Ahdistus/tylsyys/tyytymättömyys/vapaa-ajan vaikeus-häiriö

Kun olen töissä, menee päivä kivasti. Töissä on mukava olla, just sopivasti tekemistä. Kotona ehtii tehdä välttämättömän ja levätä, sekä ulkoilla vähän lasten kanssa.

Mutta nää vapaat, etenkin arkivapaat kun auto on miehellä töissä on niin jotenkin.. En tiedä.. Yleensä siivoon (mistä en tykkää mutta koti vaatii kun on lemmikkejä jotka karvaa PALJON). Netissä roikkuminen on tylsää, ulkoilla jaksaa ehkä tunnin mut ei enempää (varsinkaan vesisateella). Kaikki kotihommat on jotenkin pläääääh..

Ainut mikä ois kivaa ois laitella kotia. Varsinkin tilata uutta! Kaikkea mahdollista. Vaihtaa järjestystä ja jos on pitkät vapaat (vaikka viikko) hengaan jokakoti.fi sivulla etsimässä tonttia ja katselen talopaketteja.. Tekis muuttaa.. Tai myllätä huoneita tai shopata kunnes tipahtaa.. Mut tuo ostelu sotii muita arvoja vastaan kun haluisin kierrättää ja tulla toimeen vähällä.. Ja perhe kielsi enää vaihtamasta järjestystä kun heitä rassaa ettei koskaan löydä mitään (myös kaappien sisältö vaihtaa paikkaa usein).. Ihmisistä en niin välitä että jaksaisin kyläillä. Lapsilla on kavereita ja "omia hommia".

olen aina ollut tällainen "tyytymätön ja rauhaton" vaikka kaikki on hyvin. Kärsinkö siis jostain lapsuuden traumasta, masennuksesta, vai nykyihmisen joutilaasta elämästä vai mistä?? Kun kaikki on hyvin ja mikään ei olekkaan :D Jaksan kyllä touhuta vaikka mitä mutta en kehtaa aloittaa..

Oottehan te muutkin ihan jonninjoutavia?? :snotty:
 
Miten tästä pääsee eroon?? Olen kyllä todella kiitollinen siitä että mulla on kaikkea mitä tarviin ja haluan elämältä. Ärsyttää olla narisija (en kyllä ääneen valita kellekkään).. Rauhaton olo niinkuin jotain puuttuis, mutta kuitenkin kun on jo kaikkea.. Mietinkin et rakennan johonkin syrjempään talon ja alan opetella omavaraisemmaksi niin on tekemistä kun kasvatan kasikset ja marjat itse ja ois pihan laittoa tms. järkevää hommaa. Pelkkä hiekkiksen reunalla istuskelu tai lenkkeily on niin turhauttavaa..
 
[QUOTE="vieras";29147951]Kaipaat haasteita. Pienimuotoinen opiskelu työn ohessa? Harrastuksia?[/QUOTE]

Olen opiskelija ja teen siis töitä opintojen ohessa.. :D Opiskelu on aika lopuillaan joten olen joko työharjoittelussa tai töissä melkein suurimman osan ajasta. Jotain etätehtäviä saadaan ja yks projekti alkaa mutta ne on niin pätöhommia (helppoja ja nopeita) ettei niitä enää opiskeluksi laskekkaan..
 
Sulta puuttuu harrastus. Tai siis sellainen kohtuuhinainen, toteutettavissa oleva harrastus :D

Miten olisi vaikka kutominen? Jos villasukat valmistuu vartissa, niin kudo vaikka päiväpeitto :D

Tai ompelu. Ainakaan mulla ei ole vapaa-ajan ongelmia ollut enää sen jälkeen, kun aloin ompelemaan. Ja ompelemisen saat liitettyä siihen kodin laittamiseen, koska voit ommella kotiin uusia tekstiilejä :)

Jos ei nuo käsityöpuolet innosta, niin miten olisi sitten joku vihrekasvien ja kukkien näpertely? Huhu kertoo, että kukat tykkää siitä, että niille laulaa...saisit siis siinä vähän sitäkin treenata samalla ;)

Huonekalujen tuunaus? Leipominen? Kaniagility (tai mikä eläin sulla siellä ikinä kotona onkaan)? :D
 
  • Tykkää
Reactions: PiXX
Käsityöt kyllä ois kivoja ja tuunaus.. Kaikki olemassaolevat huonekalut jo tuunasin.. Siis hioin ja petsasin tai maalasin uudelleen.. Jos sitten aloittas verhoilu projektin.. Mietin et oiskohan vaikee homma laittaa pikkunen yritys pystyyn.. Siis semmonen jolla tienais vaan vähän eikä tarviis kirjanpitäjää tai verottajaa suuremmin vaivata.. Kun kotona jo on kaikki kivaa niin tuunais toisten mööpeleitä ja tekis verhoiluja..
 

Yhteistyössä