(aiheettomaksi osoittautuneen) Lastensuojeluilmoituksen vaikutus perheen elämään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tavallinen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Alkuperäinen kirjoittaja totuus on tarua ihmeellisempää:
Sekä se, että jatkossa mietin tämän papereissa olevan aiheettoman merkinnän vuoksi äärimmäisen tarkasti vienkö lapseni sairaalaan vai en. Lääkäreillä on niin suuri valta, että kun joku siellä lukee väärän merkinnän papereista ja päättää toimia sen perusteella, me emme tilanteelle mitään voi.

Tiedätkö, että väärää merkintää voit pyytää korjattavaksi?
Tiedätkö, että näin ei kuitenkaan käytännössä tapahdu? "Se oli lääkärin käsitys siinä tilanteessa" ja plaaplaa.

Lääkärin toiminnasta tehdään muistutus hänen esimiehelleen eikä esimiehellä ole yleensä kovinkaan suuria intressejä nähdä johtamansa laitoksen toiminnassa virheitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaska---:
Eipä nyt viitsitä...

höpö höpö.

Juu, kyllä mun on nyt oltava väärässä ajatusteni kanssa :/

Älä viitsi, ei sinun mielipiteesi voi olla väärä, se on vain sinun mielipiteesi.
Melko yksinkertaisen ja empatiakyvyttömän kuvan kyllä annat itsestäsi, mutta minkäs sille voi.

Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja totuus on tarua ihmeellisempää:
Sekä se, että jatkossa mietin tämän papereissa olevan aiheettoman merkinnän vuoksi äärimmäisen tarkasti vienkö lapseni sairaalaan vai en. Lääkäreillä on niin suuri valta, että kun joku siellä lukee väärän merkinnän papereista ja päättää toimia sen perusteella, me emme tilanteelle mitään voi.

Tiedätkö, että väärää merkintää voit pyytää korjattavaksi?
Tiedätkö, että näin ei kuitenkaan käytännössä tapahdu? "Se oli lääkärin käsitys siinä tilanteessa" ja plaaplaa.

Lääkärin toiminnasta tehdään muistutus hänen esimiehelleen eikä esimiehellä ole yleensä kovinkaan suuria intressejä nähdä johtamansa laitoksen toiminnassa virheitä.

Niinhän se voi olla. Mutta tiedän, että korjauksia tehdään.

Alkuperäinen kirjoittaja ghg:
Eipä nyt viitsitä...

höpö höpö.

Älä viitsi, ei sinun mielipiteesi voi olla väärä, se on vain sinun mielipiteesi.
Melko yksinkertaisen ja empatiakyvyttömän kuvan kyllä annat itsestäsi, mutta minkäs sille voi.

Joskus positiivinen ajattelu on yksinkertaista :) Empatiakykyisyydestäkin olen eri mieltä, ja moni minut oikeassa elämässä tunteva olisi myös eri mieltä. Tässähän on käynyt taas kuten palstalla yleensäkin käy - eri mieltä oleva teilataan enemmistön näkökannan vuoksi tapauksesta riippuen joko kateelliseksi, tyhmäksi, typeräksi, yksinkertaiseksi tai joksikin muuksi, mutta ikäväksi ihmiseksi kuitenkin.

Osaan todella kuvitella miltä sinusta tuntuu :hug: en jaksanut lukea näitä kaikkia kirjoituksia läpi, mutta meille tipahti postiluukusta kanssa ls ilmoitus :| Aika oli varattu 2 päivän päähän kirjeen saapumisesta ja sen jälkeen kun luin kirjeen, en voinut nukkua tai syödä juuri mitään. Itkin vaan :( Ilmoitus oli aiheeton, oli ollu kyse naapurin lapsesta, jota luultiin meidän lapseksi :headwall: käytiin poliisilaitoksella ja aiheettomasta ilmoituksesta voi tehdä kunnianloukkauksesta rikosilmoituksen!! jos siis ilmoitus on tehty nimellisenä tai tiedät kuka sen on tehnyt.

Eipä nyt viitsitä...

höpö höpö.

Joskus positiivinen ajattelu on yksinkertaista :) Empatiakykyisyydestäkin olen eri mieltä, ja moni minut oikeassa elämässä tunteva olisi myös eri mieltä. Tässähän on käynyt taas kuten palstalla yleensäkin käy - eri mieltä oleva teilataan enemmistön näkökannan vuoksi tapauksesta riippuen joko kateelliseksi, tyhmäksi, typeräksi, yksinkertaiseksi tai joksikin muuksi, mutta ikäväksi ihmiseksi kuitenkin.

Positiivinen ajattelu on toki aina hyvä juttu, mutta kyllähän sinä nyt teet itsestäsi vähän tyhmän, kun et muka kykene ymmärtämään, että aiheettomat syytökset voivat toisista tuntua todella pahalta.

Positiivinen ajattelu on toki aina hyvä juttu, mutta kyllähän sinä nyt teet itsestäsi vähän tyhmän, kun et muka kykene ymmärtämään, että aiheettomat syytökset voivat toisista tuntua todella pahalta.

Heh, tokihan mä sen ymmärrän =) Useinhan sanoin tässä ketjussa, että en voi tietää ja tuntea toisten tunteita. Kysyin kysymyksen merkinnän haitoista, ja niitä vastauksia sainkin. Kiitos niistä. Yritän ymmärtää, huomaatko, kun kyselen muidenkin ajatuksia ja tunteita. Minä koen, että minun näkökantaani ei tässä ymmärretä, että on hyvä, että muutkin ihmiset ovat kiinnostuneita vieraiden lasten hyvinvoinnista. Ymmärrän siis muiden tunteet tässä ketjussa, mutta itse ajattelen toisin.

Minä olen myös miettinyt tätä neuvolan tapaa kysyä ;"Jaksatko?" siinä on jotain uhkaavaa aivan kuin,että jos et jaksa niin täältä pesee. Olen aina kuvitellut,että sieltä voisi saada apua,mutta apu tulee kummassa paketissa!!! Ja jos neuvolantäti tosiaan merkitsee jotain äidin jaksamisen huolesta niin se on selvä hälyytysmerkki muille tahoille eli jaksamis-sana on kuin salakoodi.Päiväkodin ja neuvolan välillä varsinkin!

Jos meille kilahtais postiluukusta tuollainen ilmoitus niin en välittäis yhtään.

Miten joku voi ottaa noin itseensä?
Vahinkoja sattuu.. Tällä tavoin että noita ilmoituksia tehdään
saadaan apua myös niille perheille jotka eivät sitä syystä tai toisesta hae,
vaikka tarvetta olisi!

en lukenut ketjua

Jos meille kilahtais postiluukusta tuollainen ilmoitus niin en välittäis yhtään.

Miten joku voi ottaa noin itseensä?
Vahinkoja sattuu.. Tällä tavoin että noita ilmoituksia tehdään
saadaan apua myös niille perheille jotka eivät sitä syystä tai toisesta hae,
vaikka tarvetta olisi!

en lukenut ketjua

Minäkään en lukenut ketjua, enkä oikein jummarra miksi viis vuotta vanha ketju on nostettu framille.

Mut mikä vitun mörkö toi lastensuojelu mukamas on?

Siel on ihmisiä töissä joilla on omia lapsia. Aiheettomia vittuilu- tai kostomielessä tehtyjä ilmoituksia tulee päivittäin. Eivät tietenkään semmoisia tunnista, vaikka resurssit eivät riitä edes aiheellisten ilmoitusten käsittelyyn.

Ja sit tulee hyvin surullinen tapaus Erika, jolloin sit ihmetellään, et miksi lastensuojelu ei puuttunut asiaan ajoissa.

Yhteistyössä