Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Eiliset ja tämän päiväiset jutut on kyllä niin absurdeja, että vähän alkaa epäilemään onko kyseessä edes "aito" Aito. Vai onko joku trolli päättänyt esittää häntä ja vetääkin sitten ihan överiksi.
Ihan on tyypillistä Aitoa. Tätä oli viime kesänä, viime syksynä, viime keväänä ja taas nyt. Aina välillä on niitä selkeyden hetkiä, jolloin yrittää vakuuttaa, ettei kirjoittanut niin tai näin ja toki noita matkijoita on myös, mutta samanlaista on tyyli joka kerta. Tikusta tehdään iso asia ja syytetään muita faneja kaikesta pahasta maailmassa. Yleensä pahis on K tai K:ta fanittavat alemman tason ei-maisterit. Raskas tyyppi eikä todellakaan terve.

Mutta nyt ehkä olisi syytä jättää tämä aihe ja keskittyä K:n loistavasti menneeseen keikkaan Latviassa. Joko haastatteluista löytyy pidempiä pätkiä?
 
vierailija
Vähemmän somea, vähemmän fanien kanssa kommunikointia ja ei niin paljon keikkoja. Muhun nämä ei siis vaikuta, mutta tässä muutama syy. Lisäksi ihmisillä mielenkiinnon kohteet vaihtuu.
Ja osa kuuntelee vähemmän aktiivisemmin, Joksujen viimeisimmästä levystä alkaa oleen sen kaks vuotta. Osa kuuntelee muita välillä plus viisufanit ei kuuntele viisusoittolistoja niin usein enää
 
vierailija
Joksuilla enää 197 000 kuuntelijaa, mitä on tapahtunut?
Ei varmaan mitään. Eikö noi kuuntelutilastot ole vähän turhan liukuva käsite ruveta mieltämään fanipohjaksi. Osa aivan varmasti kuuntelee satunnaisesti Joksuja ja sitten on sellaisia kuin minä, joka kyllä olen suuri Joksu-fani ja saatan kuunnella Joksuja aamusta iltaan pari päivää putkeen ja sitten mennä vaikka viikonkin ilman että edes käyn Spotifyssa. Katson paljon videoita ja haastatteluja noina päivinä ja onhan se työ ja muu elämä, joka myös vähän haittaa tätä harrastusta. Ei se niin vakavaa ole.
 
vierailija
Ei varmaan mitään. Eikö noi kuuntelutilastot ole vähän turhan liukuva käsite ruveta mieltämään fanipohjaksi. Osa aivan varmasti kuuntelee satunnaisesti Joksuja ja sitten on sellaisia kuin minä, joka kyllä olen suuri Joksu-fani ja saatan kuunnella Joksuja aamusta iltaan pari päivää putkeen ja sitten mennä vaikka viikonkin ilman että edes käyn Spotifyssa. Katson paljon videoita ja haastatteluja noina päivinä ja onhan se työ ja muu elämä, joka myös vähän haittaa tätä harrastusta. Ei se niin vakavaa ole.
Kerrankin järkevä vastaus tästä asiasta. Kuuntelumäärät kuukaudessa ei tosiaan kerro kaikkea. Niitä faneja on varmasti enemmän, mitä kuuntelijatilastot sen kertoo. Täällä vaan ylianalysoidaan ilmeisesti myös näitä
 
vierailija
Itse katson paljon K reaktioitaja haastatteluita youtubesta. JO materiaalia vähemmän. Niistä puhutaan niin paljon täällä ettei niitä tarvitse itse katsoa kun en ole niin vahva fani
 
vierailija
Onko muuten muita, jotka katsoo youtubesta keikkataltiointeja ja haastatteluja vähintään yhtä paljon ellei enemmänkin kuin kuuntelee Joksuja Spotifysta tai vastaavasta?
Minä. En kuuntele muutenkaan Spotifysta, (joten en sikäli ole laskevien lukujen syy) mutta tulin kuunnelleksi aika paljon muista lähteistä. Se vähän harmittaa, mutta ehkä uusi levy tekee poikkeuksen. Tai no ei sekään mua Spotifyyn tuo.
 
vierailija
Onko muuten muita, jotka katsoo youtubesta keikkataltiointeja ja haastatteluja vähintään yhtä paljon ellei enemmänkin kuin kuuntelee Joksuja Spotifysta tai vastaavasta?
Ruissista lähtien joo. :D Saatan laittaa sen keikkatallenteen taustalle pyörimään ja tehdä kotihommia samalla. En halua edes tietää montako kertaa olen sitä yhteensä katsonut.
 
vierailija
Mulla on se ilmainen spotify, niin en tiedä, lasketaanko mun kuunteluja mihinkään. Mainokset ei kauheasti häiritse mutta se häiritsee, että soittolistoja ei voi kuunnella uudelleen vaan aina tuputtaa Kuumaata tai Mirellaa joka väliin, niin tulee annettua kuunteluja näille, joiden biiseistä en välitä. Niin, ja Janin Gladiator on tilastoissa mulla jo 10 kuunnellun biisin joukossa eikä ole yhdelläkään soittolistalla enkä ole kertaakaan laittanut sitä itse soimaan. Algoritmit vain päättäneet, että mun on sitä kuunneltava.
 
vierailija
Mulla on se ilmainen spotify, niin en tiedä, lasketaanko mun kuunteluja mihinkään. Mainokset ei kauheasti häiritse mutta se häiritsee, että soittolistoja ei voi kuunnella uudelleen vaan aina tuputtaa Kuumaata tai Mirellaa joka väliin, niin tulee annettua kuunteluja näille, joiden biiseistä en välitä. Niin, ja Janin Gladiator on tilastoissa mulla jo 10 kuunnellun biisin joukossa eikä ole yhdelläkään soittolistalla enkä ole kertaakaan laittanut sitä itse soimaan. Algoritmit vain päättäneet, että mun on sitä kuunneltava.
Kyllä nekin lasketaan. Jos pystyt käyttämään Spotifytä tietokoneella (ehkä tablettilaitteella sama), mainoksia on vähemmän kuin puhelimella ja pystyt kuuntelemaan omia biisejäsi ilman näitä Spotifyn tyrkytyksiä ihan tolla ilmaisellakin versiolla.
 
vierailija
Kerrankin järkevä vastaus tästä asiasta. Kuuntelumäärät kuukaudessa ei tosiaan kerro kaikkea. Niitä faneja on varmasti enemmän, mitä kuuntelijatilastot sen kertoo. Täällä vaan ylianalysoidaan ilmeisesti myös näitä
Mihin perustat väitteen, että faneja on enemmän kuin kuuntelijatilastot kertoo? Ei ainakaan keikkamyyntiin, koska keikoilla kävijöiden määrä on murto-osa tuosta kuuntelijamäärästä. Niin missä sen isomman fanimäärän sitten näkee?
Ei tuo nykyinen lukukaan minusta huono ole, esim. se Only the poets on samaa luokkaa, reilut 180t. Mutta kritisoin vaan tuota väitettä, että "faneja on varmasti enemmän", kun ei siihen mielestäni ole mitään perustaa.
 
vierailija
Mihin perustat väitteen, että faneja on enemmän kuin kuuntelijatilastot kertoo? Ei ainakaan keikkamyyntiin, koska keikoilla kävijöiden määrä on murto-osa tuosta kuuntelijamäärästä. Niin missä sen isomman fanimäärän sitten näkee?
Ei tuo nykyinen lukukaan minusta huono ole, esim. se Only the poets on samaa luokkaa, reilut 180t. Mutta kritisoin vaan tuota väitettä, että "faneja on varmasti enemmän", kun ei siihen mielestäni ole mitään perustaa.
Juurihan täällä ollaan mainittu pari asiaa. Kuuntelutilastot näyttävät vaan viimeisen 28 päivän ajalta, osa käyttää muuta alustaa, osa kuuntelee satunnaisesti odottaen uutta levyä jne. Jotkut ei myöskään käy keikoilla välttämättä ollenkaan tai ei ole varaa esim käydä
 
vierailija
Spotifyssä lasketaan kuukausikuuntelijaksi eli siihen noin 200K joukkoon, jos on kuunnellut yhdenkin kerran kuussa yhdenkin Joksujen biisin, ei ole merkitystä tuon kannalta kuunteleeko kerran vai tuhat kertaa kuussa. Toki artistit saavat tarkemmat tilastot itselleen kuin tuo.
 

Yhteistyössä