Aika karu laki..

Ok, Littledeath, sinä et keskeyttäisi raiskauksesta alkunsa saanutta raskauttasi. Miksi et antaisi muille valinnanvapautta tässä? Joku selviää hengissä ja sekoamatta tyystin raiskauksesta ja siitä seuranneesta raskaudesta, joku toinen ei. Uskotko kaikkien kykenevän siihen mihin itse sanot kykeneväsi, onko mielestäsi oikeudenmukaista määrätä kaikki muutkin kestämään sen minkä sinä kestäisit?
 
"vieras"
Mun ei kannata osallistua aborttikeskusteluun just kun olen lähtemässä koneelta...sanotaan nyt näin että se niin riippuu siitä milloin ihmiselämän katsotaan alkavan. Ja onko sikiö ihminen vai ei. Silloin ei pysty tappamaan vaikka mikä olisi, ja toivon että abortin vastustajat pystyisivät joskus edes miettimään sitä että mitä jos se onkin ihminen jo. Ja abortti on tappo, koska siinä estetään muutoin suht todennäköinen elämän jatkuminen, estetään lopputulos eli 80-vuotinen ihmiselämä. No, toistan itseäni näissä keskusteluissa.
Kamalahan tuo esimerkkitilanne olisi, ja henk.koht. en kauheasti olisi syyllistämässä sitä abortin tehnyttä jälkikäteen. Tuossa tilanteessa ei olisi kuin huonoja vaihtoehtoja.
Mun mielestä on ihan sama milloin elämä alkaa. Niin kauan kuin se elämä on toisen ihmisen sisällä, on tällä ihmisellä oikeus päättää siitä elämästä. Naiselle kuuluu oikeus omaan kehoonsa ja tämän oikeuden riistämisellä olisi järkyttävät seuraukset.
 
"vieras"
No juu, mulla ehkä sekoittui oma mielipide tuohon lakiin. Aikuisten raiskattujen tilanteessa olen vähän tiukempi kuin murkkuikäisten kohdalla, siis sen takia että on tykkänään erilaista olla vauvamahan kanssa tässä yhteiskunnassa 18-vuotiaana, kuin 12-vuotiaana.

Mutta tuli tässä mieleen, että olisi mukava joskus lukea raiskattujen, raskautta jatkaneiden kokemuksia. Kestikö mielenterveys, kiintyikö alkutraumojen jälkeen siihen lapseen, miten oma elämä jatkui? Voisi tulla ihan yllättäviäkin kertomuksia. Aina ei raskaaksitullut osaa siinä aborttimietinnän keskellä ennakoida suhtautumistaan 9 kk päähän, siihen hetkeen kun vauva on sylissä.
Tälläinen tutkimus olisi täysi nollatutkimus siltä kannalta, että ne jotka ovat tullut raskaaksi raiskauksesta ja päättäneet pitää lapsen ovat tehneet sen omasta halustaan. Jotta tutkimuksessa olisi jotain järkeä, pitäisi siinä olla mukana myös naisia, jotka olisivat halunneet abortin, mutta eivät sitä saaneet, koska laki kieltää abortin.
 
[QUOTE="vieras";28261658]Jos osaa nussia pitää myös osata kantaa vastuu nussimisen seurauksista.[/QUOTE]

Okei... eli jos raskaana oleminen/synnyttäminen olisi terveydellesi vaarallista, niin seksielämä pitäisi lopettaa siihen... Aika karua..: /
 
"vieras"
Okei... eli jos raskaana oleminen/synnyttäminen olisi terveydellesi vaarallista, niin seksielämä pitäisi lopettaa siihen... Aika karua..: /
Ja mites sitten se raiskaus? Pitäisikö naisten alkaa käyttää siveysvyötä ettei heitä vaan voitaisi raiskata? Mua suoraan sanottuna oksettaa ajatus siitä, että raiskattu nainen pakotetaan synnyttämään lapsi. Se nainen ei ole edes itse päättänyt harrastaa seksiä, hän ei ole tehnyt yhtään väärää päätöstä tai ollut vastuuntuntoinen, häntä on pahoinpidelty ja kohdeltu kaltoin ja hänen kärsimystään vaan jatketaan lain toimesta.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;28262203:
niinpä, ja onneks tuo linkissä oleva ehdotus laiksi (elämä alkaa hedelmöityksestä ) ei tule menemään edes tulla läpi.en ainakaan usko. koska silloin ei ole vaihtoehtojakaan kaikkia
USA:ssa kaikki on mahdollista :/
 
[QUOTE="vieras";28262208]Ja mites sitten se raiskaus? Pitäisikö naisten alkaa käyttää siveysvyötä ettei heitä vaan voitaisi raiskata? Mua suoraan sanottuna oksettaa ajatus siitä, että raiskattu nainen pakotetaan synnyttämään lapsi. Se nainen ei ole edes itse päättänyt harrastaa seksiä, hän ei ole tehnyt yhtään väärää päätöstä tai ollut vastuuntuntoinen, häntä on pahoinpidelty ja kohdeltu kaltoin ja hänen kärsimystään vaan jatketaan lain toimesta.[/QUOTE]
No, tärkeintähän on että lapsi saa syntyä. Nainen on aina vähäpätöisempi kuin syntymätön ihminen ja syntymätön on arvokas ja suojelemisen arvoinen vain sen ajan kun on kohdussa. Jos onneton sattuu olemaan tyttö, hän on lainsuojaton syntymänsä jälkeen. Potentiaalinen synnyttäjä, joka voidaan uhrata ja pakottaa synnyttämään missä tilanteessa tahansa.
Ei-toivottu vauva päätyy mihin päätyy, luultavasti hänet hylätään monessa tapauksessa, koska äiti ei kykene äitiyteen. Tähän loppuu fanaattisten abortinvastustajien huoli lapsen elämästä, hän on saanut syntyä, halleluja.
 
No, tärkeintähän on että lapsi saa syntyä. Nainen on aina vähäpätöisempi kuin syntymätön ihminen ja syntymätön on arvokas ja suojelemisen arvoinen vain sen ajan kun on kohdussa. Jos onneton sattuu olemaan tyttö, hän on lainsuojaton syntymänsä jälkeen. Potentiaalinen synnyttäjä, joka voidaan uhrata ja pakottaa synnyttämään missä tilanteessa tahansa.
Ei-toivottu vauva päätyy mihin päätyy, luultavasti hänet hylätään monessa tapauksessa, koska äiti ei kykene äitiyteen. Tähän loppuu fanaattisten abortinvastustajien huoli lapsen elämästä, hän on saanut syntyä, halleluja.
Näin se tuntuu menevän mitä olen täällä keskusteluja seurannut, tai muualla netissä. :|
 
No, tärkeintähän on että lapsi saa syntyä. Nainen on aina vähäpätöisempi kuin syntymätön ihminen ja syntymätön on arvokas ja suojelemisen arvoinen vain sen ajan kun on kohdussa. Jos onneton sattuu olemaan tyttö, hän on lainsuojaton syntymänsä jälkeen. Potentiaalinen synnyttäjä, joka voidaan uhrata ja pakottaa synnyttämään missä tilanteessa tahansa.
Ei-toivottu vauva päätyy mihin päätyy, luultavasti hänet hylätään monessa tapauksessa, koska äiti ei kykene äitiyteen. Tähän loppuu fanaattisten abortinvastustajien huoli lapsen elämästä, hän on saanut syntyä, halleluja.
Sittenhän vois vaikka perustaa sellasia vauvalaatikoita niin kuin itänaapurissakin, niin saisi mahdollisuuden jokainen Arvokas Elämä!!!! :) :)
 
  • Tykkää
Reactions: Viikate
Onneksi ehkäiseminen on ehkäisy, jälkiehkäisy ja vielä takaporttina raskaudenkeskeytys.
Jälkimmäinenkin on vastuunkantoa.
Totta ja siitä ehkäisystä ptääkin huolehtia hyvin, mutta entä jos se pettää?? Aina ei sitäkään tiedä ennen kun jälkiehkäisy on jo liian myöhäsitä ja jos abortti olisi kielletty, niinkun linkissä olevassa osavaltiossa..
 
kunhan mietin...
Joku varmaan tän jo sanonut, mutta en ehdi lukea kuin ekan sivun: Onhan tuossa raiskauksien ja pettäneiden ehkäisyjen jne. jälkeen mahdollisuus ensinnäkin jälkiehkäisypilleriin mutta myös (jos siis suht, säännölliset menkat) kaksi viikkoa kuukautisten myöhästymisen jälkeenkin saada abortti. Eikö suurin osa kuitenkin huomaa raskauden ennen kuin viikko 6 on täynnä, varsinkin jos on raiskattu tai on insestin uhri.
 
Miksi muuten abortin kaikissa tilanteissa kieltävissä valtioissa on orpokoteja ei-toivotuille lapsille? Luulisi näissä valtioissa rakastettavan elämää niin julmetusti ettei yhdenkään lapsen tarvitsisi jäädä kodittomaksi, kaikki olisivat syli levällään vastaanottaakseen ei-toivotun lapsen huomaansa.
 
[QUOTE="vieras";28262208]Ja mites sitten se raiskaus? Pitäisikö naisten alkaa käyttää siveysvyötä ettei heitä vaan voitaisi raiskata? Mua suoraan sanottuna oksettaa ajatus siitä, että raiskattu nainen pakotetaan synnyttämään lapsi. Se nainen ei ole edes itse päättänyt harrastaa seksiä, hän ei ole tehnyt yhtään väärää päätöstä tai ollut vastuuntuntoinen, häntä on pahoinpidelty ja kohdeltu kaltoin ja hänen kärsimystään vaan jatketaan lain toimesta.[/QUOTE]

Täysin samaa mieltä kanssasi!!
 
Miksi muuten abortin kaikissa tilanteissa kieltävissä valtioissa on orpokoteja ei-toivotuille lapsille? Luulisi näissä valtioissa rakastettavan elämää niin julmetusti ettei yhdenkään lapsen tarvitsisi jäädä kodittomaksi, kaikki olisivat syli levällään vastaanottaakseen ei-toivotun lapsen huomaansa.
Niinpä. Ja kumpi sille lapselle on helpompi vaihtoehto; abortti aikaisilla viikoilla, jolloin sikiö ei edes tajua mitä tapahtuu, ei jää suremaan mitään vai se, että lapsi joutuu heitteille heti synnyttyään, ei saa rakentaa pysyvää kiintymyssuhdetta kehenkään jne?
 
Miksi muuten abortin kaikissa tilanteissa kieltävissä valtioissa on orpokoteja ei-toivotuille lapsille? Luulisi näissä valtioissa rakastettavan elämää niin julmetusti ettei yhdenkään lapsen tarvitsisi jäädä kodittomaksi, kaikki olisivat syli levällään vastaanottaakseen ei-toivotun lapsen huomaansa.
Tällähän ne suomessa perustelee sitä, että abortit pitäis kieltää. Kun kaikille on koti. Kuitenkin kun kysyttiin, kelpaako vammainenkin lapsi, oli vastaus useimmiten ei. Halutaan ne terveet, muut voivat jäädä mihin sattuu.
 
Joku varmaan tän jo sanonut, mutta en ehdi lukea kuin ekan sivun: Onhan tuossa raiskauksien ja pettäneiden ehkäisyjen jne. jälkeen mahdollisuus ensinnäkin jälkiehkäisypilleriin mutta myös (jos siis suht, säännölliset menkat) kaksi viikkoa kuukautisten myöhästymisen jälkeenkin saada abortti. Eikö suurin osa kuitenkin huomaa raskauden ennen kuin viikko 6 on täynnä, varsinkin jos on raiskattu tai on insestin uhri.
juu, mutta eipä jää aikaa miettiä, päätös raskauden jatkamisesta tai abortista on tehtävä muutamassa päivässä.onko se sitten hyvä asia.
ja onko edes mahdollista alle 2 viikon kuukautisten pois jäännistä jo päästä aborttiin,ensin kuitenkin pitää käydä lääkärissä jne
 
"vieras"
Joku varmaan tän jo sanonut, mutta en ehdi lukea kuin ekan sivun: Onhan tuossa raiskauksien ja pettäneiden ehkäisyjen jne. jälkeen mahdollisuus ensinnäkin jälkiehkäisypilleriin mutta myös (jos siis suht, säännölliset menkat) kaksi viikkoa kuukautisten myöhästymisen jälkeenkin saada abortti. Eikö suurin osa kuitenkin huomaa raskauden ennen kuin viikko 6 on täynnä, varsinkin jos on raiskattu tai on insestin uhri.
Enpä taida tietää ketään kuka olisi tiennyt raskaudesta ennen viikkoa 6. Sitä paitsi tuo raja ei mene viikossa 6, vaan siinä milloin sydämensyke kuuluu ja se voi olla jo aikaisemmin.
 
Niinpä. Ja kumpi sille lapselle on helpompi vaihtoehto; abortti aikaisilla viikoilla, jolloin sikiö ei edes tajua mitä tapahtuu, ei jää suremaan mitään vai se, että lapsi joutuu heitteille heti synnyttyään, ei saa rakentaa pysyvää kiintymyssuhdetta kehenkään jne?
Ilmeisesti elämä täynnä inhimillistä kärsimystä on parempi kuin ei elämää lainkaan.
 
"vieras"
Onko teitä raiskattu? Minut on. Enkä todellakaan olisi aborttia tehnyt jos olisin tullut siitä raskaaksi.
Olen pahoillani että sinut ja monet muut täällä on raiskattu, se ei tietenkään ole oikein, mutta ei se silti tee minun mielipiteestäni yhtään sinun mielipidettäsi huonompaa.

Tekisi mieleni sanoa rumastikin tuollaisen raiskauskortin esiinlyömisestä, mutta jätänpä väliin.
 
  • Tykkää
Reactions: pookypooh
kunhan mietin...
[QUOTE="vieras";28262339]Enpä taida tietää ketään kuka olisi tiennyt raskaudesta ennen viikkoa 6. Sitä paitsi tuo raja ei mene viikossa 6, vaan siinä milloin sydämensyke kuuluu ja se voi olla jo aikaisemmin.[/QUOTE]

Etkö tiedä ketään, joka on tehnyt raskaustestin heti, kun menkat jää pois? Itse tiesin molemmista raskauksista testin perusteella jo rv 4+2.
 
Tällähän ne suomessa perustelee sitä, että abortit pitäis kieltää. Kun kaikille on koti. Kuitenkin kun kysyttiin, kelpaako vammainenkin lapsi, oli vastaus useimmiten ei. Halutaan ne terveet, muut voivat jäädä mihin sattuu.
Kyllä meillä on täällä Suomessa hämmentävän suuri määrä lähimmäisenrakkautta :heart: n. 10 000 aborttia vuodessa = 10 000 ei-toivottua raskautta. Joka vuosi. Aborttikielto tietysti vähentäisi ei-toivottuja raskauksia, mutta vaikka ne vähenisivät viidesosaan nykyisestä, löytyisi koti parille tuhannelle ei-toivotulle lapselle joka vuosi? Kyllä tämä on ihana maa :heart: Kaikille löytyisi perhe, niin vammaisille kuin terveillekin.
 
  • Tykkää
Reactions: pookypooh
Etkö tiedä ketään, joka on tehnyt raskaustestin heti, kun menkat jää pois? Itse tiesin molemmista raskauksista testin perusteella jo rv 4+2.
Minäkin olen tiennyt raskauksista 4+2 ja 4+5. Jos raja aborttiin olisi vk 6, tulisi aika hemmetin kiire. Tosin minä en tiedä kuinka kauan siihen menee, mutta luulisin, että enemmän kuin päivä tai kaksi. Jos sikiön sydämmensyke olisi raja abortille, voisi se tulla vastaan siis jo aiemmin ja tällöin äidillä ei olisi yksinkertaisesti mahdollisuutta saada aborttia ennenkuin tämä tapahtuu.
 

Yhteistyössä