Äidilläni toinen mies, mitä pitäisi tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haamu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

haamu

Vieras
Eli siis tilanne on tämä: ainakin vuoden ajan nähtävästi ollut toinen mies kuvioissa äidilläni. Isäni kanssa naimisissa ovat vielä, mutta huonosti niillä on mennyt jo monta vuotta. Äiti valehtelee jatkuvalla syötöllä menojaan, alkaa kypsyttää. En tiedä tietääkö isä tästä.
Kuuluuko tämä asia mulle, voinko ottaa tämän puheeksi? Se valehtelu mua ainakin riipii ja se, että kohta mun lapset on niin isoja että ne alkaa ihmetellä että miks mummi ja vaari on saman katon alla vaikka ne vihaa toisiaan. Se ei oo siis tietenkään mulle tilivelvollinen menemisistään, mutta jollain lailla tämä oksettaa, kun se alkaa olla niin läpinäkyvää, ihan kuin murrosikäinen keksii kaikenmaailman juttuja kun ei halua oikeasti kertoa missä on. Me siis asutaan samalla paikkakunnalla ja ollaan paljon tekemisissä joten väkisinkin tulee kaikista menoista puhetta. On mulla sitten muutakin todistusaineistoa asiasta, etten ole tätä ihan päästäni keksinyt.
Parasta varmasti olis, että ne erois, mutta en kai mä voi niitä neuvoo.

Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Hmm.. anna olla. Asiat menee omalla painollaan jotenkin eteenpäin.

ootko sitä mieltä ettei kuulu mulle?? mä en vaan haluais että se pitää mua niin tyhmänä että voi syytää mulle mitä tahansa sontaa.

Alkuperäinen kirjoittaja haamu:

ootko sitä mieltä ettei kuulu mulle?? mä en vaan haluais että se pitää mua niin tyhmänä että voi syytää mulle mitä tahansa sontaa.

No mutta voihan sen silti antaa olla, aikuinen ihminen.

niin, kaipa täytyy nostaa kissa pöydälle ja sanoa etten hyväksy tollasta touhua, mun mielestä on kaikenkaikkiaan ihan pepusta se, jos ne on oikeesti äijän kanssa sopineet että saa tehdä mitä vaan. Yököttävää, erois vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja seropi:
Alkuperäinen kirjoittaja seropi:
minä puhuin aikoinaan isälleni suoraan kun hänellä oli toinen nainen!

Miten siinä kävi??

vanhempani erosivat

Käskitkö isäsi puhua äidillesi vai puhuitko sinä?

äitini aavisteli itsekin asian ja sai varmuuden minulta.isäni ei koskaan asiaa tunnustanut ja nykyään on kimpassa tään toisen naisen kanssa.

No mutta voihan sen silti antaa olla, aikuinen ihminen.
Nimenomaan. Kun äiti valehtelee sinulle, sanot että tiedät kyllä missä mennään. Voit kyllä sanoa, että isän on saatava tietää missä mennään, eli jos äiti ei kerro, sinä kerrot, mutta älä painosta ratkaisuihin kumpaakaan.