Äidin ja isän oikeudet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MimmiMatami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MimmiMatami

Uusi jäsen
12.07.2007
1
0
1
Hei kaikille.

En ehdi alkaa lukemaan kaikkia keskusteluita, josko jollain olisi ollut vastaavaa ongelmaa, joten anteeksi, jos toistan aijempia aiheita... =)

Lapsen isä muuttaa jatkuvasti, viime tipassa, lapsen hakemiset ja tuomiset. Tämän kesän aikana, sovittu haku on pitänyt tasan yhden kerran. Joudun perumaan omat menot, muuttamaan hoitopaikassa hoitoaikoja (mikä ei ole vuorohoidossa aina niin helppoa). Olen joutunut pitämään pekkasia ja palkatonta, että olen ollut ottamassa lasta vastaan. Kerran sain lapsen kotiin klo 1.30 yöllä.

Ja kaikkeen tähän on isällä lain sallima oikeus, sanoo lastensuojelunvalvoja. Minun työt ja menot, olemiset ja elämiset ovat toisarvoisia isän menoihin. Mutta erehtyisimpä kieltäytymään antamasta lasta isän mukaan, vaikka se tulisi ilmoittamatta hakemaan lastaan, olisi varmaan miliisipartio oven takana.

Miten ihmeessä tämmöinen VOI olla mahdollista??

Entä yhteishuoltajuuden purkaminen? Jossakin ketjussa oli, että yhteishuoltajuutta ei aivan heppoisin perustein pureta. Eikö tuollainen käytös viittaa, että isä ei ole innokas hakemaan lastaan, ehkä se uusi lapsi on kivempi kuin ensimmäinen. Lapsikaan (6v) ei tosin haluaisi mennä isälle.

Jos teillä on tietoa/ kokemuksia, lukisin niistä mielelläni. =)

Yhteistyössä