Äidit jotka ei ulkoile lastensa kanssa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihme touhua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen;25965457:
On se kiva, että voi päteä edes sillä mitä kenenkin lapsi on oppinut ja missä ajassa.. huoh :stick:

Kylmä totuushan se vain on, että niiden lapset joiden kanssa todella tehdään ja ulkoillaan ja ollaan ja niiden ANNETAAN tehdä ovat kehittyneempiä motorisesti ja muutenkin kuin ne jotka ei saa ulkoilla, olla ja mennä niinkuin lapsen kuuluu.
Näitä ikäisekseen avuttomia lapsia näkee surullisen usein.

• Tykkää
Reactions: Tinttamooses7
Mä en ulkoillu joka päivä lapseni kanssa kun se oli pieni ja olin kotona. Joo, raitis ilma on tärkeää. Mutta niin on terveellinen ruoka jne. Ja silti ei tosiaan haittaa, jos joskus syö roskaruokaa tai pitää pyjamapäivän. Liikunta on tärkeää ja täällä on moni puhunut, ettei voi samallailla liikkua sisällä kuin ulkona. Joo ei voikkaan. Mutta voi liikkua erilailla. Sisäpäivinä me mm. joskus tanssittiin ihan hulluna likan kanssa. Tai se teki kuperkeikkoja tms. Ja jos joskus jäis joku päivä ilman isompaa liikuntaa, ei sekään haittaa. Jonain toisena päivänä tulee sitten liikuttua enemmän.

Ja näistä satunnaisista pyjamapäivistä ja roskaruuista huolimatta mä olen normaalipainoinen. Ja mun lapsi, nyt jo teini, on hoikka. Oli yläasteella liikuntapainotteisella luokalla, sai liikuntastipendin ja harrasti vuosikaudet tosissaan urheilua.

Sisäpäivä silloin tällöin ei kyllä kerro painosta, liikunnasta tai mistään muustakaan sellaisesta juuri mitään.

Mitäs teidän aina ulkoilevien lapsille tapahtuu, kun on -30 astetta? Mennäänkö silloinkin ulos? Jos ei, mites se liikunta ja raitis ilma silloin?

No kun tästä voidaan päätellä ketkä on laiskoja äitejä ja ketkä ei! DAA!

En kyllä itsekkään ymmärrä, mitä helvettiä? :D
Ja no, meillä esikoinen käveli puita pitkin jo 6kk iässä, 8kk käveli sujuvasti ilman tukia. Kuopus kun taas lähti vasta ryömimään 8kk iässä että niin.. Ehkä laiskistuin toisen lapsen myötä vai hä? Analyysiä tiskiin.

Meillä on kumpikin aina ollut motorisesti lahjakkaita ikäisekseen, siitä huolimatta että kehittyivät keskenään eritahtiin ja pidetään niitä yöppäripäiviä. Ja kyllä minä voin myöntää, että joskus (silloin kun lapset oli pieniä, eivätkä voineet ulkoilla yksin), on meillä oltu sisällä ihan siksi, etten minä jaksanut. Sitten on vaan tehty jotain muuta.. en ole ajatellut, että oma äitiyteni on kiinni siitä ulkoileeko lapsi joka päivä tms. Voin jättää jopa pyykit ja siivoamisen toiselle päivää jos tuntuu siltä.

[QUOTE="vieras";25965490]Jep, mun 5-vee ei jaksa polkea tuollaista matkaa. So what? Lisäksi matka menee suht vilkkaan 80km/h tietä pitkin, jossa ei ole pyöräteitä. Luuletko että sinne lapseni veisin ihan huvikseni pyöräilemään? Sikseen muuten, se lapsi täytti viime viikolla 5-v, että en edes oleta hänen polkevan tollasia matkoja.
Ja mistä sä tiedät millainen vätys olen? Mä veikkaan, etten ole vätys ollenkaan, mulle vaan ei nyt ole elintärkeää ulkoilla joka päivä, toki lapset ulkoilevat useammin kuin minä. Ovat hoidossa 10pv/kk ja ei, minä en makaa kotona sillä aikaa, vaan käyn töissä. Esimerkiksi työajan ollessa 21-08 ei kauheasti jää voimia ulkoiluun, siis jos aikoo nukkuakin.
Mut eipä mitään, eikös sekin ole paha että kyseinen lapsi oppi kävelemään yli vuoden ikäisenä? Sekin siis johtuu tämän ketjun mukaan laiskasta äidistä, joka ei ulkoile. Mä kun luulin että se johtuu lapseni jalkojen virheasennosta, joka muuten vaikuttaa myös liikkumiseen, jonka vuoksi lapsi käy jumpassa ja tanssitunneilla. Mut eihän se ole liikuntaa, vaan sisällä lorvimista!
Hyvä tietty tietää tämäkin :D[/QUOTE]

btw.. minun lapseni täyttää 5v vasta ensi viikolla...

joten selityksiä, selityksiä, mutta todella huonoja sellaisia. :)
Lapsestasi olisi enempään jos sillä olisi aktiivisempi vanhempi.

[QUOTE="vieras";25965517]btw.. minun lapseni täyttää 5v vasta ensi viikolla...

Lapsestasi olisi enempään jos sillä olisi aktiivisempi vanhempi.[/QUOTE]

Ok ok, olet äideistä parhain.
Ja vielä paremman sinusta tekee se, että tulet täysin tuntemattomia kritisoimaan ja kertomaan millaisia he ovat, parin lauseen perusteella.
Pokaali ja kunniakirja tulee postissa.

Lapsissa kuin aikuisissakaan ei voi olla eroja? Mites perheen sisällä.. kumpikin lapsi ulkoilee yhtä paljon jne, ja silti voi olla eroa motoriikassa ja siinä kuinka paljon jaksaa. Missäs silloin on vika?

[QUOTE="vieras";25965317]ja hölläily ja rentoiluako voi opettaa vain jos vetelee koko päivän pyjama päällä?? salli mun nauraa :laugh:[/QUOTE]

Niinkö sanoin?

Kannattaa varmaan vähän reenata sisälukutaitoa :)

Mua alko nyt ahdistaa. Kun pääsen töistä neljältä, haen muksun kotiin, teen ruoan, pesen pyykit, siivoan, iltapesut, iltapalat, niin jossain välissä tarvis vielä ehtiä ulos vai? :O Tai muuten en ole aktiivinen?

[QUOTE="vieras";25965540]supermarjo mee nukkuun[/QUOTE]

:laugh: :laugh: en mä ole mikään super marjo.

Te vaan ette suostu millään myöntämään sitä faktaa itsellenne että se on teistä itsestänne kiinni se lapsen kehitys noin suurimmaksi osaksi.

[QUOTE="Miira";25965565]Mua alko nyt ahdistaa. Kun pääsen töistä neljältä, haen muksun kotiin, teen ruoan, pesen pyykit, siivoan, iltapesut, iltapalat, niin jossain välissä tarvis vielä ehtiä ulos vai? :O Tai muuten en ole aktiivinen?[/QUOTE]

Et.
Oot laiska vätys. =(

Kaikkea sitä oppii palstalta.

Ei mun tarvii vaatia lapselatani enempää, hänet on todettu motorisesti erittäin lahjakkaaksi, vaikka on toi jalkavaiva. Onko sekin vain selitys, että meidät säikäytettiin puolikuoliaaksi lapsen synnyttyä, kun raajat oli virheasennossa?
Ja uimahallissa uiminenkin lienee sisällä nyhjäämistä?
Mulle on ihan sama mitä sä siellä rääyt, mun lapseni on juurikin sellainen kun on ja mä en aio pilata toisen lapsuutta pakottamalla toista johonkin mistä ei pidä. Jos meillä ei poljeta 12km lenkkejä fillarilla, niin mitä sitten? Sä voit viedä sen oman lapsesi sinne tielle kokeilemaan (jossa ei edes ole katuvaloja) että kauanko menee ennen kun napsahtaa, mut mä en sitä riskiä ota. Jos olis pyörätie, niin toki vois kokeilla. Mut kun ei ole, enkä voi sellaiseksi muuttua. No mites se ihmeellinen 5-vee joka pyöräilee sen maratonin, harrastaako muuta? Olis ihan kiva kuulla, kun sun ainut kommentti on jokseenkin yhtä p...an jauhantaa.
Ja mun lapseni on jokseenkin niin ihmeellinen asia, että ihmettelen miten aikuinen ihminen (olettaen että olet sellainen) voi alentua mollaamaan toisen lasta netissä? Sairasko olet? Ihan kipeä???

[QUOTE="vieras";25965577]mä en kirjoittanut sulle joten mee muualla rääppimään.[/QUOTE]

Mutta minä vastasin sille, joka oli minun viestiäni lainannut. Joten kumpikahan meistä ei nyt ymmärrä?

:)

[QUOTE="vieras";25965570]
Te vaan ette suostu millään myöntämään sitä faktaa itsellenne että se on teistä itsestänne kiinni se lapsen kehitys noin suurimmaksi osaksi.[/QUOTE]

Mutta se ei vaadi ulkoilua joka päivä. Lapsen kehitystä voi tukea monilla tavoin, ulkoilu on yksi osa sitä. Piirtäminen, rakentelu, tanssiminen (me tehdään lasten kanssa tätä) jne, kehittää lasta myös.

[QUOTE="vieras";25965603]Ei mun tarvii vaatia lapselatani enempää, hänet on todettu motorisesti erittäin lahjakkaaksi, vaikka on toi jalkavaiva. Onko sekin vain selitys, että meidät säikäytettiin puolikuoliaaksi lapsen synnyttyä, kun raajat oli virheasennossa?
Ja uimahallissa uiminenkin lienee sisällä nyhjäämistä?
Mulle on ihan sama mitä sä siellä rääyt, mun lapseni on juurikin sellainen kun on ja mä en aio pilata toisen lapsuutta pakottamalla toista johonkin mistä ei pidä. Jos meillä ei poljeta 12km lenkkejä fillarilla, niin mitä sitten? Sä voit viedä sen oman lapsesi sinne tielle kokeilemaan (jossa ei edes ole katuvaloja) että kauanko menee ennen kun napsahtaa, mut mä en sitä riskiä ota. Jos olis pyörätie, niin toki vois kokeilla. Mut kun ei ole, enkä voi sellaiseksi muuttua. No mites se ihmeellinen 5-vee joka pyöräilee sen maratonin, harrastaako muuta? Olis ihan kiva kuulla, kun sun ainut kommentti on jokseenkin yhtä p...an jauhantaa.
Ja mun lapseni on jokseenkin niin ihmeellinen asia, että ihmettelen miten aikuinen ihminen (olettaen että olet sellainen) voi alentua mollaamaan toisen lasta netissä? Sairasko olet? Ihan kipeä???[/QUOTE]

Mä luen vaan: blaa blaa blaa blaa blaa. Bla bla blaa blaa.

ps. en mollannut sinun lastasi, vain sinua.

[QUOTE="vieras";25965570]:laugh: :laugh: en mä ole mikään super marjo.

Te vaan ette suostu millään myöntämään sitä faktaa itsellenne että se on teistä itsestänne kiinni se lapsen kehitys noin suurimmaksi osaksi.[/QUOTE]

GEENIT, nehän vallankin on vanhempien saavutus tai vika, kummin vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen;25965610:
Mutta se ei vaadi ulkoilua joka päivä. Lapsen kehitystä voi tukea monilla tavoin, ulkoilu on yksi osa sitä. Piirtäminen, rakentelu, tanssiminen (me tehdään lasten kanssa tätä) jne, kehittää lasta myös.

Jep. ;D
Voithan sä koittaa omaa laiskuuttasi/saamattomuuttasi koristella.

[QUOTE="vieras";25965633]Jep. ;D
Voithan sä koittaa omaa laiskuuttasi/saamattomuuttasi koristella.[/QUOTE]

Sanomani on kuitenkin totta. Harmi, ettei aiheesta keskustelu onnistu kanssasi asiallisesti. Ja kyllä minä sallin itselleni joskus senkin, etten jaksa.

Kiva kuulla, että olen siis syypää keskimmäisen lapseni myöhäiseen liikkeellelähtöön.. alko ryömiä 11kk ja kävellä 1v4kk.. jep.

Ensimmäisen lapseni olen vissiin hoitanut ihan keskiverrosti, kun alko kävellä vajaa 1v.. ja tän kolmannen lapsen sitten kai sitäkin paremmin kun alkoi kävellä puitapitkin 7kk iässä..

Onneks en provosoidu ihan noin vähästä, tiedän itse, että opetus kaikilla lapsilla ollut sama ja lähtökohdat liikkeellelähtöön ollut kaikilla lapsilla sama. Vanhemmatkin kaikilla samat. Mutta ei toivoakaan, että toi keskimmäinen laps olis osannu fillarilla ajaa puoltoistveenä! :O

Ja vastaus kysymykseen, ei ulkoilla jokapäivä lastenkanssa.. Sillon tehdään muitajuttuja, siivotaan vaikka koko kämppä tai käydään sadan kilometrin päässä kylässä sukulaisilla, sieläkin ollaan sisällä, kun isopappa on huonossa kunnossa. ulkoillaan sillon, kun ehditään, useimpina päivinä viikossa, mutta harvassa on ne päivät, kun ehditään ulkoilla kaks kertaa monta tuntia. Kesällä sit meneekin ulkona kokopäivät, joten ehkä se paikkaantuu sillä! Ja tosissaan kokopäivät, koska me myös kesäsin syödään ulkona, sisällä käyään vaan nukkumassa. Ja vaikka oltas kesällä sisällä niin terassin ovi on auki kokoajan, joten raittiista ilmasta ei ole pulaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen;25965653:
Sanomani on kuitenkin totta. Harmi, ettei aiheesta keskustelu onnistu kanssasi asiallisesti. Ja kyllä minä sallin itselleni joskus senkin, etten jaksa.

Niin minäkin. En vain tee sitä ikinä lasten kustannuksella.

[QUOTE="vieras";25965626]Mä luen vaan: blaa blaa blaa blaa blaa. Bla bla blaa blaa.

ps. en mollannut sinun lastasi, vain sinua.[/QUOTE]

Joo, ja mä luen sun viesteistä vaan katkeroituneen yh-äidin tilitystä, kun ei oo varaa edes autoon, niin on pakko polkea kauppaan, kun mies otti ja lähti nuoremman ja nätemmän matkaan ja jätti sut yksin kuppaseen vuokrakaksioon fillaris kanssa. Elämän sisältönä polkupyöräily ja palstalla päänaukominen, kun ei ole muutakaan.

p.s tiesitkö että meidän talon länsisiivestä itäsiipeen on matkaa 9km ja lapset juoksee sen kymmenisen kertaa päivässä edestakaisin? Mä tietty olen niin laiska, että kuljen matkan sähkömopolla.

Yhteistyössä