Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Musta se oli ihan surkea. Jäi kesken. Molemmista hahmoista oli tehty tyhmiä (itserakas eli syyttä katkera Jere / naurettavan alentuva Bojan ) mulkeroita.
Huomaa kommentista, että jätit kesken. Ja on tullut jo aika moneen kertaan selväksi, että vihaat kyseistä ficciä. Ihmettelen kyllä miksi se pitää tulla kertomaan joka kerta kun tuo ficci mainitaan. Aika monelle se on kuitenkin suosikki myös ficcin saaman kommenttimäärän perusteella. Vaikka on aiheeltaan raskas, niin on todella hyvin kirjoitettu. Itse en jaksa lukea mitään pelkkiä söpöilyficcejä, vaan pitää olla kunnon juoni eikä vain koko ajan mennä hyvin. Mutta onneksi ficcejä on niin paljon, että varmasti kaikki löytävät itselleen sopivia.
 
vierailija
Tuntuu että olen viime aikoina alkanut paremmin ymmärtää, miksi palstoilla menee meno niin oudoksi välillä. Eräs kaverini (joka ei kirjoittele tänne) on HC-Bojere-shippaaja, joka käyttää hyvin paljon aikaa ja henkisiä voimavaroja shippiin jne ja useimpien shippaajien tapaan hän toivoo, että he voisivat päätyä yhteen oikeasti. Tai ainakin teoriassa.

Käytännössä hän on vakuuttunut, että tämä ei ole mahdollista, mikä on toki ihan okei mielipide, mutta hän nykyään yhä enemmän myös tuntuu selvästi triggeröityvän aiheesta, siis nimenomaan siitä ajatuksesta, että he voisivat päätyä yhteen! Ja tarkoitan nimenomaan sitä, mitä triggeröityä-verbi tarkoittaa alkuperäisessä merkityksessään. Hän vaikuttaa projisoivan niin paljon omia juttujaan tuohon, että ei kestä, jos mistään tulee vihjausta että he edes saattaisivat olla päätymässä yhteen tai vaikuttaa siltä. Ja toki lähes kaikki meistä projisoimme omia juttujamme tähän shippiin.

Ja jos hän postaili täällä palstoilla ollessaan triggeröitynyt (hän ei siis ole koskaan postannut tänne tai Vauvalle), niin hänet ehkä leimattaisiin trolliksi, feikkishippaajaksi tai katkeroituneeksi ex-shippaajaksi. Että ehkä vastaavia tapauksia löytyy palstoiltakin. Että ehkä joku "ei todellakaan"-ankeuttaja onkin myös shippaaja, niin älyttömältä kuin ajatus voi kuulostaa.
 
vierailija
Tavallaan ymmärrän ficceihin liittyvän hämmennyksen tunteen, sillä itse ajattelin aiemmin, että oikeista ihmisistä kirjoitetut ficit ovat jotenkin tosi noloja ja outoja. Oletin myös, että iso osa niistä olisi teini-ikäisten kirjoittamia ja jotenkin tosi kömpelöitä ja myötähäpeää aiheuttavia.

No, todellisuushan on jotain ihan muuta. Mä olen lukenut viime kesästä saakka K/B -ficcejä TODELLA paljon, ja olen ollut tosi yllättynyt siitä, miten iso vaikutus niillä on ollut omaan tunne-elämään ja ihan suoraan sanottuna myös seksuaalisuuteen. Ficit ovat esimerkiksi auttaneet löytämään uusia näkökulmia joihinkin seksiin ja seksuaalisuuteen liittyviin aiheisiin, oma seksipositiivisuus on kyllä lisääntynyt näiden myötä. K/B -ficit ovat loppujen lopuksi hyvin harvoin pelkkää prnoa. Silloinkin kun seksi on pääosassa, mukana on yleensä myös tunnepuolen kuvausta, mikä on ainakin itselleni tosi tärkeää.

Ja ennen kaikkea, ficit ovat fiktiivisiä. Mä en esimerkiksi haluaisi katsella oikean elämän J:n ja B:n seksipuuhia jos heillä sellaista olisi, mutta ficit ovat ihan puhtaasti oman mielikuvituksen kanssa leikkimistä, joka on vain saanut inspiraation oikeista ihmisistä. Kun vielä lisäksi meillä on ihan ääneen lausuttu tieto siitä, että ficit eivät häiritse kyseessä olevia oikean elämän ihmisiä, niin en näe mikä tässä olisi ongelma.
<3 tässä oli kyllä monta kohtaa, joista oon kokenu samaa! Esim ennakkoluulot ficcejä kohtaan, ja ennen kaikkea omien ajatusten ja ymmärryksen avartuminen liittyen seksuaalisuuteen ja sen moniin juttuihin osaltaan ficcien kautta.

Nyt tavoitin jotain lisää "piilo"ennakkoluuloja, joita mulla on ollut tätä ennen ja alkuvaiheessa ficcejä kohtaan. Ja jotain sellaista varmaan taustalla vaikuttaa edelleen pieneltä osin siihen, miksi ficci-aiheista ei tule kerrottua muuten. Ei siis kokonaan sen vuoksi vaan joltain osalta heijastaa omia (aiempia) ennakkoluuloja muiden ajatuksiin tai kuvitelmiin.

Koen itsekin joidenkin juttujen osalta, että ficit ovat avartaneet ajatuksia ja näkökulmia seksuaalisuuden suhteen! Se on kyllä toso mielenkiintoista!

Myös tuo "ficit ovat puhtaasti oman mielikuvituksen kanssa leikkiä" oli kyllä tosi ihanasti sanottu, ja siinä tiiviistyy minusta kauniisti monta juttua<3
 
vierailija
Tuntuu että olen viime aikoina alkanut paremmin ymmärtää, miksi palstoilla menee meno niin oudoksi välillä. Eräs kaverini (joka ei kirjoittele tänne) on HC-Bojere-shippaaja, joka käyttää hyvin paljon aikaa ja henkisiä voimavaroja shippiin jne ja useimpien shippaajien tapaan hän toivoo, että he voisivat päätyä yhteen oikeasti. Tai ainakin teoriassa.

Käytännössä hän on vakuuttunut, että tämä ei ole mahdollista, mikä on toki ihan okei mielipide, mutta hän nykyään yhä enemmän myös tuntuu selvästi triggeröityvän aiheesta, siis nimenomaan siitä ajatuksesta, että he voisivat päätyä yhteen! Ja tarkoitan nimenomaan sitä, mitä triggeröityä-verbi tarkoittaa alkuperäisessä merkityksessään. Hän vaikuttaa projisoivan niin paljon omia juttujaan tuohon, että ei kestä, jos mistään tulee vihjausta että he edes saattaisivat olla päätymässä yhteen tai vaikuttaa siltä. Ja toki lähes kaikki meistä projisoimme omia juttujamme tähän shippiin.

Ja jos hän postaili täällä palstoilla ollessaan triggeröitynyt (hän ei siis ole koskaan postannut tänne tai Vauvalle), niin hänet ehkä leimattaisiin trolliksi, feikkishippaajaksi tai katkeroituneeksi ex-shippaajaksi. Että ehkä vastaavia tapauksia löytyy palstoiltakin. Että ehkä joku "ei todellakaan"-ankeuttaja onkin myös shippaaja, niin älyttömältä kuin ajatus voi kuulostaa.
Tämä on tosi mielenkiintoista. Olen joskus itse miettinyt, että ehkä jotkut eivät kestä positiivisilla asioilla spekulointia siksi, että kokevat jotenkin uhkana sen, jos itsekin vahingossa innostuisi ja sitten joutuisi pettymään jos kyseinen asia ei toteudukaan. Muiden innostusta on vaikea kestää jos itse ei uskalla innostua tjsp.
 
vierailija
Tämä on tosi mielenkiintoista. Olen joskus itse miettinyt, että ehkä jotkut eivät kestä positiivisilla asioilla spekulointia siksi, että kokevat jotenkin uhkana sen, jos itsekin vahingossa innostuisi ja sitten joutuisi pettymään jos kyseinen asia ei toteudukaan. Muiden innostusta on vaikea kestää jos itse ei uskalla innostua tjsp.
Minusta tämä menee tässä tapauksessa tästä syvemmälle ja minulla on jotain spekuja asiasta, mutta en viitsi niitä tänne kirjoittaa, koska ne ovat aika henkilökohtaisia plus epätavallisia. Ts. jos joku muu shippaaja vetää täällä vastaavasti pultteja, niin en usko että syyt ovat samat (olettaen että spekulaationi ovat osuneet yhtään kohdilleen).
 
vierailija
Nukkuuko Kärtsä Bojanin kainalossa kiertuebussissa, juu vai kullä? Jos kerran nukkumapaikat oli tarkkaan laskettu…
Nukkuisipa vaan 😍, vaikka en kyllä tosiasiassa usko että niin tapahtuu. En tiedä kyllä miten sitä kukaan voisi vastustaa jos kävisi kutsu Boitsulta tulla viekkuun, mutta kaipa sekin on jollain yliluonnollisella tahdonvoimalla mahdollista. 😅
 

Yhteistyössä