aiheuttavatko masennuksen hoitoon käytettävät lääkkeet lihomista?

  • Viestiketjun aloittaja dooris
  • Ensimmäinen viesti
Ei kaikki. Ja onhan se itsestäkin kiinni. Monesti masentuneena liikunta ja muu aktiviteetti jää vähemmälle, joten senkin takia voi lihoa. (niin, ja ruokahalu ehkä parempi). Mutta yksilöllisiä eroja toki näissäkin asioissa on... =)
 
ei kaikki nosta painoa mut jotku nostaa vaikka liikkuski ja söis edelleen samoin ku ennen. Mut sivusta seuranneena voinki todeta et aika useella tutulla elämäntyyli lääkeitä syödessä on ollu ihna millasta sattuu, menee viinaa ja paskaa ruokaa eikä liikuta ku baariin ja takasi...

Ite oon myös syöny n.4 vuotta sitten mut mulla ei vaikuttanu painoon ollenkaan, ku en vaihtanu terveellsitä elänmäntapaa mihinkään.
 
niin...jos syö masennuslääkkeitä...ja ne auttaa...niin saa elämänilonsa takaisin...ja esim.liikkuu enemmän...niin se sillon lihota....masennuslääkkeet on oiketa lääkkeitä...tosin toiset popsii niitä kun karkkia...mut siittähän täs nyt ei ollut kyse ;)
 
mulla näyttäis aiheuttavan, koska oon lihonu 5 kiloa ja yleensä aikaisemmin mun on ollu liki mahdotonta saada painoa ylös... no en valita :D paitsi jos ei painon nousu pysähdy 68 kiloon... sitte iskee kyllä hätä.. |O
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eivät kaikki lääkkeet lihota. Itsellä oli sellaiset, jotka enemmänkin laihdutti.

Kuten sanoin, kaikki lääkkeet voivat lihottaa mutta kaikki eivät liho, sillä ihmiset reagoivat asioihin eri tavalla. Et voi sanoa noin sinun kokemustesi pohjalta sillä tiedät ainoastaan sen miten sinulle kävi.
 

Yhteistyössä