Aika kului nopeasti kotona,mutta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ÄitiMamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ÄitiMamma

Vieras
olen töissä ollut viikon ja nyt ne päivät suorastaan vilisee silmissä ohitse.Kotona aika kului nopeasti ja viihdyin siellä pääasiassa ihan hyvin. Pitkään kotona olon jälkeen vähän hirvitti työelämään lähtö,mutta onneksi on vielä pehmeä lasku...
Jos olisin nuorempi niin kaippa sitä toinen lapsikin ,joko siemenestä tai taimesta kasvatettu olisi ehkä tullut meille =)
Se oli yllätys kuinka mukaavaa on olla taas töissä ja muiden aikuisten kanssa tekemisissä,silti en kadu kotona viettämiäni vuosia...onko joku huomannut saman,että töihin palaaminen olikin kivaa ?
Kotona olo alkoi pikkuhiljaa puuduttamaan ja lapsikin kaipasi muita kavereita.Kotona olo kaventaa helposti elämänpiiriä ellei pidä varaansa.
Nyt lapsikin ihan odottaa ,että lähdetään jo hoitoon. Ainakin vielä saa nähdä parin viikon päästä ja hoitopaikkakin on kiva,vaikka kallis. Haluan parasta tietenkin lapselleni ja se on tärkeää,että myös hoitajalla synkkaa lapsen vanhempien kanssa yhteen.

Otin puoli vuotta vanhempain vapaata ja on ikävä on töihin. Tämä ei todellakaan sovi mulle. Lapsen kanssa on ihan kivaa ja mutta kotiäidin hommat tuntuvat niin tylsiltä. Huusholli on järjestyksessä, mutta kaipaan luovaa työtäni tunnen paremmin olevani hyödyllinen ja energinen

Olin hoitovapaalla lapsen 3-v. asti ja nyt syksy ja tämä kevät oltu päiväkodissa.Hoitovaapa meni nopeasti ja käytiin ahkerasti seurakunnan perhekerhossa sekä lähipuistossa leikkimässä muiden lasten kanssa ja tapaamassa toisia koti-äitejä,ettei siinä pelkästään kotona istuttu.Opiskellessani tämän vuoden on hoitoajat pääosin olleet 8.30-15.30 joten ei pitkiä päiviä ja se on ollut hyvä.Päiväkoti on ensimmäiseksi kokemukseksi todella positiivinen.Nyt sitten syksyllä alkaa työt ja olen harkinnut 6 h:n työpäivää siihen asti kun lapsi on 6v.Ja jatkossa kenties samoin sinne 9v.asti.Pidän työstäni mutta kaikista mieluiten kävisin töissä n.kolmena päivänä vko,riittäisi ihan hyvin ja loppuaika lapsen kanssa "kotona."Mutta se taitaa olla yhtä saavuttamaton haave kuin halvemmat asuntojen hinnat ja alennettu eläkeikä... B)

oltin nuorimman lapsen jälkeen 8kk kotona hoito vapaalla. Sitten menin töihin taloudellisista syistä ja muutenkin. Onhan se työmailma ihan eri mailma kun kotona olo. viikonloputkin tuntuivat ihan erilaisilta kun on töissä , samoin lomat. kun olen nyt ollut hoitovapaan jälkeen 5 vuotta töissä,( samassa työpaikassa olen ollut 15 vuotta) otin helmikuun alusta osa-aikalisää eli olen vuoden ajan kaksi viikkoa töissä ja kaksi viikoa vapaalla vuoron perään.. Aivan loistava ratkaisu ja katkaisee kiireen ja ehtii olla lasten kanssa ja kotona. Koti hommat saa mukavasti tehtyä ja nautin olostani taas kotona ja kun kahden viikon päästä alkaa sopivasti kyllästyttää pääsee taas kahdeksi viikoksi töihin. Lapset ovat nyt 7v ja 6v ja tyttö aloittaa syksyllä eskarin ja minä saa omaa aikaa päivisin ruhtinaallisesti aina kahden viikon vapailla. Tämä olisikin hyvä asia jos saisi aina tehdä näin, mutta tätä kun saa vaan vuoden kerrallaan. Hauskaa ja onnellista kevättä ja tulevaa kesää kaikille! B) :wave:

Mukavaa että menit mielelläsi takaisin työelämään. Itse suorastaan unelmoin että saisin olla kotona mahdollisimman pitkään, siis monia vuosia. Viihdyn erinomaisesti koti-äitinä, ja tuntuu kuin aika rientäisi ja lapsi kasvaa silmissä. :heart: Ainoa miinuspuoli on taloudellinen tilanne, jos ei olisi asuntolainaa...niin kotona olo useiden vuosien ajan olisi paljon todennäköisempää. :flower:

Pohdinta päällä että mitä tehdä. Taidan olla kotona kunnes tyttö on 1.5 v. Jos jaksan. Työ johon pitäisi palata on kiva mutta työyhteisö ei. Sekin vaihtoehto on että alan katsella saman alan toisia paikkoja. Tekis niin mieli viihtyäkin siellä töissä kun olen viihtynyt kotonakin.

Yhteistyössä