Ahvenanmaa ja rokotukset...

Elikäs semmoista tässä mietin,kun lähdetään tuonne perheen kanssa, että kannattaisiko sittenkin otaa nua rokotukset??
Hotellissa yövytään,mutta kuiteskin reissataan ympäri saarta....

Mites te olette tehneet lomaillessanne tuola lasten kanssa? Ja yövyittekö hotellissa vai luonnon keskellä mökeissä?

*miettii kuumeisesti*
 
Juu nuita punkkirokotuksia =)
Loppuhan ne on,mutta meidän apteekkari sais kaikille lapsille rokotukset. Ja ne kerkeis laittaa sillä nopeutetulla ohjelmalla....

Kyllä mä ne otan,niin ei tartte miettiä, että mitä jos....

Mutta olis kiva kuulla,miten muut ovat reissanneet lasten kanssa.... ovatko ottaneet rokotukset vai ei.
 
Mä otin esikoiselle punkkirokotteen, kuopukselle en, koska hän on alle vuosikas ja alle vuosikkaille ei sitä rokotetta saa.

Ollaan menossa Ahvenanmaalle viikoksi, olemme vuokranneet mökin.

Olemme olleet Ahvenanmaalla useana vuonna peräkkäin ja yöpyneet hotelleissa sekä olleet mökkilomalla. Eikä esikoisellakaan ollut viime eikä edellisenä kesänä rokotetta, mutta tänä keväänä sen sitten hommasin.

Me ei kyllä olla vielä kertaakaan törmätty siellä punkkeihin. Ainoa kerta, kun olen punkin kohdannut, on ollut ihan täällä sisä-Suomessa, vuosia sitten.

Mukavaa ja aurinkoista lomaa teille!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elliida33:
Juu nuita punkkirokotuksia =)
Loppuhan ne on,mutta meidän apteekkari sais kaikille lapsille rokotukset. Ja ne kerkeis laittaa sillä nopeutetulla ohjelmalla....

Kyllä mä ne otan,niin ei tartte miettiä, että mitä jos....

Mutta olis kiva kuulla,miten muut ovat reissanneet lasten kanssa.... ovatko ottaneet rokotukset vai ei.
Itse asun punkkialueella Turun saaristossa ja meille on annettu ohjeet ettei alle 7v. kannata rokottaa, koska ei oikeen hyötyä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Alkuperäinen kirjoittaja Elliida33:
Juu nuita punkkirokotuksia =)
Loppuhan ne on,mutta meidän apteekkari sais kaikille lapsille rokotukset. Ja ne kerkeis laittaa sillä nopeutetulla ohjelmalla....

Kyllä mä ne otan,niin ei tartte miettiä, että mitä jos....

Mutta olis kiva kuulla,miten muut ovat reissanneet lasten kanssa.... ovatko ottaneet rokotukset vai ei.
Itse asun punkkialueella Turun saaristossa ja meille on annettu ohjeet ettei alle 7v. kannata rokottaa, koska ei oikeen hyötyä.

ompa jännä,kun niin eri käytäntöjä... toisaalta rasittavaa |O

Mut monilla ahvenanmaan sivuilla vaan nuita rokotuksia suositellaan, tiedä sitten :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elliida33:
Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Alkuperäinen kirjoittaja Elliida33:
Juu nuita punkkirokotuksia =)
Loppuhan ne on,mutta meidän apteekkari sais kaikille lapsille rokotukset. Ja ne kerkeis laittaa sillä nopeutetulla ohjelmalla....

Kyllä mä ne otan,niin ei tartte miettiä, että mitä jos....

Mutta olis kiva kuulla,miten muut ovat reissanneet lasten kanssa.... ovatko ottaneet rokotukset vai ei.
Itse asun punkkialueella Turun saaristossa ja meille on annettu ohjeet ettei alle 7v. kannata rokottaa, koska ei oikeen hyötyä.

ompa jännä,kun niin eri käytäntöjä... toisaalta rasittavaa |O

Mut monilla ahvenanmaan sivuilla vaan nuita rokotuksia suositellaan, tiedä sitten :/
Kuntatiedotteessa oli kyllä hyvät perustelutkin lasten rokotusten kannattamattomuudesta ja se oli rokotusbussin tiedoite.
Lapset ei ilmeisesti sairastu niin vakavasti että rokotuksesta olisi hyötyä. Punkki tarkastukset tärkeämpiä, kun vuorokauden sisällä pois saatu punkki ei vielä tartuta.
 
kiira
muakin tää kiinnostaa kun pitäis 2lapsen kanssa lähtiä elokuussa tuonne. Tosin asutaan kanssa kaupungissa,mutta mietin et jos käy uimarannalla niin saakohan sieltä sit punkit matkaansa???
 

Yhteistyössä