Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Voi voi joksuressukoita. Kyllä heistä pitääkin olla huolissaan.

Voisi tämä vänkääjä mennä vaikka jodeliin etsimään kaltaistansa seuraa kun niin vatuttaa että pitää sekä täällä että vauvalla valittaa sisällöstä. Jos ei ole mieleistä, tuota itse tai tosiaan siirry muualle. Paljon pahempaakin on netissä ja näissäkin ketjuissa kuin ylitulkintaa ja huolestuneita kommentteja, oli niille sitten minkäänlaisia perusteita tai ei. Miksi just tämä aihepiiri menee sulla noin ihon alle että pitää tulla palstapolisoimaan etkä voi vaan ohittaa?
 
vierailija
Voi voi joksuressukoita. Kyllä heistä pitääkin olla huolissaan.

Voisi tämä vänkääjä mennä vaikka jodeliin etsimään kaltaistansa seuraa kun niin vatuttaa että pitää sekä täällä että vauvalla valittaa sisällöstä. Jos ei ole mieleistä, tuota itse tai tosiaan siirry muualle. Paljon pahempaakin on netissä ja näissäkin ketjuissa kuin ylitulkintaa ja huolestuneita kommentteja, oli niille sitten minkäänlaisia perusteita tai ei. Miksi just tämä aihepiiri menee sulla noin ihon alle että pitää tulla palstapolisoimaan etkä voi vaan ohittaa?
Ja se vielä unohtui että mun mielestä Energiamamman viestit ollut aina todella hienovaraisesti kirjoitettuja ja hän selvästi miettii tarkasti mitä sanoo ja miten. Jos niistä loukkaantuu jonkun puolesta niin täytyy kyllä sanoa että vika ei ole hänessä vaan loukkaantujan kannattaisi katsoa peiliin.

Ettei vaan olisi menossa astetta ovelampi taas yhden nimimerkillisen takaa-ajo?!
Toivottavasti ei.
 
vierailija
Voi voi joksuressukoita. Kyllä heistä pitääkin olla huolissaan.

Voisi tämä vänkääjä mennä vaikka jodeliin etsimään kaltaistansa seuraa kun niin vatuttaa että pitää sekä täällä että vauvalla valittaa sisällöstä. Jos ei ole mieleistä, tuota itse tai tosiaan siirry muualle. Paljon pahempaakin on netissä ja näissäkin ketjuissa kuin ylitulkintaa ja huolestuneita kommentteja, oli niille sitten minkäänlaisia perusteita tai ei. Miksi just tämä aihepiiri menee sulla noin ihon alle että pitää tulla palstapolisoimaan etkä voi vaan ohittaa?
Ihan asiasta se kommentoija huomautti. Vauvalla asia otettiin vastaan itsekritiikkinä ja huumorilla. Niin minäkin tein. Itsekin olen pohtinut sitä, että miksi monesti se kirjoitustyyli näissä ketjuissa on ylihuolehtiva ja murehtiva. Vauvalla joku hyvin vastasikin, että se on äitien tapa, se jää päälle. Äitinä myönnän sortuvani tähän itsekin. Ei tästä asiasta sen enempää, vaan koitetaan keskittyä johonkin positiiviseen.
 
vierailija
Ja se vielä unohtui että mun mielestä Energiamamman viestit ollut aina todella hienovaraisesti kirjoitettuja ja hän selvästi miettii tarkasti mitä sanoo ja miten. Jos niistä loukkaantuu jonkun puolesta niin täytyy kyllä sanoa että vika ei ole hänessä vaan loukkaantujan kannattaisi katsoa peiliin.

Ettei vaan olisi menossa astetta ovelampi taas yhden nimimerkillisen takaa-ajo?!
Toivottavasti ei.

Ja se vielä unohtui että mun mielestä Energiamamman viestit ollut aina todella hienovaraisesti kirjoitettuja ja hän selvästi miettii tarkasti mitä sanoo ja miten. Jos niistä loukkaantuu jonkun puolesta niin täytyy kyllä sanoa että vika ei ole hänessä vaan loukkaantujan kannattaisi katsoa peiliin.

Ettei vaan olisi menossa astetta ovelampi taas yhden nimimerkillisen takaa-ajo?!
Toivottavasti ei.
Voin vastata vain omasta puolestani. Olen tänään kirjoittanut muutaman kommentin energiamammalle kahteen eri keskusteluun. Toisessa aiheena oli väärinymmärrys hänen eilisiltaisesta kommentistaan, toisessa hänen kirjoituksiinsa kohdistunut ärhäkäs arvostelu, joka kääntyi (onneksi) palstan "äiti-ihmisten" käyttäytymisen arvosteluksi (eikä enää kohdistunut vain yhteen ihmiseen).

Oletan olevani se, jota kehotit katsomaan peiliin. Minä puolestani kehotan lukemaan ne kirjoitukset ajatuksella. Kuten kommunikoinnissa aina, viestin perillemenossa on osuutensa sekä viestittäjällä että viestin tulkitsijalla. Nyt tuli väärinymmärrys, joka myös saatiin oikaistua. Case closed.

Kumpaakaan keskustelua en aloittanut, ja kumpikin päättyi omalta osaltani positiiviseen kommenttiin, ja ihan erikseen vielä toivoin hänen jatkavan täällä kirjoittelua. Eli ainakaan minä en missään tapauksessa toivo hänen poistumistaan, enkä usko, että muutkaan mikään ajojahti mielessä kirjoittivat.
 
vierailija
Mä en edes pitänyt negatiivisuutena Bojania kohtaan sitä, että jotkut näkivät esiintymisessä jännittyneisyyttä. Mitä pahaa siinä on, jos joskus jännittää? Tietysti onhan vaikutelma väärä, jos B todellisuudessa esiintyi ihan normaalisti, en vaan käsitä mitä pahaa noissa arvioissa sinänsä on, jos kommenteissa ei näkynyt pahantahtoisuutta. Nyt en oo kahlannut kaikkia kommentteja vielä läpi, oletan että kyse on nyt tuosta oliko jännitystä vai ei.
En suosittele niitä kommentteja läpi kahlaamaankaan, ellet halua negatiivisuutta itseesi imeä, mutta kyse ei todellakaan ollut pelkästä jännityksen kommentoinnista, jota sitäkään eivät konsertissa paikalla olleet olleet havainneet. Niissä kommenteissa nimenomaan näkyi pahantahtoisuutta.
 
vierailija
En suosittele niitä kommentteja läpi kahlaamaankaan, ellet halua negatiivisuutta itseesi imeä, mutta kyse ei todellakaan ollut pelkästä jännityksen kommentoinnista, jota sitäkään eivät konsertissa paikalla olleet olleet havainneet. Niissä kommenteissa nimenomaan näkyi pahantahtoisuutta.
Luin kaikki viime yön kommentit läpi, enkä nähnyt yhtään ainutta pahantahtoista kommenttia. Eli tuo pahantahtoisuus on sinun päässäsi syntynyt ihan oma tulkinta.
 
vierailija
Ne tulkinnat ovat aidosti mielenkiintoista viihdettä, myös tällaiselle vanhalle skeptikolle. On ollut hauska sukeltaa niiden myötä ihan uudenlaiseen maailmaan ja pohtia, onko oma suoraviivainen ajattelu sittenkin liian rajoittunutta. Sen verran on selittämättömiä "sattumia" tähän ikään mennessä matkan varrelle osunut, että on niidenkin myötä tullut tarve vähän raottaa verhoa sinne henkimaailman puolelle.
Toivottavasti jatkat edelleen tulkintojasi ja niiden taustalla olevien periaateiden selittämistä!
Komppaan ja peukutan. 👍
 
vierailija
En suosittele niitä kommentteja läpi kahlaamaankaan, ellet halua negatiivisuutta itseesi imeä, mutta kyse ei todellakaan ollut pelkästä jännityksen kommentoinnista, jota sitäkään eivät konsertissa paikalla olleet olleet havainneet. Niissä kommenteissa nimenomaan näkyi pahantahtoisuutta.
Mä myös koin viimeöiset kommentit niin, että täällä on trollailtu ja yritetty pilata toistenkin fiilis, Joksujen Lontoon konsertti ei onnistunut :D (ei edes haluttu Joksuja sinne) Kirjoitettu lyhyt kommentti tosin voidaan tulkita väärinkin. Mulla näemmä yliannostusta trollailusta ja siitä, että tunnelma yritetään pilata, sitä on ollut kuitenkin paljon.
 
vierailija
Väärinymmärryksiä sattuu jatkuvasti, mutta viittasin tässä palstoilla mielestäni yleiseen laajempaan taipumukseen, jossa ystävällismielisetkin kommentit esim. Bojanin jännittyneisyydestä tai hermostuneisuudesta tulkitaan negatiiviseksi ja toisinaan jopa inhottavaksi kritiikiksi, mikä on minusta kurjaa. Jos jonkun mielestä Bojan on lavalla ollut "kipsissä" (tämä ei ollut minun kommenttini), niin ei sekään minusta ole "Bojanin vastaista". Itsestäni väsymys, esiintymisjännitys ja monet muut jutut ja niiden näkyminen lavalla on hyvin inhimillistä eikä kritiikkiä.

-energiamamma
👍👍👍
 
vierailija
Silti jatkuvasti suollat tänne juttua joistakin kurkku tukoksista. Yleensä se on johtanut siihen, että alkaa hirveät spekulaatiot näiden saagan henkilöiden voinnista.
No ei todellakaan ole alkanut täällä mitään hirveitä spekulointeja noista energia jutuista. Niitä on pidetty mielenkiintoisina ja niistä on keskusteltu, mutta mitään myrskyjä ne eivät todellakaan ole aiheuttaneet. Itse skeptikkona musta on itse asiassa yllättäen ollut erittäin mielenkiintoista lukea niitä ❤
 
vierailija
Luin kaikki viime yön kommentit läpi, enkä nähnyt yhtään ainutta pahantahtoista kommenttia. Eli tuo pahantahtoisuus on sinun päässäsi syntynyt ihan oma tulkinta.
Luin myös viime yön kommentit ja omaan silmään ehkä yksi tai kaksi olisi voinut olla trollausta tai enemmänkin negailua, mutta mielestäni loput ihan normaaleja kommentteja.
 
vierailija
No ei todellakaan ole alkanut täällä mitään hirveitä spekulointeja noista energia jutuista. Niitä on pidetty mielenkiintoisina ja niistä on keskusteltu, mutta mitään myrskyjä ne eivät todellakaan ole aiheuttaneet. Itse skeptikkona musta on itse asiassa yllättäen ollut erittäin mielenkiintoista lukea niitä
Samaa mieltä, energiamamman jutut on olleet täällä ihan parhautta. Enemmän mäkin olen niitä ihan itsekseni pohdiskellut.
 
vierailija
Nimettömänä olen heilunut taustalla ja lukenut kaikkea mielenkiinnolla. Tässä ficci-yritelmä, siis todellakin yritelmä. Älkää olko julmia jos se on ihan hölmö, kiitos.
MENNÄÄN BUSSILLA
"Sano Bojanille terveisiä!" Mikke huutelee Jerelle, joka kikattaa keikkabussin yhdellä yläpetillä.
"Joo joo", Jere nauraa. "Mikke says hi!"
"Thanks Mikke!" Kuuluu hiljainen tuttu ääni verhon takaa.
"Shhh...." Ja hiljainen kikatus.
"Kännykkä pois nyt Jere. Oot kuluttanut jo melkein kokonaan tämän päivän luuriaikas."
"He's so bossy," yläpediltä kuuluu kahdet hiljaiset naurunpyrähdykset ja muminaa.
Mikke kääntyy katsomaan bussin käytävää taaksepäin. Jotain outoa on meneillään. Monesta pedistä kuuluu supinaa, hiljaista puhetta, josta ei saa selvää ja Mikke huomaa verhojen heiluvan.
"Jukka, onks kaikki okei?"
"Meil...joo mulla kaikki hyvin!" Mikke näkee pystyssä olevan peukun verhojen välistä.
"Allu?"
"Mmm....mitä...joo hyvin menee!" Allu kurkkaa omien verhojensa välistä.
Mikke hieroo otsaansa ja istuu alas odottamaan, että bussi lähtee liikkeelle. Hän katsoo uudestaan taakse matkaosaton suljettuja verhoja ja sitten ympärilleeb. Katri ja Etel ovat uppoutuneita omiin kännyköihinsä. Missä muut ovat? Mikke miettii.
Mikke ei saa ajatuksiaan rauhoittumaan, vaan pyörii hermostuneesti ja yrittää kuunnella, mitä bussin takaosassa tapahtuu. Bussin moottori kuitenkin peittää alleen kaikki muut äänet. Etel ja Katri nukkuvat nojaten toisiinsa.
Lopulta hän nousee ja hiipii hiljaa makuuosaston käytävää kuunnellen edelleen jatkuvia ääniä. Hän kuulee tuhinaa, matalaa kovaäänistä hengittelyä, maiskuttelua ja keskustelun supinaa.
"Jere, onks kaikki hyvin...syötkö jotain?"
"Tavallaan...", nauraa Jere, eikä ehdi sanomaan enempää sanoa, kun Mikke avaa verhot.
"Bojan!" Mikke huutaa.
Bojan makaa Jeren päällä ja piilottaa kasvonsa tämän kaulaan. Molemmat nauravat posket punaisena puristaen toisiaan tiukasti.
"Mitä...koska...miten..." Mikke takeltelee.
"Jäitteks te kiinni?" Kuuluu alapetiltä ja verhot avautuvat.
Jukka ja Jaakko makaavat selällään sekä käsikädessä ja sulkevat verhot uudestaan.
"We got caught!" Jere kikattaa ja hytkyy Bojanin alla.
"Shhh...Jure nukkuu..." Allu kuiskaa toiselta yläpedilta ja silittelee Juren hiuksia tämän pötköttäessä pikkulusikassa Allun kainalossa.
"What's the noise? Nace and I are trying to warch cat cideos!" Jan huutaa vihaisesti alapediltä.
"Mitä täällä tapahtuu?" Mikke levittää kätensä ihmetyksestä.
"Mikke...oikeesti...shhhh..." Jere laittaa sormen huulilleen ja osoittaa viimeistä petiä, josta kuuluu tasaista hengitystä.
Mikke kurkkaa verhojen välistä, eikä meinaa uskoa silmiään. Häärijä on käpertyneenä Krisin ympärille kuin pieni Koala puunrunkoon. Mikke pudistaa päätää ja sulkee hiljaa verhot. Päätä pyörittäen hän kävelee istumaan ja painaa päänsä käsiin.
Päivän teeman kunniaksi onnistuin kaivamaan tämän vanhan keikkabussificin viime kesältä (katso lainattu viesti), lieköhän kirjoittaja vielä paikalla? :) Original Hris myös!
 

Yhteistyössä