M
"Minka"
Vieras
Olen miettinyt, että olenko paljon puhuttu erityisherkkä. Työyhteisössä ahdistun siitä, kun useampi kollega on tosi kova puhumaan toisten selän takana pahaa. Helposti sitten ajattelen, että puhuvatko he minustakin eri seurassa samallalailla. En pidä siitä, että ihmisiä jaetaan eriarvoisiin ja haukutaan ominaisuuksien perusteella. Kyllähän itseäkin rasittaa joidenkin kollegojen tavat, mutta yritän viimeiseen asti pysyä asialinjalla ja välttää muiden haukkumista. Harmittaa kun jotkut ovat TODELLA sinisilmäisiä, eivätkä yhtään tiedä mitä heistä puhutaan takana päin. He saattavat kehua pahimpia haukkujiaan ja pitää heitä hyvinä työtovereina eikä heillä ole aavistustakaan kuinka heistä puhutaan. Olen herkkä ihmisten eleleille/pahaa tarkoittaville silmäyksille jne ja vaikka ne eivät koske minua, tulee paha mieli niiden puolesta joita ne koskee. Argh, kunpa sitä vain osaisi porskuttaa omassa maailmassaan eikä huomioida tällaisia asioita. Lisäksi tuntuu, että näen ihmisten "läpi", huomaan ne mielistelijätyypit/epäaidot persoonat herkästi ja mietin kuinka paljon heille omasta elämästään esim. viitsii kertoa.
En pidä turhasta läpinästä/hörsköttämisestä eikä minua saa mukaan omasta mielestäni lapselliseen lässyttämiseen/vitsin heittoon. Jotkut kollegat tykkäävät vetää muita nenästä tekemällä erilaisia jekkuja joillekin, itse samaistun jekun uhrin asemaan. Onko se hänelle sittenkään kivaa, mietin. Voikohan sitä olla yliempaattinen, siltä välillä tuntuu. Välillä tuntuu, että 35+-ikäiset ovat kuin pahimpiakin teini-ikäisiä tekemisissään... Onko muita samanlaisia?
En pidä turhasta läpinästä/hörsköttämisestä eikä minua saa mukaan omasta mielestäni lapselliseen lässyttämiseen/vitsin heittoon. Jotkut kollegat tykkäävät vetää muita nenästä tekemällä erilaisia jekkuja joillekin, itse samaistun jekun uhrin asemaan. Onko se hänelle sittenkään kivaa, mietin. Voikohan sitä olla yliempaattinen, siltä välillä tuntuu. Välillä tuntuu, että 35+-ikäiset ovat kuin pahimpiakin teini-ikäisiä tekemisissään... Onko muita samanlaisia?