Mies raivostu kun...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja etame
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

etame

Vieras
...en herättänyt sitä päikkäreiltä vaan annoin nukkua aamuun asti.

Lyhysti eilinen meni siis näin;
Mies tulee viideltä töistä kotiin ja katsoo rauhassa lemppariohjelmiaan kaksi tuntia. Seiskalta pyydän häntä vaihtamaan vaipan pikkuiselle, mutta on kuulemma niin väsynyt ettei jaksa ja menee makkariin nukkumaan. Minä sitten hoidan taloutta, lapsen ja teen vielä ruoankin hänelle seuraavaksi päivän evääksi. Yhdentoista jälkeen kun menen nukkumaan hän herää ja alkaa haukkua. Olen kuulemma itsekäs ja kusipää kun en häntä herättänyt. Mistään herättämisestä ei oltu sovittu vaan annoin ihan hyvää hyvyyttäni hänen nukkua väsymystään pois ja huolehdin kaikesta ilman omaa lepotaukoa. Miks musta tuntuu, ettei sillä ole kaikki ihan kotona....moni varmaan olis antanut mitä vaan moisesta kohtelusta....

Vaikea sanoa kun ei tilannetta paremmin tiedä.. Mä olen itse sellanen että jos mun antaa nukkua koko päivän niin mua kiukuttaa, mulla on huono olo ja pää kipeä sekä ärsyttää jos ei saa yöllä unta. eli mä sitten kilaroin ukolle ja pyydän anteeksi myöhemmin :ashamed:

:headwall: Meillä ukko yleensä sanoo että herätä siihen ja siihen aikaan ettei nuku liian pitkään. Joskus ei sanonut mitään ja sitte herättyään (ja nukuttuaan liian pitkään) sanoi että olisit herättänyt. Mä en uskaltanut kun eksä oli sellanen, että käski herättää siihen ja siihen aikaan, ja kun yritin herättää sovittuun aikaan, ei inahtanutkaan, ja sitte vihdoin herättyään oli kiukkunen kuin ampiainen...

Teillä pitäis olla lisää hommaa, niin ei kerkeis tommosista asioista hermostua... :)

Nimittäin meillä oli ennen tuollain, että hermoiltiin aivan mitättömistä jutuista. Nykyään on niin paljon työtä ja hommaa, että ei yksinkertaisesti ole aikaa tuommoiseen...

Joku sillä kai on kilahtanut päässä, pms tai jotain. Musta vaan jokainen aikuinen on vastuussa itsestään ja tuntemuksistaa eli jos ei halunnut nukkua niin musta sen olis pitänyt pyytää mua herättämään tai laittaa siteen herätyskello soitamaan. Olin niin häkeltynyt tilanteesta, että en muuta osannut sanoa kuin, että hän ei varmaankaan ole terve.....ja vastaus oli; "niin, syytä vaan mua...."
Mitä tollasellekin pitäs tehdä?

Jos olisin tunnin päikkäreiden jälkeen herättänyt ja sanonut, että tulee laitaan iltapalat lapselle tai jotain muuta vastaavaa niin suuttunut se olis siitäkin, örissyt vaan jotain ja jatkanut uniaan. Ehkä sitten mahdollisesti kömpinyt ylös kun lapsi jo nukkumassa ja hommat tehty...