aika noloa..

molemmilla kerroilla on suoli tyhjentynyt, eikä siitä kukaan mitään ole sen enempää puhunut... kukaan ei edes ole minulle ehdottanut perääpuisketta....... pikkukakkosen kanssa kätilö oli vielä mies :D aluksi himan katsoin alta kulmain mutta loppua kohti oli parempi kuin esikon naiskätilö....
 
Eihän tuolle tietenkään mitään voi, jos kakkoset tulee pöydälle :| Haukkukaa vaikka turhamaiseksi, mutta itse ainain yritän muistaa pyytää p-ruiskeen ennen synnytystä. Näin minulle neuvonut useampikin äiti. Peräruisketta ei ilmeisesti enää missään tarjota automaattisesti, vaan se on erikseen pyydettävä.
 
minä kirjotin neuvolakorttiin toiveita valmiiksi synnytystä varten...
(mm.amme,peräruiske,epiduraali)
ja kuulin tutuilta että ehdottomasti kannattaa ottaa se peräruiske.
se oli hyvä että sen otin,tyhjeni kunnolla :D
ois ollu varmaa aika sotkuu muuten :LOL:
 
Minäkin toivoin suolihuuhtelua, mutta suoli tyhjeni heti supistusten alettua. Ponnistusvaiheen alkaessa olin hyvin huolissani että on päästävä vessaan, mutta kätilö sanoi että oleppas nyt aloillasi ja rauhassa.. ponnistuksen tarve tuntuu juuri siltä että olisi kakkonen tulossa. Tais sitä ihan vähän tullakkin, mutta siinä eritteiden meressä se on pieni asia..
 
En kakannut ainakaan en huomannut, eikä mieskään kyllä.. taisi sitten suoli tyhjentyä ennen koitosta tarpeeksi. Mutta siinä tilanteessa se on ihan se ja sama, siinä keskittyy ihan muuhun sekä tuleva äiti että isä.
 
itse laitoin kotona jo microlaxin kävin sata kertaa kuralla ja silti sitä tuli vielä synntyksessäkin. kyllähän se vähän nolottaa mutta eipä mahda mitään. ja onneksi miestä ei kuitenkaan häiritse. Itseä vain. se on parempi että suoli on tyhjä. kova kakka voi hidastaa synnytystä.
 
Pökäleet tuli. Pissit katetroitiin, ettei rakko repee (sekin on mahdollista), kun en päässyt enää supistusten takia vessaan menemään. Vähän oksetti, kun olin avautunut maagiset 7 cm. Silloin myös verenpaine romahti ja en ole koskaan tuntenut itseäni niin kylmäksi ja kuolleeksi. Olin vielä yksin synnytyssalissa sillon :/
 
mulla ei tullut kakka synnytyksessä vaikka en peräruisketta saanutkaan. Tosin edelliseen vuorokauteen ei mikään ollut pysynyt sisälläkään, joten olisin ollut ihmeissäni, jos tuolta peräpäästä olis jotain tullut. Pissa kyllä lens komeessa kaaressa ja suoraan kätilön päälle :ashamed: :D
 
Mulla tuli kauhea kakkahätä, mutta siis se olikin vauva joka oli tulossa...Ei oltu suolta tyhjennelty ei ite, eikä lääkkein. Kätilön on tosiaan ehkä helpomi siivota kiinteät kun löysät (tsiisus mikä ammatti heh) Mutta multa lenti ponnistaessa pissa oikeen kaaressa. Joutui kätilö väistämään...muistan kyllä, että oli lähellä ettei saanut päälleen. Mutta ei tuo mies ollut moksiskaan, pääasia että se vauva tulee pihalle!
 
Mulla ekasta tyhjeni ihan itsellään supistusten alkaessa, toisesta tarpeet tuli synnytyssängyllä maatessa (kun toinen jalka oli kohdunkaulapuudetteen vuoksi tunnoton). Sanoin vaan kätilölle et: Nyt tulee kyl kakka. ja se san: Anna tulla vaan, mä siivoon :D ! Ja thats it. Mies ei ollu tietenkään moinenskaan, vaan sano et siihen vaan =)
 
Mulle tarjottiin kummanki tytön synnytyksessä NKL:lla peräruisketta (12/2002 ja 11/2004). En ottantut, koska suoli toimi ekan kohdalla kunnolla ennen sairaalaan menoa ja toisen lapsen kohdalla jouduin odottelemaan kohdunsuun avautumista kuutisen tuntia osastolla, niin sinä aikana ravasin useamman kerran kakalla.
Kysyin sit synnytyksen alkaessa (ekalla kertaa), et entäs jos tuleekin kakka. Kätilö tuumas humoristisesti, et anna tulla vaan. Kyllä hän on nähnyt kakittavan ennenki synnytyspöydälle :D
 
Tyksissä kun oltiin tutstumassa joku kysyi peräruiskeesta. Kätilö totes että sen kyllä saa jos hakuaa, mutta sitten sitä tavaraa ainakin tulee ja paljon. Lisäks sanoi että samalla tavalla ne molemmat pusketaan ulos, eli jos suolessa tavaraa on, niin ei pelkkää lasta pysty työntään ulos.

Mulla ainakin tuli tavaraa pöydälle ja kätilö ne pyyhki pois. Tosin, sitten vuoro vaihtui ja kiva kätilö lähti kotiin. Toinen kätilö tuli siivoomaan jäljet ja totes: "Ällöä" (kyllä, todellakin!). Meinasin kysyä että eikö ennen oo synnytyksen jälkiä nähnyt, ja humauttaa kunnolla. Ei se synnyttäminen ihan niin hienoa ollut että tekis mieli kuunnella kätilön v***tuilua, tahallista tai tahatonta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Tyksissä kun oltiin tutstumassa joku kysyi peräruiskeesta. Kätilö totes että sen kyllä saa jos hakuaa, mutta sitten sitä tavaraa ainakin tulee ja paljon. Lisäks sanoi että samalla tavalla ne molemmat pusketaan ulos, eli jos suolessa tavaraa on, niin ei pelkkää lasta pysty työntään ulos.

Mulla ainakin tuli tavaraa pöydälle ja kätilö ne pyyhki pois. Tosin, sitten vuoro vaihtui ja kiva kätilö lähti kotiin. Toinen kätilö tuli siivoomaan jäljet ja totes: "Ällöä" (kyllä, todellakin!). Meinasin kysyä että eikö ennen oo synnytyksen jälkiä nähnyt, ja humauttaa kunnolla. Ei se synnyttäminen ihan niin hienoa ollut että tekis mieli kuunnella kätilön v***tuilua, tahallista tai tahatonta.
:eek: :eek: Kumma kätilö tosiaan! Itse en tiedä mitä tapahtui synnytyksessä tuolla kakkaosastolla. Ihan sama. Ei huolettanut siinä tilanteessa eikä huoleta nyt. Ei myöskään vastaisuudessa.
 
Itselläni 1 synnytys takana enkä kyllä tiedä tuliko kakat siinä ponnistaessa vai ei. Toisaalta ihan sama, se tulee jos on tullakseen. :LOL: kakkaaminen on ihan yhtä luonnollista kuin synnyttäminenkin ja uskoisin että ihan yhtä inhalta näyttää molempien tulo. :D voihan sitä tietysti pyytää ettei ukko katsele sinne alapäähän kamalasti tai ihan simppelisti varoittaa että siellä voi sitten tulla...
 
Taysissa tarjottiin kysymättä perärusike ja mielelläni sen otin. Mitä itse sain infoa ennen synnytystä, niin on helpompi punnata lapsi ulos jos suolessa on löysää ulostetta kun jos sielä on kova uloste tulppana.
Ja vaikka suoli sillä tyhjeni niin silti ponnistusvaiheessa lasta punnatessa tuli kakkaakin ulos. Kätilö hyvin korrektisti pyyhkäisi vaan vaivihkaa ulosteet pois ja homma jatku.

Myöhemmin miehen kanssa synnytyksestä puhuttaessa tuumasin että tulihan sieltä lapsi ja paska ja mies oli ihan ihmeissään että millon muka tuli muutakin kun lapsi? Ei omalla kohdalla kätilö hoito koko uloste asian sen verran hienovaraisesti ja huomaamattomasti että ei tuo mies mitään edes huomannut.
 
Kun kärvistelin vikoja senttejä auki synnytyssalissa, se kipu oli niin !"#¤%/ ettei mitkään maailman eritteet käyneet mielessä ollenkaan. Ponnistaessa kakkaa tuli ja kätilö sitä räteillä viuhtoi sivuun. En mä mitään anteeksi pyydellyt kun seuraava suppari tuli jo ja piti ponnistaa taas. Ei hävetä näin jälkeenpäinkään vaikka mies oli paikalla ja näki KAIKEN.

:x =)

Me saatiin terve, elävä vauva ja se oli pääasia.
 
Mä sain heti Taysissa peräruiskeen kun katsottiin että synnytys on käynnissä. Ja mielelläni sen otin, eikä tullut kyllä kakkaa pöydälle.
Mä ainakin infosin miestä jo ennen synnytystä että sieltä voi kyllä tulla muutakin kuin se lapsi ja mies otti asian ihan tyynesti ja sanoi että sitten tulee jos tulee =)
Ei sellasta kannata miettiä etukäteen. SE synnytys siinä kaikista tärkein on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja unensieppaaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Ellu24:
kolme synnytystä takana eikä oo tullut yhdessäkään ulosteita synnytyksen yhteydessä
Ootko varma ;)
Melkein kaikilta tulee, vaikka peräruiskekin oisi annettu. Yleensä kätilöt eivät mainitse asiasta eikä sitä juuri itsekään tunne että jotain tulee.
Itse olen varma, että mitään ei tullut, enköhän olisi huomannut sen kun menin vessaan synnytyksen/ekan imetyksen jälkeen. Eikä siinä kukaan mun pyllystäni mitään pyyhkinyt sitä ennen :D Mutta kuten moni jo sanoikin, usein suoli tyhjenee ennen synnytystä tai sen aikana, itselläni tuskin oli ponnistamisen hetkellä enää mitään mitä olisi voinut tullakaan, kyllä ne oli putkahtanut pönttöön jo ennen h-hetkeä :xmas:

Muutenkaan mitään verta tms. ei ollut juuri ollenkaan.
 

Yhteistyössä