Aika huonosti alkoi päivä (mitä mieltä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmaana poikkeuksellisesti.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja familia:
Alkuperäinen kirjoittaja tikru84:
:o Miksi ei voi sanoa asiasta ihan nätisti, eli " älä laita noin paljon leipää kerralla suuhun, koska voit tukehtua ja se on aika ruman näköistä". Jos ei usko, ja tahallaan jatkaa, niin sit pois pöydästä. Mun mielestä lasta ei sais tollalailla nöyryyttää.

peesi. lasten kasvatus ei ole sama kun lasten noyryyttaminen ja virheiden osottaminen sormella. kylla aikuisella pitaa olla sen verran mielikuvitusta ja hyvia tapoja etta osaa niita opettaa lapselleen hyvallakin tavalla.

ma en ole koskaan kuullu tommosesta kasvatuksesta.

ajattele jos koulussa ja toissa ihmiset kohtelis toisiansa samalla tavalla? ei kukaan vieraita ihmisia ojenna ja ohjaa samalla tavalla, miks sellasta tehtais omalle perheenjasenelle keta rakastaa ja kelle toivoo kaikkea pelkastaan hyvaa?

Suomessa kasvatus esim. koulussa perustuu juuri tuohon virheiden etsimiseen. Jos koko vuoden muistat kaiken, viet oikeat kirjat ja vihot ja kynät teroitettuna kumit, ym kouluun, ehdit ajoissa, puet päällesi sopivat vaatteet, muistat liikuntapäivänä liikuntavaatteet ja kaksi kertaa vuoden aikana yksi kirja unohtuu kouluun, saat 2 merkintää. Ajattele mikä määrä muistamista pienelle lapselle. Mitä kaikkea hän on muistanut! kuinka paljon työtä tehnyt! Mutta se, mikä merkitään ylös, on kaksi virhettä!

Lasten itsetunto viedään ja se on ihan yleinen käytäntö ja tapa koulussa.

Kylläpä on varsin kummalliset kasvatuskeinot teillä. Mitä lapsi tästä oppii? Pelkää kenties isäänsä - mainitsit kireistä ruokailutilanteista, tämäkö on tavoite? Tuollainen nöyryytys on lapsen itsetunnon kannalta haitallista. Tuon ikäinen lapsi kyllä ymmärtää puhetta ja ohjausta. Ja ainahan voi tosiaan poistaa ruokapöydästä, jos käytöstavat unohtuvat ja kutsua jatkamaan ruokailua hetken "mietintätauon" jälkeen uudelleen. Ja tuosta kirkosta: missä kirkossa miehesi tai te käytte? Ihan vaan mielenkiinnosta. Itsekin olen "kirkkoihmisiä" ja häpeäksi on tunnustettava, että aivan liian sairasta, tekopyhää porukkaa on niissä piireissä. Siksi ehkä paineetkin "vanhempien kunnioitukseen" ovat kovat ja tulee ylilyöntejä eikä osata toimia oikein ja lapsen kannalta järkevällä tavalla, suhtaudutaan lapseenkin kuin "suureen syntiseen" eikä kuten lapseen. Moni asia ymmäretty ihan väärin...

Ap - oli miehen kotona mita hyvansa ja sai miehen veli tehda siella mita lystasi niin eihan se oikeuta pojan huonoon kohteluun. Aikuisten pitaa ottaa lapsistaan vastuuta vaikka pienena olis ollutkin vaikeeta. Kylla kai sa aitina teet asialle jotain koska se selvasti on sinusta vaarin?

Alkuperäinen kirjoittaja familia:
Ap - oli miehen kotona mita hyvansa ja sai miehen veli tehda siella mita lystasi niin eihan se oikeuta pojan huonoon kohteluun. Aikuisten pitaa ottaa lapsistaan vastuuta vaikka pienena olis ollutkin vaikeeta. Kylla kai sa aitina teet asialle jotain koska se selvasti on sinusta vaarin?

Kyllä mä haluun tehdä asialle jotain. Siitä puhutaan vielä tänään TAAS. Miehen pitäs selvittää itselleen noi lapsuuden jutut, nii ei tarttis kaataa niitä lasten päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelevä :
Kylläpä on varsin kummalliset kasvatuskeinot teillä. Mitä lapsi tästä oppii? Pelkää kenties isäänsä - mainitsit kireistä ruokailutilanteista, tämäkö on tavoite? Tuollainen nöyryytys on lapsen itsetunnon kannalta haitallista. Tuon ikäinen lapsi kyllä ymmärtää puhetta ja ohjausta. Ja ainahan voi tosiaan poistaa ruokapöydästä, jos käytöstavat unohtuvat ja kutsua jatkamaan ruokailua hetken "mietintätauon" jälkeen uudelleen. Ja tuosta kirkosta: missä kirkossa miehesi tai te käytte? Ihan vaan mielenkiinnosta. Itsekin olen "kirkkoihmisiä" ja häpeäksi on tunnustettava, että aivan liian sairasta, tekopyhää porukkaa on niissä piireissä. Siksi ehkä paineetkin "vanhempien kunnioitukseen" ovat kovat ja tulee ylilyöntejä eikä osata toimia oikein ja lapsen kannalta järkevällä tavalla, suhtaudutaan lapseenkin kuin "suureen syntiseen" eikä kuten lapseen. Moni asia ymmäretty ihan väärin...

Joo, kyllä se pelkää sitä. En kerro missä kirkossa käydään, mutta olen samaa mieltä, että ihan ihme meininkiä näkee. minun piti lähteä mukaan, mutta eipä oikein tee mieli tälläisen jälkeen. En jaksaisi teeskennellä, että kaikki on hyvin. Ei Jeesus simputtanut pikkulapsia, vaan otti syliin.

tosta kasvatuksesta tuli mieleen etta katoin askettain patkan (alko oksettaa niin piti lopettaa lyhyeen) dokkaria, jossa pappi ja hanen vaimonsa esitteli mita kay niiden isoille ja pienille palsille jos ne jaa kiinni valehtelusta tai kiusaa toisiaan tai jotain vastaavaa (mika on tietysti vaarin) niin joka huoneessa oli sita varten vitsat. pappi esitteli miten han harjottelee sita vitsalla piiskaamista lyomalla kammeniina ja pakaroihinsa.

toinen hurskas mies kertoi kuinka oli rukoillut suihkussa ja Jumala antoi hanelle kaskyn tehda puusta lyomalaudan jolla rangaistaan tuhmia lapsia. niita lautoja han veistelee ja jakaa ilmaseks tuolla amerikoissa.

mun pointti on etta kaikki vanhemmat tekee varmasti sen minka uskoo oikeaksi mutta ei se valttamatta ole lasten parhaaksi.

uskon etta sulla on vaikee tilanne kasvattaa seka poikaa etta viela miestakin mutta :hug: sulle!

Alkuperäinen kirjoittaja Harmaana poikkeuksellisesti.:
Tokaluokkalainen poikamme söi taas tänään liian suttuisesti, eli tunki liikaa leipää suuhun kerralla. Mies alkoi moittimaan poikaa ja käski pojan mennä peilin eteen syömään. Poika meni.

Poika pyysi saada juotavaa, mutta mies ei antanut, vaan sanoi, että ei sun tartte saada juotavaa, syö nyt peilin edessä, että näet, miltä se näyttää.

Kun poika sai syötyä, mies jatkoi taas "milloin sinä opit, milloin" Poika ei osannut vastata. Mun kävi niin sääli poikaa... Mä sanoin miehelle, että "miten itse söit pentuna? kuvista päätellen ainakin paljon" (mies oli pullukka lapsena)

Mies suuttui. Se ei aio pyytää pojalta anteeksi ja minä en pyydä mieheltä. Minusta hän simputtaa tuota lasta.

Sadistista touhua.
Ei aikuisen ihmisen käytöstä vaan lapsen itsetuntoa nakertavaa ja vallankäyttöä aikuiselta.

Yhteistyössä