Aika moka tapahtu miehellä... Vei lapsen tarhaan......

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Päiväkoteja on monenlaisia, ei kannata tehdä päätelmiä vain omien kokemusten perusteella. Meidän lapsi esim. oli sellaisessa päiväkodissa, jossa oli vain yksi ryhmä. Ja sinne sai aamulla varhain jättää lapsen juuri noin, avasi vain oven, huikkasi, että "Pekka tuli" ja lähti. Toki tuollainen tyyli ei käynyt enää kahdeksan aikaan, kun talo oli täynnä, mutta ennen seitsemää onnistui hyvin. Ihan luvan kysyin ja vastaus oli, että totta kai onnistuu.

Hassu tapaus tuo juttu muuten.

lto
Alkuperäinen kirjoittaja Löpp Rectum;24847280:
Niin siis tietäähän miehesi että vastuu lapsesta siirtyy hoitajille vasta kun he ottavat lapsen vastaan, jos siis miehesi vain erittäin tylysti dumppaa lapsen ovesta sisään ja lähtee, eikä kukaan hoitaja ole näkemässä, ja jos lapsi sitten päättääkin lähteä samantien ovesta ulos, ei voida syyttää hoitajia.
Vaikka tuo vaatemoka oli mun mielestä enemmän hauska kuin paha, niin tätä halusin kompata.

Olen päiväkodissa töissä ja se on ihan kamalaa, kun jotkut vanhemmat vaan tiputtavat lapsensa ovelta ja häipyvät. Meidän ovesta ei kuulu mitään ääntä kun siinä on pumppujousi, ja lasten tiloihin on pieni käytävä joten sitä ei todellakaan kuulu jos joku on tehnyt näin. Aamulla on vain yksi hoitaja vuorossa, joten eteisessä ei voi seisoskella odottamassa.

Ei ole yksi eikä kaksi eikä kymmenen kertaa kun olen kuunnellut että ihan kuin eteisestä kuuluisi jotain, ja kun menee katsomaan niin siellä joku lapsi tyhjentää naapurien naulakoita/leikkii tossuilla tms. Kyllä huolestuttaa, ettei joku lapsi saa päähänsä häipyä ulos tai loukkaa itseään ennen kuin aikuiset tajuavat hänen olevan päiväkodissa. Ja kyllä, tästä on päiväkodissa puhuttu monesti sekä suoraan näille perheille että yleisesti, osalle auttaa ja osalle ei.

"hoitsu"
No on se moka että jättää ovelle jos ei käy moikkaamassa hoitajia.
Meillä tulee osa lapsista niin että jäävät eteiseen eikä hoitsut edes tiedä niiden tulleen. Lähtipä kerran yksi juoksemaan äidin perään kun oli nalle jäänyt autoon :( Meillä on iso päiväkoti ja aamuisin kaikki lapset samassa ryhmässä.
Jos hoitaja ei ole nähnyt että lapsi tulee tai vanhempi moikannut että hei me tultiin niin vastuu lapsesta on vanhemmalla :(

Yhteistyössä