä tulisi esim pelkkään kaveruuteen viittaavaa. Ei todellakaan ollut tarkoitus aiheuttaa kellekään pahaa mieltä. Itsekin shippaan vain J&B, mutta mua kiinnostaa silti, mikä se S-kuvio oli/on. Ja tosiaan tarotluennoissa oli viime vuonna muitakin sivuhenkilöitä, ainakin E, mikä ei silloin ollut kellekään ongelma. Miksi porukka on nykyään niin hyökkäävää täällä.

-ap kysyjä
Suurinta osaa ei kiinnosta tuo kuvio, mikä itseäsi kiinnostaa, koska se ei kuulu K/B-shippiin. Kun on vuoden puolustellut oikeuttaan shipata, alkaa kaikki oheissälä tuntua raskaalta.
 
vierailija
Siis mä ajattelin, että se just vois rauhoittaa S-keskustelua, jos sieltä tulisi esim pelkkään kaveruuteen viittaavaa. Ei todellakaan ollut tarkoitus aiheuttaa kellekään pahaa mieltä. Itsekin shippaan vain J&B, mutta mua kiinnostaa silti, mikä se S-kuvio oli/on. Ja tosiaan tarotluennoissa oli viime vuonna muitakin sivuhenkilöitä, ainakin E, mikä ei silloin ollut kellekään ongelma. Miksi porukka on nykyään niin hyökkäävää täällä.

-ap kysyjä
Olen miettinyt samaa. Keskustelu vauvan puolella ja täällä plussalla (myös kompostissa) keskittyy nykyään monesti muihin kommentoijiin, trolleihin ja siihen, että mitä saa kirjoittaa ja mitä ei (tarkoitan että onko ficit ok, minkälainen huumori on asiallista jne.) Osa kommentoijista on nykyään hyvin hyökkääviä ja itse en esim. näe mitään järkeä siinä, että lähdetään väittelemään Aidon kanssa. Se vasta ketjujen tunnelman pilaakin.
 
vierailija
Suurinta osaa ei kiinnosta tuo kuvio, mikä itseäsi kiinnostaa, koska se ei kuulu K/B-shippiin. Kun on vuoden puolustellut oikeuttaan shipata, alkaa kaikki oheissälä tuntua raskaalta.
No tämä. Kaikkien sivuhenkilöiden vatkaaminen K ja B ohella on turhaa ja tuntuu lähinnä yritykseltä viedä huomiota pois itse päähenkilöistä. Eikä jaksaisi kerta toisensa jälkeen käydä keskustelua siitä, miksi K/B-ketjussa pitäisi keskittyä muihin ihmisiin ja heidän suhteisiinsa K:hon tai B:hen.
 
vierailija
No tämä. Kaikkien sivuhenkilöiden vatkaaminen K ja B ohella on turhaa ja tuntuu lähinnä yritykseltä viedä huomiota pois itse päähenkilöistä. Eikä jaksaisi kerta toisensa jälkeen käydä keskustelua siitä, miksi K/B-ketjussa pitäisi keskittyä muihin ihmisiin ja heidän suhteisiinsa K:hon tai B:hen.
Miksi sitten Tarot tulkintoihin otettiin mukaan Jesse, Mikke, Etel jne. Samalla tavalla hekin on sivuhenkilöitä.
 

Yhteistyössä