Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Sinä et näköjään edes lue kunnolla mitä on kirjoitettu ja sinulle vastattu ja samoista asioista reuhaat jotka sulle on jo sanottu. Se raportoija oli ollut toisessa baarissa ja sieltä oli aikonut lähtä jo kotiin mutta muuttanut mielensä ja mennytkin Ihkuun. Miksi sinä et lue mitä sinulle sanotaan ? Lopeta jo.
En voi luottaa siihen, koska siinä itse ketjussa se kotiin lähtemättömyys viittasi poikien tulon pidentäneen hänen iltaansa.
 
vierailija
En ole Tarotar mutta kerönnyt materiaalia sinua vastaan. Onnea sulle vaan.
No olet kuka olet, mutta aina se tuntuu olevan yksi anonyymi, joka kihisee vihasta, kun joltakulta vaaditaan todisteita siitä, ettei kuseta, niin ei ole hirveän vaikeaa arvata, että kukahan se henkilö aina on.
Jos sä et kusettanut Jokereiden faneja eilen, sulla varmaan ois jotain muuta sanottavaa kuin tota mitä nyt heittelet.
 
vierailija
Mutta kirjoitti kuitenkin olleensa lähdössä baarista jo klo 24.
Ei sanonut kyseisestä baarista olleensa lähdössä, vaan ylipäätään oli suunnitellut lähtevänsä nukkumaan ajoissa, mutta sitten kuitenkin päätynyt jatkamaan iltaa, ja vasta myöhemmin päätynyt Ihkuun. Tuo ei ollut millään tavalla olennainen tieto minkään kannalta, oli vain heitto siinä kohtaa, kun oli jo tosi myöhä.

Sulla on muuten jotain todella pahoja mielenterveysongelmia, joihin sun pitäisi hakea apua, ymmärrätkö itse omaa tilaasi?
 
vierailija
Se henkilö myös väisteli vastaamaata, kun häneltä kysyttiin, oliko ollut Jokereiden keikalla. Sekin oli sus, koska eihän kaikki fanittaneetkaan olleet. Siitäkin jo syntyi tunne, ettei henkilö edes fanittanut Jokereita, koska kysymys keikasta ei kiinnostanut vähääkään.
Eikä näillä palstoilla juuri henkilöitä liiku, jotka eivät olisi kiinnostuneita Jokereista. Paitsi jos motiivit ovatkin esim ihmisten muu manipulointi joko kortein tai omiin höpötyksiin vain ihastumaan ja rakastumaan.
 
vierailija
Jos sullakaan ei ole mitään todisteita illasta niin miksi olettaa, että hän puhuu palturia? Totuus voi olla myös jostain sieltä väliltä. Bojan ainakin ollut viihteellä Ihkussa. Jerellä oli krapulakuvassa ruskea huppari, joka taidettiin mainita olleen baarissa. Eihän keskustelu johta yhtään mihinkään. Kukaan meistä ei voi päättää onko kuvailu totta vai palturia. Niin kauan kuin ei tule kunnon kuvia tai varmaa lähdettä, että tapahtui tai ei tapahtunut.
 
vierailija
voi luoja. älkää enää vastatko tälle aidolle. systemaattisesti pommittaa ja maalittaa nimimerkillisiä, haukkuen ja haastaa riitaa. kyllä tilanne rauhoittuu aamuun mennessä.

hyvä jos asiaa on viety eteenpäin, tämä ihminen kaipaa apua.
 
vierailija
Se henkilö myös väisteli vastaamaata, kun häneltä kysyttiin, oliko ollut Jokereiden keikalla. Sekin oli sus, koska eihän kaikki fanittaneetkaan olleet. Siitäkin jo syntyi tunne, ettei henkilö edes fanittanut Jokereita, koska kysymys keikasta ei kiinnostanut vähääkään.
Eikä näillä palstoilla juuri henkilöitä liiku, jotka eivät olisi kiinnostuneita Jokereista. Paitsi jos motiivit ovatkin esim ihmisten muu manipulointi joko kortein tai omiin höpötyksiin vain ihastumaan ja rakastumaan.
Kaksi sanaa: hae apua.
 
vierailija
Ei sanonut kyseisestä baarista olleensa lähdössä, vaan ylipäätään oli suunnitellut lähtevänsä nukkumaan ajoissa, mutta sitten kuitenkin päätynyt jatkamaan iltaa, ja vasta myöhemmin päätynyt Ihkuun. Tuo ei ollut millään tavalla olennainen tieto minkään kannalta, oli vain heitto siinä kohtaa, kun oli jo tosi myöhä.

Sulla on muuten jotain todella pahoja mielenterveysongelmia, joihin sun pitäisi hakea apua, ymmärrätkö itse omaa tilaasi?
Ei sanonut ”myöhemmin päätyneensä Ihkuun”. Ylipäätään ei antanut lainkaan kuvausta siitä, tuliko paikalle jo kun Jokerit olivat siellä, vai ennen, mikä myöskin on aika epäilyttävää, koska innostunut fanittaja näiltä palstoilta jakaisi senkin tiedon viimeistään seuraavana päivänä.
 
vierailija
Jos sullakaan ei ole mitään todisteita illasta niin miksi olettaa, että hän puhuu palturia? Totuus voi olla myös jostain sieltä väliltä. Bojan ainakin ollut viihteellä Ihkussa. Jerellä oli krapulakuvassa ruskea huppari, joka taidettiin mainita olleen baarissa. Eihän keskustelu johta yhtään mihinkään. Kukaan meistä ei voi päättää onko kuvailu totta vai palturia. Niin kauan kuin ei tule kunnon kuvia tai varmaa lähdettä, että tapahtui tai ei tapahtunut.
Olen Jokereiden fani. Haluan, että minulle puhutaan totta. Hänen tapansa kuvailla asioita oli epäuskottava.
Asioita voi ( = on mahdollista) kuvailla epäuskottavalla tavalla.
Ja mulla nousi epäilykset siitä, oliko hän itse paikalla.
 
vierailija
Raportoija selvästi humaltui keskustelun edetessä. Mikään ihme ettei ollut ihan jokaiseen viestiin vastannut. Oli sitten kotona nauramassa ja trollaamassa tai baarissa.
No juu. Mutta jo se alku oli aika epäuskottavaa. Eka viesti aiheesta oli ”siellä ne ovat baarissa Tampereella”. Kukaan ei tarttunut siihen, tai no joku kysyi: ” missä?” mutta pian joku kuitenkin sanoi: kuvaile tapahtumia jos et sano missä olette, vaikkei kukaan ollut sanonut olevansa itse edes kyseisessä baarissa. Ei fanit kerro tollalailla köytäessään tollasia tyyppejä, kuin B ja K. Ja kuka ei-fani käy tässä ketjussa taas?
 
vierailija
Olen Jokereiden fani. Haluan, että minulle puhutaan totta. Hänen tapansa kuvailla asioita oli epäuskottava.
Asioita voi ( = on mahdollista) kuvailla epäuskottavalla tavalla.
Ja mulla nousi epäilykset siitä, oliko hän itse paikalla.
En tarkoita tätä nyt pahalla, mutta sinulla on nyt maniaan viittaavia oireita. Onko sinulla ketään läheistä siellä? Täältä saat apua:

MIELI ry:n Kriisipuhelin päivystää 24 tuntia vuorokaudessa joka päivä numerossa 09 2525 0111. Voit soittaa nimettömästi ja luottamuksellisesti.

Tämä on ahdistavaa seurattavaa, poistun tältä päivältä. Rauhallista yötä kaikille.
 
vierailija
En tarkoita tätä nyt pahalla, mutta sinulla on nyt maniaan viittaavia oireita. Onko sinulla ketään läheistä siellä? Täältä saat apua:

MIELI ry:n Kriisipuhelin päivystää 24 tuntia vuorokaudessa joka päivä numerossa 09 2525 0111. Voit soittaa nimettömästi ja luottamuksellisesti.

Tämä on ahdistavaa seurattavaa, poistun tältä päivältä. Rauhallista yötä kaikille.
Tarotarta ahdistaa, soita itse siihen puhelimees.
 
vierailija
Tässä varmaan viitattiin tähän videoon:


Minullekin tuli tuosta sellainen olo, että ihastumisesta olisi voitu jossain vaiheessa kertoa toiselle. Tai että olisi ehkä yhdessä yritetty löytää sanoja omalle kokemukselle ja yritetty selvittää, mitä tässä meillä on ja todettu se arvokkaaksi ja toisaalta sellaiseksi, että sillä voi myös leikkiä. Leikki voi olla keino käsitellä hankalasti määriteltäviä tunteita. Ihmiset, jotka luottavat toisiinsa, uskaltavat myös leikkiä toistensa seurassa.
Haluun todeta tähän väliin, että ootte puutarhurilaivurit ihania<3 nää pohdinnat lämmittää. Ihanaa, että avataan ajatuksia<3 Kiitos, kun kirjoitatte tänne "ääneen".
 
vierailija
Sitten jos joku haluaa sanoa, että eihän sen ihmisen tarvinnut olla fani niin mä kyllä kysyn, että mitä se teki tän palstan siinä ketjussa klo 4 aamuyöllä? Tuntui tietävän kaikki faneille kaksikosta tärkeät odotuksetkin.
 
vierailija
Minäkin olen pohtinut sanoja tai lähinnä sitä, millaisen arvon annamme sanoille. Se on inhimillistä, koska meillä ihmisillä on sisäsyntyinen tarve luokitella asioita erilaisiin kategorioihin. Mutta voisiko olla niin, että kaikkea ei tarvitse määritellä, jotta ne voi ymmärtää ja nähdä?

Mietin omia ihmissuhteitani. Voin antaa lähes jokaiselle sanan, mikä kertoo näiden ihmisten asemasta omassa elämässä. Puoliso. Ystävä. Lemmikki. Kollega. Mutta on joitakin ihmisiä, joille on vaikea antaa sanaa, ja sana ei kerro heidän asemastaan elämässäni kovin hyvin. Haave. Ihastus. Keltatakkinen. Joskus sanat olevat limittäisiä ja niiden merkitykset voivat myös muuttua.

Tästä syystä tyypittely-sanojen sijaan ja niistä erillisinä voisi olla joskus hedelmällistä tarkastella kokemuksia. Hän jonka kanssa juomme aina teetä. Hän joka soittaa minulle yöllä humalassa. Hän, kenet kohtasin Euroviisuissa ja jonka kanssa tuntuu hyvältä olla yhdessä aina kun tapaamme uudelleen. Kokemukset ovat pysyvämpiä kuin sanat.

Tästä näkökulmasta brother, friendship, boyfriend kertovat paljon vähemmän kuin Hän, joka piteli minusta kiinni ja jonka kaulaa suutelin kävellessämme käytävää pettymyksen jälkeen.
Tämäkin on kyllä niin kauniisti kirjoitettu, samoin kuin useat viestit tätä ennen. Nämä kyllä myös haastaa omaa ajattelua, erityisesti liittyen siihen, että tarviiko kaikille ja kaikelle aina antaa (vain yhtä) nimeä. Ja mikä osa nimeämistarpeesta on kaipuuta ymmärtää ja selittää sitä itselle ja tehdä kokemuksesta sitä kautta itselle ymmärrettävämpi/käsiteltävämpi/näkyvämpi, ja mikä osaa tulee tottumuksesta ja muiden tarpeesta laittaa jollekin leima tai nimi. Tosi mielenkiintoisesti kuvasit ja kirjoitit. Kiitos<3
 
vierailija
Sitten asiasta kukkaruukkuun; ei herranjesta tää Kris on kuuma! Jotenkin juutuin tähän ekaan videoon Markin uusimmassa julkaisussa, jossa on useita otoksia/klippejä/kuvia. Avatessa instagramin tämä lävähtää heti silmieni eteen 🥵
(joo onhan se vähän nuori, mutta umazane misliä on liikkeellä, eikö?)
 
vierailija
Koin, että sairas ihminen pilasi sen illan minulta. Ja se, etten halunnut olla siinä ikävä muille enhän edes tiennyt, kirjoittiko joku ihan tosissaan siihen, että ihanaa päästä seuraamaan, vai täysin läpällä. Jos ois olleetkin läpällä, niin sehän ois ollut sillä selvä tänään. Mutta jos joku muu uskoo, että noin epäuskottava käytös olikin totta, niin minkä se tekee minusta? Mikä mä silloin olen?
Joku ruma ja vajaaälyinen ilkimyskö? Kuitenkin olen perustellut niin hyvin kuin koen, että tilaa on annettu tai oon saanut otettua, että miksi en mitenkään tajua, että eilinen ois ollut aitoa ja kirjoittaja mikään fani kummallekaan. En ilkeydellä.
Hei sinä<3 halusin kirjoittaa useampia uusimpia viestejä silmäiltyäni, en ole lukenut keskusteluja aamun jälkeen, kun olen ollut liikkeellä. Oletan, että olit eilen kertomassa meille kokemuksestasi ja tilanteesta ja menosta siellä.

Ekana, iso halaus sulle<3 sun viestiä lukiessa tuli olo, että haluan lähettää näin lämpimän etäajatuksen ja -halauksen sinne. En ollu uskoa silmiäni (samoilla silmillä klo 7, hups..) kun luin vauvan avautuessa sieltä.

Koen, että tää kaikki on mahdollistanut meillä yhteisyyttä, jaettua keskustelua ja ymmärrystä. Jopa jaettuja itselle mieleenpainuviakin kokemuksia anonyymin tekstiin perustuvan palstan kautta. En ois ikinä uskonu tällaisen tulevan vastaan, kun yleensä koen yhteisöllisyyttä ns edes äänen perusteella. Ja luottamukseenhan tää kaikki on tavallaan perustunu. Koen itse, että teksteistä ja vivahteista näkee suoraan läpi, millä kukakin on mukana. Ja voin kyllä mielestäni varmasti sanoa, että ne useat muut eilen siinä hetkessä kirjoitelleet olivat yhtä täysillä mukana jakamassa hetkeä.

Samalla, on tosi harmi, että tulee mukanaan satunnaisia lieveilmiöitä, jotka roihahtaa ja fakkiutuu johonkin, mihin on helppo tarttua. On tosi surullista, että se tuli tässä hetkessä sua kohtaan niin vahvasti, täysin syyttä.

Koko keskustelupalstojen toiminta/-kulttuuri on mulle uutta, enkä oo ymmärtäny miten ajoittain trolli nousee hetkeksi siellä täällä. Satunnaisesti tarttuen johonkin, mikä hetkauttaa hänessä jotain kohtaa.

Halusin tällä koittaa näin etänä kertoa, että se ei johdu eikä kumpua susta.

Oot oikeasti tosi ihana tyyppi, riippumatta tuliko selostusta paljon vai vähän (tää oli siis vitsi tää lisäyslause liittyen hinkuun eilen saada kuulla sieltä lisää), vaikka laivasta koitinkin edistää, että kuultaisiin lisää<3:D

Ja jos ei käynyt edellisestä selväksi, niin minä olin yksi niistä=meistä, jotka oli enemmä kun täysillä messissä kuulemassa lisää! Kevyellä otteella ja lämmöllä koska tämä on shippi, mutta niin tosissaan kuin voi olla laivassa:D<3 En ois kyllä muuten valvonut varmaan 1;5h lisää melkein puhelimen äärellä jännityksellä, innolla ja tempautuneena tapahtumien kulkuun. Mulle se oli edelleenkin melkein tai oikeastaan hauskempaa seurattavaa kuin livestreamit! Ja jo itsellä tuntui oudilta lukea käsittämättömiä kommentteja peilaten omaan kokemukseen, niin en osaa edes kuvitella ristiriitaa sulla, kun aivan käsittämättömiä juttuja laitetaan sun kokemuksen päälle. Sanovat muut mitä tahansa, niin se on edelleen sun kokemus, sellaisena miten koit sen sinä aikana, nyt siihen on vaan sattunut moskasade päälle hetkeksi susta riippumatta!

Halaus<3
 

Yhteistyössä