Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Hyvä kommentti, mietin itsekin miksi mainoksessa ei näytetä Bojanin kasvoja, onko ajateltu, ettei korvauksia tarvitse maksaa jos häntä ei tunnista (muut kuin shipparit ja K&Joksu fanit, jotka ymmärtävät viittauksen). Toivottavasti pätkää ei ole käytetty ilman hänen lupaansa, olisi harmillinen juttu.
Luulen, että yritys vetoaa siihen, että video on alun perin K:n jakama, ei siis yrityksen itsensä tekemä "mainos". Tämä on harmaata aluetta. K:n jakamaa videota ei ole alun perin tarkoitettu mainokseksi, ja yrityksen näkökulmasta he vain jakavat K:n videon omalla sivullaan osana yhteistyötä. Kuluttajan näkökulmasta kyseessä on kuitenkin mainos, koska se jaetaan kaupallisen toimijan sivulla ja siihen perään on liitetty toinen video, jossa samannäköisen uimalelun päällä on mainostettava tuote.

Kai tämä on laillista, koska yritys näin tekee, mutta onko se eettistä ja Bojanin näkökulmasta oikein - minusta ei.
 
vierailija
Luulen, että yritys vetoaa siihen, että video on alun perin K:n jakama, ei siis yrityksen itsensä tekemä "mainos". Tämä on harmaata aluetta. K:n jakamaa videota ei ole alun perin tarkoitettu mainokseksi, ja yrityksen näkökulmasta he vain jakavat K:n videon omalla sivullaan osana yhteistyötä. Kuluttajan näkökulmasta kyseessä on kuitenkin mainos, koska se jaetaan kaupallisen toimijan sivulla ja siihen perään on liitetty toinen video, jossa samannäköisen uimalelun päällä on mainostettava tuote.

Kai tämä on laillista, koska yritys näin tekee, mutta onko se eettistä ja Bojanin näkökulmasta oikein - minusta ei.
Mutta eihän koko jaettu video ole vain K:n käsialaa? Siinä on otettu K:n videosta pieni pätkä ja editoitu se toisenlaiseksi, teksteineen kaikkineen. Itsellä ei vain riitä ymmärrys sen pidemmälle, miten tämä vaikuttaa asiaan ja miten yhteistyöstä pitäisi ilmoittaa ja kenelle.
 
vierailija
Olen risteillyt tällä hullulla aluksella keväästä asti ja kesällä oli oma risteilymatkani niin hirveän tornadon pyörteissä että aivan kaikki tunnetilat tuli käytyä läpi. Jos siis jotain olen oppinut shipistä omalta osaltani on se, että pääosassa ei olekaan meidän ihana kaksikko, vaan tämä on ollut ja on edelleen nimenomaan matka omaan itseeni, kaikkiin toiveisiin ja kipupisteisiin ja haaveisiin. Näen jotain taivaallisen ihanaa yhteyttä kaksikossa ja tuntuu vaan sillä että universumi on tarkoittanut ne yhteen, miten voisi olla tarkoittamatta ja haluan itsekin samaa! Tulee peilanneeksi aivan kaikkea mahdollista elettyä ja elämätöntä samalla. On selvää että kaikkia tunteita tulee ja saa tullakin- tiedän että käsittely voi olla tuskallista mutta ah myös niin antoisaa. Paljon Onneksi välillä on kepeämpiäkin tuulia ja paljon iloa.
Samaistun. 💚 Tunteita saa tulla ja mennä ja voi baby boot kylläpä niitä on koettu ja käsiteltykin. Itseäni helpottaa aina kun pystyn tunnistamaan, mitä omaan elämään liittyvää pettymystä tai muuta surua olen käynut shipin kautta läpi. Monenlaisia jo unohtuneitakin tapahtumia on pulpahdellut pintaan. Välillä on joutunut suojaamaan itseään mm. olemalla lukematta tiettyjä ficcejä, jos edellistenkin herättämät tunteet ovat olleet liian pinnassa. Välillä sitten siirappi puskee läpi.

Sissi
 
vierailija
Hyvä kommentti, mietin itsekin miksi mainoksessa ei näytetä Bojanin kasvoja, onko ajateltu, ettei korvauksia tarvitse maksaa jos häntä ei tunnista (muut kuin shipparit ja K&Joksu fanit, jotka ymmärtävät viittauksen). Toivottavasti pätkää ei ole käytetty ilman hänen lupaansa, olisi harmillinen juttu.

Mulle jäi tästä kyllä sellainen fiilis, ettei kyse ole mistään virallisesta mainoksesta. Tehty some-tarkoituksiin.
 
vierailija
Oddlygood inspiroi jo toisen ficin. :D


K: Can we do second Oddlygood ad?

B: Hold on. What ad? What do you mean by second?

K: Company tells me our ad makes sales explode, so they want more.

B: What ad are you talking about?

K: One where we pump Frank and it sell oat milk very well.

B: I’m not sure I understand any of this.

K: Oat milk very good for planet, yes.

B: That was not really the concern I had.

K: They want new ad. Where I drink oat milk from your naked belly.

B: What?!

K: They pay well! And I need money. You also need money. So maybe we can do this. For money.

B: Yeah, that sounds sensible. Let’s do it. For the money.

K: Yes.

- Joymuffin-AASI
 
vierailija
Oddlygood inspiroi jo toisen ficin.


K: Can we do second Oddlygood ad?

B: Hold on. What ad? What do you mean by second?

K: Company tells me our ad makes sales explode, so they want more.

B: What ad are you talking about?

K: One where we pump Frank and it sell oat milk very well.

B: I’m not sure I understand any of this.

K: Oat milk very good for planet, yes.

B: That was not really the concern I had.

K: They want new ad. Where I drink oat milk from your naked belly.

B: What?!

K: They pay well! And I need money. You also need money. So maybe we can do this. For money.

B: Yeah, that sounds sensible. Let’s do it. For the money.

K: Yes.

- Joymuffin-AASI
😂
 
vierailija
Mä ilmoittaudun siihen risteilyporukkaan, joka ei käsitä miksi näiden kahden ruusun suhde voi vaikuttaa muhun itseeni näin paljon. Miksi mulle se on tärkeää, että he ”saisivat” toisensa. Miksi toisaalta olen kuin itse rakastunut sekopää teini-ikäinen. Miksi mä heräsin jostain vuosien horroksesta elämään juuri tämän takia. Siis tosi ihania asioita tästä on seurannut. En tiedä saanko ikinä vastausta miksi juuri tuo parivaljakko oli se sytytin. Mutta kun mä haluan tietää MIKSI!

Ja voi luoja miten mä odotan niitä JOn keikkoja ja sitä mitä herrojen välillä tapahtuu. Voi käydä ihan mitä vaan!

Enid
 
  • Rakkaus
Reactions: Shippisipriina

Yhteistyössä