Ahkera mies

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vaaka80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vaaka80

Vieras
Pakko kehua omaa miestäni, kun täällä yleensä heidät haukutaan pystyyn.
Mieheni on aivan käsittämättömän ahkera; päivät hän on yleensä töissä 8h (IT-alalla johtotehtävissä), jonka jälkeen hän tulee kotiin ja leikkii kahden lapsen kanssa (3kk ja 2v) samalla valmistaen meille ruokaa (yleensä niin ison annoksen, että sillä pärjää seuraavankin päivän lounaan yli). Tällä välin yleensä saan nukkua ja tehdä omia hommiani rauhassa.

Syötyämme lounaan hän jatkaa lasten kanssa puuhailua siihen asti kunnes he käyvät nukkumaan (Syöttää tietysti iltapalat ja hoitaa iltapesut) ja nukuttaa vanhemman pojan. Tämän jälkeen hän yleensä siivoaa talon ja pesee pyykit jne, että voin neuloa rauhassa ja katsoa TV:tä.

Usein vielä tämän jälkeen on virtaa, niin hän jatkaa piharemonttia puolille öin. Sitten yleensä päivän päätteeksi hän juo oluen ja tekee vielä tunnin töitä (lähettelee sähköposteja). Öisin hän yleensä syöttää vauvan (kerran) ja herää, jos isompi lapsi herää. Aamulla hän sitten herää ensimmäisenä vanhemman pojan kanssa kuuden aikaan ja leikkii ja syö aamupalan hänen kanssaan.

Saan itse nukkua rauhassa sinne noin kahdeksaan asti, jolloin minua odottaa valmis aamupalapöytä.

Itse aina välillä mietin, että mistä hän saa energiansa, kun itse en jaksa mitään siivoilla enkä ruokaa laittaa ja tarvitsen aika paljon omaa aikaa ilman lapsia.

Öööö mutta mitä sinä teet? siivoatko päivisin vai oletko vain lasten kanssa? Koska kuulostaa siltä että sinä et teillä tee mitään, ja voi olla että miehesikin väsyy tuohon vielä. Hienoa tietysti että hän jaksaa tehdä, mutta minusta hänellekin soisi iltaisin vapaata.

Alkuperäinen kirjoittaja m:
en millään pahalla kysy mutta mitä sinä teet. niin no olet toki päivät lasten kanssa kotona:)

Hoidan lapsia päivät. Omasta mielestäni se on aika raskasta työtä ja niinhän täällä palstallakin on sanottu, että kotiäitiys on 24/7 työtä.

Duracell mies. Ettekö ikinä jaa hommia illalla? Ja mikset sä voi tehä kotitöitä päivällä, ettei miehes tarvii alkaa pyykkiä pesemään töiden jälkeen illalla? Kuulostat laiskalta ap!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
en millään pahalla kysy mutta mitä sinä teet. niin no olet toki päivät lasten kanssa kotona:)

Hoidan lapsia päivät. Omasta mielestäni se on aika raskasta työtä ja niinhän täällä palstallakin on sanottu, että kotiäitiys on 24/7 työtä.

Niin mutta onhan miehesikin päivät töissä joten eikö kotityöt vähintääkin pitäisi silloin jakaa

HAH HAH HAH HAAAA!!!mutta ethän hoida lapsia 24/7 jos koko ajan laiskottelet vaan..vain sen aikaa kun miehesi on työssä...ja loput päivästä/yöstä ukkosi raataa

Niin että miehes sitten hoitaa lapsia iltaisin ja päivisin on töissä. sinä hoidat päivisin ja iltasin pidät vapaata. Ei kuulosta että olis sulle 24/7 työ. Missä miehen vapaa? Ja toi on ihan okei jos miehelle sopii, mutta en mä omaltani tuollasta oota.

Mun yksi kaveri on samanlainen. Kun mies tulee töistä, ei tee yhtään mitään lasten tai kodin eteen. No kodin eteen ei kyllä tee päivälläkään mitään. Ihmettelen vaan, kuinka kauan mies jaksaa moista?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tämä on soooo PROVO, tai ap on laiska lahna ja mies on tyhmä tossukka jos suostuu noin passaamaan.

Ei ole provo. Vaan kehu ahkerille miehille, joita heitäkin on vielä olemassa.

Ei kai sitten, mutta olet laiska ämmä jos et saa kotitöitä tehtyä ja ruokaa laitettua ainakin! Lasten leikittäminen ja nukkumaan laittaminen on ihan peruskauraa miehille, mutta miks sen pitäs talokin siivota kaiken sen päälle. Ei miehelle jää mitään aikaa omille harrastuksille.

Meilläki mies on ahkera. Mutta kyllä mä pyykit pesen ja pidän kodin suht siistinä, kun lasten kanssa täällä päivät oon. Isommat siivoukset tehdään sit miehen vapaapäivinä. (matot ulos, lattian pesut ym.) Ruuan teen myös minä.

Lasten kanssa hän on PALJON. Aina kun ei töissä oo, niin on heidän kanssaan. Tai sit ollaan koko perhe yhdessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
Meilläki mies on ahkera. Mutta kyllä mä pyykit pesen ja pidän kodin suht siistinä, kun lasten kanssa täällä päivät oon. Isommat siivoukset tehdään sit miehen vapaapäivinä. (matot ulos, lattian pesut ym.) Ruuan teen myös minä.

Lasten kanssa hän on PALJON. Aina kun ei töissä oo, niin on heidän kanssaan. Tai sit ollaan koko perhe yhdessä.

Peesi. :) Minullakin ahkera mies, joka siivoaa ja hoitaa lapsiaan aina kun ei ole töissä, mutta silloin kun olen kotona, niin hoidan ne hommat, ettei hänen tarvitse illalla väsyneenä niitä tehdä kun tulee töistä ja toisinpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
:D mulle tuli kans ekana mieleen et mitäs se ap tekee... :p Ei mitää, toihan kuulostaa tosi kivalta! :)

Joskus se tekemättömyys voi olla raskaampaa kuin töitä tehden. Ite ainakin huomannut omassa elämässä. Saan hyvänmielen, kun voi tehdä jotain kaikkien parhaaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja nii:
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
:D mulle tuli kans ekana mieleen et mitäs se ap tekee... :p Ei mitää, toihan kuulostaa tosi kivalta! :)

Joskus se tekemättömyys voi olla raskaampaa kuin töitä tehden. Ite ainakin huomannut omassa elämässä. Saan hyvänmielen, kun voi tehdä jotain kaikkien parhaaksi.

ja lisää vielä, että huomioihan ap sinäkin miestäsi. Miehesi varmasti ilahtuisi jos raskaan työpäivän jälkeen saa vaan olla joskus.. eli sellainen arkipäivän huomioiminen varmasti ilahduttaa häntäkin!

mun mies ei oo käsittämättömän ahkera mutta teki super ihanasti kun osti mulle eilen kiinalaista (mun ehdoton feivöritti), ihan ilman että pyysin ja laittoi itselleen ja vanhimmalle jauhelihaa ja makaronia.

Yhteistyössä