Ahdistus iskee päiväuni aikaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Samiim
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Samiim

Vieras
Eli ongelmana on se, että lamaava ahdistus iskee kun vuosikas lähtee päiväunille.

Tekemistä riittäisi, mutta yöt niin huonoja ettei yksinkertaisesti jaksa (tai viitsi esim. tiskata tai imuroida ettei herää) ja päiväunia en viitsi ottaa, että illalla saa unen.

Miten ihmeessä näistä selviää?

lainaappa kirjastosta rentoutus levy ja kuunteket sitä kuulokkeilla,pötkötät sängyllä.Saat ajatukset pois ahdistavasta asiasta..mä oon tehnyt tota aikanaan kun ahdisti käydä nukkumaan.

Nuku päikkärit niin illalla jaksat puuhailla kun lapsi nukkuu? Mun mielestä kannattaa itsekin ottaa unet päivällä, jos siihen on mahdollisuus ja yöt nukkuu huonosti. Lyhyetkin unet piristää kummasti. Jaksaa sitten taas lapsen kanssa puuhailla. Älä stressaa kotitöiden kanssa. Meillä mies ottaa hoitovastuun lapsista (ulkoilee, leikkii) töistä kotiin tultuaan ja silloin saan keskittyä kotitöihin tai levähtää. Joskus myös toisin päin ja mies tekee ruoan, tiskaa tms. kun olen lasten kanssa.

Tai joskus kannattaa vain unohtaa kotityöt ja muut ja keksiä itselleen jotain mielekästä puuhaa. Uppoutua kirjaan, virkata tai mikä vain itselle on mukavinta puuhaa. Oma rentoutumishetki päivän keskellä.

Yhteistyössä