Äidin uusi kumppani!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PööPööPöö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

PööPööPöö

Vieras
Kertokaahan, että onko mulla oikeus sanoa äidilleni kommentteja hänen uudesta miesystävästään?

Mielestäni miehessä on jotain omituista, jokin asia tökkii... Mutta äitini tykkää kovasti miehestä ja vaikuttaa tällä hetkellä onnelliselta. En ole myöskään ainut, joka ajattelee miehen olevan jotenkin ei-äitini-tyylinen.

Onko siis minulla ja muilla oikeutta puuttua äitini miesasioihin? Ja ehkäpä jopa yrittää erottaa äiti ja mies toisistaan?

Ärsyttää vaan, kun tuntuu, että äitini tuhlaa elämäänsä jonkun törpön kanssa:/ Ja siis kyseessä ei ole se, etten haluaisi hyväksyä ketään miestä äitini elämään, päinvastoin. Mutta siis joku juttu tuossa miehessä nyt tökkii, ja pahasti.

En arvostelisi äitini valintaa. Koita jutella enemmän hänen kanssaan ja kysele miehestä kivasti äidiltäsi. Ehkä opit pitämään hänestä enemmän tai ainakin saat lisävalaistusta hänen suhteensa. Mä en arvostele kenenkään kumppanin valintaa, eihän moni myöskään edes ymmärtänyt mitä mä näin aikoinaan miehessäni vaikka nykyään me ollaan jo kaikkien mielestä hyvä pari. Joten ei kannata vetää liian nopeita johtopäätöksiä..

Alkuperäinen kirjoittaja mimmali:
Riippuu minkä ikäinen olet ja miten asian sanot.Hyvin usein sivulliset näkee paljon enemmän kuin tässä tapauksessa äitisi,joka on todennäköisesti "rakkauden sokaisema".

No siis itse olen jo 26-vuotias eli asia ei sinänsä minulle enää kuuluisi. Mutta ollaan kyllä äidin kanssa tosi läheisiä ja nähdään toisiamme useasti, joten sen puolesta kyllä voisin sanoa, että asia koskettaa minuakin paljon.

Puhuin juuri serkkuni (joka myös äidin uuden miehen on nähnyt/tuntee) kanssa asiasta ja hänkin sanoi, että äitini saattaa nyt vaan olla "rakkauden sokaisema", eikä näe miehessä mitään muuta kuin hyvää ja ihanaa:/

Mies tosiaan vaikuttaa ihan mukavalle, mutta on kuitenkin jollain tapaa TODELLA lipevän oloinen ja hänen juttunsa ovat jokseenkin rasittavia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En arvostelisi äitini valintaa. Koita jutella enemmän hänen kanssaan ja kysele miehestä kivasti äidiltäsi. Ehkä opit pitämään hänestä enemmän tai ainakin saat lisävalaistusta hänen suhteensa. Mä en arvostele kenenkään kumppanin valintaa, eihän moni myöskään edes ymmärtänyt mitä mä näin aikoinaan miehessäni vaikka nykyään me ollaan jo kaikkien mielestä hyvä pari. Joten ei kannata vetää liian nopeita johtopäätöksiä..

Jep, näin mäkin vähän ajattelen. Siis just sillain, että ei mulla ehkä ole oikeutta arvostella äitini valintaa.

Toivottavasti käsitykseni miehestä muuttuisi. Mutta jotenkin en vaan siihen jaksa uskoa:/ Huoh.

Jos mies ei ole äidillesi vaarallinen tai esim yritä kavaltaa äitiäsi jollain keinoin, ei sulla ole oikeutta puuttua äitisi asioihin. Ehkä äitisi on löytänyt toisen puolen itsestään ja haluaakin jotain erilaista mitä aiemmin on ollut.

Mutta jos mies esittää äidillesi jotain muuta ja tiedä varmasti että aikoo äidillesi pahaa, niin sulla on velvollisuus kertoa äidillesi mitä miehestä tiedät.

Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Jos mies ei ole äidillesi vaarallinen tai esim yritä kavaltaa äitiäsi jollain keinoin, ei sulla ole oikeutta puuttua äitisi asioihin. Ehkä äitisi on löytänyt toisen puolen itsestään ja haluaakin jotain erilaista mitä aiemmin on ollut.

Mutta jos mies esittää äidillesi jotain muuta ja tiedä varmasti että aikoo äidillesi pahaa, niin sulla on velvollisuus kertoa äidillesi mitä miehestä tiedät.

Kiitos vastauksesta! Asiaa puhut:)

Joo-o, näin vähän itsekin ajattelin, että ei ole oikeutta äidin valintaa arvostella. Ja juuri mietin asiaa niin, että haluaisinko itse, että äitini arvostelisi ja kritisoisi omia miesvalintojani...en haluaisi.

Mutta jotenkin vaan mies on niiiiin lipevänoloinen, että yököttää :D

Yhteistyössä