Aika karu laki..

miksi tappaa syytön?
Täällä ois yks suomesta poismuuttaja, jos tommonen laki tulis voimaan täällä.

Ihan niinku siinä ei olis jo tarpeeks, että suomessa raiskaajat pääsee teoistaan irti naurettavan helpoilla tuomioilla, vaan seki siihen vielä päälle et raiskauksen uhri joutuis lain nojalla synnyttämään tämän lapsen.

Idiootit amerikkalaiset...
Syntymätön lapsi on syytön!

"vieras"
Mitenhän monen kannattajan mieli muuttuis siinä vaiheessa kun oma 13v olis raskaana raiskauksen seurauksena?
Tai se oma lapsi ois kuolemassa raskauden/synnytyksen takia. Oikeasti luulisi että edes himouskovaisten konservatiivien mielestä tuossa ei ole mitään järkeä, että edes äidin hengen ollessa vaarassa ei saa tehdä aborttia, koska usein tuo tarkoittaisi sitä, että sekä äiti, että vauva kuolee. Parempi ilmeisesti kaksi kuolemaa kuin yksi.

Alkuperäinen kirjoittaja miksi tappaa syytön?;28261728:
Syntymätön lapsi on syytön!
Ja se raiskattu nainenko on syyllinen siihen että hänet raiskattiin? Tai se 12-vuotias tyttö, jota isä käytti hyväkseen ja tyttö tuli raskaaksi hänelle?

Pitääkö sen syntyvän lapsen oikeasti koko elämänsä kärsiä sitten siitä, että ei oikeasti ole ollut toivottu, haluttu tai ehkä jopa häntä on ajateltu vain inhoten? Sekö olisi hyvä ratkaisu? Onhan lapsi syytön isänsä virheeseen, tietysti, mutta nainen ei ole objekti, eikä varsinkaan mikään paskasaavi mihin voi toteuttaa omia sairaita mielihalujaan.

• Tykkää
Reactions: MsGodDammit
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;28261744:
jotenkin kammottava ajatus et esim isänsä raiskaama 11v joutuisi synnyttämään lapsen.Eikö sen lapsen elämä ole arvokas? onko syntymätön tärkeämpi kuin jo olemassa oleva?
Mun ei kannata osallistua aborttikeskusteluun just kun olen lähtemässä koneelta...sanotaan nyt näin että se niin riippuu siitä milloin ihmiselämän katsotaan alkavan. Ja onko sikiö ihminen vai ei. Silloin ei pysty tappamaan vaikka mikä olisi, ja toivon että abortin vastustajat pystyisivät joskus edes miettimään sitä että mitä jos se onkin ihminen jo. Ja abortti on tappo, koska siinä estetään muutoin suht todennäköinen elämän jatkuminen, estetään lopputulos eli 80-vuotinen ihmiselämä. No, toistan itseäni näissä keskusteluissa.
Kamalahan tuo esimerkkitilanne olisi, ja henk.koht. en kauheasti olisi syyllistämässä sitä abortin tehnyttä jälkikäteen. Tuossa tilanteessa ei olisi kuin huonoja vaihtoehtoja.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;28261790:
seuraavaksi laiksi tietty raiskaajille suodaan isän oikeudet, onhan sille sikiölle parasta et on sekä äiti että isä.
Muistaakseni USAssa jossain kaavailttiin sitäkin, että raiskauksen seurauksena alkunsa saanut lapsi pitäisi synnyttää todisteena. Muistaakseni raiskaajan on mahdollista saada isän oikeudet. Kaivelenpa, jos löydän tämän jostain.

Ja aina pitäisi miettiä että haluaako se lapsi tulla tapetuksi vai ei. Nyt pistän äärimmäisen karrikoidun heiton, mutta miksei abortin puolustajat kiertele sijoitusperheissa ja lastenkodeissa kasvaneita läpi ja kysy heiltä että "no, ketkä haluaa että eivät olisi syntyneet? He voivat ottaa lopetuspiikin".
Karrikointia, mutta lapselta ei kysytä mitään että haluaako syntyä vai ei.

"vieras"
Ja aina pitäisi miettiä että haluaako se lapsi tulla tapetuksi vai ei. Nyt pistän äärimmäisen karrikoidun heiton, mutta miksei abortin puolustajat kiertele sijoitusperheissa ja lastenkodeissa kasvaneita läpi ja kysy heiltä että "no, ketkä haluaa että eivät olisi syntyneet? He voivat ottaa lopetuspiikin".
Eiköhän se pointti ole juurikin siinä ettei abortissa tapeta lapsia vaan limamöykkyjä.

Mun ei kannata osallistua aborttikeskusteluun just kun olen lähtemässä koneelta...sanotaan nyt näin että se niin riippuu siitä milloin ihmiselämän katsotaan alkavan. Ja onko sikiö ihminen vai ei. Silloin ei pysty tappamaan vaikka mikä olisi, ja toivon että abortin vastustajat pystyisivät joskus edes miettimään sitä että mitä jos se onkin ihminen jo. Ja abortti on tappo, koska siinä estetään muutoin suht todennäköinen elämän jatkuminen, estetään lopputulos eli 80-vuotinen ihmiselämä. No, toistan itseäni näissä keskusteluissa.
Kamalahan tuo esimerkkitilanne olisi, ja henk.koht. en kauheasti olisi syyllistämässä sitä abortin tehnyttä jälkikäteen. Tuossa tilanteessa ei olisi kuin huonoja vaihtoehtoja.
mä kunnioitan ennemmin jo olemassa olevaa elämää, sitä mikä tuntee, puhuu ja ajattelee.

ja jos tuo lakiehdoitus siitä et elämä alkaa jo hedelmöityksessä, tulee voimaan, kielletään myös osa ehkäisyistä, jälkiehkäisypillerit jne

mä olen henkilökohtaisesti sitä mieltä et näissä asioissa ei ole niinkään kyse sikiön oikeuksista vaan naisen aseman heikentämisestä.

• Tykkää
Reactions: pookypooh
[QUOTE="vieras";28261814]Eiköhän se pointti ole juurikin siinä ettei abortissa tapeta lapsia vaan limamöykkyjä.[/QUOTE]

Otapa joku random-limamöykky kehon sisältä, vaikka umppari, ja laita se kohtuun kasvamaan. Ei tule siitä ihmistä.

"vieras"
Mutta et kysyisi 12-vuotiaalta tyttäreltäsi haluaako hän olla raskaana ja synnyttää oman isänsä lapsen?

[QUOTE="vieras";28261822]Mutta et kysyisi 12-vuotiaalta tyttäreltäsi haluaako hän olla raskaana ja synnyttää oman isänsä lapsen?[/QUOTE]

Vaikea kysymys...12-vuotias on sen verran iso, että en mä häntä väkisin pistäisi jatkamaan raskautta tai synnyttämään. Ei mä mielenterveyttä venyttäisi ihan äärimmilleen, jos lapsi ei todellakaan haluaisi jatkaa raskautta.

ja uskooko joku tosiaan tuon lain lopettavan abortit? ei, sehän on tiedetty jo vuosisatoja et epätoivotuista raskauksista yritetään ties millä keinoin päästä eroon.

toi laki oikeastaan vie naiset sinne hellan ja nyrkin väliin takaisin,mut kai se joidenkin mielestä on meille se oikea paikka.

Vaikea kysymys...12-vuotias on sen verran iso, että en mä häntä väkisin pistäisi jatkamaan raskautta tai synnyttämään. Ei mä mielenterveyttä venyttäisi ihan äärimmilleen, jos lapsi ei todellakaan haluaisi jatkaa raskautta.
mutta tuo lakihan määrää ettei tarvitse kysellä tai miettiä, meni mielenterveys tai ei, ihan sama, kunhan se sikiö selviää.

sitä tässä kritisoidaan.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;28261871:
mutta tuo lakihan määrää ettei tarvitse kysellä tai miettiä, meni mielenterveys tai ei, ihan sama, kunhan se sikiö selviää.

sitä tässä kritisoidaan.
Kaipa siinä asiaa kysytään siltä tytöltä itseltään. Luulen että suurin osa raiskatuista murrosikäisistä haluaa abortin, sitten jos tyttö pystyy mielestään (ilman painostusta) jatkamaan raskautta, niin koulusta pois ja se vauva menisi adoptioon. Mutta kauheat tukitoimethan siinä olisi ympärillä, ja koulussa varmasti ihmeteltäisiin että miksi jättäytyi pois...vaikea tilanne.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä