Ahdistuksesta kärsiville kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja misu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

misu

Vieras
Miten olette saaneet ahdistuksen kuriin? Tarkoitan ahdistusta, jolle ei ole mitään järkevää alkuperää tai syytä, vaan selittämätön ahdistus, joka pahenee iltaisin ja on jatkunut jo pidemmän aikaa.

Itselläni on toisen lapsemme syntymän jälkeen alkanut ahdistus, joka on jatkunut kohta 1,5 vuotta, eikä loppua näy. Lääkkeitä en ole kokeillut, enkä lääkärissäkään ole käynyt. Onko mitään "kotikonsteja"?

No liikunta, liikunta ja liikunta. Yhden kerran jälkeen ei auta, mutta kunnon treenit 4 kertaa viikossa auttaa pidemmän päälle. Mielummin kuntosalia, jumppaa ym. missä voi olla yhdessä muiden kanssa.
Kalaöljykapselit tms. auttaa ehdottomasti

Alkuperäinen kirjoittaja misu:
Miten olette saaneet ahdistuksen kuriin? Tarkoitan ahdistusta, jolle ei ole mitään järkevää alkuperää tai syytä, vaan selittämätön ahdistus, joka pahenee iltaisin ja on jatkunut jo pidemmän aikaa.

Itselläni on toisen lapsemme syntymän jälkeen alkanut ahdistus, joka on jatkunut kohta 1,5 vuotta, eikä loppua näy. Lääkkeitä en ole kokeillut, enkä lääkärissäkään ole käynyt. Onko mitään "kotikonsteja"?

suosittelen lämpimästi ammatti-ihmisellä käyntiä, itsellä ahdistusta kesti aikansa ja yhtenä päivänä iski paniikkihäiriökohtaus parturissa. Olisin hakenut apua aikaisemmin jos olisin tiedostanut ahdistuksen paremmin. Itsellä edelleen mieto mielialalääke käytössä ja oireet kurissa.

Ok, vaikuttaa siltä, että lääkitys on hankittava. :( Liikun jo kolme kertaa viikossa, enkä kahden pienen lapsen äitinä voi oikein lisätä enää liikunnan määrää.

Mä kärsin aikoinani vaikeasta ahdistushäiriöstä, pelkäsin sairaalloisesti ihan epärealistisia asioita. Olin tosi lääkevastainen ja suostuin lääkehoitoon vasta todellisen henkisen romahduksen jälkeen. Lääkkeet + keskusteluapu alkoivat heti auttaa.
Sain pienen määrän mielialalääkettä ja lisäksi rauhoittavia käyettäväksi äärimmäisessä hädässä. olen selvinnyt lähinnä mielialalääkkeillä, rauhoittavia olen tarvinnut todella harvoin.

Mulla alkoi tuo ahdistus myös lapsen syntymän jälkeen. Nyt olen käyttänyt lääkkeitä jo kaksi vuotta ja olen pienentänyt määrää puoleen alkuperäisestä (otan vaan joka toinen päivä). Ihan kokonaan en vielä uskalla lääkkeitä lopettaa, mutta joskus sekin varmaan onnistuu.

Alkuperäinen kirjoittaja mia:
No liikunta, liikunta ja liikunta. Yhden kerran jälkeen ei auta, mutta kunnon treenit 4 kertaa viikossa auttaa pidemmän päälle. Mielummin kuntosalia, jumppaa ym. missä voi olla yhdessä muiden kanssa.

Entä jos liikkuminen inhottaa? Menin joskus kaverini kanssa hänen pyynnöstään tanssitunneille teininä, koska halusin olla kaverini kanssa. Vähitellen tunnit alkoivat tympiä, mutta en kehdannut jäädä poiskaan kun kaverini haukkui kaikkia liikkumattomia sohvaperunoiksi, enkä halunnut olla hänen silmissään sellainen.

Niin että nykyäänkään en voi sietää liikuntaa. Vitsi kun on niin kova pää :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Halikatti:
Alkuperäinen kirjoittaja mia:

Entä jos liikkuminen inhottaa? Menin joskus kaverini kanssa hänen pyynnöstään tanssitunneille teininä, koska halusin olla kaverini kanssa. Vähitellen tunnit alkoivat tympiä, mutta en kehdannut jäädä poiskaan kun kaverini haukkui kaikkia liikkumattomia sohvaperunoiksi, enkä halunnut olla hänen silmissään sellainen.

Niin että nykyäänkään en voi sietää liikuntaa. Vitsi kun on niin kova pää :headwall:

kannattaa valita sellanen laji, jossa ei ole kovin vaikee koreografia. Itse tykkään tosi paljon spinningistä. siinä saa pimeässä polkee musiikin soidessa ja purkaa kaikkia angstinsa

Mulla kans auttaa liikunta ja nyt kun oon löytänyt omat lajini: pilates, jooga, venytystunnit.
Pilateksessa hengitellään syvään ja samalla tehdään liikkeitä(vaikuttaa syviin lihaksiin).
Auttaa mulla mielialaan ja ahdistukseen! Saan tunteita purettua kehoharjoitusten kautta.
Sitten hierojalla käynti voi auttaa, rosen jne.
Käsittele tunteitasi. Käy keskustelemassa, mäkin vihdoin oon löytänyt
ahdistukselle alkuperäisen syyn. Kaikkeen on aina jokin syy.

Kerroit ettei ahdistukselle ole järkevää syytä. Uskon että syy on, et vaan ole löytänyt
sitä. Se voi olla yhteydessä omaan lapsuuteesi ja silloin se on tiedostamatonta,
et muista. Näin on ollut mulla.

Yhteistyössä