Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Siis itsellä juurikin voisikin olla mahdollisuus päästä tuonne ja olisin halunnut lipun ostaa (permanto lipun). Mutta hankalaa, kun fansale ei toimi noiden osalta.
Miten se siis käytännössä menisi. Lähettäisin lipun ostajan sähköpostiin ja ilmoittaisin hänelle mun tilinumeron. Ja missä tämä kahdenkeskinen tietojen vaihto voisi tapahtua?
 
vierailija
Huh, kroatialainen kaverini on sitä mieltä, että "Balkan" on slur eli loukkaava termi ex-Jugoslaviassa. Vähän hämmentävä ajatus Joksu-fandomissa oleskelun jälkeen. Jotkuthan ovat sanoneet, että monet (useimmat?) slovenialaiset eivät erityisesti identifioidu balkanilaisiksi, mutta en ihan noin ole kyllä asiaa käsittänyt. :)
 
vierailija
Miten se siis käytännössä menisi. Lähettäisin lipun ostajan sähköpostiin ja ilmoittaisin hänelle mun tilinumeron. Ja missä tämä kahdenkeskinen tietojen vaihto voisi tapahtua?
Toki esim. s-postilla, jos laitat s-postiosoitteen tänne (joku anonyymi sähköposti esim). Sen takia tykkään siitä fansalesta, kun se on helppo ja turvallinen.
 
vierailija
Miten se siis käytännössä menisi. Lähettäisin lipun ostajan sähköpostiin ja ilmoittaisin hänelle mun tilinumeron. Ja missä tämä kahdenkeskinen tietojen vaihto voisi tapahtua?
Huuto.netissä olen itse myynyt ja ostanut lippuja. Ei ole ikinä ollut mitään ongelmaa, kun voit tsekata myyjän arvostelut tai ainakin katsoa, että on tunnistautunut.
 
vierailija
Huh, kroatialainen kaverini on sitä mieltä, että "Balkan" on slur eli loukkaava termi ex-Jugoslaviassa. Vähän hämmentävä ajatus Joksu-fandomissa oleskelun jälkeen. Jotkuthan ovat sanoneet, että monet (useimmat?) slovenialaiset eivät erityisesti identifioidu balkanilaisiksi, mutta en ihan noin ole kyllä asiaa käsittänyt.
Näin mä olen sen käsittänyt, että Slovenian ei katsota ainakaan nykyisin kuuluvan Balkaniin. Wikipedia-artikkeli vahvistaa tämän, ja sisältää mielenkiintoisen lainauksen slovenialaiselta filosofilta Slavoj Žižekilta, jonka mukaan Balkanin määrittely riippuu siitä kuka puhuu, Balkan on "aina jossain muualla", ja "slovenialaisten mielestä Balkan alkaa Kroatiasta ja Slovenia on keski-Euroopan viimeinen etuvartio".
 
vierailija
Näin mä olen sen käsittänyt, että Slovenian ei katsota ainakaan nykyisin kuuluvan Balkaniin. Wikipedia-artikkeli vahvistaa tämän, ja sisältää mielenkiintoisen lainauksen slovenialaiselta filosofilta Slavoj Žižekilta, jonka mukaan Balkanin määrittely riippuu siitä kuka puhuu, Balkan on "aina jossain muualla", ja "slovenialaisten mielestä Balkan alkaa Kroatiasta ja Slovenia on keski-Euroopan viimeinen etuvartio".
Tässä vielä linkki Wikipedian Balkan-artikkeliin: https://en.wikipedia.org/wiki/Balkans
 
vierailija
Näin mä olen sen käsittänyt, että Slovenian ei katsota ainakaan nykyisin kuuluvan Balkaniin. Wikipedia-artikkeli vahvistaa tämän, ja sisältää mielenkiintoisen lainauksen slovenialaiselta filosofilta Slavoj Žižekilta, jonka mukaan Balkanin määrittely riippuu siitä kuka puhuu, Balkan on "aina jossain muualla", ja "slovenialaisten mielestä Balkan alkaa Kroatiasta ja Slovenia on keski-Euroopan viimeinen etuvartio".
Balkanin maantieteellisestä määritelmästä on useita näkemyksiä, mutta tuo kaverini näkemys, että älä sano kroatialaista tai serbia (joita kukaan ei ainakaan voi maantieteellisesti väittää ei-balkanilaisiksi) balkanilaiseksi tai turpiin tulee oli uusi. :)
 
vierailija
Aivan ihana video 😭❤ Mitä on rakkaus, mitä on ystävyys?

 
vierailija
Aivan ihana video Mitä on rakkaus, mitä on ystävyys?

Siis mä olen niin kateellinen näille kahdelle, ettei omassa elämässäni ole mitään lähellekään tuollaista. Oli se sitten mitä tahansa.
 
vierailija
Safursey on keikalla, joten varmaan saadaan videoita huomenna. Kris_foundagain on myös siellä ja livettänyt usein, mut keikkapaikalla on kuulemma huono netti (voisin lisätä, että tyypillistä Berliiniä).

Mä kyllä niin haluisin katsoa livetystä, vaikka olenkin hirvittävän kateellinen kaikille, jotka pääsi tuonne, koska a) Joksut b) pieni keikkapaikka c)Berliini
 

Yhteistyössä