Ahdistava elämäntilanne, mutta silti jo viides savuton päivä. :)

• Viestiketjun aloittaja virvatuli
  • Ensimmäinen viesti
virvatuli
Aika voittajaksi itseni tunnen. :) On ollut ihan kamala viikko, hirveää stressiä ja parisuhteessa ongelmia. Nyt myös edessä haasteellinen viikonloppu. Jostain ihmeen kummasta vaan löytyy voimia sinnitellä savuttomana, ja täytyy myöntää ettei tämä perjantai oikeastaan ole ollut edes sinnittelyä, vaan olen aamusta asti tuntenut itseni niin vahvaksi, että olen ikään kuin onnistunut nostamaan itseni tupakan mielitekojen yläpuolelle. Jotenkin hassulla tavalla tuntuu siltä, että tämä savuttomuudessa onnistuminen tekee minut vahvemmaksi myös muiden vastoinkäymisten osalta. :)

Täällä oli parin tyypin kanssa puhetta, että haastetaan itsemme savuttomiksi heinäkuun alusta lähtien. Minä otin varaslähdön. :)

Mahtavaa! :flower:Todella hienoa! Ja kyllä se niin on, että kun huomaa jossain onnistuvansa, se antaa itseluottamusta myös muihin asioihin. Että kun tässä pärjään niin "anything goes". :) Tsemppiä ja toivottavasti muutkin huolet siitä pian tyyntyy ja setviintyy. :hug:

Ihan tajuttoman upeaa!:flower:
Sietääkin tuntea itsensä voittajaks!:)
Ja hienoa että lopettaminen on saanut sinut haastamaan itseäsi muissakin asioissa!:)

Periksi ei anneta prrrr*ele!:flower:

virvatuli
On muuten ihan mieletön tunne, mikä tästä onnistumisesta nousee. Se, että jotenkin pystyt nousemaan ihan uudelle tasolle vastoinkäymisten edessä. Ikään kuin oma tupakkataistelu antaisi pontta sille, että sisin osaa ihan uudella tavalla esittää omaa vastarintaansa, samalla etsien ulospääsyä ahdistavasta tilanteesta tervein keinoin. Joku ihmeellinen henkinen herääminen tapahtumassa tässä savuttomuusprosessin yhteydessä ja se jos mikä tekee hyvää. :)

virvatuli
Tulee hyvä mieli lukea tällaista!:heart:
Toi sun hyvä energia on tosi tarttuvaa sorttia!:)
Toivottavasti tarttuu! :) Tänäänkin tullut tosi vahvoja oivalluksia oman itsen ja oman elämän suhteen. Mitenköhän selittäisin. Ehkä näin:

"Tiedättekö sen loistavan oivalluksenomaisen väläyksen, mikä joskus on unohtunut, ja yhtäkkiä lävähtää suoraan tajuntaan. Sen, että sinä itse olet päävastuussa omasta hyvinvoinnistasi, omista asenteistasi, omista valinnoistasi. Ja aina voit tehdä uusia valintoja, vaihtaa suuntaa, luoda pohjaa paremmalle tulevaisuudelle oman itsesi kanssa. Se hetki, kun tajuat, että nyt on se hetki, jolloin on oltava terveellä tavalla itsekäs, ja uskallat sitä olla. Se on hyvä hetki." :heart:

Ja tällainen oivallus ja ajatus kun tuntuu luissa ja ytimissä asti, niin kyllä siinä muutoksen askelilla ollaan siinä määrin, että savuttomuus menee siinä sivussa kuin itsestään, vaikka tietty vähän sinnittelyä vaatii. :)

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Hienoa :flower:
5 päivää on jo melkein ikuisuus tupakoinnin lopettajalle. Voit olla itsestäs ylpeä ja noista kirjoituksista huokuu oikein semmoinen itsevarmuus ja päättäväisyys vaikka muuten oliskin elämässä samaan aikaan stressiä ja muuta ikävää. Mä pidän sulle peukkuja pystyssä =)

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Mahtavaa! :flower: Olet siis lopettanut samana päivänä kuin mun mies, sillä myös nyt kuudes päivä savuttomana. Yllättävän hyvin mennyt sillä! Sanonut että lähinnä vain tapa, ei niinkään fyysinen tarve.
Minä olen mennyt kolmen tupakan päivävauhdilla. Saatan ottaa minäkin varaslähdön ennen heinäkuun alkua. ;) Eilen poltin kaksi ja tänäänkään en ole polttanut yhtään eikä tee mieli vaikka hereillä ollut jo ennen kuutta.
Sovittiin miehen kanssa ettei lopeteta yhtä aikaa ettei ainakaan molemmat hermoilla samaan aikaan. Vielä ei oo tuo mies kyllä hermoillu ollenkaan. :)

Tsemppiä Virvatuli, mä tuun kyllä perässä! :)

virvatuli
Mahtavaa! :flower: Olet siis lopettanut samana päivänä kuin mun mies, sillä myös nyt kuudes päivä savuttomana. Yllättävän hyvin mennyt sillä! Sanonut että lähinnä vain tapa, ei niinkään fyysinen tarve.
Minä olen mennyt kolmen tupakan päivävauhdilla. Saatan ottaa minäkin varaslähdön ennen heinäkuun alkua. ;) Eilen poltin kaksi ja tänäänkään en ole polttanut yhtään eikä tee mieli vaikka hereillä ollut jo ennen kuutta.
Sovittiin miehen kanssa ettei lopeteta yhtä aikaa ettei ainakaan molemmat hermoilla samaan aikaan. Vielä ei oo tuo mies kyllä hermoillu ollenkaan. :)

Tsemppiä Virvatuli, mä tuun kyllä perässä! :)
Tosi hienoa, että selviät noin pienellä tupakkamäärällä. Varmasti helpottaa sitten varsinaista lopettamishetkeä paljon. Ja sekin on upeaa, että teillä tuota lopettamista yrittää molemmat. :) Minähän olen täällä siinä tilanteessa, että koko ajan löytyy tupakkaa kotoa, kun mies polttaa, että se ei ainakaan auta asiaa. Mutta niin upea tsemppi minulla kyllä nyt on päällä, että tällä kertaa uskon vahvasti onnistuvani lopullisesti. :)

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Mieletöntä! Minä tulen maanantaina perässä! Tiistain ja keskiviikon olin jo ilman, mutta torstaina ratkesin :/ en edes oikein tajua mitä tapahtui kun keskiviikkona oli niin hyvä fiilis jo itsestä vaikka henkinen kamppailu toisaalta olikin kovaa.

Tsemppiä virvatuli ja vaimo-rakas! :)

• Tykkää
virvatuli
Mieletöntä! Minä tulen maanantaina perässä! Tiistain ja keskiviikon olin jo ilman, mutta torstaina ratkesin :/ en edes oikein tajua mitä tapahtui kun keskiviikkona oli niin hyvä fiilis jo itsestä vaikka henkinen kamppailu toisaalta olikin kovaa.

Tsemppiä virvatuli ja vaimo-rakas! :)
Hienoa, että siellä tullaan perässä samoihin kuvioihin. :) Nyt älä mietikään tuota repsahdustasi, vaan keskityt ajatuksissasi vain siihen hyvään fiilikseen, minkä keskiviikkona jo sait kokea. Ja se sama fiilis tavoitteenasi sitten maanantaista eteenpäin. :)

Loistavaa ukkokultani, eilen otti jopa saunaoluet, istui terassilla ja oli polttamatta ihan potkimatta! Se nyt kyllä onkin niin itsepäinen tapaus ettei anna periaatteestakaan periksi.

Huippua että meitä on näinkin monta mukana menossa.
Minä poltin eilen taas enemmän kun piti tehdä isoja ratkaisuja ja hermoiltua niitä. Mutta tänään mennään taas kahden röökin vauhtia.

virvatuli
Loistavaa ukkokultani, eilen otti jopa saunaoluet, istui terassilla ja oli polttamatta ihan potkimatta! Se nyt kyllä onkin niin itsepäinen tapaus ettei anna periaatteestakaan periksi.

Huippua että meitä on näinkin monta mukana menossa.
Minä poltin eilen taas enemmän kun piti tehdä isoja ratkaisuja ja hermoiltua niitä. Mutta tänään mennään taas kahden röökin vauhtia.
Hatunnosto miehellesi täältäkin! :) Samaa tein itsekin eilen, olutta maistelin ihan useammankin tölkin, ja polttamatta olin potkimatta minäkin. Melkein tekisi mieli laittaa itselle sulka päähän siitäkin onnistumisesta. Kuin myös siitä, että näin kaamean stressiviikon olen selvinnyt savuttomana. :)

Tuo mitä sinä teet, että pärjäät noin vähällä tupakkamäärällä, on minulle sellaista mitä en voi käsittää, ja mihin en itse varmasti pystyisi. Minä olen tupakan kanssa niin selkeä joko-tai-tapaus, että vähentäminen ei onnistuisi, vaan pitää joko polttaa normaalisti tai ei ollenkaan. Hirmuisesti tsemppiä sinulle sitä hetkeä varten, kun heität savuille lopulliset hyvästit. :)

Hatunnosto miehellesi täältäkin! :) Samaa tein itsekin eilen, olutta maistelin ihan useammankin tölkin, ja polttamatta olin potkimatta minäkin. Melkein tekisi mieli laittaa itselle sulka päähän siitäkin onnistumisesta. Kuin myös siitä, että näin kaamean stressiviikon olen selvinnyt savuttomana. :)

Tuo mitä sinä teet, että pärjäät noin vähällä tupakkamäärällä, on minulle sellaista mitä en voi käsittää, ja mihin en itse varmasti pystyisi. Minä olen tupakan kanssa niin selkeä joko-tai-tapaus, että vähentäminen ei onnistuisi, vaan pitää joko polttaa normaalisti tai ei ollenkaan. Hirmuisesti tsemppiä sinulle sitä hetkeä varten, kun heität savuille lopulliset hyvästit. :)
Just kävin polttamassa tämän päivän ensimmäisen. Huomaan että kun mies ei käy, ei sitä itsekään tule lähdettyä. Oikeastaan muistin ensimmäisen kerran koko asian tuossa tunti sitten että en ole polttanut. Ennen sitä lähdettiin juomaan kahvit kuistille röökien kanssa jne. Siis selkeästi olen sosiaalinen polttaja.
Tänään on miehen kanssa juotu kahvit ihan keittiön pöydän ääressä ja köllötelty sängyllä jutustelemassa. Ennen vietettiin aikaa kessut suussa.
Vähän vituttaa että nyt poltin edes tuon yhden mutta mua jännittää huominen niin paljon että kävin sitten kiskaisemassa. Ja henkisesti valmistaudun siihen kesäkuun lopussa lopettamiseen. Huomenna heilahtaa elämä ihan kerta heitolla, teen jotain sellaista jota olen hautonut mielessäni jo pari vuotta, nyt uskallan. Alanvaihto edessä ihan kerta laakista.

virvatuli
Just kävin polttamassa tämän päivän ensimmäisen. Huomaan että kun mies ei käy, ei sitä itsekään tule lähdettyä. Oikeastaan muistin ensimmäisen kerran koko asian tuossa tunti sitten että en ole polttanut. Ennen sitä lähdettiin juomaan kahvit kuistille röökien kanssa jne. Siis selkeästi olen sosiaalinen polttaja.
Tänään on miehen kanssa juotu kahvit ihan keittiön pöydän ääressä ja köllötelty sängyllä jutustelemassa. Ennen vietettiin aikaa kessut suussa.
Vähän vituttaa että nyt poltin edes tuon yhden mutta mua jännittää huominen niin paljon että kävin sitten kiskaisemassa. Ja henkisesti valmistaudun siihen kesäkuun lopussa lopettamiseen. Huomenna heilahtaa elämä ihan kerta heitolla, teen jotain sellaista jota olen hautonut mielessäni jo pari vuotta, nyt uskallan. Alanvaihto edessä ihan kerta laakista.
Vautsi, hienoa että uskaltaa toteuttaa haaveitaan ja tarttua uusiin tuuliin. Kovasti toivotan onnea valitsemallesi uudelle urapolulle! :) Minulla ei muuten ole epäilystäkään, ettetkö tule onnistumaan savuttomuudessa ihan kokonaan, kun noin hienosti menee jo nyt. :)

Minä karkasin pariksi päiväksi yksin mökille rentoutumaan raskaan ja ahdistavan viikon jälkeen, ja todella hyvä ratkaisu oli. Hetken hengähdys kaikesta, omassa rauhassa saa keskittyä ihan vain itseensä ja omiin ajatuksiinsa, ja tietty kasvattaa tätä savuttomuustsemppausta entisestään. Tästä viikosta tulee varmasti kaikin puolin parempi ja helpompi kuin viime viikko. :)

• Tykkää
Meillä mieskin on jo ihan rentoutunut ilman tupakkaakin vaikka kyllä sillä edelleen mieli tekee. Välillä sanoo ettei edes suosittelis ikinä kellekään sitä lopettamista että hulluks tulee. Mutta ei kuitenkaan sorru :)
Eikä tuo ole mitenkään kiukkuinen ollut, enemmänkin omissa oloissaan ja rauhassa haluaa olla vähän kuten sinä siellä mökillä.
Pitää antaakin tilaa tuossa vaiheessa, jos mieli ei oo parhain niin ei siinä kauheasti jaksa olla sosiaalinen.
Tänään tosin kohotetaan viinilasit mun uuden työn kunniaksi. Koetan olla kessuttelematta hirveesti. ;)

Yhteistyössä