Äidit jotka ei ulkoile lastensa kanssa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihme touhua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="...";25962186]Mitä siellä kotona on niin paljon tekemistä ettei ehdi tuntia kahta käydä ulkona????[/QUOTE]

Aika usein se on tuo nukkuminen. Sitten toinen asia on se, että tykkään käyttää aikaa ruuan valmistukseen. Mutta sitähän on joskus toisten hankalampi ymmärtää, että muilla on erilainen päivärytmi ja lapset nukkuu eri määriä. Meillä esim. lapsi saattaa nukkua vielä 14tuntiakin vuorokaudessa. Siihen kaikki syömiset, kylpemiset sun muut, ei siinä aina ehdi joka välissä pukea ja lähteä ulos. Vielä kun itse aika aktiivisesti teen käsitöitä ja haen työpaikkoja.

ymmärrän, jos sisäpäivät ovat harvinaisia POIKKEUKSIA, mutta muutoin ulkoilut rytmittää arkea.

En kylllä ikinä vietä koko päivää pyjamassa, eikä meillä lapsetkaan. Kuulostaa liian lähiömäiseltä. :)

Eikö se ihme, että esim. muistaakseni Kökköliini on ylipainoinen, jos ei ulkoilla, vaan röhnötetään kotona pyjamassa ja syödään pitsaa ja popcornia.

ihan lasten oikeuksiinkin on kirjattu oikeus säännölliseen ulkoiluun. enkä nyt tarkoita sitä etteikö joskus vois pitää löhöpäiviä, ne on kivoja!
leikki-ikäinen ei varmasti saa sisätiloissa tarpeeksi liikuntaa, jossei sitten asunto oo parisataaneliöinen missä tilaa liikkua on enempi. 1-2 tuntia liikuntaa pitäis kuitenkin kaikkien lasten päivittäin harrastaa. eli kävelyä, pyöräilyä, pulkkamäkeä, yleistää päätöntä kaahausta, kiipeilyä jne.

No meillä ei sisällä juosta, pompita tai riehuta, joten pakko se on mennä ulos. Saako noitten sisällä olevien äitien lapset sen 2h liikuntaa joka päivä? Mahtaa olla sisällä meno melkoista:) Mutta jollei se haittaa, niin mikäs siinä. Itse en ilman raitista ilmaa kestäisi päivää. Ulkoillaan 1-3 kertaa päivässä, puolitoista-kaksi tuntia kerrallaan.

[QUOTE="terve";25962203]pihalla lapsi juoksee, pyöräilee, laskee pulkalla, hiihtää yms. HARRASTAA LIIKUNTAA! sisällä olevista lapsosista kasvaa just niitä 154kg aikuisia jotka syö ja mässää vaan.vanhemmat antaa hyvän mallin.[/QUOTE]

Itse en ainakaan koko aikaa juokse ulkona eikä kyllä lapsikaan. Laskee mäkeä, istuu kiikussa/keinussa, lapioi. Silti ei olla kukaa ylipainoisia vaan hoikkia kaikki, koska ruokailutottumukset on kunnossa. Jos sitä pullaa pitää joka välissä puputtaa ja roskaruokaa ja karkkia niin hyvä vaan että käytte ulkona ja harrastatte.

[QUOTE="terve";25962203]pihalla lapsi juoksee, pyöräilee, laskee pulkalla, hiihtää yms. HARRASTAA LIIKUNTAA! sisällä olevista lapsosista kasvaa just niitä 154kg aikuisia jotka syö ja mässää vaan.vanhemmat antaa hyvän mallin.[/QUOTE]

Liikuntaa voi kyllä harrastaa ihan ilman ulkoiluakin, ei meillä ainakaan siihen pihaa tarvita. Uiminen on keksitty, sisäleikkipuistoja on vaikka muille jakaa, uimassa on hirmu kivaa ja meillä isommat tykkää keilaamisesta jne.

[QUOTE="...";25962219]Lapsi pihalla??? Puistossa kaikki härpäkkeet keinua telinettä yms.. ja muita lapsia.
Metsä vieressä, kaikkia ihme tikkuja löydetään ja hevostalleilla isoja kopukoita ihmetellään.
Omassa pihassa hiekkakakkuja ja kuormaautolla ajelua.
Voin väittää että voittaa sen pleikkarin...[/QUOTE]

Minkä pleikkarin?

Ei hajoa pää. Joskus on ihan kiva olla kotona tekemättä mitään. Meillä ei lapset onneks rikki mee, vaikkei joka päivä ulkona käydäkkään. Ja sitten taas toisinaan joskus saattaa ulkona mennä se koko päiväkin. Varsinkin kesällä <3

Ja on ne kotipäivät ihan hyödyllisiäkin, silloin tulee siivottuakin enempi.
Lapset leikkii keskenään, kattoo jonkun DVD:n, piirtelee, lukee kirjaa, riehuu äitin kanssa tai mitä ikinä nyt keksiikään.

Muutenkin jos ja kun ulos lähdetää, se tapahtuu vasta puolen päivän jälkeen. Lapset herää jo 5-6 välillä, itse olen niin aamu-uninen että aamu menee ihan koomaillen. Kiireettömät aamut on parhainta tässä kotona olossa. Pienempi menee päiväunille jo siinä 10-11 aikaan, itse juon siinä välissä rauhassa aamukahvit ja vanhempi tekee omia juttujaan. Päikkäriajan jälkeen on ruoka ja sitten ulkoilut. Onks mun lapset nyt jotenkin pilalla kun ei olla heti aamu yhdeksältä ulkona?

• Tykkää
Reactions: moekoe ja pupeltaja
sitten täällä palstalla vingutaan kun on ipanat taas hyppineet seinille kun eivät ole vanhemmat vaivautuneet laittamaan lasta pihalla juoksemaan ja saamaan raitista ilmaa.
Jep.

ymmärrän, jos sisäpäivät ovat harvinaisia POIKKEUKSIA, mutta muutoin ulkoilut rytmittää arkea.

En kylllä ikinä vietä koko päivää pyjamassa, eikä meillä lapsetkaan. Kuulostaa liian lähiömäiseltä. :)

Eikö se ihme, että esim. muistaakseni Kökköliini on ylipainoinen, jos ei ulkoilla, vaan röhnötetään kotona pyjamassa ja syödään pitsaa ja popcornia.

Onneksi olkoon, tässä diplomi.

Tää sun kommenttis ei kyllä tuonut tähän ketjuun mitään sisältöä, halusit vaan päästä kehumaan itseäsi ja haukkumaan muita. Säälittävää.

Mitä? Määritteleekö se ihmisen jollain tapaa, mitä hänellä on päällä kotona? Kotona saa ja pitääkin olla rennosti, siellä ei kukaan ole sua katsomassa onko tukka harjattu ja farkut jalassa, Herranjestas sentään :D

:laugh:mä olen läski, ja olen päivät töissä, käyn joka ilta tunni lenkillä, ja hoidan siihen kodin. ja pitsaa ym herkkuja syön kerran kaksi vuodessa. taisin mainita edellä että kerran kaksi vuodessa voi hyvin pitää rennomman päivän.ei ne mun läskit siitä lisäänny tai vähene. kotona ollessa ulkoiltiin lasten kanssa kiltisti kaksi kertaa vuorokaudessa 2-3 tuntia kerrallaan. mutta eipä mun läskit lähteny tuulen mukaan sielläkään:saint:

• Tykkää
Reactions: säpäle ja moekoe
[QUOTE="vieras";25962205]Niinpä...
Minusta tuo ei olisi reilua edes sitä perheen työssä käyvää kohtaan.. Tulee kotiin ja koko muu perhe vaan maannut koko päivän pyjamissa ja mättänyt pitsaa naamaansa joka sekin on ovelle kannettu...[/QUOTE]

nin, jos yhdellä on elämässään ikävää (?), niin onhan se vaan reilua ja kohtuullista että muillakin on. kukapa sitä muuta perheelleen varsinkaan toivoisi?

[QUOTE="Anne";25962253]Minkä pleikkarin?[/QUOTE]
Sen pleikkarin joka on tv-tason alimmalla hyllyllä eikä toimi. :kieh: No ei likka on sillä ikinä pelannukkaan enkä mäkään kauhian paljoa.

Tämä ketju on aika huvittava, jotkut vetää ihan totaaliset kilarit ku kaikki ei ulkoole kuten he. :D Ja ei, meillä ei löhötä päivätolkulla kotona.

aijai.... nyt kyllä pikkasen provosoiduin.... meillä ei olla pyjama päällä kuin nukkuessa, haluan olla freessi ja laittaa vaatteet päälle ja sitäpaitsi lapsetkin jo vähän ihmettelisi miksi äitillä on semmoinen satiinipitsiunelmahörhelö-mekko koko päivää päällä :)

Mä oon jotenkin kuvitellut että se raittiin ilman saaminen olisi hyväksi, kyllähän sitä voi leikkiä ja liikkua sisälläkin, mutta silloin ei kyllä saa raikasta ilmaa.
Me ei varmaan olla ikinä oltu koko päivää sisällä, jos ei kipeinä. Useimmiten puistoillaan, mutta ainakin vähintään koiraa lenkitetään.
Mä kaipaan itsekin sitä että pääse ulos, ahdistaa pelkkä sisällä olo, vaikka tekemistä olisikin.

[QUOTE="...";25962219]Lapsi pihalla??? Puistossa kaikki härpäkkeet keinua telinettä yms.. ja muita lapsia.
Metsä vieressä, kaikkia ihme tikkuja löydetään ja hevostalleilla isoja kopukoita ihmetellään.
Omassa pihassa hiekkakakkuja ja kuormaautolla ajelua.
Voin väittää että voittaa sen pleikkarin...[/QUOTE]

Me ollaan jokunen kerta käyty leikkipuistossa, mutta aika tylsää siellä on, minä istuskelen ja yritän tappaa aikaa ja isompi juoksee telineeltä telineelle ja pienempi katselee ja kävelee. Koskaan ei ole ollut meidän aikana ketään muuta, aina saadaan olla noissa puistoissa ihan yksin, että leikkikavereita ei kyllä sieltä ole löytynyt.
Metsässä voisivat jotenkin viihtyä, tosin tuo nuorempi on vielä sen verran kömpelö, että olisi koko ajan turvallaan ja huuto sen mukainen, kesällä ehkä parempi mennä.
No noita hiekkakakkuja jonkin verran tuossa omassa pihassa tekevät kesäisin.

Ja pleikkaria meillä ei edes ole ja sisällä viihdytään ihan hyvin, ei lapsetkaan lennä pitkin seiniä, vaan leikkivät autoilla, pahvilaatikoilla ja millä nyt milloinkin tai katsovat piirrettyjä ja leikkivät niiden pohjalta junilla tai autoilla.

Mutta ihmettelen sitä miksi vanhemmat ketkä haluaa olla sisällä kaiket päivät, ei käy ulkona edes sen lapsen takia??? Ei lapsi ole ansainnut sitä raitista ilmaa minkä siellä ulkona saa ja kaikki ne kivat piha leikit sun muut???
Tarkoitan nyt sen ikäistä lasta/ lapsia ketkä tarvitsevat vnhemman mukaan ikänsä puolesta.

[QUOTE="Vieras";25962341]Mä oon jotenkin kuvitellut että se raittiin ilman saaminen olisi hyväksi, kyllähän sitä voi leikkiä ja liikkua sisälläkin, mutta silloin ei kyllä saa raikasta ilmaa.
Me ei varmaan olla ikinä oltu koko päivää sisällä, jos ei kipeinä. Useimmiten puistoillaan, mutta ainakin vähintään koiraa lenkitetään.
Mä kaipaan itsekin sitä että pääse ulos, ahdistaa pelkkä sisällä olo, vaikka tekemistä olisikin.[/QUOTE]

Niinpä, ihmisiä on erilaisia. Jotkut ei kestä olla yhtä päivää kotona ja toisille taas se päivä ja kakskin on ihan piece of cake. Sitä kun ei täällä vaan vieläkään ymmärretä, että jokaisella perheellä on omat tapansa, jokainen ihminen on erilainen ja erilaiset tottumukset ja tavat. Kaikki ei menekkään niinkuin itsellä.. Kappas vain.

meillä ei käytetä pyjamia mutta tuossa nuo lapset viilettää samoissa t-paidoissa joissa yöllä nukkuivat :P toisella vaippa jalassa ja toisella pikkarit. voi kauhee, ne saa nyt kyllä varmaan jotkut kamalat traumat.

ja ei, en vie lapsia nyt ulos kun piha ja leikkipuisto on lähes pelkkää jäätä jossa ei aikuisetkaan meinaa pysyä pystyssä.

Yhteistyössä