aika noloa..

Siinä vaiheessa ku ponnistuksen taustalta kuulet et "nyt taas ne sydämmen äänet tippuu" Ei todellakaan mieti et tuleeko kakka pöydälle vauvan kans vai ei...! Sitä pönnää vaikka suolistonsa pihalle jos on tarve.
Tietty kannattaa varottaa miestä asiasta jos on vaikka herkkä tai jotain.
Itse en huomannu et olis kakka tullu tai ei huomannu mieskään!!
Toinen asia on et kaikki muu on niin jännää synnytyksessä et ei edes muista miettineensä tollasta asiaa, itellä asia oli unohtunu jo ku ekat kipeet supistukset tulee!!

Onnea synnytykseen =)
 
Hei lähes KAIKILTA tulee kakkaa ponnistusvaiheessa. Vois melkein sanoa KAIKILTA. Niin monta synnytystä oon nähnyt että voin vannoa. Ei sitä siinä tunne, eikä kätilö siitä huutele, ehtii pyyhkäistä pois ennen kuin haju ehtii kenenkään nenään. Eikä siinä ole mitään noloa, se on kätilöille arkea ja jokapäiväistä. Monilta tulee pissakin.
 
Itseasiassa, sopii toivoa, että kohdalle sattuu semmoinen kätilö, joka ei ala mitään kakka-juttuja erittelemään, koska tutulleni alkoi kä'tilö synnytyksessä LÄSSYTTÄMÄÄN, että "voi voi, täältä tulee nyt vähän kakkaa, voi sentään, pyyhitään vähän kakkaa pois"

Kyllä se on kätilön epäammittimaisuutta alkaa moisesta lässyttämään, jos nyt ylipäätään pitää päästä samomaan, että p*skat tuli pöydälle...

:LOL: :headwall:
 
No just niin kuin Mymmelis sanoi :) Se on luonnollista ja kuuluu lähes aina asiaan. Joka ei sitä kestä pysyköön pois (no, mieshän sieltä korkeintaan VOIS pysyä pois...) Hoh hoh. Mutta siis ei tästä asiasta kannata kamalan isoilla äänenpainoilla keskustella, kun sellaisen mötikän kuin VAUVA ponnistaa ulos, ja vieressä sattuu olemaan peräsuoli, niin ei se nyt niin kummaa ole. Tulee sieltä pissaakin joskus, eikä siitäkään kukaan vielä ole ahdistunut lopullisesti. Kai? =)
Sinänsä minulle sanoi joskus yliopistosairaalan kätilö että kyllä siellä kerran vuodessa kuolee vauva infektioon kontaminoiduttuaan ulosteesta, että sikäli varmaan peräruiske olis ihan asiaa ennen synnytystä. Mutta kätilöt on niin hyvin koulutettuja asiaansa, että kyllä ne sen osaa aika lailla estää. Ja ei se muuten terve vauva kakkaan osuttuaan kuole, kyllä siinä tarvii jotain muutakin ongelmaa kai sentään olla. Mutta noin niin kuin "henkisesti" on aika turha ottaa ongelmaa jostain kakka-asiasta... Ja tuo kontaminoitumisjuttukin on vähän sellainen, että turha siitäkään on hepuloida; se tuntuu olevan kuitenkin aika lailla tiedossa ja hallinnassa, kun ei siitä sen enempää toitoteta. Käsittääkseni. Tai toitotetaan siitä varmasti synnytyksiä hoitavalle henkilökunnalle, mutta synnyttäjille ei niinkään.
 
Mulle nimenomaan tyksissä eräs kätilö sanoi, ett kakan kuuluukin tulla, ett vauva saa enemmän tilaa...

Mä jännitin sitä kakkaamista ihan hulluna, kun esikoisesta sitä tavaraa tuli niin paljon, ett mun oli pakko mennä vessaan kätilö mukana... Hän oli koko ajan katsomassa, ett en synnytä pönttöön...

No, tästä kakkosesta en mitään kakkoja edes huomannut, vaikka kovasti etukäteen jännitin ja häpesin sitä asiaa... Luonnollistahan se on... =)
 
Mulla kova p-hätä alkoi jo kotona ja kävin synnytyssalissa varmaan about 10 kertaa WC:ssä.. Mutta aina kyllä kerkesin Wc:hen ja sänkyyn ei tullut olleskaan.. samoin juoksin myös oksentamassa aika useaan otteeseen :kieh:
 
naistenklinikalla olen -03 ja -04 synnyttänyt.
ekan kanssa ehdotettiin peräruisketta ja laittoivat sen sitten. kuset tulivat vaan alle synnytyksessä ja musta sekin oli noloa :ashamed:

toisen kanssa pyysin itse ruiskeen ja laitoinpa sen vielä itse. pissaa taisi vähän tulla synnytyksen yhteydessä, ei paskaa :D

nyt kolmatta menen ensi kuussa synnyttämään ja aion pyytää ruiskeen ja laitan tällä kertaa myös itse sen hanuriini ;)
 

Yhteistyössä