aikaa lapselle

• Viestiketjun aloittaja sanna 74
  • Ensimmäinen viesti
sanna 74
herää kysymys...mitä teidän lapset tekee silläaikaa kun te surffailette??????? mä en ainaka pysty/kerkiä ku äkkiä tarkistaa viestit ym. lapsen nukkuessa. jotkut kun tuntuvat olevan vakioasiakkaita täällä jutuista päätellen.
antakaa ihmiset aikaa lapsellenne. se on arvokkaampaa kuin nää kaakatukset täällä. :hug: =) =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.09.2005 klo 13:42 sanna 74 kirjoitti:
herää kysymys...mitä teidän lapset tekee silläaikaa kun te surffailette??????? mä en ainaka pysty/kerkiä ku äkkiä tarkistaa viestit ym. lapsen nukkuessa. jotkut kun tuntuvat olevan vakioasiakkaita täällä jutuista päätellen.
antakaa ihmiset aikaa lapsellenne. se on arvokkaampaa kuin nää kaakatukset täällä. :hug: =) =)
Aika verkkaiseen täällä mun mielestä kaakatetaan... =) En oikein usko, että tämän osion äitien ongelmana olisi lasten huomiotta jättäminen. Minä käyn iltaisin kurkkimassa mitä tänne on tullut, samalla kun lapset hakevat unta tuossa oven takana. Ovat niin tottuneet näppiksen naputukseen. Joskus päivällä koneen ohi kulkiessani saatan myös vilkaista ja ehkäpä kommentoidakin jotakin. =) Lapset leikkii silloin itsekseen tai keskenään, eihän he äitiään ihan joka hetki tarvitse. Ennemmänkin tämä aika on poissa meidän parisuhteesta, eli sen pidemmittä jorinoitta, heippa vaan! Lähden tuonne reissusta tulleen ukon luo haastelemaan. :wave: =)

3lasta
Välillä,kun näitä juttuja lukee miettii millaista ajanvietettä tämä on? Parhaimillaan vertaistukea,mutta pahimmillaan oman kilven kiillotusta ja toisten sättimistä.
Kyllä minä rehellisesti kaipaan välillä perinteisiä hiekkalaatikko keskusteluja face to face omilla nimillä ja omilla kasvoilla.

wihtori harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.09.2005 klo 23:26 3lasta kirjoitti:
Välillä,kun näitä juttuja lukee miettii millaista ajanvietettä tämä on? Parhaimillaan vertaistukea,mutta pahimmillaan oman kilven kiillotusta ja toisten sättimistä.
Kyllä minä rehellisesti kaipaan välillä perinteisiä hiekkalaatikko keskusteluja face to face omilla nimillä ja omilla kasvoilla.
voi ku oiski sen ikänen kullannuppu jonka kans istua sielä hiekkalaatikolla...mut ku ei ole... :(

sisutar
(paitsi nyt tämä vauva tietenkin) että eivät tarvitse äitiä joka hetki vaan leikkivät ihan itsekseen ja näin kesäaikaan ovat olleet pääsääntöisesti ulkona =) .

Tämä äiti nipistää aikaa tänne kotitöistä - ei aina huvita heilua rätti kourassa :p . Nyt vauva nukkuu ja isommat on pihalla - siis kahvikupposen aika ja hetki pään nollausta täällä :)

yrttitarhurikatti
Niin mä surffailen ainoastaan silloin kun lapsi nukkuu. Joskus sattunnaisesti saatan kävästä koneella kun lapsi leikkii isänsä kanssa,mutta harvemmin. Mulla on yleensä päivisin tämä pieni konebreikki jolloin pääsen irti arjesta ;)

Nelthilta
\
Näinpä. Minä tässä tapan aikaa lasta vasta odottaessa ja on mukava lukea samanikäisten kokemuksia. Nettikirjoittelua olen harrastanut jostain 90-luvun puolivälistä saakka ja olen huomannut, että kirjoitellaan sitä sitten tietokoneiden käyttöjärjestelmistä tai lapsista niin aina löytyy niitä, jotka omasta mielestään tietävät mitä toisten rauhaan kuuluu paremmin kuin nämä itse.

Mutta löytyy noita besserwissereitä "oikeastakin" elämästä...

\
Niinpä, mutta täällä korvessa ei ole juttukaveria. :(

Yleensä kirjoittelen lasten nukkuessa tai ollessa koulussa tai vaikka isän vahdittavana.

Kasvihuone
Meijän lapset jo "isoja" 6 ja 11 vee. Ei ne koko ajan tarvii
äitii. Niillä on jo omat puuhat ja päivällä koulu ja eskari.
Meillä on myös käytössä tietsikattomat päivät, jolloin käydään
vain sähköpostit kattomassa.
Itse olen pääasiassa tässä koneella aamulla ja/tai illalla.

\
Tulisko sulle mieleen kysyä tuota kysymystä pienten lasten isiltä, jotka viettävät aikaansa netissä? Miksi äidit aina syyllistetään joka asiasta? Ja yleensä juuri toiset naiset tekevät sen. Onko äitien velvollisuus aina ja joka hetki olla lastensa kanssa? Eikö isät voi myöskin hoitaa muksuja? Eikö äideille suoda minkäänlaista omaa aikaa? Niinkuin tuolla jo joku sanoi, tämä voi olla jollekin ainoa kanava, jossa voi jutella samassa elämäntilanteessa olevien kanssa.

Ja vastaus kysymykseesi: tällä hetkellä tuhlaan työaikaani täällä. Työaikana käyn täällä silloin, kun päivystän vaihdetta ja muut hommat odottavat omassa työpisteessäni. Toki käyn myös joskus iltaisin täällä KAAKATTAMASSA, mutta en ota siitä huonoa omatuntoa. :kieh:

Sorry "hieman" kitkerä äänensävy. :flower:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.09.2005 klo 09:37 Maxine kirjoitti:
\
Tulisko sulle mieleen kysyä tuota kysymystä pienten lasten isiltä, jotka viettävät aikaansa netissä? Miksi äidit aina syyllistetään joka asiasta? Ja yleensä juuri toiset naiset tekevät sen. Onko äitien velvollisuus aina ja joka hetki olla lastensa kanssa? Eikö isät voi myöskin hoitaa muksuja? Eikö äideille suoda minkäänlaista omaa aikaa? Niinkuin tuolla jo joku sanoi, tämä voi olla jollekin ainoa kanava, jossa voi jutella samassa elämäntilanteessa olevien kanssa.

Ja vastaus kysymykseesi: tällä hetkellä tuhlaan työaikaani täällä. Työaikana käyn täällä silloin, kun päivystän vaihdetta ja muut hommat odottavat omassa työpisteessäni. Toki käyn myös joskus iltaisin täällä KAAKATTAMASSA, mutta en ota siitä huonoa omatuntoa. :kieh:

Olipas osuvasti sanottu. Yhdyn täysin. =)

s-niemi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.09.2005 klo 15:58 Footballers Wife kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.09.2005 klo 09:37 Maxine kirjoitti:
\

Olipas osuvasti sanottu. Yhdyn täysin. =)
:wave: Mä yhdyn kanssa edelliseen! Eikö ole jokaisen oma asia miten vapaa-aikansa viettää, kun sitä jostain saa nipistettyä!
En usko, et meidän ikäiset tai yleensäkkään kukaan jättää lastaan lattialle huutamaan yksin tms. ja viettääkseen aikaansa täällä! HALOO!!!
Mä ainakin lueskelen mielellään ja näköjään saan jotain kommenttia aikkankin, todellakaan ei aina viitsi olla siivoamassa ja kuuraamassa, kun lapset nukkuu tai viihtyy hetken omissa oloissaan! Mut joakiselle suotakoon sananvapaus :)

Jos käväsen täällä päivittäin, niin enpä usko sen olevan lapsilleni haitaksi. Olen meinaan tällä hetkellä koko päiväisesti kotona, joten lapseni saavat varmasti olla myös äitinsä kanssa. Käymme tietysti hiekkalaatikollakin ja perhekerhossa, joten saa sitä face to face kontaktiakin. Jokainen taplaa tyylillään. En kyllä tajua miksi aina täytyy syyllistää toisia. :'(

majuulia
No voi sun... "Surffaan" täällä silloin kun napero nukkuu jompia kumpia päikkäreitään, JOS ehdin. Oikeastaan, miksi minun pitää ajan käyttöäni tuntemattomalle napisijalle selitellä????!

Yhteistyössä