Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Siis nythän oli puhe että perustettaisiin uusi suomenkielinen tämän ketjun porukalle eikä että liitytään johonkin olemassaolevaan.
Vaikka, ei silti erityisesti innosta, nimimerkki rajoittaa aina sitä keskustelun vapautta. Ja sitten juuri sinuun yhdistetään jotkut jutut mitä olet puhunut. Näissä ketjuissa jo nähnyt ne hyökkäykset nimimerkkeihin ja välillä jopa nimimerkittömiin.
 
vierailija
Vaikka, ei silti erityisesti innosta, nimimerkki rajoittaa aina sitä keskustelun vapautta. Ja sitten juuri sinuun yhdistetään jotkut jutut mitä olet puhunut. Näissä ketjuissa jo nähnyt ne hyökkäykset nimimerkkeihin ja välillä jopa nimimerkittömiin.
Ei kai kukaan hyökkää kimppuun jos kirjoittaa asiallisesti ja muita kunnioittaen? Ja kun ollaan nimimerkillisellä alustalla niin kynnys hyökätä jonkun kimppuun ilman syytä on aika korkea, siitähän saa bannit.
 
vierailija
Mulle discoed olisi ihan ok. Pitäisi toki luoda tunnukset ja opetella käyttämään sitä😅

MUTTA jos kaikki vakkarit eivät sinne halua, niin ei se oikein toimisi kun ei haluta hajottaa porukkaa entisestään..

(Ja tuon nimimerkkihomman voisi "välttää" sillä että laittaa nimimerkiksi jonkun 1901bflqbr8 jolloin kukaan ei kiinnittäusi siihen huomiota)
 
vierailija
Vaikka, ei silti erityisesti innosta, nimimerkki rajoittaa aina sitä keskustelun vapautta. Ja sitten juuri sinuun yhdistetään jotkut jutut mitä olet puhunut. Näissä ketjuissa jo nähnyt ne hyökkäykset nimimerkkeihin ja välillä jopa nimimerkittömiin.
Siis haluatko itse puhua anonyymisti potaskaa ja trollailla tai haluat sietää tätä nykyistä meininikä? Nimimerkit eivät yhdisty mitenkään sinuun henkilönä, eikä omaa henkilöllisyyyttä tarvii välttämättä avata, jos ei halua. Ideana on se, että trollit ja häiriköt saadaan vastuuseen eli potkaistua ulos tarvittaessa. Kun säännöt ovat selkeät ja modet reiluja eli antavat mahdollisuuden korjata käytöstä, mutta pitävät silti kiinni säännöistä, keskustelu on ihan vapaata. Nimenomaan keskustelu pidetään siistinä eli ketään ei häiriköidä/ kiusata.
 
vierailija
Ongelmahan on se, että vaikka ei perusteta yhtään uutta palvelua, porukka hajoaa ja kutistuu silti. Kymmenet kirjoittajat ovat jo lähteneet palstoilta kyllästyttyään jatkuvaan trollaukseen, jankkaukseen, riitelyyn ja muuhun paskaan. Jos perustaa jonkin uuden palvelun, niin ainakin silloin porukka pysyy mukana eikä vain katoa johonkin tavoittamattomiin.
 
vierailija
Modeja voi olla muutama. Pitää nyt ensin katsoa kuinka paljon porukkaa sinne siirtyy. Itselläni on vuoden loppuun asti sellainen tilanne että olisi hyvin aikaa käyttää moderointiin.
Minulla on hyvin resursseja myös. Käytännössähän moderoinnin ei pitäisi viedä valtavasti työtä, koska ongelmia palstoilla aiheuttaa muutama ihminen, ja jos he eivät ole paikalla, ei ole loputtomia taisteluitakaan.
 
vierailija
Siis haluatko itse puhua anonyymisti potaskaa ja trollailla tai haluat sietää tätä nykyistä meininikä? Nimimerkit eivät yhdisty mitenkään sinuun henkilönä, eikä omaa henkilöllisyyyttä tarvii välttämättä avata, jos ei halua. Ideana on se, että trollit ja häiriköt saadaan vastuuseen eli potkaistua ulos tarvittaessa. Kun säännöt ovat selkeät ja modet reiluja eli antavat mahdollisuuden korjata käytöstä, mutta pitävät silti kiinni säännöistä, keskustelu on ihan vapaata. Nimenomaan keskustelu pidetään siistinä eli ketään ei häiriköidä/ kiusata.
Voi olla, että kirjoitankin joskus sellaista vapaata ajatuksen lentoa, etten koe sopivaksi. Enkä tykkää shippauksen piilottamisen ajatuksesta suljetulle alustalle. Ja minua ei myöskään ole noi trollit haitanneet muut kuin se hevoshyökkäys niin ei sillä tavalla tarvetta siirtyä.
 
vierailija
Ei sanonut tällä hetkellä häiritseväksi. Paitsi ne kirjeet. Pääpointti oli ihan muu.
Tää on kummallista ja tahallista vääntelyä. Eihän kukaan puhu sillä tavalla, että kun kerran jo sanoo asian häiritsevän, niin perään vakuuttelisi että kyllä se edelleen häiritsee, kun välissä on vain vuosi. Se ihan selvää että asia ei oo tuollaisessa ajassa muuttunut, kun nostaa sen tuossa esiin.
 
vierailija
No en ainakaan nähnyt mitään järkevää keskustelua siellä joksujen jutussa, jotain nuorten höpöhöpöä ja fanitaidetta, kirjoitettiin englanniksi. Livet olis ainoa, minkä takia vois mennä takaisin.
Mutta eihän se alusta sitä sisältöä määritä. Jos sovitaan että tälle keskustelulle tehdään oma serveri ja kanava, niin se on helppo löytää ja hyvin voi keskustella siellä kuten täälläkin mutta ilman trolleja. Esim Käärijä serverillä on ihan hyviä keskusteluja.

Ja mäkin oon tällainen mamma enkä mikään kokenut discordin käyttäjä, mutta ei mun mielestä tunnu mitenkään erityisen vaikealta.
 

Yhteistyössä