Näin jälkikäteen ajateltuna taisi vauhdittaa myös minulla =)Alkuperäinen kirjoittaja Chocolaadi:L-PKS:ssa peräruiske on vakio. Esikoisen kanssa se vauhditti minulla supistuksia.
Joo mä tein tänkin :ashamed: onneks oli masussa pelkkää mehuaAlkuperäinen kirjoittaja wiivi84:en kakannut enkä pissannut...suoli oli niin tyhjä kun vaan voi olla kun synnyttämään menin...mutta tämä äippäpä oksensi pitkin synnytyssalia...
Kumma kätilö tosiaan! Itse en tiedä mitä tapahtui synnytyksessä tuolla kakkaosastolla. Ihan sama. Ei huolettanut siinä tilanteessa eikä huoleta nyt. Ei myöskään vastaisuudessa.Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:Tyksissä kun oltiin tutstumassa joku kysyi peräruiskeesta. Kätilö totes että sen kyllä saa jos hakuaa, mutta sitten sitä tavaraa ainakin tulee ja paljon. Lisäks sanoi että samalla tavalla ne molemmat pusketaan ulos, eli jos suolessa tavaraa on, niin ei pelkkää lasta pysty työntään ulos.
Mulla ainakin tuli tavaraa pöydälle ja kätilö ne pyyhki pois. Tosin, sitten vuoro vaihtui ja kiva kätilö lähti kotiin. Toinen kätilö tuli siivoomaan jäljet ja totes: "Ällöä" (kyllä, todellakin!). Meinasin kysyä että eikö ennen oo synnytyksen jälkiä nähnyt, ja humauttaa kunnolla. Ei se synnyttäminen ihan niin hienoa ollut että tekis mieli kuunnella kätilön v***tuilua, tahallista tai tahatonta.
Itse olen varma, että mitään ei tullut, enköhän olisi huomannut sen kun menin vessaan synnytyksen/ekan imetyksen jälkeen. Eikä siinä kukaan mun pyllystäni mitään pyyhkinyt sitä ennen Mutta kuten moni jo sanoikin, usein suoli tyhjenee ennen synnytystä tai sen aikana, itselläni tuskin oli ponnistamisen hetkellä enää mitään mitä olisi voinut tullakaan, kyllä ne oli putkahtanut pönttöön jo ennen h-hetkeä :xmas:Alkuperäinen kirjoittaja unensieppaaja:Ootko varmaAlkuperäinen kirjoittaja Ellu24:kolme synnytystä takana eikä oo tullut yhdessäkään ulosteita synnytyksen yhteydessä
Melkein kaikilta tulee, vaikka peräruiskekin oisi annettu. Yleensä kätilöt eivät mainitse asiasta eikä sitä juuri itsekään tunne että jotain tulee.