Äidin ja lapsen välisestä "telepatiasta"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kylkiluu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kylkiluu

Aktiivinen jäsen
01.02.2007
12 755
1
36
Oon huomannut itsessäni usein sellaista, että herään yöllä ja jotenkin vaan tiedän, että lapsi toisessa huoneessa herää pian. Ja aina se herää n. viiden minuutin sisään. Sama juttu jos nukutaan samassa huoneessa, lapsi matkasängyssään ja jossain vaiheessa havahdun yöllä sellaiseen tunteeseen, että kohta se alkaa heräillä. Tässä vaiheessa lapsi näyttäis olevan täydessä unessa, ei ynise eikä liikuskele, mutta joka kerta se herää kun mulla on tällainen fiilis :whistle: Se tuntuu jotenkin friikiltä...
n. kuukausi sitten tyttö oli illan mummollaan hoidossa kun oltiin isännän kanssa kaveripariskunnan kihlajaisissa ja jossain vaiheessa tytön nukkumaanmenoajan mentyä mulle tuli taas Se Tunne. Kilautin hetken päästä anopille ja kysyin että miten neiti meni nukkumaan ja miten muuten hurisee, niin anoppi tuumas että tyllerö nukahti pari tuntia sitten mutta just äsken heräs :o

Onkos muilla samaa?

No mulla ei tuosta ole kokemusta, mutta jonkinlaisesta kuitenkin...ihan alusta asti (ja varsinkin nuorempana, tyttö nyt 5v) saatoin olla omissa ajatuskissani ja ajatella jotain aisaa, siis ei ollut mitään puhetta tytön kanssa asiasta, ja yhtäkkiä tyttö paukauttaa: Niin mikä se sellainen sana on? Juuri ajattelemastani asiasta, joka ei kuulu siis mitenkään meneillään olevaan tilanteeseen. Esim. kerran olin juuri ajatellut että pitäisi erään kaverini luona mennä käymään, niin neiti kysyy samassa että niin milloin me mennään sinne H....kylään... :o Ja näitä tilanteita on sattunut useasti, myös niin että ollaan eri huoneissa, ja tyttö tulee sitten mulle puhumaan ajattelemastani asiasta. Ja en missään tapauksessa ole puhunut asiasta tai mistään siihen viittaavastakaan ääneen.

Alkuperäinen kirjoittaja ihkuraksupoksu:
No mulla ei tuosta ole kokemusta, mutta jonkinlaisesta kuitenkin...ihan alusta asti (ja varsinkin nuorempana, tyttö nyt 5v) saatoin olla omissa ajatuskissani ja ajatella jotain aisaa, siis ei ollut mitään puhetta tytön kanssa asiasta, ja yhtäkkiä tyttö paukauttaa: Niin mikä se sellainen sana on? Juuri ajattelemastani asiasta, joka ei kuulu siis mitenkään meneillään olevaan tilanteeseen. Esim. kerran olin juuri ajatellut että pitäisi erään kaverini luona mennä käymään, niin neiti kysyy samassa että niin milloin me mennään sinne H....kylään... :o Ja näitä tilanteita on sattunut useasti, myös niin että ollaan eri huoneissa, ja tyttö tulee sitten mulle puhumaan ajattelemastani asiasta. Ja en missään tapauksessa ole puhunut asiasta tai mistään siihen viittaavastakaan ääneen.

Telepatiaa selvästikin sielläkin

:xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja AnalÖppning:
On ollu, itse oon itelleni selittänyt sen rytmillä. Nykyäänki herään 5 min aikaisemmin kuin herätyskello soi :kieh:

No sillai mäkin sen alkuun järkeilin että sen täytyy liittyä jotenkin rytmeihin, mutta sehän tässä erikoista onkin kun tuo tyttö nukkuu tosi vaihtelevasti öitään. Välillä nukkuu heräämättä, välillä herää 10 kertaa yössä, välillä ekat 4 tuntia putkeen ja välillä taas herää tunti nukahtamisen jälkeen...

Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Alkuperäinen kirjoittaja AnalÖppning:
On ollu, itse oon itelleni selittänyt sen rytmillä. Nykyäänki herään 5 min aikaisemmin kuin herätyskello soi :kieh:

No sillai mäkin sen alkuun järkeilin että sen täytyy liittyä jotenkin rytmeihin, mutta sehän tässä erikoista onkin kun tuo tyttö nukkuu tosi vaihtelevasti öitään. Välillä nukkuu heräämättä, välillä herää 10 kertaa yössä, välillä ekat 4 tuntia putkeen ja välillä taas herää tunti nukahtamisen jälkeen...

Ollaan vaan herkkiä kuulemaan ympäristön ääniä, niin epäilen. Sulla se vauvan joku tietty ähkäsy, mulla postimiehen klo 4 käynti, jota en edes kuule. Mutta kyllä mie uskon telepatiaankin, varsinkin oman äitini kanssa. Kun aattelen, että pitääpä soittaa, niin äiti ehtii edelle :D

Tuota samaa olen naureskellut, joskus ihmetellyt miksi herään keskellä yötä. Hetken hereillä oltuani tytön sänky narahtaa ja pienet jalat tepsuttavat viereeni :) . Pojan kanssa en enää havahdu, poika on pari vuotta vanhempi kuin tyttö.

Yhteistyössä