Aika kamalaa, ettei suomessa enää oikeasti ole sananvapautta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Heli

Vieras
Eikö vain? Mihin tää maa on menossa ja miksi?

Mä todella pelästyin kun kuulin, että marko sihvonen oli pidätetty. Tähän saakka oon kuvitellut, että ne on foolihattujen juttuja, että lehdet ei julkaise tietoja yms. mutta nyt pakko se kai on uskoa, että pimennossa eletään ja jopa venäjällä nauretaan meille nykyään.

Alkuperäinen kirjoittaja Urpå:
Kuka on Marko Sihjulkisvonen?

No se joka oli helmikuun eduskuntatalon edessä nälkölakossa, koska meidät vesivarat yksityistetään ja vedestä tulee suomessa kalliimpaa kuin öljy, tämä vain yksi syy siis nälkölakolle. Kaikessa rauhassa nälkölakkoili ja oli siihen jopa Helsingin kaupungin ja poliisin lupa, mutta hallitus poisti miehen sieltä ja hänet on pidätetty määräämättömäksi ajaksi. Eli pelottavaa, että suomessa ei saa julkisesti olla erimieltä asioista vaan joutuu telkien taa.
Googlettakaa, on oikeesti niin pelottavaa miten paljon meiltä salataan asioita. Ja pahinta se, että kun joku tuo niitä esiin niin joutuu pidätetyksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
no kun en tiedà kika se on... (engà haksanut googlettaa)...
luulen ettà suomessa on ihan ok sananvapaus

Ei ole. Eihän lehdet julkaise, ei edes mielipidepalstat vaikka tuhannet ihmiset on niitä pommttaneet tietyissä asioissa. Ahdistavaa todella. ja pelottavaa. Ja että kuolemantuomio ja pakkorokotus tulivat laillisiksi täällä.

ap, anna vertailutietoa muista maista, ok?

Enhän mä sellasita tiedä, mähn oon vaan pelästynyt suomen tilanteesta että missä ollaan. Ja tosiaan kuullut, että venäjällä jo puhutaan myös siitä, miten pimennossa äällä nykyään eletään kun lehdistöllä suu tukittu.

nàlkàlakko ja sananvapaus on kyllà ihan kaksi eri asiaa

Googleta se marko sihvonen ja lue siitä. Kerro sitten onko aihetta huoleen. Mä kun toivon edelleen, että joku sanois ettei ne asiat ole totta tai mun pelko aiheeton :(.

tàtàkò tarkoitit? http://www.supportmarkosihvonen.com/
ottamatta kantaa ihmisen ajamaan asiaan, kyse ei ole sananvapauksen rajoittamisesta pikemminkin yleisestò mielenkiinnosta tai làhinnà sen puutteesta ja oikeinden kanavien puuttumisesta.
nàlkàlakkoilua rajoitetaan, muttei sananvapautta

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

koska meidät vesivarat yksityistetään ja vedestä tulee suomessa kalliimpaa kuin öljy,

Buahahhaa. Meillä on jo oma porakaivo, hus siitä.

Ei auta omat porakaivot kun keksivät erottaa vesivarat maanomistuksesta. Uusi lakiehdotus on sellainen, samahan on jo voimassa mineraalien osalta eli kenen vain maille voidaan perustaa kaivos - ja sitä vastaan osoittivat mieltä, tai osoittavat mutta nyt eripaikoissa kun laillista mielenosoitusta eivät saaneet jatkaa vaikka kaikki luvat oli kunnossa.
http://bambuser.com/channel/supportmarkosihvonen
Tuolla livenä lähetystä, kello viisi pysähtyvät kello viiden teelle jonnekin keskustelemaan muiden kanssa ja kertomaan asiasta. Kannattaa luke niitä kotisivuja ja facebookryhmää asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Heli:
Eikö vain? Mihin tää maa on menossa ja miksi?

Mä todella pelästyin kun kuulin, että marko sihvonen oli pidätetty. Tähän saakka oon kuvitellut, että ne on foolihattujen juttuja, että lehdet ei julkaise tietoja yms. mutta nyt pakko se kai on uskoa, että pimennossa eletään ja jopa venäjällä nauretaan meille nykyään.

Niin venäjällä sentäs rikastui oman maan oligarkit kun varastettiin maat ja yritykset, täällä ulkomaiset.
Esim. kun digita myytiin, sillä on yksinoikeus teeveelähetyksiin antenniverkossa. Nyt kävi niin että maksetaan vuodessa samanverran kuin mitä sen myynnistä saatiin. Kun pikkasen antaa lahjuksia myynnistä päättäville niin isot voitothan siinä tulee.

siitäkään ei ole kerrottu uutisissa ollenkaan et suomessa oli yksi ihminen kuollut sikainfluenssa rokotteeseen. Ruotsissa kerrottiin 5.stä ihmisestä, mutta suomessa ei tästä yhdestä ollenkaan. Onhan se tietty häviävän pieni luku mutta silti, jos sikainfluenssan uhritkin piti yksitellen uutisoida niin miksi ei tätä.

Enhän mä sellasita tiedä, mähn oon vaan pelästynyt suomen tilanteesta että missä ollaan. Ja tosiaan kuullut, että venäjällä jo puhutaan myös siitä, miten pimennossa äällä nykyään eletään kun lehdistöllä suu tukittu.

Voihan Venäjä, tuo sananvapauden kehto :D

Alkuperäinen kirjoittaja Hahhahhaa vaan:

koska meidät vesivarat yksityistetään ja vedestä tulee suomessa kalliimpaa kuin öljy,

Ei auta omat porakaivot kun keksivät erottaa vesivarat maanomistuksesta.

Joopa joo... Sitten vain käänteisosmoosilla vettä tuosta omasta rannasta. Meressä riittää vettä ja jäätiköistä sulaa lisää.
Olette te niin sekaisin...

Alkuperäinen kirjoittaja Hahhahhaa vaan:

Ei auta omat porakaivot kun keksivät erottaa vesivarat maanomistuksesta.

Joopa joo... Sitten vain käänteisosmoosilla vettä tuosta omasta rannasta. Meressä riittää vettä ja jäätiköistä sulaa lisää.
Olette te niin sekaisin...

Et nyt oikein taida ymmärtää koko asiaa. Miksi trollaat tuollaisesta? Kun lakia muutetaan, oikeus niihin vesiin muuttuu.
On sen verta kallista tuo merivesi muuttaa juomavedeksi että tulee halvemmaksi ostaa Perrieriä kaupasta.
Tässä on kyse isosta ryöstöstä, eli otetaan tuollainen luonnonvara ja myydään se välittämättä maanomistajien (entisistä) oikeuksista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Voihan Venäjä, tuo sananvapauden kehto :D

Siellä sentäs on noita reporttereita jotka kertoo kun jotain viedään oligarkkien toimesta. Täällä vietiin kemira ja digita ilman että etukäteen kerrottiin mitään. Joten mietipä tuota vähän aikaa.

Yhteistyössä