äidin masennus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Minulla on 3 lasta ja nuorin vasta 6kk. Olen aivan sekaisin pääni kanssa:( Olen käynyt jo kaksi kertaa keskustelemassa mielenterveyshoitajalla ja minulla aloitettiin lääkitys. Mutta edelleen on vain tunne että en vaan enään jaksa:( Lapset kärsii kun en jaksa hoitaa niitä ja olen ärtyinen.. Tekisi vaan mieli mennä pieneen koloon ja jäädä sinne.. Mitä apua voisin tilanteeseen saada? Kohta raiteet kutsuu..

Onko isot lapset hoidossa?

Perheneuvolan moniammattilaistiimiä te tarvitsette. Pidättekö vielä kulisseja siitä että kaikki on kivaa sukulaisille ja ystäville? Kaatamalla ne kulissit saatte apua ja sinulta ei mene voimia kulissien tukemiseen.

Saisitko neuvolan kautta perhetyöntekijää? Oletko kertonut ystäville/sukulaisille, olisiko heistä apua? Onko teillä varaa vaikka palkata sulle sillon tällön apuja, vaikka MLL:n hoitajaa? Mites, jos hakisit isommille päivähoitopaikkaa, edes osapäiväseksi, voisit nukkua ja levätä vauvan kanssa, jos sit jaksaisit illat paremmin. Ja muista, priorisoi! Nyt käytä voimasi oikeasti tärkeisiin asioihin, eli lapsiin. Siivous ei ole niin tärkeetä. Ja einesruuallakin elää! Onko miehestä sulle apua ja tukea? Kovasti tsemppiä ja voimia sulle!

isoin koululainen ja keskimmäinen pph.. saan kunnalta pyydettässä kodinhoitajan mutta ahdistus on kamala jos joku kotiini tulee ja ne syylistävät katseet hoitajilta kun kotio tulee kun kaikki hujan hajan ja lapsille einesruokaa.. haluaisin vaan vaikka pari päivää hengähtää ja olla ihan hiljaa..