Aikaisia supistelijoita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gwendolyne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Gwendolyne

Jäsen
04.04.2007
628
0
16
Heippa!

Rv 22 menossa, ja kivuttomia supistuksia tulee pitkin päivää Lähestulkoon koko ajan kun teen jotain, maha on kivikova, eli supistus meneillään. Tänään supistuksia on ollut varmaan kymmeniä.

Täällä sairaalassa ei tehdä yhtään mitään, ellei supistukset ole kivuliaita.

Voiko tästä mitään hyvää seurata ? :'(

Tuntuu, että supistaasupistaa vaan. Selkäni on niin hirveän kipeä, etten tahdo päästä sängystä ylös edes avun kanssa kun jalat ja selkä vetävät johonkin ihme kramppiin ja sattuu enemmän kuin kuolema :(

Ensimmäisen kohdalla (syntynyt 04) ei ollut tällaista.

:wave: Nyt rv 24+6 aiemminkin tullut harvakseltaan (kumminkin päivittäin useampia) suppareita, kivuttomia tosin (mitä nyt vatsaa nipistelee). Nyt nää pari päivää ihan jatkuvasti :/ Selkä sellainen väsyneen kipeä, vähän samansuuntainen kuin menkkojen aikaan. levossa helpottaa ja pystyssä alkaa uudelleen. Ei olis pitänyt toissa päivänä miehen kanssa niitä v.kaappeja siirtää :ashamed:

Ajattelin v.loppuna soitella äippäpolille jos ei helpota. Olo on aika ahistava. Kuopusta (s.-04) odottaessa sain pari kertaa piikin että supparit loppuivat (tulivat parin minuutin välein ) ja taustalta löytyi pissatulehdus (viljelyssä ). Antibioottikuurin jälkeen helpottivat. Ja jos v.lopun yli selvitään niin ens viikolla vien näytteen tutkittavaksi, lähete on valmiina.

Ai niin, kuopus syntyi 38+4 vaikka pelättiinkin aiemmin syntyvän. :)

No mulla oli molemmista aikasemmista raskauksista supisteluu n. rv20 alkaen. rv30 jäin saikulle ja rv34 täyslepoon. Oli sillai kans, et heti jos teki jotai, ni alko supistaa. Tokasta oli sit todella tuskasta liitoskipujen kaa, ekasta niitä ei ollut. Myös iskias molemmissa raskauksissa. Tämä toka sit käynnistettiin heti rv38 tultua täyteen, koska kärsin jo pahoin ite. Terveet tytöt syntyi! Mutta toi supistelu oli ikävää, sen takii esim. myös oma paino pääs nousee, ku ei voinu liikkuu, turvotti jne.

Mulla on nyt rv 21 risat ja kipeitä supistuksia on ollu jo viikkoja :kieh: rakenne ultrassa katottiin kohdunkaula ja tiukasti kiinni ja 5cm pitkä. Lääkäri totesi että uudelleen synnyttäjillä harjoitus supistukset tuntuu joskus tosi kipeinä ja syytä tähän ei tiedetä. Sanoi myös ettei kannata olla huolissaan koska kohdunkaulalle ne eivät ole tehneet mitään, mutta ei nyt ehdoin tahdoin kannata sellasta tehdä mikä niitä aiheuttaa... no mulla kaikki tekeminen saa supistuksia aikaiseksi ja esikoinen on 10kk joten vaikea tässä olisi sängyssä vaan maata.

Mutta jos kovasti supistelee kannattaa soittaa neuvolaan ja kysyä voisiko kohdunkaulan tilanteen tarkistaa, että onko supistuksilla ollu siihen vaikutusta.

Onko teiltä otettu virtsa-ja emätintulehdustestit. Mulla on aiheuttanut supistuksia rv 20vkolla oireeton virtsatietulehdus ja nyt rv32 emätintulehdus, jotka molemmat tulee raskaan ollessa jostain syystä todella helposti ja ovat kait sitten aika sitkeitä. Penisillinillä saa vain pois ja kannattaa hoidattaa, koska ennenaikaisen synnytyksen vaara näissä molemmissa on. Mulla oireena vain juuri nuo todela tiheät supistukset.
Emätin tulehdus voi olla myös ongelmallinen jos sitä ei ole huomattu kun vauva syntyy, voi siirty synnytyksessä vauvaan. Näin siis kertoi oman terkkarin lääkäri mulle.

Pilkettä: Mulla nyt menossa rv 32+5 ja supistelee aika paljon. Ei aina kovin tiheästi mutta supistuksia on päivittäin kymmeniä. Oliko sulla mitään oireita noista tulehduksista? Kai munkin olis syytä soitella neuvolaan ja kysyä et mitä näille tehtäis, kun tuntuu et ei tää ihan normaalia kuitenkaan näillä viikoilla ole. Välillä supistukset ovat ihan kivuttomia, välillä ne ihan sattuu. Voisko limakalvojen kuivuminen olla merkki emätintulehduksesta?

Tänään takana äippäpolilla vierailu :/ Testit otettu, tuloksia odotellaan. Piikin sain ja kotia lääkityksen supistusten estoon. Osastolle olisi yöksi laittanut mutten halunnut :ashamed: Kohdunsuu oli kiinni ja kanava jäljellä muuta supparit ovat alkaneet kohdunsuun suppiloa kasvattamaan :/ Juhannuksen jälkeen kontrolliin.. Ja nyt rv 25 täynnä vasta

Pauzi Mulla ei ole ollut mitään oireita. Ihan normi valkkari. En ole huomannut, että kuivumista myöskään, se kait kuuluu raskauteen ylipäätään joillain hormooneista johtuen.
Juuri nuo epätavallisen tiheät supistelut oireena vain. Välillä myös pikkaisen kipeitä, mutta enimmäkseen niitä, joissa masu kovettuu hurjasti. Senverta ne tuntui että kävellesssä aina pitää pysähtyä hengittelemään. Kannattaa pyytää neuvolalääkärille aika, jotta saat testit...niistä ei mitään haittaa ole, mutta ei tarvitse sitten olla huolissaan. =)

Yhteistyössä