Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Lauantain liput menivät muutamassa minuutissa. Olin toivonut saavani paikan permannolta, mutta se oli myyty loppuun siinä vaiheessa kun pääsin myyntisivulle. Ja olin todellakin asialla tasan klo 10. Yläparvelle sain paikat.
Kultsalla se ei ole yläparvi, vaan ihan normaali taaempi osa nousevaa katsomoa. Näkyvyys hyvä, mutta vähän harmillisen kaukana lavasta. Siis lähellä periaatteessa, verrattuna kaikkiin jäähalleihin sun muihin, mutta ei ihastuttavan lähellä tässä JO:n tapauksessa :D
Itselläkin yläkatsomoon 3. riviin paikka, ihan ok. Tokalle keikalle meen permanolle.
 
vierailija
Tässä erittäin kämäisesti editoidut kuvat, joissa olen Nacen ja Bojanin kanssa ja oma naamani on suhrittu piiloon. Linkit poistuvat automaattisesti 5 pv päästä.


Jakun perhoset erottuvat paljon paremmin livenä. Ja joo, se konferenssilätkän nauha näyttää tosi rumalta noissa, oli tarkoitus ottaa se hetkeksi pois, mutta aivotoiminta ei riittänyt sillä hetkellä.

- Joymuffin
Ihanat kuvat! Ihana kun jaoit!
 
vierailija
Yleisjorinat Skopjesta/konffasta/muista bändeistä. Tapahtuma oli ...hämmentävä. Jotenkin tosi anarkistinen. Kaikista vessoista loppui paperi ennen klo 11. Narikkaa ei ollut, edes valvomatonta, vaan "jätä kamat johonkin randompaikkaan". Kukaan ei todellakaan katsonut laukkuihin tai ollut pätkääkään kiinnostunut siitä, joivatko ihmiset omia juomia keikalla tms. Jotenkin virkistävää. Eräällä bändillä oli helkkari (ei-ampuvia) ilotulitteita omina pyroina. En tiedä oliko tämä hyväksytetty etukäteen, mutta ei se ainakaan kiinnostanut ainoaa järjestysmiestä. Minulla oli first three songs -kuvauslupa, mutta eipä sekään ketään kiinnostanut mitä biisejä kuvasin. Veikkaan että osa barrikadin läpi järkkärin suostumuksella (yksi mies otti katsekontaktin ja elehti luvan) kuvaamaan könynneistä oli kokonaan kuvausluvattomia ja olisin voinut itsekin mennä barrikadin väliin, mutta homma oli tosi ahdasta niin en viitsinyt säätää.

Ensin oli neljä muuta bändiä. Yksi oli ihan jees metallibändi (muutama hevari yleisössä lauloi mukana), sitten oli joku jota en osaa genrettää (elektrorock ehkä) ja seuraavaksi Maika, wow. Sloveeni/serbialaisbändi kahdella naisvokalistilla oli yksi energisimpiä näkemiäni live-esiintyjiä koskaan. Kuvitelkaa Ultra Bra (puhaltimineen), mutta siihen lisäksi haitari, skavaikutteita ja energia/estetiikka lähes Kärtsä-henkinenn ja vielä voimakas chaotic bisexual energy päälle. Siinä vaiheessa oli pakko jorailla. He sanoivat loppuspiikissä jotain Joksuista, mutta en ymmärtänyt. Oletettavasti ovat tuttuja. Viimeinen bändi ennen Joksuja oli joku paikallinen krautrock-pumppu, josta yleisö diggasi paljon, ei ihan minun juttuni.

Itse Skopjesta en jotenkin osaa sanoa oikein yhtään mitään. Silloilla on nätit tosi vanhanaikaiset lyhdyt, muuten kaupunki on jotenkin geneeristä Balkania. Ihmiset ovat varsin ystävällisiä, esim. taksikuskit neuvoivat ihan ystävällisesti suuntia, vaikka sanoin etten ota taksia. Makedonialaiset ovat muuten ihan erinäköisiä kuin oletin, suurin osa täällä ei näytä esim. kreikkalaisilta vaan varsin keskieurooppalaisilta. Rajalla toiminta on huomattavsti tehokkaampaa kuin Serbian rajalla, vaikka tullimiehet tuntuivat aika kuumottavilta. Mm. laukkujakin avattiin, mutta kaikissa tarkastuksissa Suomen passi tuntui lopettavan kaikki tiedustelut. Siis Suomen passi tuntui olevan vähemmän epäilyttävää kuin asua 200 km päässä.
Kiitos kattavasta rapsasta! Iski geneerinen Balkan-matkakuume. Ja erityiskiitos Maika Band -vinkistä. Instassa kertovat olevansa Balkan beat gypsy punk band. Voisko enempää olla mun juttu. 😄
 
vierailija
Koskettava fanisarjis

Olipa tosi sekava. en tajunnut juonesta mitään, puhekuplissakaan ei ollut mitään logiikaa. Kivasti piirretty kyllä, mutta jos koittais panostaa siihen kerrontaan.
 
vierailija
Koetko, että asiaan meneminen olisi B:n pettämistä? Mä en jotenkin näe tätä niin, vaan näyttelemisenä (kalenteria siis). En kyllä itsekään vielä usko, että mitään aktia tulisi. Korkeintaan jotain kuvakulmilla kikkailua, jossa voisi näyttää siltä kuin jotain tapahtuisi. Mietin vaan, että jos näin paljon kiusoitellaan jo nyt, niin kai sitä tilaajien odotukset nousee. Ja jotain spessua pitää olla vikassa luukussa. Apua, mihin likoon ne on itsensä laittaneet 🫣 Toivottavasti kalenterittoman spekut ei haittaa.
Mä taas uskon, että toi on tota samaa kalenterin läpi. En ole tosin tilaaja, että ihan sama.
 
vierailija
Kiitos ihanasta keikka- ja tapaamisraportista Joymuffin😊 Ja olipa ihana tuo viimeisin tänne linkattu haastattelu, jossa Bojan paljastaa Jeren lempinimen. Siitä tuli lämmin tunne poikien väleistä.
 
vierailija
Olipa tosi sekava. en tajunnut juonesta mitään, puhekuplissakaan ei ollut mitään logiikaa. Kivasti piirretty kyllä, mutta jos koittais panostaa siihen kerrontaan.
Taiteilijan tyyli on tuollainen ja hyvä niin. Fanitaide on sellaista kuin se on, sitä ei ole tehty arvosteltavaksi. Harmittaa että aina näistä joku esittää negatiivisia kommentteja sen sijaan että valitsisi olla kommentoimatta tai tsemppaisi toista fania, samassa veneessä kun ollaan.
 
vierailija
Kiitos raporteista, Joy🤗❤ Mukavaa kun pääsit paneelissa antamaan kirjeen B:lle, varmasti osaa arvostaa nähtyä vaivaa. Palstailu on jäänyt vähemmälle joten oletko saanut maalausta eteenpäin? Toivottavasti jaat joskus kuvan 😃
 
vierailija
Piti muuten vielä sanoa, että eilisessä keikkaillassa (ennen Joksuja) oli kaksi miestä, joista jäin miettimään, että olivatko homopari vai vain Balkan-läheisiä ja ehkä kännissä. Kumpikaan erikseen ei antanut minulle mitään gayviboja, mutta tuli tunne, että etenkin toinen olisi halunnut helliä toista ja toinen välillä meni mukaan ja välillä suhtautui tavalla, joka olisi minusta outo jos eivät olisi pari, tyyliin "hei ei täällä just nyt". Ei nyt kuitenkaan mitään nänni/etumusto/takamusto-osastoa. :D Avoimesti lääppivä miespari Balkanilla olisi toki hyvin outoa, mutta toki tuollaisessa musiikkitapahtumassa tuskin ketään kiinnostaisi.

Ja sarjis ei ollut minusta sekava vaan ainoastaan "perus" taidesarjakuva, kuuluu genreen. Joskus on myös ihan tyylikeino, että ei ole aivan selvää kuka henkilö tarinassa sanoo jotain, noitahan on ficeissäkin paljon ja löytyy myös julkaistuja romaaneja, joissa käytetään tätä.

Ja maalaus ei ole valitettavasti edennyt aikoihin. :/ Olisi ollut ihana ojentaa sekin Bojanille tuolla, mutta en saanut sitä edistettyä silti lainkaan viime viikkoina ja ei se kyllä hänen synttärikseenkään varmaan ehdi (teoriassa voisi ehtiä e-muodossa, mutta olisin halunnut lähettää fyysisenä hänelle jos se onnistuu). Ja ehkä tuntuisi nyt jotenkin "too much" muutenkin lähettää se maalaus tuon kirjeen/runon yms jälkeen.

Tuntuu jotenkin oudolta, että Bojan tietää nyt kuka minä olen. Enkä tarkoita tätä nyt missään "jee, olen erityinen" tai "olen Bojanin tuttu" -mielessä vaan että olen aika tunnistettava ja käytän tunnistettavia vaatteita/asusteita myös ja hän tuntui jo eilen tunnistavan minut Belgradista, niin jos olisin nyt jossain keikalla myöhemmin riittävän edessä, hän hyvin todennäköisesti tunnistaisi minut siksi kirjetyypiksi ja se vähän nolostuttaa (jos se kirje on ollut hänestä outo), mutta ei voi mitään.

- Joymuffin
 
vierailija
Asioita, joita olisi ollut vaikea uskoa alkukesästä: pohditaan, onko K&H:n OF-tilillä dildoa peppuun sovittelevan H:n jalassa Jokerien merch-sukat. Miten tämä tuntuu jo melkein normaalilta nyt. Mihin tämä vielä menee. Laiva seilaa ja puksuttaa voimissaan. Mulla ei ees ole OF enkä tiedä paljoa keskustelusta!
Tämä on kyllä ollut ihan mieletön risteily 😂🚢 onneksi se jatkuu… ❤
 
vierailija
Piti muuten vielä sanoa, että eilisessä keikkaillassa (ennen Joksuja) oli kaksi miestä, joista jäin miettimään, että olivatko homopari vai vain Balkan-läheisiä ja ehkä kännissä. Kumpikaan erikseen ei antanut minulle mitään gayviboja, mutta tuli tunne, että etenkin toinen olisi halunnut helliä toista ja toinen välillä meni mukaan ja välillä suhtautui tavalla, joka olisi minusta outo jos eivät olisi pari, tyyliin "hei ei täällä just nyt". Ei nyt kuitenkaan mitään nänni/etumusto/takamusto-osastoa. Avoimesti lääppivä miespari Balkanilla olisi toki hyvin outoa, mutta toki tuollaisessa musiikkitapahtumassa tuskin ketään kiinnostaisi.

Ja sarjis ei ollut minusta sekava vaan ainoastaan "perus" taidesarjakuva, kuuluu genreen. Joskus on myös ihan tyylikeino, että ei ole aivan selvää kuka henkilö tarinassa sanoo jotain, noitahan on ficeissäkin paljon ja löytyy myös julkaistuja romaaneja, joissa käytetään tätä.

Ja maalaus ei ole valitettavasti edennyt aikoihin. :/ Olisi ollut ihana ojentaa sekin Bojanille tuolla, mutta en saanut sitä edistettyä silti lainkaan viime viikkoina ja ei se kyllä hänen synttärikseenkään varmaan ehdi (teoriassa voisi ehtiä e-muodossa, mutta olisin halunnut lähettää fyysisenä hänelle jos se onnistuu). Ja ehkä tuntuisi nyt jotenkin "too much" muutenkin lähettää se maalaus tuon kirjeen/runon yms jälkeen.

Tuntuu jotenkin oudolta, että Bojan tietää nyt kuka minä olen. Enkä tarkoita tätä nyt missään "jee, olen erityinen" tai "olen Bojanin tuttu" -mielessä vaan että olen aika tunnistettava ja käytän tunnistettavia vaatteita/asusteita myös ja hän tuntui jo eilen tunnistavan minut Belgradista, niin jos olisin nyt jossain keikalla myöhemmin riittävän edessä, hän hyvin todennäköisesti tunnistaisi minut siksi kirjetyypiksi ja se vähän nolostuttaa (jos se kirje on ollut hänestä outo), mutta ei voi mitään.

- Joymuffin
Kirjeesi ei varmasti ole yhtään outo. Itse pähkäilen edelleen, lähettäisinkö B lle sen yhden kirjan, josta kuvittelisin hänen pitävän. Lisäksi mulla on ollut mielessä kertoa samalla lyhyesti se mitä olisin halunnut hänet nähdessäni sanoa, mutta en pystynyt. Liittyy vaan yhteen keikkakokemukseen. Tuntuu vaan täysin hullulta tehdä mitään tuollaista kun omat pojat on B n ikäisiä. Motiivi tehdä jotain tuollaista on mulle hämärän peitossa, ei ole tullut mieleen lähettää kenellekään artistille mitään sitten muinaisten teinivuosieni. Silloin kirjoitin joillekin pitkiä vuodatuksia, jotka jäivät lopulta lähettämättä. Tämä mun tilanne on monelta osin kuin olisi palannut teiniksi, enkä tiedä mitä tästä ajattelisin. Pitäisikö lyödä jarrut päälle ja luopua ainakin ajatuksesta lähettää mitään.













..
 
vierailija
Kirjeesi ei varmasti ole yhtään outo. Itse pähkäilen edelleen, lähettäisinkö B lle sen yhden kirjan, josta kuvittelisin hänen pitävän. Lisäksi mulla on ollut mielessä kertoa samalla lyhyesti se mitä olisin halunnut hänet nähdessäni sanoa, mutta en pystynyt. Liittyy vaan yhteen keikkakokemukseen. Tuntuu vaan täysin hullulta tehdä mitään tuollaista kun omat pojat on B n ikäisiä. Motiivi tehdä jotain tuollaista on mulle hämärän peitossa, ei ole tullut mieleen lähettää kenellekään artistille mitään sitten muinaisten teinivuosieni. Silloin kirjoitin joillekin pitkiä vuodatuksia, jotka jäivät lopulta lähettämättä. Tämä mun tilanne on monelta osin kuin olisi palannut teiniksi, enkä tiedä mitä tästä ajattelisin. Pitäisikö lyödä jarrut päälle ja luopua ainakin ajatuksesta lähettää mitään.

..
Jokainen osaa varmaan itse arvioida milloin artistin lähestyminen on "too much". Yhden kirjeen tai lahjan lähettäminen ei tätä minusta ole. Luulen, että heistä on vaan kiinnostavaa saada kirjeitä myös vähän vanhemmilta faneilta ja kuulla, että heidän musiikkinsa ja olemassaolonsa on jollain tavalla koskettanut myös heitä.
 
vierailija
Siis kirje ei ole too much, mutta kirje, Bojania tapaamaan änkeminen ja se että lähettäisin maalauksen vielä heti perään postissa olisi minusta too much (pelkästään netissä se maalaus ei olisi). Mutta en saa sitä kuitenkaan valmiiksi lähetyskuntoon niin että se ehtisi hänen synttärikseen postissa, ellei sitten ihmeitä tapahdu, niin sinänsä ei ole väliä onko vai eikö se ole too much. :)

- Joymuffin
 
vierailija
Jokainen osaa varmaan itse arvioida milloin artistin lähestyminen on "too much". Yhden kirjeen tai lahjan lähettäminen ei tätä minusta ole. Luulen, että heistä on vaan kiinnostavaa saada kirjeitä myös vähän vanhemmilta faneilta ja kuulla, että heidän musiikkinsa ja olemassaolonsa on jollain tavalla koskettanut myös heitä.
Kiitos.
Tässä taustalla on mulla varmastikin se, että en itse arvosta itseäni fanina. Ne nuoret ja kauniit on omassa mielessäni faneja, joita joksut arvostaa eniten. Olen kyllä vähän päässyt tästä ajattelustani irti ja voin välillä jopa uskoa heidän arvostavan kaiken ikäisiä faneja.
 
vierailija
Käärijä vähän nyt taistelee kyllä itsensä ja omien sanomistensa kanssa. Vähän aikaa sitten lupaili ja vannoi, että käy salilla ja ensi kesäån mennessä pötsi lähtee.

Ja nyt sitten

Eipä siinä mitään.
Minusta hän käsittelee tuossa vain sitä ettei muiden sanomisten takia tarvitse mennä salille. Olet hyvä sellaisena kuin olet. Toki muita syitä sinne salille lähtöön voi olla, mutta muiden pilkan takia sinne ei tarvitse mennä.
 

Yhteistyössä