Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Jos K menee tänään yksin niin toivottavasti jokainen tajuaa sen jälkeen lopettaa suhdepuheet. Se on silloin selkeä viesti, että K ei halua tuoda julkisuuteen eikä muidenkana tarvitse sitä silloin nostella esiin.
No ei ole. Kyllä siellä on muutkin ilman kumppania olleet, vaikka sellainen on ollut. Esim Robin muutama vuosi sitten. Hänellä on kuitenkin pitkä parisuhde takanaan, eikä ole gf julkisuudessa näkynyt. Joitain salakuvia, mutta ei mitään parisuhdehaastiksia.
 
vierailija
Todella harvoin kommentoin aihetta, koska se ei kuulu mulla shippaukseen. En kyllä itse usko ollenkaan, että tästä ois sovittu. Useastakaan syystä, jotka perustuvat tietenki vaan kuvien perusteella kuvitelmiin, oletuksiin ja vaikutelmiin tuntemattomista henkilöistä.

Itse luulen, että kyse on ennemminkin jostain mahdollisesti hiljalleen elävästä tilanteesta, tai sitten ei. Tunnetasolla kyllä uskon, että kuohuu monellakin tavalla, mutta se, tuleeko siitä jotain sellaista käytännön tason toimintaa, mitä moni täällä meistä toivoisi, on luullakseni kiinni niin monesta asiasta niin käytännön kuin tunteiden tasolla.

Tähän perustuen minun arvelu on, että kyseessä on avoimen sopimuksen sijaan hämmennystä, ajan ja energian puutetta käsitellä omia tunteita ja suhtautumista asiaan, ehkä myös pelkoa tuntematonta aihetta ja mahdollisuutta kohtaan, miellyttämistä, tutun ja turvallisen vetoa sekä hlökohtaisesti että kulttuurin ja normien tasolla kaiken julkisuusmyllytyksen keskellä. Ehkä myöskin fyysinen etäisyys hidastaa mahdollista ajatusprosessia tai muuta kuviota.
Nämä ovat tietenkin vain arvauksia.
Ihan samaa mieltä!
 
vierailija
Todella harvoin kommentoin aihetta, koska se ei kuulu mulla shippaukseen. En kyllä itse usko ollenkaan, että tästä ois sovittu. Useastakaan syystä, jotka perustuvat tietenki vaan kuvien perusteella kuvitelmiin, oletuksiin ja vaikutelmiin tuntemattomista henkilöistä.

Itse luulen, että kyse on ennemminkin jostain mahdollisesti hiljalleen elävästä tilanteesta, tai sitten ei. Tunnetasolla kyllä uskon, että kuohuu monellakin tavalla, mutta se, tuleeko siitä jotain sellaista käytännön tason toimintaa, mitä moni täällä meistä toivoisi, on luullakseni kiinni niin monesta asiasta niin käytännön kuin tunteiden tasolla.

Tähän perustuen minun arvelu on, että kyseessä on avoimen sopimuksen sijaan hämmennystä, ajan ja energian puutetta käsitellä omia tunteita ja suhtautumista asiaan, ehkä myös pelkoa tuntematonta aihetta ja mahdollisuutta kohtaan, miellyttämistä, tutun ja turvallisen vetoa sekä hlökohtaisesti että kulttuurin ja normien tasolla kaiken julkisuusmyllytyksen keskellä. Ehkä myöskin fyysinen etäisyys hidastaa mahdollista ajatusprosessia tai muuta kuviota.
Nämä ovat tietenkin vain arvauksia.
Tämän tyyppisiä ajatuksia itsellänikin on pyörinyt, mutten olisi osannut sanoittaa niitä noin hyvin. Onhan tuo aivan poikkeuksellinen ja hankala tilanne, jossa on huomioitava monenlaisia kulmia (eri ihmisten tunteet, julkisuuskuva ja mediaryöpytys, aikataulut, etäisyys jne). Eikä ole varmasti ollut juuri aikaa ja mahdollisuutta pysähtyä käsittelemään kaikkea tapahtunutta ja omia tunteita.

Olen hämmästellyt, että etenkin vauvan puolella monet ovat sitä mieltä, että B:n ja K:n välillä ei voi olla mitään, koska konkreettisia muutoksia ei ole tehty. Mutta kaiken edellä sanomasi ja sanomani valossa tuo ei todellakaan ole ihme.

Lisäksi ihmettelen sitä, miten joillekin tuntuu olevan vaikea ymmärtää, että ihminen voi tuntea syvästi kahta ihmistä kohtaan yhtä aikaa. Hieman eri lailla vaan. Silloin juuri on vaikeaa tietää, mitä pitäisi tehdä. Helpompaahan tilanne silloin on, jos toista kohtaan tunteet ovat selvästi laimeammat. Ellei sitten satu olemaan sitä sorttia, joka välttelee viimeiseen asti toisten mielen pahoittamista. Yhtä kaikki, jos K:lla on sellaisia tunteita B:tä kohtaan kuin täällä olemme näkevinämme, konkreettisten steppien ottaminen on heidän tilanteessaan kaikkea muuta kuin helppoa. Ajan kanssa näemme, syntyykö polysuhde, jääkö joku osapuoli sivuun vai miten.

Loppukevennyksenä: jos mä olisin suhteessa tossa tilanteessa K:n kanssa, ehdottaisin itse polysuhdetta. Siis miettikää, mikä win-win: saisin yhä olla intiimisti K:n kanssa, katsoa lähietäisyydeltä K:n ja B:n touhuja ja ehkä päästä lähikontaktiin myös B:n kanssa. Huh huh hah hah ha huh hah hei 🥵🥵🥵
 
Interesting. I know nothing about Christmas traditions in Slovenia and it would be really fascinating to learn how our boys might celebrate it. What do you usually eat at Christmas, do you give gifts, do you hang out with family etc.? ^^ Don't take any pressure though - answer only if you feel like it.
I'm probably not the best person to answer this question since my family isn't very typical Slovenian, but I will try :)
One set of my grandparents were very much "anti-Church" so they never celebrated Miklavž, hence no presents for little LadySLO :)
With my other grandparents, I would get little presents like I mentioned before, usually it's sweets and oranges or clementines. There are usually events for children in town market (or somewhere indoor) where St Miklavž comes to visit the children (similar to Santa).
For Christmas, it's usually just a family dinner. At midnight, many people go to midnight mass. If you only go to church once a year, this will be the day you go. :D For Christmas dinner, it would often be cold cuts for starters (locally produced prosciutto, mortadella, different kinds of cured meat, cheese, olives. A very typical dish is something we call "francoska solata" (=French salad) Here's a funny piece of information. Abroad this dish is called Russ!an salad. I'd love to know how that happened, why do we call it french, but I have no idea :)
But if there's one thing I'm willing to bet is that the JO boys eat french salad together with their families during Xmas holidays/New Years. (unless if some of them don't like it of course but it's definitely on their tables)
For the main dish it would be either some roasted meat, ham... my grandmother would always make Steffani roast, if not for xmas then for NY evening. Not sure if this is known abroad, it's basically minced meat roast with a boiled egg in the middle. As a child, I was always amazed how she managed to get the egg in there. :D
Another typical and REALLY popular starter for NY eve dinner is Beef tartare. Some people make it themselves, but you can buy it freshly made in supermarkets too. They make extra during holiday season because it's really popular. Usually eaten with toasted bread. If you want to buy toast during holiday season, you better stock up before people buy every single packet! (it has happened to me that I was too late and I just stood in front of empty shelves in the amazement where did all the toast go) 😂

Christmas markets are a thing in Slovenia as well, with vendors selling gifts, mulled wine, hot chocolate etc in the town markets. You know it's holiday season when half of the town smells like cinammon and clove. On the night of 29th, 30th and 31th there are usually concerts everywhere, even in small towns. In smaller towns (such as where I live) these are usually in big tents. I really really dislike that. (the humidity dripping from the ceiling 🤮 ) JO has played in our town a few years ago in a tent like that too.
I think this year in Ljubljana it will just be an outdoor concert in the city square and hopefully the weather isn't bad. There's no way they can get a tent big enough anyway :)

Oh and for xmas dessert, typical dessert would be "potica" The traditional filling is wallnuts and raisins. But it can be also hazelnuts or tarragon or poppy seeds, and my favourite (not so traditional:)) coconut & cream. https://sl.wikipedia.org/wiki/Slovenska_potica

Oh I forgot dedek Mraz. https://sl.wikipedia.org/wiki/Dedek_Mraz As much as foreigners often connect Slovenia with Russ!a, that salad and dedek Mraz are one of those rare direct connections. 😂 Dedek Mraz is the last out of the three old men that bring kids presents. 😂 Most of us have a bad childhood photo taken of us sitting on dedek Mraz's lap. I refused to sit so I am just standing next to him with a WTF look on my face. It would be fun to see JO's photos of this from their childhood.
 
vierailija
Tämän tyyppisiä ajatuksia itsellänikin on pyörinyt, mutten olisi osannut sanoittaa niitä noin hyvin. Onhan tuo aivan poikkeuksellinen ja hankala tilanne, jossa on huomioitava monenlaisia kulmia (eri ihmisten tunteet, julkisuuskuva ja mediaryöpytys, aikataulut, etäisyys jne). Eikä ole varmasti ollut juuri aikaa ja mahdollisuutta pysähtyä käsittelemään kaikkea tapahtunutta ja omia tunteita.

Olen hämmästellyt, että etenkin vauvan puolella monet ovat sitä mieltä, että B:n ja K:n välillä ei voi olla mitään, koska konkreettisia muutoksia ei ole tehty. Mutta kaiken edellä sanomasi ja sanomani valossa tuo ei todellakaan ole ihme.

Lisäksi ihmettelen sitä, miten joillekin tuntuu olevan vaikea ymmärtää, että ihminen voi tuntea syvästi kahta ihmistä kohtaan yhtä aikaa. Hieman eri lailla vaan. Silloin juuri on vaikeaa tietää, mitä pitäisi tehdä. Helpompaahan tilanne silloin on, jos toista kohtaan tunteet ovat selvästi laimeammat. Ellei sitten satu olemaan sitä sorttia, joka välttelee viimeiseen asti toisten mielen pahoittamista. Yhtä kaikki, jos K:lla on sellaisia tunteita B:tä kohtaan kuin täällä olemme näkevinämme, konkreettisten steppien ottaminen on heidän tilanteessaan kaikkea muuta kuin helppoa. Ajan kanssa näemme, syntyykö polysuhde, jääkö joku osapuoli sivuun vai miten.

Loppukevennyksenä: jos mä olisin suhteessa tossa tilanteessa K:n kanssa, ehdottaisin itse polysuhdetta. Siis miettikää, mikä win-win: saisin yhä olla intiimisti K:n kanssa, katsoa lähietäisyydeltä K:n ja B:n touhuja ja ehkä päästä lähikontaktiin myös B:n kanssa. Huh huh hah hah ha huh hah hei
Tuo olis kyllä win-win-win ja vielä kerran win.
 
vierailija
Eräs tuttuni on käynyt keikoilla vuosia ja sanoo, että tuota miesten kehumista on ollut tyyliin aina. On vaan jotenkin tulkinnut sen huumoriksi muttei ole enää ollenkaan varma asiasta.

Olen itse nähnyt tallenteita joissa kehuu yleisössä olevia miehiä kyllä aika reilusti. Ihan vastaavasti kuin naisia
Onko niitä tallenteita kaikille nähtävissä? Tai onko ne jossain julkisissa keikkapätkissä? Ainut minkä itse tiedän on se klippi, jossa sanoo, että haluaa vaan katsoa yleisössä olevaa miestä, järkkärin tulis hakea pois, pussi päähän ettei näe tai jotain siihen suuntaan. Haluisin nähdä K kehumassa miehiä:p
 
vierailija
Mä en tiedä ketään heteromiestä, jolla värähtelis merkonomibojanin suuntaan. Käärijää kohtaan on ollu vähän epämääräisempiä tuntemuksia...
On ollut tästä keskustelua aiemmin, että useampi heteroksi itsensä identifioiva mies pitää Bojania puoleensavetävänä. Ja ennen kuin jankaaus alkaa, että "sitten eivät ole heteroita", niin kyse miehistä, jotka sanomansa mukaan eivät ennen Bojania koskaan tunteneet sellaista vetoa samaan sukupuoleen.

Ja sivuhuomiona: Bojan ei ole merkonomi, sosiologi on yliopistotason koulutus.
 
vierailija
Hyvin sanottu. Minäkin jostain syystä nyt vasta viime päivinä olen alkanut tajuta, mitä kaikkea se tarkoittaisi pienen ihmisen elämässä, jos hän julkisesti kertoisi suhteesta oman sukupuolen ihmiseen.
Jep! Samaa ajattelen myös ilman julkisuutta, että tarkoittaisi todennäköisesti uutena asiana - suhde miehen kanssa - myös tosi paljon yksityisenä asiana, vaikkei jakaisikaan heti julkisuuteen. Siksi myös uskon, et mahdolliset palasten siirtymät voivat viedä aikaa, johtaa ne johonkin tiettyyn lopputulemaan tai ei.
 
vierailija
Yks juttu mitä en tajua on se että lesboiksi identifioituvat kuolaa näiden miesten perään.
Voin vastata tähän omalta osaltani. Ja tässä on vain minun lyhyt kokemukseni aiheesta, joku toinen varmasti vastaisi eri lailla 😊 Itse ihastun ja kiinnostun lähinnä naisista. Miehistä en ole ollut enää vuosiin kiinnostunut romanttisessa mielessä. Ne kerrat kun olen ihastunut, ovat olleet julkisuuden henkilöitä, nyt B ja K. En edes hoksaa tähän hätään toisia esimerkkejä. Ns. "oikean elämän" miehet eivät väräytä ainakaan tällä hetkellä mitään mittaria. Ehkä se ero on siinä, kun tietää, ettei tule koskaan olemaan mitään mahdollisuutta tällaisten julkisuuden henkilöiden kanssa, niin he ovat ikään kuin "turvallisia" kohteita ihastua. En osaisi kuvitella itseäni seurustelemassa miehen kanssa, vaikka voinkin ihailla miehiä. En tiedä missä raja sitten menisi, pystyisin varmasti suutelemaan, mutta tuntuisiko oudolta siitä eteenpäin. Hieman hämmentävä tilanne itsellekin. Ja voihan seksuaalisuus ajan myötä muuttuakin, kuka tietää, kenen kanssa mahdollisesti seurustelen vaikka kymmenen vuoden päästä. Ja juuri nämä ovat syitä, miksen ole itselleni halunnut laittaa mitään erityistä leimaa otsaan, olenko esimerkiksi lesbo taikka bi. Olen ihan vain minä, ja se seksuaalisuus tulee siinä oheessa. Jollekin toiselle taas voi olla tärkeä nimetä jokin tietty seksuaalisuus, mitä edustaa. Tiivistetysti sanoisin, että tällä hetkellä kiinnostun naisista, joskus harvoin miehistä, mutta nämä tilanteet ovat melko harvassa ja rajattuja.
 
vierailija
Itse pitkään ajattelin, että Bojan on vahvasti miehiin päin (voi olla naisiinkin) ja tiennyt tämän vuosia, siinä missä Kärtsä on aina ollut hetero kunnes tapasi Bojanin (disclaimer: siis nämä ovat omat vibani aiheesta, en väitä että faktoja), mutta sitten kun alkoi kuulua näitä "Kärtsä on flirttaillut miesten kanssa jo kauan" juttuja joskus, niin pisti kyllä miettimään, että ei välttämättä olekaan näin.
 
vierailija
Voin vastata tähän omalta osaltani. Ja tässä on vain minun lyhyt kokemukseni aiheesta, joku toinen varmasti vastaisi eri lailla Itse ihastun ja kiinnostun lähinnä naisista. Miehistä en ole ollut enää vuosiin kiinnostunut romanttisessa mielessä. Ne kerrat kun olen ihastunut, ovat olleet julkisuuden henkilöitä, nyt B ja K. En edes hoksaa tähän hätään toisia esimerkkejä. Ns. "oikean elämän" miehet eivät väräytä ainakaan tällä hetkellä mitään mittaria. Ehkä se ero on siinä, kun tietää, ettei tule koskaan olemaan mitään mahdollisuutta tällaisten julkisuuden henkilöiden kanssa, niin he ovat ikään kuin "turvallisia" kohteita ihastua. En osaisi kuvitella itseäni seurustelemassa miehen kanssa, vaikka voinkin ihailla miehiä. En tiedä missä raja sitten menisi, pystyisin varmasti suutelemaan, mutta tuntuisiko oudolta siitä eteenpäin. Hieman hämmentävä tilanne itsellekin. Ja voihan seksuaalisuus ajan myötä muuttuakin, kuka tietää, kenen kanssa mahdollisesti seurustelen vaikka kymmenen vuoden päästä. Ja juuri nämä ovat syitä, miksen ole itselleni halunnut laittaa mitään erityistä leimaa otsaan, olenko esimerkiksi lesbo taikka bi. Olen ihan vain minä, ja se seksuaalisuus tulee siinä oheessa. Jollekin toiselle taas voi olla tärkeä nimetä jokin tietty seksuaalisuus, mitä edustaa. Tiivistetysti sanoisin, että tällä hetkellä kiinnostun naisista, joskus harvoin miehistä, mutta nämä tilanteet ovat melko harvassa ja rajattuja.
Olen kuullut myös aseksuaaleilta vähän vastaavia juttuja (ei siis vain K&B vaan idolit ylipäätään), esim. yksi Twitter-tuttuni sanoi, että ei panisi ketään muuta miestä maailmassa koska on ace, mutta yhtä tiettyä poptähteä voisi panna. :)
 
vierailija
Mulle kyllä yhteys B & gf on ajatuksena ihan liian kamala. Miten te pystytte tuollaista edes ajattelemaan. Samoin tuo ajatus toisten katselemisesta. Olen selvästikin syntynyt väärään aikakauteen. Ei kai minussakaan mitään vikaa kuitenkaan sinänsä ole?
Minua ei haittaisi yhtään jos heillä oikeasti olisi avoin suhde, kolmen suhde ("throuple") tai suhde, jossa K:lla olisi kaksi kumppania, jotka eivät seurustelisi tai muhinoisi keskenään, jos tämä olisi kaikille osapuolille passeli ratkaisu. Tosin koen itsekin olevani poly. Kaikki ihmiset eivät ole polyjä, eikä siinä ole mitään vikaa. Osa ihmisistä ei ole monisuhteisia, mutta kiihottuisi silti sängyssä kolmen kimpasta tai jonkun pariskunnan touhujen katselusta. Siinäkään ei ole mitään vikaa.

Polyhän nyt ei toki ole myöskään aikakausisidonnainen juttu, koska sitä on harjoitettu eri kulttuureissa ympäri maailman jopa tuhansia vuosia.
 
vierailija
Ehkä se on nähnyt somessa että sen rintalihaksia kutsutaan tisseiksi, eikä ihan tajunnut vitsiä van oletti että väki naureskelee ja sanoo että ne näyttää naisen rinnoilta.
Ääk toivottavasti ei 😯 Voisin kyl kuvitella, et B lukee kaikenmaailman juttuja vaikka ei pitäis ja sitten skitsoilee ja murehtii.

B:n titsit on ihanat ja näkeehän sen nyt, että ne on treenatut rintalihakset eikä rasvakudosta 🥵🥰
 
vierailija
Ääk toivottavasti ei Voisin kyl kuvitella, et B lukee kaikenmaailman juttuja vaikka ei pitäis ja sitten skitsoilee ja murehtii.

B:n titsit on ihanat ja näkeehän sen nyt, että ne on treenatut rintalihakset eikä rasvakudosta
No jos on lukenut vähänkin enemmän noita titseihin liittyviä juttuja, niin sitten pitäisi olla selvää, et jengihän käy niihin ihan kuumana.
 
vierailija
Itse pitkään ajattelin, että Bojan on vahvasti miehiin päin (voi olla naisiinkin) ja tiennyt tämän vuosia, siinä missä Kärtsä on aina ollut hetero kunnes tapasi Bojanin (disclaimer: siis nämä ovat omat vibani aiheesta, en väitä että faktoja), mutta sitten kun alkoi kuulua näitä "Kärtsä on flirttaillut miesten kanssa jo kauan" juttuja joskus, niin pisti kyllä miettimään, että ei välttämättä olekaan näin.
Tässä on tuo täällä ja aiemmin kesällä vauvalla mainittu keikalla miehen ulkonäölle kehu:
https://www.youtube.com/watch?v=taq5OfikmRw kohdassa 6:39

"mä haluun vaan koko ajan kattoo sua" & "mun mielestä sä näytät ihan v*tun hyvältä"

Osa showtahan ja yleisön viihdytystä tuo ilman muuta on, kun esiintyjä on lavalla, mutta samaan aikaan nuo ilmeet erityisesti "poket vois laittaa pussin sun päälle" kohdan jälkeen näyttää kyllä mulle siltä, että tarkoittaa kehuja oikeasti.

En siis väitä, että kenenkään tai jonkin sukupuolen ulkonäön kehuminen tai arvostaminen liittyy yhtään mitenkään seksuaaliseen suuntautumiseen. Nämä vaan osana tätä kokonaismielikuvaa, joka on muodostunut:)

Jos näitä miehille kommentointeja on muita videolla, niin linkatkaa tänne!
 
vierailija
Ääk toivottavasti ei 😯 Voisin kyl kuvitella, et B lukee kaikenmaailman juttuja vaikka ei pitäis ja sitten skitsoilee ja murehtii.

B:n titsit on ihanat ja näkeehän sen nyt, että ne on treenatut rintalihakset eikä rasvakudosta 🥵🥰
Mahdetaankohan tätä keskustelua käydä muuallakin kuin Suomessa? Minulla on kohtalaisen vahva usko siihen, että Bojan ei näillä sivustoilla seikkaile eikä tiedä meidän höpinöistämme.
 
vierailija
No jos on lukenut vähänkin enemmän noita titseihin liittyviä juttuja, niin sitten pitäisi olla selvää, et jengihän käy niihin ihan kuumana.
Juu, toki. Mulle on vaan B:stä tullut sellainen vaikutelma, että sen on vaikea ohittaa negakommentteja ja ne jää mieleen kummittelemaan, vaikka paljon enemmän on esillä myönteistä palautetta ja kiimailua.

Mutta mistäpä sen tietää, mitä sen mielessä liikkuu, ja onhan sillä kivoja esiintymispaitoja, joista valita.😄
 
vierailija
Juu, toki. Mulle on vaan B:stä tullut sellainen vaikutelma, että sen on vaikea ohittaa negakommentteja ja ne jää mieleen kummittelemaan, vaikka paljon enemmän on esillä myönteistä palautetta ja kiimailua.

Mutta mistäpä sen tietää, mitä sen mielessä liikkuu, ja onhan sillä kivoja esiintymispaitoja, joista valita.
Sanoi kuitenkin juuri haastatattelussa, ettei lue itsestään negakommentteja tai juttuja, Kris taas tykkää lukea, mutta lähinnä niille naureskelee
 

Yhteistyössä