Ahdistava muisto aurinkoisista kesäpäivistä lapsuudestani....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voiahdistus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voiahdistus

Vieras
Äitini oli ja on edelleen sitä mieltä, että ihminen on terve kun se on hyvin ruskettunut. No, itse olen punahiuksinen ja pisamainen, enkä rusketu.

Lapsenakin äiti oli aina sitä mieltä, että kun oli lämpimiä aurinkoisia kesäpäiviä, niin meidän lasten piti heittää paita pois ja kävellä siis kaupungilla pelkissä shortseissa että saamme aurinkoa! Muistan edelleen elävästi ahdistuksen ja häpeän tunteen, joka tulvi mielessäni kun 8-9 -vuotiaana kävelin äidin kanssa kauppaan ilman paitaa (siis yläosa täysin paljaana), koska äitini mielestä minun piti "saada aurinkoa". Ohi meni autossa luokkalaiseni poika, joka tuijotti virnuillen.

Voi häpeä...olen siis syntynyt v1978.

[QUOTE="höhhö";29931956]Oletko mies vai nainen?

Paloitko usein?

Kuulostaa surulliselta.:( Pystytkö nyt aikuisena nauttimaan auringosta?[/QUOTE]

Ainiinjoo, olen siis nainen. Tämä oleellinen asia jäi mainitsematta. En muista, että olisin sen kauppareissun aikana palanut, mutta sen häpeän muistan. Kun joutui kulkemaan ilman yläosaa kauppareissun ja kaupassakin :(

Aikuisena en nauti auringosta juurikaan, koska en rusketu enkä nauti kuumuudesta.

mutsis oli kaheli,oliko muita kummallisuuksia.sehän on pedofiilin unelma,kun lapsinoin vähissä vaatteissa.ootkokertonu äitillesituon. hyi,oisin itse haukkunu omani aikuisena viimeistään

Ehkä 9-vuotias tyttö alkaa juu olemaan vähän liian vanha kulkemaan ilman yläosaa.
Mutta minusta taas on jotenkin sairasta kun nykyään näkee ihan pieniä tyttölapsia bikineissä :O Siis miksei voi olla ihan vain samat vaatteet sekä pojilla että tytöillä? Varmaan pedofiilitkin saavat enemmän kiksejä siitä bikini-yläosasta kuin paljaasta yläosasta. Eihän pikkulapsesta välttämättä edes tiedä onko se tyttö vai poika.

Itse olen maalta missä hengailtiin naapurustossa pieninä (90-luvulla) ihan alastikin, eikä asia ahdista.

Olen myös nainen ja mutsi pakotti kulkemaan ilman vielä paitaa kun olin 11v. Asuin pienessä kaupungissa, muistan vieläkin sen häpeän. Mulla alkoi pikkuhiljaa kehittyä rinnat, en paljon kotoa kesällä poistunut. Nyt aikuisena kun asiaa ajattelen, en ikinä voisi tehdä samoin omalle tyttärelleni, oli maailmassa pedofiilejä tai ei. Mutsi sanoi, että tulee liikaa pyykkiä ja oli sitä mieltä että kakarat voi kulkea pelkissä sortseissa. Ja kyllä siitä vain trauma jäi. Luulin pitkään olleeni ainoa, jonka äiti oli noin pimeä.

Ennen aurinko oli ainoa keino saada D-vitamiinia mittavassa määrin. Äitisi oli ehkä siis aivopesty ja hänen vanhempansa tehneet samoin. Voi kyllä kuvitella, että on ollut kamala kokemus.

Itse koin ahdistavana yhteissaunomisen serkkujen kanssa, kun oli jo noin 9v ikäinen. Aikuiset eivät osaa arvioida, minkä ikäisenä lapsi/nuori alkaa häpeämään kehoaan.

Mun mutsi ei pakottanut kulkemaan ilman paitaa, mutta se "grillasi" mua ja mun broidia kun oltiin ihan skidejä. Oon palanut niin monta kertaa joka kesä, että pelkään kuollakseni ihosyöpää. Mä olen tosi vaaleaihoinen, enkä siis rusketu ja nykyään (yli kolmekymppisenä) olen täynnä kaikkia kamalia luomia...

mua taas ahistaa se, että lapsena en saanut olla kesä vaatteilla ennen kuin kesäkuussa, koska vaikka olis ollut kuinka kuuma ennen sitä, äiti oli sitä mieltä, että sukkahousut ja pitkikset pitää olla, koska maa on vielä niin kylmää, kun on vasta toukokuu

Uuh. Tyly äiti aapeellä. Ite muistan että n. 5-6 vuotiaana ymmärsin itse että tytöillä on paidat aina päällä tai uikkarit, vaikka mulle sitä ei kukaan opettanut. Asuttiin maalla. Oma tyttöni älysi n. 3 veenä saman, tietty kun kaupungis asutaan niin vaatteet on päällä kun ulos "ihmisten ilmoille" mennään. Eli järkkyä jos vielä olis pitänyt tyttönä esi-puberteetissa yläosa paljaana mennä!

50 isöäiti, oliko sun äiti sellanen tyyppi, että kun valitit kuumuutta lapsena niin äiti sanoi, ei sulla oikeasti ole kuuma, kylmäähän täällä vielä on, eli lapsen omien kokemusten lyttäys.

Ja minä kun luulin että olen joutunut joka suhteessa täysin käsittämättömän ihmisen lapseksi.. täytyy tunnustaa että tässä jutussa vetää ap:n mutsi kirkkaasti ohi :|

Yhteistyössä