Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Omiin silmiini lähes kaikki urheiluvaatteet ja -kengät näyttävät epäesteettisiltä, ihan riippumatta siitä onko kyseinen tamine muotivillitys vai erittäin UG, pahimpina Addun raitaverkkarit. No, ne ovat kuitenkin tosi balkanilainen juttu ja lenkkarit vielä enemmän, ja ymmärrän hyvin, että lavalla on kiva käyttää jalassa mukavia kenkiä. Enhän minä muutenkaan määrää, miten he pukeutuvat, välillä en muista syistä niin perusta ja se on ihan oma ongelmani. :)
 
vierailija
Bojan arvostaa varmasti tuollaisia paitoja, minkä eteen on nähty paljon vaivaa. Ihan hienojahan ne onkin. Oma henkilökohtainen suosikki oli kuitenkin se Milanon ohut, ihanasti laskeutuva paita, fanilta sekin. Toivoisin vielä näkeväni B:lla lisää sen tyyppisiä, sellaiset silkkipaidat sopii hänelle aivan mielettömän hyvin.
Samaa mieltä siitä Milanon paidasta! Toivottavasti ampumahaavapaidat jäivät nyt tähän
 
vierailija
Hyvin lyhyesti. Trendi ainakin keskiajalta lähtien. Sydän on aina muodissa. Vuotava sydän rinnassa on symboloinut ainakin Jeesusta ja pyyteetöntä rakkautta, myöhemmin maallisemman tulkinnan mukaan sydänsuruja, rakkautta. Verta vuotava rintakehä ja -keho on yhdistetty myös mm. St. Sebastianiin, joka on kristittyjen pyhimyshahmo, myöhemmin hahmon nuolilla lävistettyyn kehoon on liitetty homoseksuaalista symboliikkaa. 2000-luvun alussa emot (punkin alakulttuuri, sanasta emotional) ovat omineet sydäntä omiin symbolisiin tarkoituksiinsa kuvaamaan melankoliaa. Vuotava sydän on suosittu symboli myös muussa popkulttuurissa. Vuotavaa sydäntä voi siis tulkita sadoilla eri tavoilla.



Keskimmäisen linkin piti viedä tänne:
 
vierailija
Ketään ei kiinnosta, tunge nää valheesi vaikka perseeseesi.
Aito olet surullinen hahmo. Vaikka et itse ymmärrä mitään symboliikasta, monet muut ymmärtävät ja pitävät sitä kiinnostavana. Minusta tämä oli kiinnostavaa tietoa. Bojanin ja Kärtsän yhteydessä on muuten puhuttu ennenkin Pyhästä Sebastianista, muistan nähneeni ainakin jonkun kuvaparin jossa Kärtsää verrataan häneen.
 
vierailija
Aito olet surullinen hahmo. Vaikka et itse ymmärrä mitään symboliikasta, monet muut ymmärtävät ja pitävät sitä kiinnostavana. Minusta tämä oli kiinnostavaa tietoa. Bojanin ja Kärtsän yhteydessä on muuten puhuttu ennenkin Pyhästä Sebastianista, muistan nähneeni ainakin jonkun kuvaparin jossa Kärtsää verrataan häneen.
Joo, mut hän aloitti heti valehtelemalla, että ois ollut trendi 1920-2000-luvuilla. Ei ollut.
 
vierailija
Ei muuten ollut trendi 80-luvulla. Eikä 60-. Eikä 1920-2000-luvuillakaan.
Ai sydän ei ollut trendi? Taatusti on ollut:

Jos tarkoitit st sebastiania, on ollut homoikoni 1800-luvulta lähtien:
 
vierailija
Ai sydän ei ollut trendi? Taatusti on ollut:

Jos tarkoitit st sebastiania, on ollut homoikoni 1800-luvulta lähtien:
Ei ollut tuollainen symboliikka trendikästä 1920-2000-luvuilla.
 
vierailija
Joo, mut hän aloitti heti valehtelemalla, että ois ollut trendi 1920-2000-luvuilla. Ei ollut.
1800-luvulta lähtien on St Sebastian ollut homoikoni.


In the 19th century came Sebastian’s hour as a queer icon. The Roman martyr and plague saint became a figure of identification and protest. Sebastian was not gay, and his sexuality plays no role historically. Whether the artists who eroticized him were gay can no longer be determined.

One of the most famous depictions of Sebastian, that fascinated generations of later artists, was painted by Guido Reni in the 17th century. During the Holy Week of 1877, Oscar Wilde, with friends in Genoa, visited the Palazzo Rosso to look at Reni’s painting. Weeks later, they were in Rome and visited the grave of the poet John Keats. Wilde later wrote in “The Grave of Keats”: “The youngest of the martyrs here is in lain / Fair as Sebastian, and as early slain.”
 
vierailija
Muutenkin todella paskaa jauhaa satujen oyhimyshahmoista yhtään mitään, kaikki on tuon kirjoittajan omaa paskaa mielikuvitusta että liittyisi Bojaniin mitenkään. Ei liity millään tavalla.
 

Yhteistyössä