Aika karu laki..

Kaipa siinä asiaa kysytään siltä tytöltä itseltään. Luulen että suurin osa raiskatuista murrosikäisistä haluaa abortin, sitten jos tyttö pystyy mielestään (ilman painostusta) jatkamaan raskautta, niin koulusta pois ja se vauva menisi adoptioon. Mutta kauheat tukitoimethan siinä olisi ympärillä, ja koulussa varmasti ihmeteltäisiin että miksi jättäytyi pois...vaikea tilanne.
me selvästi puhutaan nyt täysin eriasioista.

mä puhun tuosta linkissä olevasta laista, jossa aborttia ei hyväksytä MISSÄÄN tapauksessa, eli sen lapsen iällä tai mielipiteellä ei ole mitään vaikutusta.
 
Kaipa siinä asiaa kysytään siltä tytöltä itseltään. Luulen että suurin osa raiskatuista murrosikäisistä haluaa abortin, sitten jos tyttö pystyy mielestään (ilman painostusta) jatkamaan raskautta, niin koulusta pois ja se vauva menisi adoptioon. Mutta kauheat tukitoimethan siinä olisi ympärillä, ja koulussa varmasti ihmeteltäisiin että miksi jättäytyi pois...vaikea tilanne.
Nokun nimenomaan tuon lain myötä ei kysytä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;28261898:
me selvästi puhutaan nyt täysin eriasioista.

mä puhun tuosta linkissä olevasta laista, jossa aborttia ei hyväksytä MISSÄÄN tapauksessa, eli sen lapsen iällä tai mielipiteellä ei ole mitään vaikutusta.
No juu, mulla ehkä sekoittui oma mielipide tuohon lakiin. Aikuisten raiskattujen tilanteessa olen vähän tiukempi kuin murkkuikäisten kohdalla, siis sen takia että on tykkänään erilaista olla vauvamahan kanssa tässä yhteiskunnassa 18-vuotiaana, kuin 12-vuotiaana.

Mutta tuli tässä mieleen, että olisi mukava joskus lukea raiskattujen, raskautta jatkaneiden kokemuksia. Kestikö mielenterveys, kiintyikö alkutraumojen jälkeen siihen lapseen, miten oma elämä jatkui? Voisi tulla ihan yllättäviäkin kertomuksia. Aina ei raskaaksitullut osaa siinä aborttimietinnän keskellä ennakoida suhtautumistaan 9 kk päähän, siihen hetkeen kun vauva on sylissä.
 
No juu, mulla ehkä sekoittui oma mielipide tuohon lakiin. Aikuisten raiskattujen tilanteessa olen vähän tiukempi kuin murkkuikäisten kohdalla, siis sen takia että on tykkänään erilaista olla vauvamahan kanssa tässä yhteiskunnassa 18-vuotiaana, kuin 12-vuotiaana.

Mutta tuli tässä mieleen, että olisi mukava joskus lukea raiskattujen, raskautta jatkaneiden kokemuksia. Kestikö mielenterveys, kiintyikö alkutraumojen jälkeen siihen lapseen, miten oma elämä jatkui? Voisi tulla ihan yllättäviäkin kertomuksia. Aina ei raskaaksitullut osaa siinä aborttimietinnän keskellä ennakoida suhtautumistaan 9 kk päähän, siihen hetkeen kun vauva on sylissä.
En halua kuulostaa mitenkään tympeältä, mut mä voisin väittää että raiskatuksi tullut ei todennäköisesti edes ole henkisesti toipunut raiskauksestakaan sen 9kk jälkeen, saati että osaisi vielä olla onnellinen siitä lopputuloksesta, eli lapsesta.
 
Viimeksi muokattu:
No juu, mulla ehkä sekoittui oma mielipide tuohon lakiin. Aikuisten raiskattujen tilanteessa olen vähän tiukempi kuin murkkuikäisten kohdalla, siis sen takia että on tykkänään erilaista olla vauvamahan kanssa tässä yhteiskunnassa 18-vuotiaana, kuin 12-vuotiaana.

Mutta tuli tässä mieleen, että olisi mukava joskus lukea raiskattujen, raskautta jatkaneiden kokemuksia. Kestikö mielenterveys, kiintyikö alkutraumojen jälkeen siihen lapseen, miten oma elämä jatkui? Voisi tulla ihan yllättäviäkin kertomuksia. Aina ei raskaaksitullut osaa siinä aborttimietinnän keskellä ennakoida suhtautumistaan 9 kk päähän, siihen hetkeen kun vauva on sylissä.
niin, eipä ne tarkoituksellisesti raskaaksi tulleet vauvaa toivovatkaan aina tiedä minkälainen se suhtautuminen sit on, onhan näitä lapsen murhia, masennuksen jälkeen jne ollut.
ja se, et jotkut pystyy sen asian kanssa elämään ja pitämään sen lapsen ei kuitenkaan voi/saa olla syy toisia siihen pakottamaan.
 
  • Tykkää
Reactions: pookypooh
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;28261970:
niin, eipä ne tarkoituksellisesti raskaaksi tulleet vauvaa toivovatkaan aina tiedä minkälainen se suhtautuminen sit on, onhan näitä lapsen murhia, masennuksen jälkeen jne ollut.
ja se, et jotkut pystyy sen asian kanssa elämään ja pitämään sen lapsen ei kuitenkaan voi/saa olla syy toisia siihen pakottamaan.
Juu. Mutta edelleen kaikki keskustelu lähtee siitä että onko sikiön abortointi ihmisen murhaamista vai ei, ja onko sikiöllä täydet ihmisoikeudet. Abortin sallimista koskeva vääntö on turhaa jossei määritellä mitkä on sikiön oikeudet, voiko niitä olla vai ei.
Koska sittenhän samalla logiikalla me voitaisiin lähteä murhailemaan jo syntyneitä ei-toivottuja, vaikkapa kaikki kehitysvammalaitosten lapsiasukkaat koska ei heitäkään kukaan huoli...no, toivottavasti kukaan ei säikähdä tuota "murha"-sanaa aborttiasian yhteydessä.
Ja nyt lähden vääntämään iltapalaa.
 
Viimeksi muokattu:
En halua kuulostaa mitenkään tympeältä, mut mä voisin väittää että raiskatuksi tullut ei todennäköisesti edes ole henkisesti toipunut raiskauksestakaan sen 9kk jälkeen, saati että osaisi vielä olla onnellinen siitä lopputuloksesta, eli lapsesta.
Hmm, just palstalla oli parikin raiskattua äitiä jossain aborttikeskustelussa jotka eivät kadu lapsensa pitämistä. Mutta nyt menen...
 
[QUOTE="vieras";28261796]Kysyn vielä uudestaan kun et aiemmin vastannut.

Hyväksyisitkö abortin jos äidin henki olisi vaarassa tai raiskauksen uhrina raskaaksi tulleelle?[/QUOTE]

Jos äidin henki olisi vaarassa niin sitten ehkä sallisin. Riippuu tapauksesta. Raiskauksen takia en aborttia hyväksyisi.
 
Juu. Mutta edelleen kaikki keskustelu lähtee siitä että onko sikiön abortointi ihmisen murhaamista vai ei, ja onko sikiöllä täydet ihmisoikeudet. Abortin sallimista koskeva vääntö on turhaa jossei määritellä mitkä on sikiön oikeudet, voiko niitä olla vai ei.
Koska sittenhän me voitaisiin lähteä murhailemaan jo syntyneitä ei-toivottuja, vaikkapa kaikki kehitysvammalaitosten lapsiasukkaat koska ei heitäkään kukaan huoli...no, toivottavasti kukaan ei säikähdä tuota "murha"-sanaa.
Ja nyt lähden vääntämään iltapalaa.
mä vastasin tähän pohdintaan jo omalta kohdaltani aiemmassa viestissä, mä olen sen jo elävän, puhuvan ja tuntevan, sen syntyneen ihmisen puolella.

jos päätetään et sikiölläkin on samat oikeudet kuin muilla, niin pitäisi myös päättää kenen oikeudet on paremmat.
tästäkin jo aiemmassa kirjoitin, tuolla varmaankin ekalla sivulla, äidin lääkitsemisestä tarvittaessa.
 
  • Tykkää
Reactions: pookypooh
No tuohan lisää vain yksityisten klinikoiden laittomia abortteja ja köyhimpien omatoimisia puoskarointeja.

Typerä saa olla, jos kuvittelee, että tuollainen laki vaikuttaisi ratkaisevasti aborttien määrään.
Ja jos jonkin verran abortteja hillitseekin, lisää hyljättyjä, onnettomia lapsia.
 
"vieras"
Onko teitä raiskattu? Minut on. Enkä todellakaan olisi aborttia tehnyt jos olisin tullut siitä raskaaksi.
Kyllä on. Enkä todellakaan olisi pitänyt lasta, jos olisin tullut raskaaksi. Olisin vaikka kaivanut sen rautalangalla ulos itsestäni.

Kuinkahan paljon muuten lapsenmurhat lisääntyy tuon lain myötä? Kun nyt jo jotkut salaavat raskautensa ja synnyttävät salaa. Voisin kuvitella, että epätoivoiset tytöt/naiset voisivat tehdä tuollaista, jos abortti on täysin kielletty.

En näe mitään järkeä tuoda ei-toivottuja lapsia lisää tähän maailmaan, kun nyt jo lapsia pahoinpidellään ja kohdellaan kaltoin.
 
  • Tykkää
Reactions: fortunate
On ja olisin päätynyt luultavasti mielummin itsemurhaan kuin pakkojatkanut raskautta.
Sama.

Vaikkei minua varsinaisesti raiskattu ole, mutta seksuaalista hyväksikäyttöä kokenut aikoinaan, enkä todellakaan voisi kantaa sisälläni tekijän jälkeläistä.

Hyi, miten ahdistavaa olisi, jos puolet lapseni geeneistä olisi joltain mielessäni "pahalta" ihmiseltä tai edes sellaiselta, jota kohtaan en ole ikinä tuntenut mitään sen syvempää tai en edes tuntisi henkilöä hyvin. :x
 
[QUOTE="vieras";28262052]Ja koska sinä olisit voinut lapsen pitää, kukaan muukaan ei saa siitä traumatisoitua niin pahasti, ettei raskautta kykene jatkamaan. Koskee tietysti myös raiskattuja lapsia. Kyllä. Olet hieno ja empaattinen ihminen.[/QUOTE]

Kaikkihan täällä sanoo että KAIKKI raiskatut traumatisoituvat eivätkä kykene lapsesta huolehtimaan. Älä ite yleistä.
 

Yhteistyössä