Moi palstalaisille.
Itselläni alkoi ahdistuneisuus noin kymmenen kuukautta sitten, kun join koivun (nilasta / parkista / sisäkuoresta) valmistettua teetä. Olen lueskellut että siinä olisi flavonoideja, jotka taas alentaa verenpainetta, ja sen se kyllä teki, kun mittasin verenpaineen, ja olokin oli sen mukainen eli vetämätön. Sitten seuraavana yönä iski sellainen ajatus päähän, että teessä on jokin aineosa joka pysäyttää mun hengityksen. Siitä seurasi se että ahdistus ja stressi veti lapojenvälin jumiin, ja se on vieläkin pikkuisen jumissa.
Aloin päästä yli ko. ajatuksesta, mutta kun menin ottamaan MSM-rikkiä ja maha meni sekaisin, iski taas hirvittävä ahdistus ja pelkäsin taas hengitykseni salpaantuvan. Sen päälle iski vielä jokin "mahatauti ehkä" ja neljä viikkoa närästi niin maan pirusti, ja maha ei toiminut ollenkaan ja siitä seurasi väsymys kun ravinto ei oikein imeytynyt. Tuolloin oli oikeasti paukut niin loppu, että olin tulla hulluksi ja piti mahallaan nukkua että sai henkeä.
Ja tuossa vähä aikaa sitten luulin, että mulla on selkärangassa jokin vika (välilevyn pullisuma tjsp.) joka painaa sopivasti selkäydintä / keuhkoille meneviä hermoja joka taas salpaa mun hengityksen. Ja nyt tällä hetkellä minua vaivaa tuo koivun nila teen juonti, että jotain varastoitui mun kehoon ja se taas salpaa mun hengityksen.
Ja minullakin on ruvennut olemaan raajojen puutumisia, pistelyitä, nykimisiä ja päänupisa sellainen epätodellinen olo. Käväsimpä sairaalan päivysyksessäkin noin viiko sitten, kun rupesi tuntumaan että nyt tämä poika lähtee. Minulta otettiin sydänkäyrä joka oli OK ja todettiinpa minun hypervetiloivan samalla kertaa.
Mikäli alla oleva linkki toimii, siellä sanotaan että koivun parkkia on käytetty teenä ja hätäleipiin pulavuosina. Hittoko voisi uskoa tuo olevan totta.
http://74.125.77.132/search?q=cache:-JlkEQIuDd8J:www.yrttitarha.com/tietopankki/konstit/hataravi.htm
"Koivun tuohen alla olevaa punaista parkkia on käytetty teeksi ja hätäleipiin. Talvella nuoret ohuet oksat kelpaavat teen valmistukseen paremman puutteessa. Ennen lehtien puhkeamista keväällä koivusta voi laskea mahlaa. Sokeripitoista mahlaa voi nauttia virkistävänä juomana. "
Tässäpäs olisi tällainen kertomus.
PS. Voi parkki / nila minkä tempun teit.