Syötiin Juustin kanssa lohisoppaa, ja pätkähti mieleen se Liverpoolin dinner date Bojanin kanssa. Silloin vasta tutustuttiin toisiimme, ja minä olin niin arkaa poikaa, että nyt kun ajattelee niin ihmettelen. Juuri ja juuri uskalsin silmiin sitä pöydän yli katsoa.
Mikke kuvasi liveä koko ajan kun me etittiin ruokapaikkaa. Oli siinä Mattikin, ja taisi olla tanssija-Jesse matkassa myös. Siis ensin alkuun ennen kun me jäätiin sitten kahdestaan. Bojan oli livahtanut karkuun muulta bändiltä, jättänyt ne johonkin haastatteluun omin päinsä. Mä olin niin otettu - siis lähti mun, Jeren Vantaalta, kanssa syömään, vaikka media odotti jossain hotellin kabinetissa.
Mua nolotti mun englanti, mutta se tuntui ymmärtävän mua tosi hyvin. Jo kadulla se kaappasi välillä kainaloon, pörrötti hiuksia ja naureskeli. Mä vähän yritin flirtata, tai siis eihän mun tartte yrittää, kun mä flirttaan aina ilman yrittämättäkin, mutta en mä niin hyvä ole siinä kuin se on. Pääsin kuitenkin yllättämään, kun kysyin, mitä se haluaa syödä ja heitin, että mii, ja vielä perään, että no, no, not now, maybe later. Se meni ihan vaikeaksi ja rupesi vääntämään, että meat.
Siellä meat-paikassa me jatkettiin vähän vielä liveä, ja mä opetin sille, miten 24 sanotaan suomeksi. Ei me sitä pitkään jaksettu vaan ruvettiin syömään, ja pistettiin kamerat kiinni. Matti ja Jesse oli omassa pöydässään, eikä Mikkekään jäänyt siihen meidän kanssa notkumaan. Oltiin ihan kaksin, ja mä olin vähän hämilläni. Se ei ollut. Se katseli koko ajan mua silmiin ja nauroi niillä silmillään. Sen jalat muka vahingossa kosketti aina mun jalkoja, ja mä hätkähdin, kun tajusin, että se tekee sitä ihan tarkoituksella. Hinkkasi jalkaterällä mua säärestä, ja vähän ylempääkin. Samalla kun se muka vahingossa teki sitä, se katsoi mua suoraan silmiin ihan kuin nähdäkseen, miten mä reagoin.
Mä reagoin niin, että mun vatsassa alkoi kiertää. Ei silleen huonolla tavalla vaan niin kuin olisi perhosia lennellyt pitkin pötsiä. Saatiin annokset, ja jatkettiin toistemme tuijottamista ja virnuilua. Mä kysyin siltä, saanko maistaa, miltä sen ruoka maistuu. Se otti saman tien mössöä lautaseltaan, ja työnsi oman haarukkansa mun suuhuni. Ja katsoi silmiin samalla kun syötti mua pöydän yli. Mä otin sitä ranteesta kiinni ja ohjasin haarukkaa muka oikeaan kohtaan, ja se tuntui niin hyvältä.
Ne perhoset siellä vatsassa sai ihan täydellisen hepulin. Herranen aika sentään.
Saatiin me lopulta syötyä toistemme tuijottelulta, mutta kyllä se kesti. Mikke kuikuili jo naapuripöydästä, mikä meillä kestää. Minä vinkkasin sille, että HÄIVY, ja kerrankin se ymmärsi ensimmäisestä vinkistä, että nyt sitä ei tarvita. Ne lähti poikien kanssa, ja jättivät meidät kaksistaan. Kysyivät, että osataanko hotellille ja häipyivät.
Me osattiin hotellille, mutta kauan se kesti. Ensin mentiin Bojanin hotellille. Kuljettiin käsi toistemme harteilla, hassuteltiin ja puskettiin toisiamme. Välillä se pörrötti mua hiuksista, ja minä vain nieleskelin. Hotellin aulassa se katsoi mua silleen vinosti, ja sanoi, että sillä on ollut hirmu hauska päivä. Ja että mennään syömään toistekin. Minä nyökkäsin. Yes, sain sanottua.
Ja sitten se tuli. Otti mun kasvot käsiensä varaan ja puski otsansa mun otsaan kiinni. Sanoi jotain, mitä en ihan ymmärtänyt. Pörrötti hiukset ja lähti hissille. Hissin ovella se vielä kääntyi, vilkutti ja lähetti lentosuukon. Mä jäin seisomaan siihen aulaan. Eikä ne perhoset rauhoittuneet mun vatsassa millään.
Ja sitten piti vielä muistaa, missä mun oma hotelli on. Mulla oli tosi vahva tunne siitä, että mä en tule ikinä unohtamaan tätä iltapäivää sen kanssa. Että tästä alkoi jotain sellaista, mitä Pöyhösen poika ei ole ikipäivänä elämässään vielä kokenut.
Jotenkin löysin hotellille, ja sain heti Miken kimppuuni. Olivat kuulemma olleet huolissaan, että olen eksynyt. Mä vain hymyilin typerästi ja tuijotin jonnekin kaukaisuuteen.
Illalla se laittoi tekstarin, ja sanoi, että koko viisujen paras iltapäivä oli ollut just nyt. Ja että voidaanko mennä treffeille vielä uudelleen. Vaikka heti huomenna.
Treffeille - mä punastuin, ja lähetin sille takaisin vihreän sydämen ja sanan YES.