H
"Hämmentynyt"
Vieras
Minulla menee hermot omaan äitiini. Tilanne on siis se, että minulle ja aviomiehelleni on syntymässä esikoinen ensi kuussa. No, äitini on kovasti innoissaan vauvasta, mikä on tietysti mukava asia, mutta... Esimerkiksi viime viikolla äitini ja minun piti lähteä yhdessä ostoksille ja tarkoituksena oli katsella vauvanvaatteita. Ennen lähtöä äitini kuitenkin soitti ja sanoi, että hän kyllä sitten aikoo ostaa vauvalle juuri sellaisia vaatteita joista hän pitää vaikka minä en niistä pitäisikään, enkä minä sitten saa suuttua siitä, eihän hänkään suutu minulle jos minä ostan vauvalle sellaisia vaatteita joista minä pidän mutta hän ei??? Olin todella hämmentynyt ja totesin vaan, että kukaan ei kyllä voi pakottaa minua pukemaan oman vauvani päälle vaatteita joista en itse pidä. Tästä äitini suuttui eikä puhunut minulle moneen päivään mitään. No eilen sitten olimme käymässä äitini luona ja tuli puhe vauvan nimestä. Minulle ja miehelleni on ollut raskauden alusta asti selvää, että jos vauva on tyttö, hänestä tulee Ada ja paljastimme tämän sitten eilen äidilleni. Ja reaktio oli taas uskomaton: naama oikein venähti ja totesi vaan että ei voi olla totta, mutta voittehan te vielä ja kannattaakin muuttaa mieltänne. Ja lopuksi sanoi vaan itse ajatelleensa jotain ihan muuta nimeä... Siis todella outoa käytöstä mielestäni, enkä tiedä miten suhtautua, mitäköhän tämän takana oikein on? Mielipiteitä saa esittää.